Itch Insights

Hvad er HubSpot?

Kapitel 1

Hvad er HubSpot?

HubSpot er kort sagt verdens største og førende automation platform inden for inbound marketing, salg, service, operations, CMS og CRM. Med HubSpot får du adgang til stort set alle de værktøjer, du har behov for at sikre en inbound-proces gennem hele virksomheden – lige fra marketing til salg og videre til service. Det betyder, du får komplet indsigt i dine leads og kunder på tværs af hele virksomheden.

Platformen kan anvendes til enkelte indsatser, som f.eks. din e-mail marketing, annoncering eller automatiserede salgsmails, men HubSpot kommer først rigtig til sin ret og bidrager med sin enorme værdi, når du begynder at binde dine aktiviteter sammen og på den måde drager synergi på tværs af dine markedsførings- og salgsaktiviteter.

Få en kort introduktion af HubSpot med deres egne ord i videoen herunder.

 

All-in-one-løsningen

HubSpot er på mange måder en all-in-one-løsning, der samler alle de nødvendige værktøjer, du har behov for i den daglige drift af din marketingsafdeling. Med et avanceret CRM-system og et tungt fokus på leads bindes din markedsføring desuden tæt sammen med salgsfunktionen, så din virksomhed får nemt ved at arbejde med overleveringen af leads (kundeemner) fra marketingafdelingen til salgsafdeling.

Denne proces kaldes inbound og kan eksemplificeres med nedenstående illustration, der viser nogle af de taktikker, der kan være en del af en inbound-strategi.

Kunderejsen

Ved at fokusere på et system, der tager udgangspunkt i kunderejsen, mindsker du friktionen mellem marketing, salg og service.

Optimalt set kan din virksomhed dække alle dele ind i samme system, men det kan næsten virke utopisk. Derfor er det relevant at kigge på, om du oplever udfordringer med en eller flere af ovenstående punkter – og om HubSpot i så fald kan afhjælpe disse?

For at du kan tilpasse din HubSpot-løsning til dine behov, er den opdelt i fem forskellige forretningsområder med forskellige niveauer: Marketing, Sales, Service, Operations og CMS. Oven på alt dette er CRM, der er gratis og inkluderet i alle løsninge

Product_Icon_Only_Marketing_Hub

Marketing

Tiltræk værdifulde leads.

Marketing Hub hjælper dig med at skabe relevant content, tiltrække leads og modne dem, indtil de er salgsparate. Kom mere i dybden med de mange forskellige funktioner her.

SalesHub

Sales

Gør leads til kunder.

Sales Hub hjælper dig med at engagere potentielle købere, demonstrere værdien af dine ydelser og lukke dine aftaler.

CMSHub_Icon

CMS

Byg nemt et website, der arbejder for dig.

CMS Hub hjælper dig med at skabe website, hvor der er fuld fokus på optimering, personalisering og integration, så dine besøgende får den bedst mulige oplevelse.

ServiceHub_Icon

Service

Gør kunder til ambassadører.

Service Hub hjælper dig med at løse kundernes udfordringer og levere en service, der får dine kunder til at tale godt om dig.

OperationsHub_Icon

Operations

Få dine systemer til at arbejde bedre sammen.

Operations Hub hjælper dig med at sammenslutte apps, automatisere processer og samle dine afdelinger omkring det samme datasæt.

Ovenstående findes som nævnt i forskellige niveauer.

  • Starter
  • Professional
  • Enterprise

Jo højere niveau, du ønsker, jo flere funktioner åbner du op for. Hvis du vil vide mere om, hvad du f.eks. får med Marketing Pro eller Sales Starter, kan du altid kontakte os eller læse mere på HubSpots eget products & service website.

Udnytter du dit HubSpot? Download vores 10 quick wins til HubSpot 

Download 10 Quick Wins
    
Kapitel 2

Hvad består HubSpot af?

HubSpots omfattende CRM-platform giver dig adgang til alle de værktøjer, du skal bruge for at bygge og dyrke ekstraordinære kundeoplevelser, der får dit Flywheel til at køre endnu hurtigere rundt. Det bliver alt sammen drevet af den samme database, så alle i din virksomhed - Marketing, Sales, Service og Operations - arbejder med det samme datagrundlag. Det gør det muligt at lave overleveringer uden problemer mellem teams, hvilket betyder en endnu bedre oplevelse for dine kunder.

Her er noget af det værktøj, du får adgang til i HubSpot:

HubSpot CRM-min
 

HubSpot CRM

Med et fuldt integreret CRM-system får du det bedste overblik over dine leads. Organisér, mål og dyrk relationen med dine leads og kunder. Læs mere om CRM her.


POPULÆRE VÆRKTØJER

 Dybe indsigter

✓ Følg adfærden af dine leads

✓ Leadscoring

 

HubSpot Marketing Hub

Med Marketing Hub får du samlet alle markedsføringsafdelingens aktiviteter ét sted med marketing automation, håndtering og måling. Læs vores guide til Marketing Hub.


POPULÆRE VÆRKTØJER

✓ Lead Generation

✓ Marketing Automation

✓ Data & Analytics

 

HubSpot Sales Hub

Sales Hub giver dig dybe indsigter i dine leads og klæder dig bedre på til leadnurturing og til at lukke flere tilbud hurtigere. Få mere viden om Sales Hub.


POPULÆRE VÆRKTØJER

✓ Email Tracking

✓ Mødebooking

✓ E-mail automation

 

HubSpot Service Hub

Styrk din kundeservice, og øg loyaliteten af dine kunder ved at være der for dem og give dem den bedste service. Bliv klogere på Service Hub.


POPULÆRE VÆRKTØJER

✓ Feedback-system

✓ Live Chat

✓ Fuldt support-system

 

HubSpot CMS Hub

CMS Hub giver dig en fleksibel software, hvor du nemt og effektivt kan skabe personaliserede oplevelser til glæde for de besøgende på dit website.  


POPULÆRE VÆRKTØJER

✓ Drag-and-drop editor

✓ SEO-anbefalinger

✓ Website-temaer

 

HubSpot Operations Hub

Operations Hub sørger for, dine teams og systemer kan arbejde gnidningsfrit sammen, fordi deres data altid er ens. Dine apps synkroniseres, kundedata renses og processer automatiseres. 


POPULÆRE VÆRKTØJER

✓ Datasynkronisering

✓ Programmerbar automatisering

✓ Data quality automation

Læs mere om hver enkelt HubSpot Hub

Why-Choose-HubSpot-CRM Platform@2x

 

Why-Choose-HubSpot-Marketing@2x

 

Why-Choose-HubSpot-Sales@2x

 

Why-Choose-HubSpot-Service@2x

 

 

Why-Choose-HubSpot-CMS@2x

 

Why-Choose-HubSpot-Operations@2x

 

HubSpot giver også andre fordele udenom systemet, der er værd at kende

Professionel service

HubSpot Professional Services tilbyder en komplet serie af trænings- og rådgivningsmuligheder, der hjælper dig med at øge dine resultater med HubSpot. Hos Itch Marketing tilbyder vi dig alt fra gruppetræning til meget personlig 1:1 rådgivning med en inbound- eller teknisk ekspert.

HubSpot Academy

HubSpots akademi tilbyder gratis kurser om inbound marketing, inbound sales og HubSpots produkter. Du finder certificeringskurser, projekter, videoer, hjælpeartikler og mange andre former for uddannelsesmæssigt indhold.

Brug akademiet til at træne dig selv, dit team og for at styrke din virksomhed.

Se et udvalg af kurser fra HubSpot Academy

Hvordan sælger du HubSpot til resten af virksomheden?

Overvejer du, om HubSpot skal være jeres nye redskab til at skabe vækst i din virksomhed? Overtal resten af virksomheden med 5 gode argumenter til henholdsvis ledelsen, salg, marketing, kundeservice og IT.

Download vores e-bog, der giver dig lige præcis de argumenter, der kan overbevise dine kolleger om HubSpots store værdi.

Download gratis guide
hvorfor-skal-min-virksomhed-bruge-hubspot_itch-marketing
      
Kapitel 3

HubSpot og inbound marketing

HubSpots klare filosofi bygger på at følge det enkelte individ hele vejen igennem købsrejsen med en unik relation og unik kommunikation ved hjælp af buyer persona, buyer journey og ikke mindst marketing automation. Dette er også kaldet inbound marketing og adskiller sig fra traditionel markedsføring (outbound marketing) ved at have fokus på relevant og værdifuld vidensdeling snarere end salgsbudskaber om ens produkter.

Inbound marketing handler om at skabe værdifulde oplevelser, som har en positiv virkning på dine kunder og din forretning. Modsat outbound marketing behøver du ikke kæmpe for dine eksisterende og potentielle kunders opmærksomhed.

Ved at skabe indhold, der er designet til at adressere de problemer og de behov, som dine kunder har, tiltrækker du kvalificeret trafik og leads, som du kan bygge tillid og troværdighed op omkring, så de til sidst vælger din forretning. 

Du kan læse mere om inbound marketing her.

Fra tragt til Flywheel: Købsrejsen skal tænkes som en cirkulær proces

Flywheel (2)

Flywheelet er HubSpots version af den klassiske købstragt, men tilpasset deres system for at forklare det momentum, du får, når du tilpasser hele din organisation til at levere en ekstraordinær kundeoplevelse. For os giver det rigtig god mening: anskuer man processen som en ensrettet tragt, er der risiko for, at man glemmer kunderne, når de er nået igennem den og har foretaget et køb. med Flywheel-tankegangen er det en cirkulær proces, hvor også eksisterende kunder passes og plejes, så den gode relation opretholdes, og tillid skabes.

Med Flywheelet bruger du dine kunders momentum til at skabe henvisninger og referencer og dermed skabe yderligere salg. Grundlæggende fortsætter din virksomhed med at spinne, når du tilpasser hele din organisation til at levere en ekstraordinær kundeoplevelse, og du producerer kontinuerligt tilfredse kunder.

Når du bruger inbound-tilgangen som dit fundament med fokus på at tiltrække, engagere og tilfredsstille kunder, udvikler du konstant dit Flywheel, hvilket fører til en endnu bedre kundeoplevelse.

Du kan læse mere om Flywheelet her.

       
Kapitel 5

Hvad koster HubSpot?

Overvejer du, om HubSpot er den rette løsning for dig, men er i tvivl om, hvad det koster? HubSpot er en investering, der ikke skal tages let på. 

Som HubSpot-partner er vi selvfølgelig kæmpe fortalere for løsningen, men den er bestemt ikke for alle. Det er alfa og omega, at man er villig til at allokere både tid og ressourcer til at komme i gang, for ellers vil løsningen være dødsdømt fra starten. Hvis du er all-in på inbound marketing og salg, er HubSpot en af de bedste marketing automation-løsninger. Du får strømlinet dine daglige marketing- og salgsopgaver og forenklet din afrapportering.

HubSpot fjerner også behovet for at bruge flere platforme til administration af websteder, planlægning af sociale medier, e-mails, workflows, bloghosting, service tools osv. Kort sagt kan du sige farvel til dit CMS, din service software, din salgssoftware, din marketing planning software og sige hej til HubSpot. Du får alt det og mere til med HubSpots brede palette af ressourcer og værktøjer.

HubSpots mange produkter og funktioner kan være lidt af en jungle. Derfor har vi gjort det nemmere for dig at matche dine egne behov med HubSpots forskellige abonnementsplaner og pakker. 

Svar på en række spørgsmål og se, hvilken HubSpot-pakke der passer bedst til din virksomhed.

 

 

Hvordan kan vi hjælpe med HubSpot?

        
Kapitel 6

Kan mine systemer integreres med HubSpot?

Det korte svar er ja. HubSpot har deres eget app-marketplace, hvor der findes mere end 1.000 integrationer til HubSpot. Interessen for HubSpot er voldsom, og derfor stiger mængden af integrationer også hurtigt. HubSpot integrerer med de største softwares bl.a. 

  • Gmail og andre Google-produkter
  • Office365
  • WordPress
  • Google Ads
  • Zapier
  • Zoom
  • Slack
  • Mailchimp
  • Typeform
  • WooCommerce
  • SurveyMonkey
  • Shopify
  • Eventbrite

Og mange, mange flere. Foruden de allerede udviklede integrationer har HubSpot et åbent API, så du selv kan bygge en integration mellem dit system og HubSpot. Du kan læse mere om dette i deres HubSpot for Developers-univers. 

hubspot-app-marketplace

 

         

Hvorfor bruge en HubSpot-partner?

Som udgangspunkt kan du selv starte op med HubSpot CRM Free- og HubSpot Starter-versionerne. Så kan du komme i gang uden at bruge udgifter på andet end softwaren. Dog får du formentlig ikke den optimale udnyttelse af systemet, da du selv skal opsætte og opfange alt læring og viden om HubSpot.

Vil du i stedet benytte HubSpot Professional, skal du have onboarding. Her kan du enten vælge mellem HubSpots egen standard onboarding, eller vælge en partner (som vi f.eks. er). HubSpots egen onboarding tilbyder ikke mere, end det absolut mest nødvendige og er en standardløsning, og derfor er prisen fra HubSpot også rigtig skarp.

Med en partner får du i stedet rådgivning, træning og sparring ift. dine præcise behov og din virksomhed. Derfor anbefaler HubSpot også selv, at man benytter en national partner, så man får mest mulig effekt ud af HubSpot. 

Skal du bruge en Enterprise-løsning, skal du bruge en Enterprise certificeret partner (det kan også være os). Her er kravene store, da løsningen oftest er omfattende og kræver en meget stor indsigt i HubSpot. 

Vi tilbyder løsninger, der matcher alle niveauer inden for HubSpot. Læs mere om os som HubSpot Partner.

        
Kapitel 8

Hvornår er HubSpot et godt valg?

HubSpot kommer med mere end 100 funktioner fordelt på de forskellige hubs og niveauer. Derfor kan HubSpot også være det perfekte valg til mange forskellige situationer. Det vigtigste er, at du anerkender inbound-tilgangen. Gør du ikke det, er HubSpot formentlig ikke det rette valg for jer. 

Overvej følgende, før du vælger HubSpot: 

  • Arbejder min virksomhed med at skabe leads?
  • Tager det flere uger eller måneder at skabe en ny kunde?
  • Har jeg en salgsafdeling, der arbejder med leads?
  • Savner jeg indsigt i effekten af mine marketingindsatser?
  • Mangler der et system til håndtering af kundeoplysninger og salgsaktiviteter?
  • Er værdien af en kunde høj?
  • Ønsker du at automatisere dele af din marketing og/eller salg?
  • Savner du, at dit serviceteam kan arbejde fra en samlet platform, hvor der også er indsigt i touchpoints med marketing og salg?
  • Anerkender du, at der skal en bedre og større indsats til for at skabe gode og værdifulde kunder?

Hvis du kan svare ja til et eller flere af spørgsmålene, er HubSpot formentlig et rigtig godt valg for dig.

Du kan også prøve vores HubSpot-beregner, hvor du blot skal svare på nogle spørgsmål og så får du med det samme anbefalet hvilken HubSpot-plan du skal vælge.

Prøv HubSpot beregneren
       

Få en HubSpot Demo

Vil du have en demo af HubSpot? Så kan du herunder booke et tidspunkt, som passer dig. Du må meget gerne beskrive, hvilke portaler du har interesse i, så vi kan give dig en så relevant demo som muligt.

Contributors:

Casper-Bjerg

Casper Bjerg

Partner

marie-holm-kjaerboelling

Marie Holm Kjærbølling

Content Specialist

Itch insights

Vores inbound & HubSpot blog

Hold dig opdateret med de nyeste trends og viden inden for inbound marketing, sales, service & HubSpot

HubSpots produktopdateringer - november
Blog featured image_HS nyheder november

HubSpots produktopdateringer - november

19. december 2024 7 min læsning
Sådan styrker du samarbejdet med salg
Sådan styrker du samarbejdet med salg_udvalgt billede

Sådan styrker du samarbejdet med salg

11. december 2024 8 min læsning
Hvad er den mest effektive marketingstrategi for B2B-virksomheder?
B2B-marketing

Hvad er den mest effektive marketingstrategi for B2B-virksomheder?

06. december 2024 9 min læsning