5 fordele ved at bruge en partner til at implementere HubSpot

4 minutters læsning
19. august 2024
5 fordele ved at bruge en partner til at implementere HubSpot
11:25

Samler du dit IKEA-produkt uden at følge manualen?

Nej, vel?

Selv med den detaljerede “10-siders-folder” kan det være svært at få alle de mange dele til at passe sammen. Du skal følge tegningen slavisk, vende hylden korrekt og vælge den helt rigtige skrue i posen. Ellers går det galt. Tro mig - jeg taler af (dyrt købt) erfaring 🥲

På samme måde kan du heller ikke købe adgang til HubSpot uden at skulle igennem en onboarding eller implementering. 

Køber du licenser til HubSpots marketingplatform, bliver du introduceret til de forskellige marketingredskaber. Har du valgt at bruge deres salgsredskaber, er det dem, du introduceres til. Hvis du har købt adgang til deres serviceredskaber, lærer du, hvordan du bruger dem til at sikre en god service hos dine kunder.

Denne onboarding kan enten udføres af HubSpot selv eller af en HubSpot-partner. 

I dette blogindlæg fortæller jeg dig, hvorfor du bør overveje at få hjælp af en HubSpot-partner til at forstå HubSpot-manualen - eller sågar til at “samle” din nyindkøbte HubSpot-portal, så den står skarpere end en Billy-reol.

1. Få adgang til specialviden og erfaring gennem en tæt samarbejdspartner

En onboarding i HubSpot foregår på engelsk med en af HubSpots mange eksperter. De hjælper dig med den basale opsætning og introduktion til systemet. Har du allerede kendskab til redskaberne fra tidligere, eller har du masser af tid til at researche tips til opsætning og optimering af din HubSpot-portal, kan denne introduktion godt være tilstrækkelig. 

I de fleste tilfælde oplever vi dog, at:

  • der er behov for at være tættere på samarbejdspartneren
  • der ønskes fysisk onboarding og træning
  • selve introduktionen foregår på dansk
  • der også indgår en strategisk overvejelse og rådgivning i processen. 
Hos en HubSpot-partner får du adgang til en række specialister, der har implementeret HubSpot hos mange virksomheder og derfor kan guide dig igennem den bedste opsætning for lige netop din virksomhed.

 

2. Få hjælp til at lave det optimale HubSpot-setup

Dette leder mig let og elegant videre til det næste argument på min liste; nemlig hjælp til det optimale setup.

Specialisterne hos en partner har en indgående viden om, hvordan HubSpot er skruet sammen, og hvad der er muligt.

Ved at sætte sig grundigt ind i, hvordan jeres virksomhed fungerer, hvordan I udfører jeres salgsarbejde, og hvordan I arbejder med marketing, kan de omsætte det til HubSpots system og de mange forskellige funktioner, der findes deri.

En partner kan f.eks. hjælpe jer med at vurdere, om

  • det er bedst at bruge deals, tickets eller custom objects
  • hvilke properties (egenskaber) der skal oprettes
  • hvordan jeres pipeline skal skrues sammen, så den passer til jeres salgsproces
  • hvordan jeres rapporter skal bygges, så I kigger på det mest relevante datasæt.
Det hele går selvfølgelig hånd i hånd med kompetent rådgivning og udfordring, så jeres eksisterende setup også udvikles og optimeres i løbet af implementeringen.

 

3. Få hjælp til at prioritere og tage de rette funktioner i brug

HubSpot er efterhånden et helt økosystem med alverdens områder og funktioner, som kan være svært at navigere og prioritere i. Både i forhold til valg af investering og til opsætningsmuligheder.

Her kan en partner guide dig til at træffe de rigtige beslutninger. De kan fortælle dig, hvilken opsætning der som minimum skal være på plads, hvilke funktioner du bør starte med, og hvad der kan komme til senere.

Hvis vi vender tilbage til IKEA-analogien og sammenligner med netop Billy-reolen, kan en partner hjælpe dig med at samle de essentielle dele for, at reolen kan stå og hylderne kan bære. Og bagefter fortsætter vi udbygningen og indretningen på hylderne, så du til sidst får et møbel, der står knivskarpt til jeres virksomhed.

 

4. Få hjælp til at identificere og høste “quick wins”

Quick wins er i HubSpot-lingo nogle lavthængende frugter, som kan høstes forholdsvis hurtigt, hvis man ved, hvor man skal lede. Det kan være forskellige funktioner, der giver jer mulighed for at høste quick wins - for eksempel:

  • En formular, der opsamler og fordeler leads
  • en skræddersyet pipeline, der giver sælgerne overblik over deres deals
  • automatiske tasks (opgaver), der sikrer opfølgning på de rette tidspunkter
  • mailflows, der modner og engagerer leads
Det er helt individuelt, hvilke lavthængende quick wins, I vil kunne plukke, og her kan en partner hjælpe jer med at identificere og handle på dem. Det vil give jer en synlig værdi hurtigt og retfærdiggøre den investering, implementeringen af HubSpot nu engang er.

 

5. Frigiv tid: Få hjælp til projektledelse og opsætning

Det kan være en ret stor mundfuld at implementere HubSpot i en salgs-, marketing- eller serviceafdeling. Én ting er selve opsætningen og integrationen med dine systemer. Noget andet er onboardingen og engageringen af de øvrige medarbejdere i virksomheden.

En HubSpot-partner har masser af erfaring med at lede implementeringsprojekter og har i mange tilfælde en projektskabelon, som kan tilpasses din virksomheds behov. 

En implementering af HubSpot er et samarbejde, og du kommer ikke til at kunne overlade al ansvaret af implementeringen til en partner. Men hvis du overlader en del af projektledelsen og selve opsætningen til en HubSpot-partner, får du frigivet en masse tid til at kaste dig over de mange andre projekter, som sikkert allerede hober sig op på dit bord. Det er garanteret.

 

Hvem skal du samarbejde med?

Har vi overbevist dig om, at du skal få hjælp af en HubSpot partner? Så melder næste spørgsmål sig nok: Hvilken partner skal jeg samarbejde med? Følg eventuelt vores gode råd til at vælge en HubSpot partner

I Itch har vi hjulpet hundredvis af virksomheder med at implementere HubSpot og har derfor masser erfaring med at tilpasse systemer og funktioner til mange situationer, arbejdsgange og processer. Og vi hjælper selvfølgelig også gerne dig. Læs her, hvordan vi som partner hjælper virksomheder med at få det optimale ud af HubSpot.

Skal vi tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig? Book et uforpligtende møde.

cta-box-hvorfor-hubspot

 

Få besked ved nye artikler