Hvad er HubSpot Marketing Hub?
- Kapitel 1 Hvad er HubSpot Marketing Hub?
- Kapitel 2 Hvilke HubSpot Marketing Hub-pakker findes der?
- Kapitel 3 Hvilke funktioner er der i Marketing Hubs pakkeløsninger?
- Kapitel 4 Hvilke værktøjer er der i Marketing Hub Starter?
- Kapitel 5 Hvilke værktøjer er der i Marketing Hub Professional?
- Kapitel 6 Hvilke værktøjer er der i Marketing Hub Enterprise?
- Kapital 7 Hvilken HubSpot Marketing Hub-pakke skal du vælge?
- Kapitel 8 Få en HubSpot Demo
- Kapitel 9 Hvad koster HubSpot Marketing Hub?
- Kapitel 10 Hvornår er HubSpot et godt valg?
- Kapitel 11 Hvorfor bruge en HubSpot-partner?
Hvad er HubSpot Marketing Hub?
Marketing Hub er bl.a. en marketing automation-software, der er designet til at hjælpe dig med at tiltrække det rigtige publikum, forvandle flere besøgende til kunder og køre komplette inbound marketing-kampagner i stor skala. Her får du lige præcis de værktøjer, du skal bruge for at spare tid, holde dig organiseret og effektivt interagere med dine kunder - alt sammen samlet i én brugervenlig platform.
Du får mulighed for at automatisere e-mails og opbygge workflows, udarbejde blogindlæg og landingssider, opsætte formularer, pop-ups og livechats, oprette betalte annoncer og organiske opslag på sociale medier og Google, samt styre hele din søgemaskineoptimering. Altså: dit daglige udgangspunkt for al marketing. Selvfølgelig med et fuldt-ud integreret CRM, der giver frihed til at lave lige præcis de segmenteringer og lister, du har behov for.
Marketing Hub giver dig som sagt mulighed for at generere kvalificerede leads. HubSpot bruger ofte udtrykket: ‘the right content, to the right people, at the right time’. For at gøre det muligt giver Marketing Hub dig redskaberne til at følge dine potentielle leads hele vejen igennem deres interaktion med dig og din virksomhed. Marketing Hub består af værktøjer, der hjælper dig med at skabe content, indsamle leads og styrke relationen til disse leads, indtil de bliver kvalificerede og salgsklare.
Relateret content
- Guide: 10 tricks til at få leads med HubSpot
- Guide: Hvad er HubSpot?
- Blog: Bliv klogere på HubSpot Sales
- Blog: Bliv klogere på HubSpot Service
- Blog: Hvorfor skal du overveje HubSpot
- Blog: Er HubSpot Marketing Starter eller Professional det rigtige valg for dig?
- Onboarding: Kom i gang med HubSpot Marketing Hub
Få fingrene i vores 100% konkrete marketingplan, der hjælper dig med at fokusere dine marketingindsatser.
Hvilke HubSpot Marketing Hub-pakker findes der?
HubSpot Marketing Hub kommer i tre forskellige løsninger, der bliver tiltagende komplekse og tiltagende dyrere investeringer:
- Marketing Hub Starter: En alt-i-en-software, der også inkluderer e-mails og en række andre funktioner, der lader dig komme godt i gang med inbound-tankegangen i din virksomhed.
-
Marketing Hub Pro: Løsningen rettet mod de mere erfarne marketingfolk. Her får du mulighed for at køre komplette inbound-kampagner i stor skala med automatisering.
-
Marketing Hub Enterprise: Her er løsningen til det avancerede marketingteam, der ønsker at køre avanceret analyse og rapportering og som typisk har forskellige teams på forskellige markeder.
Helt overordnet får du med Starter adgang til en række værktøjer udover de gratis funktioner, der følger automatisk med HubSpot CRM. Hvis du derimod vælger Professional, får du adgang til yderligere værktøjer, samtidig med at du har adgang til værktøjerne fra Free og Starter. Og det samme gør sig gældende med Enterprise, hvor du ganske rigtigt får adgang til samtlige funktioner, HubSpot kan byde på i deres Marketing Hub.
Vi dykker mere ned i de tre løsninger nedenfor. Først starter vi med det store overblik, hvor du hurtigt kan se forskellen på de tre løsninger - så bliver det forhåbentlig også nemmere for dig at vurdere, hvilken en der passer bedst til dine behov.
Ellers står vi altid klar til at vejlede dig med udgangspunkt i dine unikke behov, så du får den helt rigtige løsning - hverken mere eller mindre.
Du kan også læse vores blogindlæg om Marketing Starter vs. Marketing Professional for at spore dig ind på, hvad der passer bedst til din virksomhed og dine behov.
Kom sikkert i mål med din inbound marketing-kampagne
Når du planlægger og opsætter din inbound marketing-kampagne, er der mange facetter, der skal tænkes igennem inden kampagnen lanceres.
Med vores tjekliste kommer du sikkert igennem dem alle, så din kampagne følger best-practice og bliver optimeret til at give så meget værdi, som muligt.
Hvilke funktioner er der i Marketing Hubs pakkeløsninger?
Med Starter, Professional og Enterprise får du adgang til en lang række forskellige funktioner. Nogle af de funktioner, du får adgang til i flere pakker, kan adskille sig fra hinanden ved f.eks. antal. F.eks. får du i Professional mulighed for at lave op til 300 workflows, hvorimod du med Enterprise kan lave helt op til 1.000 workflows.
Der kommer konstant nye og forbedrede funktioner til hos HubSpot, så det vil være tæt på en umulig opgave at lave en udtømmende gennemgang. Derfor har vi udvalgt en række af de vigtige funktioner, som vi har sat i skemaform herunder, så du får en fornemmelse af forskellene på de tre pakkeløsninger. Og så folder vi dem ellers lidt mere ud bagefter.
Vil du gerne vide mere om, hvordan de forskellige pakker adskiller sig fra hinanden - eller måske hjælp til at spore dig ind på dine behov?
Hvilke værktøjer er der i Marketing Hub Starter?
HubSpot Marketing Hub Starter er til de marketingfolk, der arbejder i små og mellemstore virksomheder og først nu er begyndt at arbejde aktivt med inbound marketing. Starter-pakken giver adgang til de essentielle værktøjer, der gør det muligt at komme godt i gang med leadgenerering.
Vi har her at gøre med en løsning, der passer perfekt til dig, der endnu ikke har ressourcerne (og færdighederne) til at investere i de større løsninger. Pakken er nemlig lanceret med henblik på at tilbyde virksomheder, der ikke arbejder så fokuseret med marketing, et indblik i, hvor værdifuldt et fokus på inbound marketing kan være. Og vise, at det ikke behøver være bøvlet eller kompliceret, men at det er nemt at skabe leads og glade kunder med de rette værktøjer.
Funktioner i Marketing Hub Starter
Sørg for, at dine leads bliver grebet med det samme. Du kan klargøre en række automatiserede e-mails, der bliver sendt afsted med de rigtige tidsintervaller imellem, når der er en person, der udfylder en formular eller en pop-up-formular et sted på dit website - eller via en Lead Ad på LinkedIn eller Facebook.
Med Starter-pakken får du mulighed for at lave op til 10 automatiserede handlinger til formularer. Hvis du derimod vælger Professional eller Enterprise, kan du opsætte et ubegrænset antal handlinger og gøre brug af omnichannel marketing automation.
Opret webformularer og pop-up-formularer, der nemt lader dine besøgende blive til leads. Du kan lave skræddersyede formularer ved at vælge imellem tusindvis af redigerbare felter. På den måde kan du få fat i al den information, du skal bruge til at konvertere flere leads og vækste din forretning.
Dine leads fra formularerne bliver naturligvis automatisk ført fra dit website og over i dit CRM, hvor automatiserede workflows kan dyrke dine nye leads.
Opret, tilpas og optimér dine marketing e-mails, selvom du ikke er i besiddelse af grafiske eller tekniske kompetencer.
Med HubSpots e-mail marketingværktøjer får du adgang til alt, du kan få brug for, når du skal kommunikere i øjenhøjde med dine leads og kunder.
Start med en skabelon, tilpas dit layout og personalisér din e-mail for at få højere konverteringsrate. HubSpots e-mail-funktion giver dig mulighed for at lave (og igen tilpasse) dine e-mails til dine leads.
Ved hjælp af ‘drag and drop’-funktionen, kan du trække og slippe elementer i din e-mail, så den får lige præcis det visuelle udtryk, du ønsker. Det kræver ingen programmøruddannelse - blot tid og tålmodighed til at sætte sig ind i funktionerne.
Når du har Starter, er dit månedlige max for sendte mails 5x dit kontaktniveau (= det maksimale antal kontakter, du kan have). Dette antal hæves til 10x for Professional og 20x for Enterprise.
Opbyg responsive landingsider, der er designet til at konvertere leads. Her kan du tilbyde dine besøgende relevante content offers i bytte for deres oplysninger, der gennem webformularen bliver fodret direkte ind i CRM'et. Så kan du med det samme begynde at dyrke dit nye lead.
En chatfunktion er en værdifuld måde at opbygge en god relation til dine besøgende - på deres præmisser. Live chat-funktionen i HubSpot gør det nemlig muligt for dig at tilbyde dine besøgende de informationer, de har brug for, når de har brug for dem.
I både Starter, Professional og Enterprise har du mulighed for at gøre chatfunktionen til din helt egen ved at implementere din visuelle identitet.
Hver samtale bliver automatisk gemt i din samtaleindbakke og inde på den enkelte kontakt, så dit team altid har adgang til hele konteksten, og hvad der er sket tidligere i kundeforholdet.
Hvilke værktøjer er der i Marketing Hub Professional?
Gå skridtet videre end bare de basale marketingaktiviteter, og begynd arbejdet med fuldt optimerede og automatiserede kampagner. Marketing Hub Professional har alle de værktøjer, du skal bruge i din marketing. Opret blogs, der er optimeret til søgemaskiner, og brug inbound marketing-værktøjerne til at strukturere dit website for største mulig organisk rækkevidde.
Med HubSpot Pro får du alt, hvad Starter-pakken tilbyder plus nogle vigtige funktioner. Denne pakke er også den mest populære, og det er med god grund. Læs mere for at finde ud af, hvilke vilde funktioner, du får til din leadgenerering og automatisering.
Funktioner i Marketing Hub Professional
Benyt dig af intuitive workflows til at skabe stærke, automatiske kampagner, der går på tværs af kanaler som e-mail, sociale medier, annoncering, dit website og chatfunktionen. Og med HubSpot integrationer kan du skabe kampagner på tværs af mange andre kanaler.
Udgiv blogindhold af højeste kvalitet, der er optimeret til at drive trafik og omdanne læsere til kunder - alt sammen ved hjælp af HubSpots integrerede bloggingværktøjer. På den måde bliver du nemmere fundet i søgeresultater osv.
Blogs er med til at generere trafik og leads, længe efter, de er udgivet. Og med et indbygget SEO-værktøj sørger HubSpot for at give dig de bedste betingelser til en god placering på søgemaskinerne.
Du kan skrive dine udkast direkte i HubSpot, hvor du nemt kan indsætte billeder, formatere overskrifter og tilføje relevante links. Og så bliver hvert enkelt blogindlæg helt automatisk optimeret til mobilvisninger.
Du kan desuden nemt komme igennem redigeringsprocessen, da det er muligt at tilføje kommentarer og feedback til teksten, hvis I er flere involverede forfattere.
Du kan nemt oprette, styre og optimere blogs og landingssider for forskellige sprog.
Spar værdifuld tid med værktøjer, der hjælper dig med at prioritere dine sociale interaktioner - så du kan blive forbundet med de personer, hvor det giver størst mening.
Du kan nemt poste indhold direkte til LinkedIn, Facebook, Instagram og Twitter fra din HubSpot-platform, eller du kan forbinde dine sociale medier til din blog, så du helt automatisk deler nyt indhold med dine følgere.
Du kan også oprette overvågninger af udvalgte søgeord, så dit team aldrig går glip af en relevant interaktion - god som dårlig. Sociale interaktioner bliver automatisk koblet på virkelige personer i din database, så konteksten bliver så dyb som overhovedet muligt.
Desuden giver rapporter dig det store overblik ved at sammenligne forskellige platforme, kampagner og udgivelsestidspunkter (som HubSpot også kommer med forslag til).
Det, som adskiller HubSpot fra andre CRM-systemer er, at der er en indbygget pointsystem. Det kaldes for leadscoring. Det hjælper dig med at prioritere og holde styr på dine leads og giver dig mulighed for at øge produktiviteten og effektiviteten, når du skal tage fat i leads. Point tildeles eller fratages ift. dine kontakters engagement og interaktion med dit indhold. Der kan også gives score på baggrund af forskellige kriterier, såsom demografi.
Brugere af Professional- og Enterprise-løsningerne har mulighed for at tilpasse HubSpots standard score-tildeling. Du kan også oprette brugerdefinerede scoreegenskaber for dine kontakter, virksomheder og aftaler baseret på, hvad der lige præcis giver mening for din virksomhed.
HubSpots SEO-værktøjer er integreret i alle content-værktøjer, så du aldrig går glip af en mulighed for at optimere dit indhold. Og det er guld værd, for SEO er konstant under forandring, og hvad der blev anbefalet sidste år, er måske ikke længere gældende.
HubSpots SEO-værktøjer giver dig konkrete, prioriterede anbefalinger til, hvordan du kan optimere dine sider, så dit indhold bliver vist på søgemaskinerne på det rigtige tidspunkt.
Derudover får du også forslag til relevante emner baseret på konkurrence og popularitet samt adgang til data om dine søgeord, så du kan se, hvordan du rangerer i forhold til dine konkurrenter.
Som Professional- eller Enterprise-bruger får du adgang til alle de værktøjer, du skal bruge for at eksekvere virkningsfulde kampagner.
Kampagneværktøjerne i HubSpot giver marketingfolk alt, hvad de behøver for at bygge, administrere og samarbejde om kampagner fra ét centralt sted.
At engagere dit publikum gennem tilpassede kampagner sikrer, at du taler med én kraftfuld stemme, der driver dine kunder på deres rejse, reducerer friktion og leverer resultater på de mål, der betyder mest.
I Professional får du mulighed for at A/B-teste. Eksperimentering er en stor del af inbound marketing. For at få det bedste resultat, de bedste åbningsrater, klikrater, CTA’er, landingssider, interaktioner osv., handler det om at prøve sig frem og finde netop dét, der vækker dine leads' nysgerrighed. Dette giver dig mulighed for konstant at forbedre dine metoder baseret på, hvordan dine besøgende og kontakter reagerer på ting som forskellige tekster og farver. Du vil blive bedre og bedre til at tale med din virksomheds personaer og være i stand til at lære af hver kampagne, du sætter i søen.
Se, hvordan dit indhold klarer sig med detaljerede filtre, såsom bounce rate, gennemsnitlig tid på siden og meget mere.
Med HubSpot er analyser indbygget i alt, hvad du gør - klar til at tage lige ud af boksen.
Se detaljerede rapporter for alle dine marketingaktiver, fra websites og landingssider til e-mails, blogindlæg, konti på sociale medier, CTA'er og mere. Tilføj nemt de relevante rapporter til dit dashboard, så du sporer dine mest kritiske metrics på ét sted – og nemt kan dele denne indsigt med resten af dit team.
Med HubSpots integrerede analyse har du alle de data, du har brug for til at træffe smartere, datadrevne beslutninger, der hjælper din virksomhed med at vokse.
Hold styr på hele kunderejsen fra anonym besøgende til loyal kunde.
Inddel enhver rapport efter kontakt- eller virksomhedsniveau-egenskaberne i din database eller CRM for at opdage nøgletendenser i dine data over tid. Opret adfærdsbegivenheder for at spore handlinger udført på dit website, så du kan forstå besøgendes adfærd og udløse automation workflows.
Luk derefter sløjfen på din marketingindsats med multi-touch revenue attribution, så du kan få æren for dine kampagners effekt, vise værdien af marketing og sætte ekstra fokus på det indhold, der fungerer bedst.
I Starter-pakken er support fra HubSpot begrænset til at være over e-mail eller via app'en. Men hvis du vælger Professional- eller Enterprise-pakkerne, får du i stedet adgang til telefonisk support og support via livechat. På den måde kan du med det samme få hjælp til de spørgsmål eller udfordringer, du måtte sidde med, så du hurtigt kan vende tilbage til det, der er vigtigt - at tiltrække leads og vækste din virksomhed.
Hvilke værktøjer er der i Marketing Hub Enterprise?
HubSpot Marketing Hub Enterprise er den tunge dreng i klassen. Pakken er særlig udviklet til virksomheder, der har behov for ekstra kontrol, og som arbejder med hardcore lead scoring, avanceret analyse og afrapportering.
Du får de samme funktioner i Marketing Enterprise, som du gør i Pro. De ekstra funktioner, du får med Enterprise, er primært rapportering og lead score, som er stærkt forbedrede. Det giver dig mulighed for at oprette tilpassede, avancerede rapporter, der hjælper dig med at tracke og analysere næsten alle dine inbound marketing-indsatser. Det giver dig også mulighed for at foretage lead scoring baseret på handlinger, dine leads udfører på dit website, og det hjælper dit salgsteam med at identificere og prioritere de bedste leads.
De fleste virksomheder, der bruger Enterprise, vælger det af en simpel grund: Kontakter. Hvert HubSpot-niveau har en kontaktgrænse (1.000 for Starter, 2.000 for Professional og 10.000 for Enterprise) og et ekstra gebyr for de kontakter, der overstiger grænsen:
- Starter: €45 pr. måned for 1.000 ekstra kontakter
- Professional: €225 pr. måned for 5.000 ekstra kontakter
- Enterprise: €92 pr. måned for 10.000 ekstra kontakter.
Hvis din virksomhed (uanset størrelse) har en stor kontaktdatabase, som du ikke kan være foruden, er Enterprise muligvis den mest økonomiske mulighed for dig. Funktioner som avanceret rapportering og forudsigelig lead score vil give dig masser værdi, hvis du har mange kunder.
Men udover at få en større kontaktdatabase, bliver alle de eksisterende værktøjer fra Professional opgraderet markant. Det er muligt at koble endnu flere konti til social medier, få flere rapporter, oprette tusindvis af workflows – og meget mere.
Funktioner i Marketing Hub Enterprise
Giv teams forskellige tilladelser til dine blogindlæg, websider, e-mails, formularer, CTA'er, lister eller arbejdsgange baseret på rolle, region og mere, så de kun kan se og redigere indhold, der er relevant for dem. Du kan desuden organisere brugere på flere niveauer baseret på forskellige dimensioner, så det passer med din virksomheds måde at arbejde på.
Automatisér dine A/B-tests ved hjælp af kunstig intelligens og maskinlæring for at spare tid og forbedre konverteringsraterne på dit website.
Et eksempel på dette er, at du tester fire varianter af en side. Med adaptive testing deles trafikken i fire lige store dele mellem sidevarianterne i starten. Efterhånden som HubSpot lærer, hvordan disse variationer klarer sig, justeres trafikken automatisk, så bedre ydende variationer vises mere, og dårligere ydende variationer vises mindre. Trafikfordelingen af en adaptiv test kan altså se sådan ud:
Sandbox-software giver dig et sikkert sted at teste og eksperimentere med forskellige elementer af kundeoplevelsen, før du implementerer dem live på din produktionskonto. Sandboxes giver dine udviklere og administratorer mulighed for at opbygge stadig mere sofistikerede oplevelser uden at afbryde den eksisterende oplevelse for dine brugere eller kunder.
At give sine marketingaktiviteter en konkret værdi kan være svært – rigtig svært! Hvordan overbeviser du ledelsen om, at marketingaktiviteter reelt set bidrager til bundlinjen, og hvad er den konkrete værdi på en given aktivitet? Med multi-touch revenue attribution får du fuld gennemsigtighed og mulighed for at attribuere værdi til hele din kundes kunderejse og forstå, hvordan hver enkelt marketingaktivitet skaber omsætning for din virksomhed. Alt sammen uden hjælp fra en udvikler.
Brugere af Professional- og Enterprise-løsningerne har mulighed for at tilpasse HubSpots standard score-tildeling, der bruges til at kvalificere kundeemner baseret på forskellige kriterier, såsom demografi og opførsel. Du kan også oprette brugerdefinerede scoreegenskaber for dine kontakter, virksomheder og aftaler baseret på, hvad der lige præcis giver mening for din virksomhed.
I Enterprise-udgaven af Marketing hub får du adgang til en rigtig spændende funktion; nemlig forudsigende leadscoring. Den bruger maskinlæring til at bladre gennem tusindvis af datapunkter for at identificere dine bedste kundeemner, så du ikke selv behøver at gøre det. Det bedste: Som med enhver anvendelse af maskinlæring bliver den forudsigende score smartere over tid, så din lead-opfølgningsstrategi kommer til at optimere sig selv.
Ethvert møde med din markedsføring betyder noget for kundens rejse. Men uden handlingsorienterede data, er det tæt på umuligt at vide med sikkerhed, om dine kunder engagerer sig lige så meget i dit brand, som du ønsker. Med customer journey analytics kan du nu lave en overskuelig visualisering af effekten af dine marketingindsatser. Du kan for eksempel analysere konverteringsrater og tid imellem touchpoints. Når du får en større forståelse af, hvad der fungerer, og hvad der ikke gør, bliver det meget nemmere for dig at forfine dine strategier.
Hvilken HubSpot Marketing Hub-pakke skal du vælge?
Det kommer helt an på virksomhedsstørrelse, funktioner, målsætninger og behov. Først og fremmest skal du gøre dig nogle overvejelser, inden du vælger en Marketing Hub-pakke.
Nogle spørgsmål kan være:
- Hvilket budget har du til rådighed?
- Hvor mange sidder med marketing?
- Hvor mange sidder med salg?
- Arbejder I med inbound marketing?
- Hvad er fremtidsmulighederne?
Disse spørgsmål og scenarier er nok ikke noget, du kan få styr på lige med det samme. Men arbejd dig igennem dem, og snak med resten af dit team og din virksomhed om fremtidsmulighederne. For HubSpot er helt klart en del af fremtiden – den hjælper dig med at pleje og styrke kontakten til dine leads og kunder gennem automatiserede og effektive processer.
Har du brug for at vide mere om HubSpots mange muligheder? Så se mere nedenfor, og book en HubSpot demo hos en af vores specialister.
Få en HubSpot Demo
Nu har du læst om de mange forskellige værktøjer i Marketing Hub - har du brug for at se dem i aktion? Så book en gratis demo hos en af vores dygtige HubSpot-specialister! Bare find det tidspunkt, der passer dig bedst, og så skriv gerne, at du vil vide mere om Marketing Hub, så vi kan forberede en så relevant demo for dig som muligt.
Hvad koster HubSpot Marketing Hub?
Overvejer du, om HubSpot og HubSpot Marketing Hub er den rette løsning for dig, men er i tvivl om, hvad det koster? HubSpot er en investering, der ikke skal tages let på, og jo større dit behov for funktioner, jo højere end pris - naturligvis.
Som HubSpot-partner er vi selvfølgelig kæmpe fortalere for løsningen, men den er bestemt ikke for alle. Det er alfa og omega, at du er villig til at allokere både tid og ressourcer til at komme i gang, for ellers vil løsningen være dødsdømt fra starten. Hvis du er all-in på inbound marketing og salg, er HubSpot en af de bedste marketing automation-løsninger. Du får strømlinet dine daglige marketing- og salgsopgaver og forenklet din afrapportering.
HubSpot fjerner også behovet for at bruge flere platforme til administration af websteder, planlægning af sociale medier, e-mails, workflows, blog hosting osv.
Når du vælger HubSpot, får du automatisk deres gratis CRM-system, som du så kan bygge relevante Hubs op omkring. I dette tilfælde tager vi selvfølgelig udgangspunkt i Marketing Hub og dens priser.
De nedenstående priser er taget fra HubSpot, og de kan til hver en tid ændres af dem.
- HubSpot Marketing Hub Starter: fra €45 pr. måned
- HubSpot Marketing Hub Professional: fra €792 pr. måned
- HubSpot Marketing Hub Enterprise: €3.300 pr. måned
Der er jo helt tydeligt stor forskel i priserne for de forskellige løsninger, og derfor er valget heller ikke noget, du skal tage let på. Det gode ved HubSpot er dog, at du aldrig er låst til en løsning. Hvis du begynder med Starter, kan du nemt opgradere til Professional, hvis dine behov ændrer sig, og du har brug for flere værktøjer til at dyrke dine leads og kunder.
Læs mere om priserne på de forskellige Hubs ved at klikke nedenfor.
Hvordan kan vi hjælpe med HubSpot?
Vi tilbyder et stort udvalg af services inden for HubSpot:
Hvornår er HubSpot et godt valg?
Som du nok allerede har fundet ud af, er HubSpot så meget mere end "blot" marketing. Du kan også få Hubs, der blandt andet fokuserer på Salg og Service. Du kan altså få præcis den løsning, der passer perfekt til din virksomheds behov, og det er nemt at ændre dit setup, når/hvis jeres omstændigheder ændrer sig.
HubSpot kommer nemlig med mere end 100 funktioner fordelt på de forskellige Hubs og niveauer. Når du står overfor at skulle vælge eller ikke vælge HubSpot, er det vigtigste spørgsmål, om du anerkender inbound-tilgangen. Gør du ikke det, så er HubSpot formentlig ikke det rette valg for jer.
Overvej følgende, før du vælger HubSpot:
- Arbejder min virksomhed med at skabe leads?
- Tager det flere uger eller måneder at skabe en ny kunde?
- Har jeg en salgsafdeling, der arbejder med leads?
- Savner jeg indsigt i effekten af mine marketingindsatser?
- Mangler jeg et system til håndtering af kundeoplysninger og salgsaktiviteter?
- Er værdien af en kunde høj?
- Ønsker jeg at automatisere dele af min marketing og/eller salg?
- Savner jeg, at mit serviceteam kan arbejde fra en samlet platform, hvor der også er indsigt i touchpoints med marketing og salg?
- Anerkender jeg, at der skal en bedre og større indsats til, for at skabe gode og værdifulde kunder?
Hvis du kan svare ja til et eller flere af ovenstående spørgsmål, så er HubSpot formentlig et godt valg for dig. Vil du vide mere om de andre hubs, kan du læse mere her:
Skal chefen eller kollegaerne med på HubSpot-vognen?
Så har vi samlet argumenterne for, hvorfor I skal bruge HubSpot.
I guiden "Hvorfor skal min virksomhed bruge HubSpot?" får du 5 argumenter til ledelsen, salg, marketing, kundeservice og IT. Du bruger dem bare.
Hvorfor bruge en HubSpot-partner?
Som udgangspunkt kan du selv starte op med HubSpot CRM Free og HubSpot Starter-versionerne. På den måde kan du komme i gang uden at bruge udgifter på andet end softwaren. Dog får du formentlig ikke den optimale udnyttelse, da du selv skal opsætte og opfange alt læring og viden om HubSpot - og læringskurven er stejl.
Har du i stedet besluttet dig for, at HubSpot Professional er det rigtige valg for dig, så er det nødvendigt med onboarding. Her kan du enten vælge mellem HubSpots egen standard onboarding, eller vælge en partner (som vi f.eks. er). HubSpots egen onboarding tilbyder ikke mere, end det absolut mest nødvendige og er en standardløsning. Det er også med til at gøre prisen for det rigtig skarp.
Med en partner får du rådgivning, træning og sparring på dine konkrete behov og din virksomhed. Derfor anbefaler HubSpot også selv, at man benytter en national partner, så man får mest mulig effekt ud af HubSpot fra starten. Læs mere om fordelene ved at bruge en partner til at implementere HubSpot.
Skal du bruge en Enterprise-løsning, skal du bruge en Enterprise-certificeret partner (det er også os!). Her er kravene store, da løsningen oftest er omfattende og kræver en meget stor indsigt i HubSpot.
Vi tilbyder løsninger, der matcher alle niveauer inden for HubSpot. Læs mere om os som HubSpot-Partner.
Vores inbound & HubSpot blog
Hold dig opdateret med de nyeste trends og viden inden for inbound marketing, sales, service & HubSpot
HubSpots produktopdateringer - november
Sådan styrker du samarbejdet med salg
Hvad er den mest effektive marketingstrategi for B2B-virksomheder?
Ydelser
Vi hjælper dig i gang med HubSpot og assisterer jer i den løbende drift, så I får det maksimale ud af platformen.