Hvad er HubSpot Service Hub?
- Kapitel 1 Hvad er HubSpot Service Hub?
- Kapitel 2 Hvilke HubSpot Service Hub-pakker findes der?
- Kapitel 3 Hvilke funktioner er der i Service Hubs pakkeløsninger?
- Kapitel 4 Hvilke værktøjer er der i Service Hub Starter?
- Kapitel 5 Hvilke værktøjer er der i Service Hub Professional?
- Kapitel 6 Hvilke værktøjer er der i Service Hub Enterprise?
- Kapital 7 Hvilken HubSpot Service Hub-pakke skal du vælge?
- Kapitel 8 Hvad koster HubSpot Service Hub?
- Kapitel 9 Hvornår er HubSpot et godt valg?
- Kapitel 10 Hvorfor bruge en HubSpot-partner?
Hvad er HubSpot Service Hub?
HubSpot Service Hub (eller HubSpot Kundeservice) er en del af HubSpots samlede platform. Denne del henvender sig til accoundt management og kundeserviceafdelinger, der vil styrke kundeserviceniveauet og på den måde opbygge en stærk relation til både kunder og leads. Med Service Hub kan du gøre dine kunder gladere, beholde dem i længere tid og vækste din virksomhed endnu hurtigere. Det hjælper dig med at drive dit serviceteam mere effektivt.
Funktioner som helpdesk, live chat, feedback-undersøgelser, vidensbase og CRM giver dig de bedste betingelser for at kunne overgå dine kunders forventninger til den bedste kundeservice.
HubSpot Service Hub er nemt at bruge og ved at forbinde HubSpots CRM-platform kan du bedre levere en autentisk service, hvor du altid sætter kunden først.
HubSpot hjælper ikke kun virksomheder med at levere den bedste service for deres kunder. Software kan også styrke din forretningen på mange andre parametre som Marketing og Sales. Derfor er HubSpot på mange måder en perfekt all-in-one løsning, som samler alle dine indsatser samme sted.
Skal chefen eller kollegaerne med på HubSpot-vognen?
Så har vi samlet argumenterne for, hvorfor I skal bruge HubSpot.
I guiden "Hvorfor skal min virksomhed bruge HubSpot?" får du 5 argumenter til ledelsen, salg, marketing, kundeservice og IT. Du bruger dem bare.
Hvilke HubSpot Service Hub-pakker findes der?
HubSpot Service Hub kommer i tre forskellige løsninger, der bliver tiltagende komplekse og tiltagende dyrere investeringer:
- Service Hub Starter: for mindre teams, der vil have samlet deres serviceaktiviteter ét sted og vil begynde at arbejde med inbound-tankegangen.
-
Service Hub Pro: for mere erfarne serviceteams, der arbejder indgående med at øge kundeserviceniveauet. Dette er den mest anvendte løsning.
-
Service Hub Enterprise: en komplet pakke af serviceværktøjer til det store og/eller multinationale serviceteam.
De tre forskellige løsninger giver dig adgang til forskellige værktøjer og åbner op for muligheden for at kunne yde et endnu højere serviceniveau. Hver pakke er designet til at passe til forskellige budgetter og løser virksomheders forskellige serviceniveau. Det betyder altså, at du kan finde den pakke, der passer perfekt til dit behov, uanset om du er en del af en lille virksomhed eller en multinational enterprisevirksomhed - eller et sted derimellem.
Vi dykker mere ned i de tre løsninger nedenfor. Først får du det store overblik, hvor du hurtigt kan se forskellen på de tre løsninger - så bliver det forhåbentlig også nemmere for dig at vurdere, hvilken en der passer bedst til dine behov.
Ellers står vi altid klar til at vejlede dig med udgangspunkt i dine unikke behov, så du får den helt rigtige løsning - hverken mere eller mindre.
Hvilke funktioner er der i Service Hubs pakkeløsninger?
Med Starter, Professional og Enterprise får du adgang til en lang række forskellige funktioner. Nogle af de funktioner, du får adgang til i flere pakker, kan adskille sig fra hinanden ved f.eks. antal. F.eks. får du i Professional mulighed for at lave op til 15 ticket pipelines, hvor du i Enterprise kan lave helt op til 50.
Der kommer konstant nye og forbedrede funktioner til hos HubSpot, så det vil være tæt på en umulig opgave at lave en udtømmende gennemgang. Derfor har vi udvalgt en række af de vigtige funktioner, som vi har sat i skemaform herunder, så du får en fornemmelse af forskellene på de tre pakkeløsninger. Og så folder vi dem ellers lidt mere ud bagefter.
Hvilke værktøjer er der i Service Hub Starter?
HubSpot Service Hub Starter er en god løsning for mindre teams, der ønsker at samle alle serviceaktiviteterne det samme sted. Du får alle de basale værktøjer, du behøver for at kunne optimere, automatisere og organisere din service.
Det er også den perfekte starterpakke, hvis du skal til at stifte bekendtskab med inbound marketing-tilgangen.
Service Hub er bygget på HubSpots gratis CRM, så du får alle fordelene derfra plus de dele af Service, der åbnes op for med Starter-pakken. Som de andre HubSpot Starter-pakker er Service Hub Starter ikke en drastisk opgradering fra de gratis tjenester. Men for mindre virksomheder kan Starter være en god måde at komme i gang med at benytte en kundeserviceplatform og stifte bekendtskab med inbound-tilgangen.
Og finder du så ud af hen ad vejen, at du mangler at kunne tilgå funktioner, ønsker flere integrationer eller muligheden for flere brugere, kan du altid opgradere til Pro eller Enterprise, som helt sikkert kan dække dit behov og imødekomme dine ønsker.
Her kan du udforske nogle af de features, du får i Service Hub Starter, som kan være med til at rykke din kundeservice og styrke dialogen med dine kunder og leads.
Funktioner i Service Hub Starter
Skab en dialog med dine besøgende og kunder med live chat-funktionen, som du placerer direkte på dit website.
Placér den strategisk, lige der hvor det giver mening på dit site, så besøgende altid nemt kan kontakte dig. Giv dem svar med det samme, og skab en tættere relation med en hurtig, personlig service.
Drop mails frem og tilbage, og planlæg i stedet møder hurtigere og nemmere ved at dele din kalender med besøgende og kunder.
Dette værktøj gør det muligt at bygge et biblioteket af content, hvor hele dit team kan uploade og dele dokumenter med jeres kontakter.
Send e-mails direkte i HubSpot til individuelle kontakter i databasen eller den tilknyttede virksomheds, deal-, ticket- eller brugerdefinerede optegnelser.
Du kan også besvare e-mails, der er sendt til en personlig e-mail eller til en team-e-mail, som er forbundet til samtaleindbakken.
Med live chat, team e-mail, integration til Facebook Messenger og en brugervenlig chatbot, kan du opbygge den perfekte delte indbakke, så du kan opbygge en personlig og troværdig dialog med dine kunder og besøgende. På den måde er der aldrig viden, der går tabt, selvom interaktionen foregår på forskellige kanaler.
Mobil indbakke giver værktøjer og effektive features, der hjælper dig med at være in sync med dit team og styrker produktiviteten on-the-go.
Hold styr på kundehenvendelser med tickets samme sted. Organisér dit team, prioritér indgående anmodninger, og optimér for at give en mere effektiv service.
Du kan oprette individuelle tickets fra din tickets indeksside, en kontaktpost eller din samtaleindbakke. Du kan også automatisere processen ved at bruge workflows og supportformularen.
Brug tilpassede bots til at skabe kontakt med besøgende på dit website. Bots kan hjælpe med at kvalificere leads, booke møder, oprette support tickets eller sende besøgende videre på dit website ved at sende en række spørgsmål og automatisere svar i chat flowet. Du kan indsamle vigtige informationer om besøgende gennem bots, inden et teammedlem overtager kommunikationen.
Foretag direkte opkald til dine kontakter via HubSpot.
Du kan optage opkaldet, tage noter undervejs og logge informationer fra opkaldet direkte på kontakten til fremtidige reference. Så vil du og dit team altid have adgang til nyeste viden om en kontakt.
Du kan gemme og genbruge de bedste e-mails, der er sendt ud, og dele dem med resten af dit team. Før du sender en ny e-mail afsted, kan du personalisere og skræddersy templaten, så den passer til din modtager. Det skaber en ensartet og stærkere kommunikation.
Få adgang til dine templates fra CRM'et, eller når du sender e-mails fra din indbakke.
Dashboards hjælper dig med at organisere relaterede rapporter. HubSpot Service Hub Starter gør det nemt at oprette dashboards til forskellige rapporteringsformål, dele dem, klone dem eller slette eksisterende dashboards, så du altid har overblik.
Opret nye dashboards, og tilpas rapporter til personlig brug. Du kan også hurtigt ændre synlighed af bestemte dashboards, så de rette teammedlemmer kan gøre brug af dataene.
Få 22 steps til at få succes med inbound marketing
Ny indenfor inbound marketing og hele HubSpot-universet? Vi giver dig 22 konkrete og håndgribelige steps, så du kan få succes fra dag ét. Få opskriften på den perfekte inbound marketing-kampagne!
Hvilke værktøjer er der i Service Hub Professional?
Service Hub Professional giver dig alle værktøjerne fra Starter-pakken (flere af dem i en opgraderet indpakning), og så får du en hel række flere dynamiske funktioner, der gør hele forskellen, når du sammenlægger den ideelle oplevelse for dine kunder.
For eksempel får du her mulighed for at lave op til 25 dashboards med 30 rapporter per dashboard, sammenlignet med 10 dashboards og 10 rapporter per dashboard i Starter-versionen
Så hvis du leder efter de værktøjer, du har brug for til at revolutionere din kundeoplevelse og forvandle kunder til ambassadører, er Service Hub Professional det, du leder efter.
Denne pakke er også den mest populære, og det er med god grund. Læs mere for at finde ud af, hvilke vilde funktioner, du får til at rykke din kundeservice op på næste niveau.
Funktioner i Service Hub Professional
HubSpot Service Hubs helpdesk-værktøjer hjælper dig med at prioritere anmodninger, så dit team kan tackle de allermest kritiske problemer først.
Tildel owner og stages til individuelle tickets, og herefter vil HubSpot organisere dem i en personlig pipeline for hvert medlem af dit team.
Gør dine kunders ‘ofte stillede support spørgsmål’ (FAQ) til en gennemført, optimeret vidensbase af hjælpeartikler og dokumentation, der kan indekseres af søgemaskiner. Det betyder, at dine kunder får svaret på deres problemer hurtigere, samtidig med at du kan undgå at skulle bruge uforholdsmæssigt meget tid på den samme type af supporthenvendelse.
Gennem simple spørgeskemaundersøgelser indsamler du dine kunders erfaringer med din kundeservice og deres erfaringer med et bestemt produkt og/eller service.
Brug feedbacken til at justere og optimere din kundeservice, så kunderne bliver endnu mere tilfredse, og du kan hjælpe dem effektivt og gnidningsfrit videre i kunderejsen.
Opret nemt brugerdefinerede feedbackundersøgelser, og send dem til dine kontakter. Undersøgelserne kan have specifikke spørgsmål og muligheder som for eksempel stjernebedømmelser eller tekstfelter.
Med en kundeportal giver du kunderne kontrol over deres kommunikation med din virksomhed. Når de logger ind i kundeportalen, kan de se, åbne og svare på deres support tickets.
Ofte får kunderne adgang til kundeportalen via vidensbasen, men det er også muligt at dele et direkte link til portalen.
Hvilke værktøjer er der i Service Hub Enterprise?
For større virksomheder, virksomheder og marketingafdelinger er HubSpot Service Hub Enterprise den alt-i-én-pakke, der hjælper dig med at alle sten bliver vendt.
Mens den årlige regning kan virke skræmmende, er Service Hub Enterprise-pakken en investering, der vil udstyre dig med alt, hvad du har brug for i lang tid fremover.
Service Hub Enterprise udvider ikke kun alle funktionerne i Professional-pakken, men tager det også et skridt videre ved at tilføje nye værktøjer og funktioner. Disse kan gøre hele forskellen, når du fortsætter med at sammensætte en så positiv kundeoplevelse som muligt.
I softwaren får du adgang til alle funktioner og integrationer, Service Professional (og Starter) tilbyder. Derudover får du selvfølgelig også en række af helt nye og særlige værktøjer, som du og dit serviceteam kan lege med.
Bliv klogere på funktioner og værktøjer i Service Hub Enterprise herunder.
Funktioner i Service Hub Enterprise
Organisér dine brugere på forskellige niveauer baseret på gruppe, region, forretningsenhed, brand og mange andre dimensioner. På den måde bliver det nemmere at skabe overblik og skabe sammenhæng mellem dine leads.
Single sign-on (SSO) giver dig mulighed for at give dine teammedlemmer én konto til alle de systemer, din virksomheder benytter.
Med brugerdefinerede objekter kan du nemt strukturere din data præcis, som du har brug for. Det betyder, du kan opbygge brugerdefinerede objekter helt uden kodning eller udvikling.
Opret brugerspecifikke kvoter for salgs- og serviceteams baseret på skabeloner i HubSpot. Herefter kan ledere tildele disse mål på bruger-, team- eller pipelineniveau.
Efterhånden som dit salgs- og serviceteam vokser, kræver det, at du klæder dine teammedlemmer rigtigt på.
Med Playbooks kan du vejlede med interaktive content-kort, som vises i kontakt, virksomhed og tickets, så dine teammedlemmer kan referere og oprette standardiserede noter, når de kommunikerer med leads og kunder.
Har du integreret din HubSpot-platform med Slack, kan du se playbooks direkte deri.
Hvilken HubSpot Service Hub-pakke skal du vælge?
Det kommer helt an på virksomhedsstørrelse, funktioner, målsætninger og behov. Først og fremmest skal du gøre dig nogle overvejelser, inden du vælger en Service Hub-pakke.
Nogle spørgsmål kan være:
- Hvilket budget har du til rådighed?
- Hvor mange sidder med kundeservice?
- Hvor mange sidder med salg?
- Arbejder I med inbound marketing?
- Hvad er fremtidsmulighederne?
Disse spørgsmål og scenarier er nok ikke noget, du kan få styr på lige med det samme. Men arbejd dig igennem dem, og snak med resten af dit team og din virksomhed om fremtidsmulighederne. For HubSpot er helt klart en del af fremtiden – den hjælper dig med at pleje og styrke kontakten til dine leads og kunder gennem automatiserede og effektive processer.
Har du brug for at vide mere om HubSpots mange muligheder? Så se mere nedenfor, og book en HubSpot demo hos en af vores specialister. Så kan vi sammen finde frem til den rigtige løsning til din virksomhed - nu og i fremtiden.
Få en HubSpot Demo
Nu har du læst om de mange forskellige værktøjer i Service Hub - har du brug for at se dem i aktion? Så book en gratis demo hos en af vores dygtige HubSpot-specialister! Bare find det tidspunkt, der passer dig bedst, og så skriv gerne, at du vil vide mere om Service Hub, så vi kan forberede en så relevant demo for dig som muligt.
Hvad koster HubSpot Service Hub?
Går du og overvejer, om HubSpot og HubSpot Service Hub er den perfekte løsning for dig, men er i tvivl om, hvad det egentlig koster? HubSpot er en investering, der ikke skal tages let på, og jo større dit behov for funktioner, jo højere end pris - naturligvis.
Som HubSpot-partner er vi (naturligvis) fortalere for løsningen, men den er bestemt ikke for alle. Det er helt essentielt, at du er klar til at allokere både tid og ressourcer til at komme i gang, for ellers vil løsningen være dødsdømt fra starten. Hvis du er all-in på inbound marketing, salg og service udover det sædvanlige, er HubSpot en af de bedste løsninger. Du får strømlinet dine daglige serviceopgaver og forenklet din afrapportering og kontaktflade.
Når du vælger HubSpot, får du automatisk deres gratis CRM-system, som du så kan bygge relevante Hubs op omkring. I dette tilfælde tager vi selvfølgelig udgangspunkt i Service Hub og dens priser.
De nedenstående priser er taget fra HubSpot (september 2024), og det er til hver en tid deres aktuelle priser, der er gældende:
- HubSpot Service Hub Starter: €49 pr. måned
- HubSpot Service Hub Professional: €490 pr. måned
- HubSpot Service Hub Enterprise: €1.470 pr. måned
Der er jo helt tydeligt stor forskel i priserne for de forskellige løsninger, og derfor er valget heller ikke noget, du skal tage let på. Det gode ved HubSpot er dog, at du aldrig er låst til en løsning. Hvis du begynder med Starter, kan du nemt opgradere til Professional, hvis dine behov ændrer sig, og du har brug for flere værktøjer til at dyrke den ekstraordinære service.
Hvordan kan vi hjælpe med HubSpot?
Vi tilbyder et stort udvalg af services inden for HubSpot:
Hvornår er HubSpot et godt valg?
HubSpot er så meget mere end "blot" Service. Du kan vælge Hubs, der blandt andet specialiserer sig i Salg og Marketing. Du kan altså få samlet lige den løsning, der passer perfekt til din virksomheds behov, og det er nemt at ændre dit setup, når/hvis jeres omstændigheder ændrer sig.
Med HubSpot får du nemlig adgang til mere end 100 funktioner fordelt på de forskellige Hubs og niveauer. Når du står overfor at skulle vælge HubSpot til eller fra, er det vigtigste spørgsmål egentlig, om du anerkender inbound-tilgangen. Gør du ikke det, så er HubSpot formentlig ikke det rette valg for jer - der vil gå for mange funktioner til spilde.
Overvej følgende, før du vælger HubSpot:
- Arbejder min virksomhed med at skabe leads?
- Tager det flere uger eller måneder at skabe en ny kunde?
- Har jeg en salgsafdeling, der arbejder med leads?
- Savner jeg indsigt i effekten af mine marketingindsatser?
- Mangler jeg et system til håndtering af kundeoplysninger og salgsaktiviteter?
- Er værdien af en kunde høj?
- Ønsker jeg at automatisere dele af min marketing, service og/eller salg?
- Savner jeg, at mit serviceteam kan arbejde fra en samlet platform, hvor der også er indsigt i touchpoints med marketing og salg?
- Anerkender jeg, at der skal en bedre og større indsats til, for at skabe gode og værdifulde kunder?
Hvis du kan svare ja til et eller flere af ovenstående spørgsmål, så er HubSpot formentlig et godt valg for dig.
Hvorfor bruge en HubSpot-partner?
Du kan godt selv starte op med at bruge HubSpot, hvis du vælger Free- eller Starter-versionen. Så kommer du i gang uden at få en faktura på andet end softwaren. Men du skal være forberedt på, du formentlig ikke får udnyttet systemet optimalt, da du selv skal opsætte og opfange alt læring og viden om HubSpot - og læringskurven er blandt de mere stejle!
Vælger du i stedet at investere i HubSpot Professional, er det nødvendigt, at du tilvælger onboarding. Her kan du vælge imellem HubSpots egen standard-onboarding, eller vælge at benytte en partner (som vi f.eks. er). HubSpots egen onboarding tilbyder ikke mere end det absolut mest nødvendige og er en standardløsning. Det er også med til at gøre prisen for det rigtig skarp.
Når du vælger at bruge en partner til onboarding, får du rådgivning, træning og sparring på dine konkrete behov og din virksomhed. Derfor anbefaler HubSpot også selv, at man benytter en national partner, så man får mest mulig effekt ud af HubSpot fra starten. Læs vores indlæg om de 5 fordele ved at vælge en HubSpot-partner til implementeringen.
Skal du bruge en Enterprise-løsning, skal du bruge en Enterprise-certificeret partner (det er også os!). Her er kravene store, da løsningen som udgangspunkt er omfattende og kræver en meget stor indsigt i HubSpot.
Vi tilbyder løsninger, der matcher alle niveauer inden for HubSpot. Læs mere om os som HubSpot-Partner.
Vores inbound & HubSpot blog
Hold dig opdateret med de nyeste trends og viden inden for inbound marketing, sales, service & HubSpot
5 taktikker til at ramme målgruppen med dit budskab
Guide: Sådan får du succes med social selling
Persona - Identificer din ideelle kunde
Ydelser
Vi hjælper dig i gang med HubSpot og assisterer jer i den løbende drift, så I får det maksimale ud af platformen.