Hvad er HubSpot Sales Hub?
- Kapitel 1 Hvad er HubSpot Sales Hub?
- Kapitel 2 Hvilke HubSpot Sales Hub-pakker findes der?
- Kapitel 3 Hvilke funktioner er der i Sales Hubs pakkeløsninger?
- Kapitel 4 Hvilke værktøjer er der i Sales Hub Starter?
- Kapitel 5 Hvilke værktøjer er der i Sales Hub Professional?
- Kapitel 6 Hvilke værktøjer er der i Sales Hub Enterprise?
- Kapital 7 Hvilken HubSpot Sales Hub-pakke skal du vælge?
- Kapitel 8 Hvad koster HubSpot Sales Hub?
- Kapitel 9 Hvornår er HubSpot et godt valg?
- Kapitel 10 Hvorfor bruge en HubSpot-partner?
Hvad er HubSpot Sales Hub?
HubSpot Sales Hub er en effektfuld salgs-software, der er specialdesignet til at hjælpe dig med at styrke dit salg og understøtte dit salgsteam. Det hjælper dig med at lukke flere deals, styrke relationer og administrere din pipeline mere effektivt. Sales Hub tilbyder værktøjer, som du har brug for til at øge produktiviteten, forkorte deal cycles og i bund og grund gøre slagsprocessen endnu mere menneskelig og personlig. Det hele foregår på én og samme brugervenlige platform.
Sales Hub forstærker din salgsproces og eliminerer friktion ved at samle alle dine værktøjer og data samme sted. Det gør det nemt, overskueligt og minimerer chancen for at tabe leads mellem stolene.
HubSpot hjælper ikke kun virksomheder med at optimere salgsprocesserne. Softwaren kan også styrke din forretningen på mange andre parametre som Marketing og Service. Derfor er HubSpot på mange måder en perfekt all-in-one løsning, som samler alle dine indsatser samme sted.
Relateret content
- Service: Gør din salgsproces mere effektiv med inbound sales
- Guide: Hvad er HubSpot?
- Guide: Hvad er Inbound Sales?
- Blog: 10 HubSpot workflows du ikke kan undvære
- Service: Onboarding i Sales Hub
- Service: Sales enablement
- Guide: Hvad er HubSpot Marketing Hub
- Blog: Bliv klogere på HubSpot Sales
- Blog: Hvorfor skal du overveje HubSpot?
Hvilke HubSpot Sales Hub-pakker findes der?
HubSpot Sales Hub hjælper dig med at få fuldt overblik over dine leads, automatisere dine opgaver, følge med i hver interaktion, når dine leads interagerer med dit indhold og gør det nemt at følge op på leads. Kort sagt, det bliver meget nemmere at hjælpe dine leads lige dér, hvor de befinder sig i kunderejsen. Og ikke mindst gør HubSpots mange værktøjer og automatiseringer det muligt for dig at frigive mere tid til det, du er bedst til - nemlig salg
HubSpot Sales Hub kommer i tre forskellige løsninger, der bliver tiltagende komplekse og tiltagende dyrere investeringer:
- Sales Hub Starter: for mindre teams, der vil have samlet deres salgsaktiviteter ét sted og har behov for de vigtigste funktioner for at holde salg kørende.
-
Sales Hub Pro: for mere erfarne salgsfolk til håndtering og optimering af nuværende salgsaktiviteter. Dette er klart den mest populære løsning og passer til langt de fleste virksomheders behov.
-
Sales Hub Enterprise: den fulde palet af salgsværktøjer til store salgsteams, der har behov for en omfattende kontaktdatabase.
De tre forskellige løsninger giver dig adgang til forskellige værktøjer og åbner op for muligheden for at kunne optimere salgsprocesserne markant. Hver pakke er designet til at passe til forskellige budgetter og løser virksomheders forskellige salgsrelaterede udfordringer og ambitioner. Det betyder altså, at du kan finde den pakke, der passer perfekt til dit behov, uanset om du er en del af en lille virksomhed eller en multinational enterprisevirksomhed - eller et sted derimellem.
Vi dykker mere ned i de tre løsninger nedenfor. Vi lægger ud med det store overblik, hvor du hurtigt kan se forskellen på de tre løsninger - så bliver det forhåbentlig også nemmere for dig at vurdere, hvilken en der passer bedst til dine behov. Derefter ser vi nærmere på de enkelte funktioner, du får adgang til i de tre Hubs.
Ellers står vi altid klar til at vejlede dig med udgangspunkt i dine unikke behov, så du får den helt rigtige løsning - hverken mere eller mindre.
Skal chefen eller kollegaerne med på HubSpot-vognen?
Så har vi samlet argumenterne for, hvorfor I skal bruge HubSpot.
I guiden "Hvorfor skal min virksomhed bruge HubSpot?" får du 5 argumenter til ledelsen, salg, marketing, kundeservice og IT. Du skal endelig bare bruge dem!
Hvilke funktioner er der i Sales Hubs pakkeløsninger?
Med Starter, Professional og Enterprise får du adgang til en lang række forskellige funktioner. Nogle af de funktioner, du får adgang til i flere pakker, kan adskille sig fra hinanden ved f.eks. antal. Som et eksempel kan du i Starter lave op til 10 dashboards med 10 rapporter vist i hver. Hvis du så opgraderer til Professional får du i stedet mulighed for at lave op til 25 dashboards med hver især 30 rapporter. Forskellen kan altså være mærkbar på nogle af værktøjerne, og det er også ofte konkrete funktioner eller begrænsninger, der gør udslaget, når en virksomhed skal vælge imellem to Hubs.
Der kommer konstant nye og forbedrede funktioner til hos HubSpot, så det vil være tæt på en umulig opgave at lave en udtømmende gennemgang. Derfor har vi udvalgt en række af de vigtige funktioner, som vi har sat i skemaform herunder, så du får en fornemmelse af forskellene på de tre pakkeløsninger. Og så folder vi dem ellers lidt mere ud bagefter.
Hvilke værktøjer er der i Sales Hub Starter?
Sales Hub Starter giver dig og dit salgsteam alle de nødvendige værktøjer, I behøver for at holde salg kørende og for at kunne forkorte salgscyklussen og forbedre jeres closing rates.
Denne pakke er perfekt for nystartede eller mindre salgsteams, som ønsker at øge produktiviteten og give leadgenereringen et solidt skub opad. Der er både små og store integrationer og funktioner inkluderet i denne pakke, og det betyder, at Sales Hub hjælper dig på alle niveauer med at forbedre dit salgsteams arbejde. Noget, som er helt essentielt, hvis du vil have dit salgsarbejde til at glide let.
Sales Hub Starter giver nogle begrænser både ift. mængden af værktøjer og antallet af for eksempel brugere. Men pakkens mange basisværktøjer vil alligevel kunne styrke dine salgsresultater.
Som navnet antyder, giver denne pakke den bedste start for din virksomheds fortsatte vækst på salgsdelen. Det bedste af det hele er, at alle dine salgsaktiviteter bliver samlet på samme platform, og dine salgsreps kan tilgå de samme informationer om for eksempel leads. Det betyder, at I bedre kan tage hånd om kunder og leads, og dermed bliver jeres salgsproces styrket. Og så får du oveni købet HubSpot CRM med helt gratis.
Hvis du hen ad vejen finder ud af, du har brug for at kunne bruge flere værktøjer, er det heldigvis nemt at opgradere til enten Pro eller Enterprise - og alle dine eksisterende data i HubSpot bliver selvfølgelig flyttet med, så intet tabes mellem to stole!
Her kan du udforske nogle af de værktøjer, du får i Sales Hub Starter, som kan være med til at rykke dit salgsarbejde og styrke dialogen med dine kunder og leads.
Funktioner i Sales Hub Starter
Live chat er det ultimative værktøj til at skabe en dialog med besøgende på dit website. Find ud af, hvad dine besøgende mangler eller leder efter. Optimér og forbedr, så de eller andre besøgende får en endnu bedre oplevelse, næste gang de kommer på besøg.
En live chat forpligter også. Sørg for at svare med det samme eller i hvert fald give udtryk for, hvor lang svaretiden er, hvis du vil undgå at skuffe.
Skab en tættere relation, og giv en personlig service, så dine besøgende føler sig set og hørt.
Mødebooking er endnu en gave til salgsteamet. Placér en kalender direkte på dit website eller send et link til leads, så de kan booke præcis den tid, som passer dem.
Det sparer tid og unødvendige e-mails frem og tilbage.
Dokumenter gør det let og overskueligt at skabe et bibliotek af dokumenter og content. Her kan dit team uploade og dele dokumenter med jeres leads, og som er tilgængeligt for alle i teamet.
Sales Hub gør det muligt for dig at sende e-mails via HubSpot. Du kan også integrere din egen e-mailudbyder med HubSpot og tracke dine e-mails direkte i HubSpot.
Udover at sende e-mails til individuelle kontakter og dit team kan du også besvare dine e-mails med dette værktøj.
Du kan for eksempel aktivere, at du gerne vil have en notifikation, når dine leads åbner dine e-mails. Dermed er det nemmere at følge dine leads - og finde ud af, hvor du evt. mister dem i kunderejsen.
Med Sales Hub eller Service Hub kan du indstille routing-regler, så indgående e-mails og chatbeskeder automatisk sendes direkte til udvalgte brugere og teams. På den måde kan I sikre, at leads eller kunder aldrig bliver glemt grundet interne misforståelser af, hvem der har bolden.
Forbedr dit teams effektivitet ved at automatisere forretningsprocesser med Sales Hub Starter. Automatisering eliminerer mange kedelige og manuelle processer, og du kan bruge simpel automatisering i eksisterende værktøjer til at håndtere din opfølgning af leads.
Denne fede integration gør det nemt at fakturere dine kunder direkte fra deres tilbuds og efterfølgende kan du sende alle betalinger til din integrerede Stripe-konto
Med målsætninger kan ledere nemt oprette brugerspecifikke kvoter for deres salgs- og serviceteams baseret på skabeloner, som findes i HubSpot. Ledere kan vælge at tildele målsætningerne på enten bruger-, team- eller pipelineniveau.
Udnytter du dit HubSpot? Download vores 10 quick wins til HubSpot - helt gratis!
Hvilke værktøjer er der i Sales Hub Professional?
Sales Hub Professional (Pro) er et omfattende salgssoftware, der effektivt hjælper med at automatisere og skalere dine salgsprocesser. Pakken transformerer dine salgsprocesser til en effektiv indtægtsgenererende salgsmotor.
Pakken er perfekt til dig med et allerede etableret salgsteam, men som ønsker at tage et skridt op ad salgsstigen. Sales Hub tilbyder mange forbedrede salgsfunktioner, der gør det muligt bedre at kunne administrere vigtige elementer i salgsprocessen.
Nogle af de værktøjer, der opgraderes og på den måde forstærker din salgsproces fra Starter til Professional er for eksempel Dokumenter, hvor du i Professional har mulighed for at uploade endnu flere dokumenter. Det samme gælder E-mail Templates, hvor du nu kan lave flere. Med Opkald kan du i Professional ringe i op til 3.000 minutter, og din Stribe-integration udvides også yderligere.
Kort sagt, hvis du gerne vil styrke din salgsproces endnu mere, er det altså denne løsning, du skal vælge.
Herunder har vi taget fat i nogle af de værktøjer, der vil være med til at optimere din salgsproces. Vi dykker ned i de værktøjer og features, som adskiller sig fra Starter, og er med til at gøre forskellen for dit salgsteam.
Funktioner i Sales Hub Professional
Dette er et meget vigtigt værktøj. Hvis du har succes med at skabe trafik, er det også vigtigt, at du kan analysere din data. Hvordan vil du ellers forbedre din salgsproces?
Stop op, analysér din proces, og optimér, så du er sikker på at hjælpe dine leads videre i kunderejsen.
I HubSpot giver Teams dig mulighed for at organisere dine brugere i grupper til for eksempel organisatoriske og rapporteringsmæssige formål.
Du kan have op til ti teams med Sales Hub Professional.
Sørg for, at både dit salgs- og serviceteam er klædt godt på til jobbet. Skab tilpassede Playbooks, så du kan guide dine teammedlemmer gennem for eksempel interaktivt content, som synliggøres i Kontakt, under Virksomhed og i Tickets.
Anvender I Slack i virksomheden, kan I også nemt integrere det med HubSpot-platformen.
Du kan lave op til fem Playbooks og have tilhørende noter i dem alle.
eSignatur eller en elektronisk signatur er en persons elektroniske samtykke til vilkårene i et bestemt dokument. De har samme juridiske vægt som en skriftlig underskrift. eSignatur er godkendt som gyldig og lovlig i mange lande , for eksempel EU, Storbritannien, USA og Canada.
Sales Hub Professional gør det nemt for dig at kunne underskrive dokumenter på lovlig og gyldig vis med eSignatur.
Anvend op til 10 signaturer om måneden med Sales Pro.
Beregnede egenskaber gør det muligt at oprette brugerdefinerede ligninger baseret på talegenskaber. Du kan automatisk beregne minimum, maksimum, antal, sum eller gennemsnitsværdi for egenskaber på tilknyttede poster.
Med Sales Professional kan du lave fem beregnede egenskaber.
Hvilke værktøjer er der i Sales Hub Enterprise?
Sales Hub Enterprise er den ultimative CRM-platform, der giver avancerede og stores salgsteams den kontrol og fleksibilitet, som de har behov for, når de skal levere en spot-on salgsoplevelse. Og så er brugeroplevelsen markant mere intuitiv end mange af de andre salgs-CRM'er på markedet, fordi den er bygget op fra bunden med enterprisevirksomheders behov in mente. Så det er en win-win.
Sen nærmere på nogle af de features og værktøjer, der gør pakken til noget helt specielt.
Funktioner i Sales Hub Enterprise
Brugerdefinerede objekter gør det nemt at strukturere din data, lige som du har behov for. Med Sales Hub Enterprise kan du lave og tilpasse dine brugerdefinerede objekter uden kodning.
Hjælp dit team med at fejlfinde din platform. Sales Hub Enterprise gør det muligt at logge ind med en bruger med super-admin tilladelser.
Log ind som superadministrations-bruger med tofaktor-autentificering, der gør det muligt at logge ind som andre brugere. Denne feature kan du bruge til at træne dit team eller til at sikre, at dine teammedlemmer har adgang til bestemte værktøjer.
Superadministratoren kan også se, hvilke brugere der er logget ind som andre brugere, hvis du eksporterer sikkerhedsaktivitetshistorikken.
Field-level tilladelse, eller field-level permissions, giver dig mulighed for at få redigeringstilladelser på et helt andet niveau. Her kan administratorer fastlåse værdierne på bestemte egenskaber (properties) til bestemte reps. Det skal sikre, at alle på dit team kan redigere præcis, hvad de skal.
Ved hjælp af dette værktøj kan du forudsige ved hjælp af maskinlæringsalgoritmer og få HubSpot til at analysere dine kunder for at bestemme sandsynligheden for, at dine åbne kontakter vil blive lukket som kunder inden for 90 dage.
Superadministratorer kan oprette en standard sandbox-konto for at teste bestemte funktionaliteter uden at påvirke HubSpot-hovedkontoen.
Et eksempel er at forbinde en app til din standard sandbox konto for at teste en ny integration. Når du gør dette, kan du synkronisere data fra din hovedkonto for at teste integrationen og holde data på din hovedkonto helt rene.
Enkelt login (single sign-on, SSO) tillader, at dine teammedlemmer gennem én konto kan få adgang til alle de systemer, som virksomheden bruger. Det gør det nemt for alle, at der kun er én bruger, man skal logge ind med på forskellige platforme og sikrer også, at der ikke er for mange brugere, der skal have adgang og tilladelser til det samme.
Notifikationer advarer dig og dit team, når bestemte aktiviteter forekommer på jeres konti. Det giver et godt indblik i jeres leads interaktioner med jer.
Superadministratorer i Sales Hub Enterprise kan indstille præferencer for standardmeddelelser for andre brugere. Hvis en standardmeddelelse er konfigureret, vil præferencer, som er angivet af den individuelle bruger, overrule standardindstillingerne. Som superadministrator kan du derfor vælge, hvilke notifikationer du synes, det er vigtigt for enkelte brugere at være opmærksomme på og modtage.
Teams er en vigtig funktion i HubSpot og en generel funktion, som alle sales reps bør arbejde med. Teams gør det muligt at organisere brugere i grupper til organisatoriske og rapporteringsmæssige formål.
Men denne funktion i Sales Hub Enterprise gør din teamstruktur endnu bedre. Konfigurér en forældre-barn-relation mellem dine teams. Medlemmer i forældre-teamet kan se alt, der ejes af andre underordnede (børne) teams. Disse underordnede teams kan ikke se alt, der ejes i forældre-teamet eller i andre underordnede teams.
Hvilken HubSpot Sales Hub-pakke skal du vælge?
Der er flere ting, du skal have med i overvejelserne, når du skal vælge mellem Starter, Professional og Enterprise til din salgsafdeling. Overordnet vil det ofte komme an på virksomhedsstørrelse, funktioner, målsætninger og behov. Du kan med stor fordel starte med at overveje følgende, inden du vælger en Sales Hub-pakke:
- Hvad er dit budget
- Hvor mange medarbejdere sidder med salgsarbejde?
- Hvor mange sidder med kundeservice i virksomheden?
- Arbejder I aktivt med inbound marketing?
- Hvad er fremtidsmulighederne og -ambitionerne?
Disse spørgsmål og scenarier er sandsynligvis ikke noget, du får styr på lige med det samme. Men arbejd dig igennem dem sammen med resten af dit team og din virksomhed, og overvej jeres fremtidsmuligheder og ambitioner. For HubSpot er helt klart en del af fremtiden – den hjælper dig med at styrke dit salgsarbejde gennem automatiserede og effektive processer.
Har du brug for at vide mere om HubSpots mange muligheder? Så se mere nedenfor, og book en HubSpot demo hos en af vores specialister. Så kan vi sammen finde frem til den rigtige løsning til din virksomhed - nu og i fremtiden.
Få en HubSpot Demo
Nu har du læst om de mange forskellige værktøjer i Sales Hub - har du brug for at se dem i aktion? Så book en gratis demo hos en af vores dygtige HubSpot-specialister! Bare find det tidspunkt, der passer dig bedst, og så skriv gerne, at du vil vide mere om Sales Hub, så vi kan forberede en så relevant demo for dig som muligt.
Hvad koster HubSpot Sales Hub?
Går du og overvejer, om HubSpot og HubSpot Sales Hub er den perfekte løsning for dig, men er i tvivl om, hvad det egentlig koster? HubSpot er en investering, der ikke skal tages let på, og jo større dit behov for funktioner, jo højere bliver prisen - naturligvis.
Som HubSpot-partner er vi (ikke så underligt) fortalere for løsningen, men den vil ikke være det rigtige valg for alle virksomheder. Det er helt essentielt, at du er klar til at bruge både tid og ressourcer på at komme i gang, for ellers vil løsningen aldrig kunne leve op til sit potentiale. Hvis du er all-in på inbound marketing, salg, marketing og service udover det sædvanlige, er HubSpot en af de bedste løsninger. Du får strømlinet dine daglige salgsopgaver og forenklet din afrapportering og kontaktflade.
Når du vælger HubSpot, får du automatisk deres gratis CRM-system med, som du så kan bygge relevante Hubs op omkring. I dette tilfælde tager vi selvfølgelig udgangspunkt i Sales Hub og dens priser.
De nedenstående priser er taget fra HubSpot (september 2024), og de kan til hver en tid ændres af dem.
- HubSpot Sales Hub Starter: €49 pr. måned
- HubSpot Sales Hub Professional: €490 pr. måned
- HubSpot Sales Hub Enterprise: €1.470 pr. måned
Der er jo helt tydeligt stor forskel i priserne for de forskellige løsninger, og derfor er valget heller ikke noget, du skal tage let på. Det gode ved HubSpot er dog, at du aldrig er låst til en løsning. Hvis du for eksempel begynder med Starter, kan du nemt opgradere til Professional, hvis dine behov ændrer sig, og du har brug for flere værktøjer til at dyrke den ekstraordinære service.
Hvordan kan vi hjælpe med HubSpot?
Vi tilbyder et stort udvalg af services inden for HubSpot:
Hvornår er HubSpot et godt valg?
HubSpot er så meget mere end "blot" Sales. Du kan vælge Hubs, der blandt andet specialiserer sig i Service og Marketing. Du kan altså få samlet lige den løsning, der passer perfekt til din virksomheds behov, og det er nemt at ændre dit setup, når/hvis jeres omstændigheder ændrer sig.
Med HubSpot får du nemlig adgang til mere end 100 funktioner fordelt på de forskellige Hubs og niveauer - og du kan integrere løsningen med mere end 1.000 kendte og anerkendte værktøjer. Når du står overfor at skulle vælge HubSpot til eller fra, er det vigtigste spørgsmål egentlig, om du anerkender inbound-tilgangen. Gør du ikke det, så er HubSpot formentlig ikke det rette valg for jer - der vil gå for mange funktioner til spilde.
Overvej følgende, før du vælger HubSpot:
- Arbejder min virksomhed med at skabe leads?
- Tager det flere uger eller måneder at skabe en ny kunde?
- Har jeg en salgsafdeling, der arbejder med leads?
- Savner jeg indsigt i effekten af mine marketingindsatser?
- Mangler jeg et system til håndtering af kundeoplysninger og salgsaktiviteter?
- Er værdien af en kunde høj?
- Ønsker jeg at automatisere dele af mit salg, marketing og/eller service?
- Savner jeg, at mit salgsteam kan arbejde fra en samlet platform, hvor der også er indsigt i touchpoints med marketing og service?
- Anerkender jeg, at der skal en bedre og større indsats til, for at skabe gode og værdifulde kunder?
Hvis du kan svare ja til et eller flere af ovenstående spørgsmål, så er HubSpot formentlig et godt valg for dig. Vil du have konkrete eksempler på, hvordan HubSpot Sales Hub kan skabe værdi, kan du klikke nedenfor.
Hvorfor bruge en HubSpot-partner?
Du kan godt selv starte op med at bruge HubSpot, hvis du vælger Free- eller Starter-versionen. På den måde kommer du i gang uden at få en faktura på andet end softwaren. Men du skal være forberedt på, du formentlig ikke får udnyttet systemet optimalt, da du selv skal opsætte og opfange alt læring og viden om HubSpot - og læringskurven er blandt de mere stejle!
Vælger du i stedet at investere i HubSpot Professional, bliver det nødvendigt med onboarding. Her kan du vælge imellem HubSpots egen standard-onboarding, eller vælge at benytte en partner (det er vi!) HubSpots egen onboarding tilbyder ikke mere end det absolut mest nødvendige og er en standardløsning. Det er også med til at gøre prisen for det rigtig skarp.
Når du vælger at bruge en partner til onboarding, får du rådgivning, træning og sparring på dine konkrete behov og din virksomhed. Derfor anbefaler HubSpot også selv, at man benytter en national partner, så man får mest mulig effekt ud af HubSpot fra starten.
Skal du bruge en Enterprise-løsning, skal du bruge en Enterprise-certificeret partner (det er også os!). Her er kravene store, da løsningen som udgangspunkt er omfattende og kræver en meget stor indsigt i HubSpot.
Vi tilbyder løsninger, der matcher alle niveauer inden for HubSpot. Læs mere om os som HubSpot-Partner eller de gode grunde til hvorfor, du skal bruge en partner til at implementere det.
Vores inbound & HubSpot blog
Hold dig opdateret med de nyeste trends og viden inden for inbound marketing, sales, service & HubSpot
HubSpots produktopdateringer - november
Sådan styrker du samarbejdet med salg
Hvad er den mest effektive marketingstrategi for B2B-virksomheder?
Ydelser
Vi hjælper dig i gang med HubSpot og assisterer jer i den løbende drift, så I får det maksimale ud af platformen.