Hvad er HubSpot CMS Hub? (Nu en del af Content Hub)
- Kapitel 1 Hvad er HubSpot CMS Hub?
- Kapitel 2 Hvilke HubSpot CMS Hub-pakker findes der?
- Kapitel 3 Hvilke funktioner er der i CMS Hubs pakkeløsninger?
- Kapitel 4 Hvilke værktøjer er der i CMS Hub Starter?
- Kapitel 5 Hvilke værktøjer er der i CMS Hub Professional?
- Kapitel 6 Hvilke værktøjer er der i CMS Hub Enterprise?
- Kapital 7 Hvilken HubSpot CMS Hub-pakke skal du vælge?
- Kapitel 8 Hvad koster HubSpot CMS Hub?
- Kapitel 9 Hvornår er HubSpot et godt valg?
- Kapitel 10 Hvorfor bruge en HubSpot-partner?
Hvad er HubSpot CMS Hub?
HubSpot CMS (Content Management System) Hub (nu en del af Content Hub) er et kraftfuldt værktøj, der hjælper dig med at skabe, administrere og optimere din online tilstedeværelse. Du får altså en alt-i-en-platform, hvor du kan arbejde med websites, blogs, landingsider og meget mere.
Med CMS Hub kan du og dit team nemt skabe indhold, der er optimeret til SEO, spore præstationsmålinger og nemt tilpasse designet til at matche din virksomheds visuelle identitet og brand. Med sin intuitive brugerflade og effektfulde funktioner er HubSpot CMS Hub en fantastisk løsning for dig, der ønsker at forbedre dit websites ydeevne. Der er selvfølgelig mange forskellige CMS'er på markedet, du kan vælge imellem. Men faktisk er HubSpot blevet udnævnt til et af verdens bedste af mere end 2.500 uafhængige brugere på G2.com.
Alt efter hvilken "pakkeløsning", du vælger, giver HubSpot CMS Hub adgang til en række værktøjer, der gør det muligt at skabe og udgive indhold hurtigt, nemt og præcist (mere om det senere). Med sin intuitive træk-og-slip-editor og kraftfulde analyseværktøjer hjælper HubSpot CMS Hub dig med at øge trafik til websitet og engagement, samtidig med at den leverer en optimeret brugeroplevelse. Ud over dets kernefunktioner tilbyder CMS Hub også integrationer med andre populære marketingværktøjer såsom e-mail-marketingplatforme og sociale medier.
Når vi kombinerer alle disse funktioner, er HubSpot CMS Hub en ideel platform, hvis du ønsker at tage din digitale tilstedeværelse til næste niveau.
I de næste kapitler dykker vi mere ned i CMS-funktionerne, du får adgang til med HubSpot.
Relateret content
Hvilke HubSpot CMS Hub-pakker findes der?
HubSpot CMS Hub kommer i tre forskellige løsninger, der bliver tiltagende komplekse og tiltagende større investeringer:
- CMS Hub Starter: Her får du et CMS (Content Management System) til marketingfolk og udviklere hos vækstorienterede virksomheder, der ønsker at udnytte CRM-platformen til at generere forretning via deres website.
-
CMS Hub Pro: Denne løsning er designet til dig, der gerne vil have fuld indsigt i, hvem der besøger dit website, og hvad de foretager sig, mens de er der. Her får du rig mulighed for at arbejde effektivt med salg og markedsføring samt automatisere dine processer og få konkret viden om dine leads adfærd, når de besøger dit website. Professional-løsningen vil være et rigtig godt valg for langt de fleste virksomheder, hvor de får mulighed for at komme godt i gang uden at skulle bekymre sig om skalering og udvidelse i fremtiden.
-
CMS Hub Enterprise: Enterprise er den ideelle løsning til store, internationale virksomheder med flere websites og en omfattende marketingafdeling. Her får du mulighed for at skabe effektive digitale oplevelser, og det bliver nemt at administrere et voksende team
Helt overordnet får du med Starter adgang til en række værktøjer udover de gratis funktioner, der følger automatisk med HubSpot CRM. Hvis du derimod vælger Professional, får du adgang til yderligere værktøjer, samtidig med at du har adgang til værktøjerne fra Free og Starter. Og det samme gør sig gældende med Enterprise, hvor du ganske rigtigt får adgang til samtlige funktioner, HubSpot kan byde på i deres CMS Hub.
Vi kommer tættere ind på livet af de tre løsninger herunder. Først kommer vi med det store overblik, så du hurtigt kan se forskellen på de tre løsninger. På den måde bliver det forhåbentlig også nemmere for dig at vurdere, hvilken en der passer bedst til dine behov.
Ellers er vi selvfølgelig altid klar til at vejlede dig ud fra dine unikke behov, så du får den helt rigtige løsning - hverken mere eller mindre.
Hvorfor skal din virksomhed bruge HubSpot?
Synes du, HubSpot er et interessant værktøj, der kan skabe værdi i din virksomhed? Vi kan kun være enige! Men måske der er nogle af dine kolleger, der stadig har brug for lidt overtalelse?
Med vores e-bog får du fem gode argumenter til henholdsvis ledelsen, salg, marketing, kundeservice og IT.
Hent den gratis, og få værktøjerne til at sælge HubSpot ind i din virksomhed.
Hvilke funktioner er der i CMS Hubs pakkeløsninger?
Med Starter, Professional og Enterprise får du adgang til en lang række forskellige funktioner. Nogle af de funktioner, du får adgang til i flere pakker, kan adskille sig fra hinanden ved eks. antal. For eksempel kan du lave 50 sider på dit website med Starter, men hele 10.000 med Professional og Enterprise.
Der kommer konstant nye og forbedrede funktioner til hos HubSpot, så det vil være tæt på en umulig opgave at lave en udtømmende gennemgang. Derfor har vi udvalgt en række af de vigtige funktioner, som vi har sat i skemaform herunder, så du får en fornemmelse af forskellene på de tre pakkeløsninger. Og så folder vi dem ellers lidt mere ud bagefter.
Hvilke værktøjer er der i CMS Hub Starter?
HubSpot CMS Hub Starter er oplagt til dig, der er i en lille eller mellemstor virksomhed og gerne vil i gang med at vækste din forretning og skabe synergi ved at udnytte hele potentialet i HubSpot CRM. Her får du nemlig mulighed for at få dit website skudt ordentligt i gang uden at bruge for mange penge på projektet fra starten - og give dig selv gode betingelser for, at du får besøgende på siden.
Et nyt website kan ofte være forbundet med udfordringer, udgifter og bekymringer, for eksempel i forhold til IT-ressourcer - særligt hvis du er en del af en mindre virksomhed. Der skal sættes tid af til projektet, for et godt website bliver ikke bygget på en enkelt dag, og så kommer der spørgsmålet om sikkerhed, hastighed og troværdighed.
Heldigvis får du adgang til alt dette i CMS Hub Starter-pakken, så du som marketingmedarbejder i stedet kan fokusere på at bygge det website, der giver optimale kundeoplevelser i stedet for at skulle bruge store ressourcer på teknologi og udvikling.
Starter-pakken giver desuden adgang til de essentielle værktøjer, der gør det muligt at komme godt i gang med leadgenerering. Og så er det altid hurtigt og nemt at opskalere løsningen, når dine behov bliver større sammen med din virksomhed.
Funktioner i CMS Hub Starter
Du behøver ikke at kunne kode for at få designet det perfekte udseende til dit website, der passer til dit brand. Find det i stedet blandt HubSpots tusindvis af temaer, og gør det til dit eget.
Derudover er der rig mulighed for at få lige præcis de funktioner, du er på jagt efter, blandt HubSpots apps. De søges nemt frem på HubSpots egen marketplace.
Hvis du opgraderer din løsning til Professional, får du også adgang til HubSpots skabeloner og moduler, der i endnu højere grad lader dig bygge det optimale website.
Du kan udvikle direkte på HubSpot med de værktøjer, teknologier og arbejdsgange, du foretrækker at bruge. Du kan for eksempel vælge at bruge GitHub eller andre populære front-end-frameworks til at håndtere de forskellige versioner af sitet.
Skab, og skræddersy dit eget website med den brugervenlige og intuitive drag-and-drop website builder.
Når du skal bøvle med kode eller komplekse indholdsværktøjer for at bygge dit website, kan det være svært at se for dig, hvordan det endelige produkt vil se ud. Med HubSpots WYSIWYG (what-you-see-is-what-you-get)-editor kan du nemt se, hvad dine besøgende kommer til at opleve, allerede mens du bygger siden. Træk og slip moduler på plads, og gør dit indhold helt skarpt, før det går live.
Når du fokuserer på at opbygge din virksomhed, vil du have et website, der repræsenterer dit brand, øger din digitale synlighed og hjælper dig med at vokse. Men du har måske ikke tid til at rode med stylesheets eller budgettet til, at en udvikler skal bygge tilpassede moduler.
Med HubSpots temaer og skabeloner kan du nemt vælge et website-tema, der opfylder dine specifikke behov, tilpasse det til at matche dit brand med få klik og hurtigt sætte et website i søen, der effektivt fanger dit publikums opmærksomhed.
Host dit website på en fuldt administreret og optimeret infrastruktur, der skalerer med din virksomhed. Og bare rolig, der er ingen ekstra udgifter eller gebyrer baseret på dit forbrug.
Uanset, om du er en del af en stor virksomhed eller er den eneste i teamet, er et sikkert website ikke en luksus – det er en nødvendighed! Beskyttelse af både din virksomhed og dine kundedata er en topprioritet, og dine kunder skal kunne stole på, at deres oplevelse på dit website er sikker, hvis de skal vælge at handle med dig.
Derfor kommer HubSpot CMS Hub med standard SSL-certificering uden ekstra omkostninger - ligegyldigt, hvor meget der sker på dit website.
Hvilke værktøjer er der i CMS Hub Professional?
HubSpot CMS Hub Professional er den mest populære af de tre pakker, og det er med god grund. Du får naturligvis adgang til de samme værktøjer, som du får i Starter-pakken - endda nogle gange med flere funktioner tilgængelige. Hvor du for eksempel får adgang til apps og temaer i Starter-pakken, får du med Professional også mulighed for at downloade og bruge skabeloner og moduler til at opbygge den optimale brugeroplevelse på dit website.
Den helt store grund til at vælge Professional i stedet for Starter er dog muligheden for at lave mere skræddersyet indhold og teste, hvad der virker bedst overfor dine målgrupper. Derudover får du konkrete SEO-anbefalinger, der lader dig optimere de enkelte sider, så du med større sandsynlighed bliver fundet af de rette personer.
Dyk mere ned i Professionals funktioner herunder.
Funktioner i CMS Hub Professional
Det behøver ikke at være svært at administrere dynamisk indhold på tværs af dit website.
Uanset, om du vil oprette en begivenhedsoversigt, et produktkatalog eller en medarbejderliste, bliver processen med at opdatere indhold på tværs af websitet gnidningsfri, når du bruger HubSpot CMS. Alle medarbejdere med adgang til systemet kan opdatere information i din HubDB-tabel eller på et CRM-objekt. Derefter er det nemt at udgive opdateringer til hvor som helst, hvor der refereres til den specifikke data på tværs af dit website - det kræver blot et par klik.
Hver dynamisk side har sin egen unikke, SEO-venlige URL og tilbyder sidespecifikke analyser, så du kan overvåge, hvordan dit indhold performer.
Vis forskellige versioner af dit indhold baseret på CRM-data, annoncekilde, forespørgselsparametre og mere. På den måde får dine leads lige præcis de budskaber og den viden, der skaber mest værdi for dem. Det er virkelig smart!
Udnyt muligheden for at A/B-teste dit content. Eksperimentering er en stor del af inbound marketing, og for at få det bedste resultat, de bedste åbningsrater, klikrater, CTA’er, landingssider, interaktioner osv., handler det om at identificere netop dét, der virker bedst på dine forskellige leads. Dette giver dig mulighed for konstant at forbedre dine metoder baseret på, hvordan dine besøgende og kontakter reagerer på ting som forskellige tekster, farver og placering af billeder. Du vil blive bedre og bedre til at tale til din virksomheds personaer og være i stand til at lære af hver kampagne, du sætter i søen.
HubSpots SEO-værktøjer er integreret i CMS'et, så du aldrig risikerer at gå glip af en mulighed for at optimere dit indhold. Og det er guld værd, når SEO konstant forandrer sig, og det, der blev anbefalet sidste år, måske ikke er gældende længere.
HubSpots SEO-værktøjer giver dig konkrete, prioriterede anbefalinger til, hvordan du kan optimere dine sider, så dit indhold bliver vist på søgemaskinerne på det rigtige tidspunkt.
Derudover får du også forslag til relevante emner baseret på konkurrence og popularitet samt adgang til data om dine søgeord, så du kan se, hvordan du rangerer i forhold til dine konkurrenter.
Byg skræddersyede rapporter, der udnytter kontakt-, deal- og virksomhedsdata fra din kontaktdatabase sammen med data om website- og marketingengagement, så du kan finde svar på de spørgsmål, du måtte brænde inde med - uden du behøver at involvere en analytiker.
Hvilke værktøjer er der i CMS Hub Enterprise?
HubSpot CMS Hub Enterprise er i den helt tunge ende af CMS-skalaen. Denne løsning er til de virksomheder, hvor det ikke er nok med et CMS, der både er brugervenligt og intuitivt. Enterprise er til de store, mere komplekse organisationer, der har behov for at håndtere længere kunderejser og holde styr på adskillige websites på den samme konto.
Du får de samme funktioner i CMS Enterprise, som du gør i Professional plus adgang til flere avancerede værktøjer - blandt andet muligheden for at oprette landingsider og blogs, der kun kan tilgås med et medlemskab. Med Enterprise får du adgang til ALT, hvad HubSpot kan tilbyde indenfor CMS-værktøjet. Og det er altså meget!
Desuden bliver størstedelen af de værktøjer, du får adgang til i Professional opgraderet markant. Det er muligt at designe flere skræddersyede rapporter, teste landingsider med AI og meget mere. Med andre ord bliver du her seriøst klædt på til succes i den digitale verden, vi lever i.
Lad os se nærmere på de funktioner, du får nøglen til, hvis du vælger Enterprise.
Funktioner i CMS Hub Enterprise
Opbyg, host, opdel og design individuelle rapporter til flere separate websites på den samme HubSpot-konto. Du får mulighed for at have dit hoveddomæne og så helt op til ni yderligere root domains (og så kan du tilkøbe flere, hvis det skulle være nødvendigt).
Hvis din virksomheds data ikke altid kan puttes i kasser med navne som kontakter, virksomheder eller deals, er denne funktion lige noget for dig. Med custom objects kan du nemt organisere den information, du skal bruge for at udføre dit arbejde optimalt, direkte i dit CRM.
Du navngiver selv dine objects, bestemmer dets egenskaber og associerer det med dine andre objects. Dine custom objects ligner til forveksling standard objects i CRM'et, så du og dit team skal ikke lære noget nyt for at komme til at udnytte dem i jeres arbejde.
Skræddersy web apps, såsom en lommeregner, eventsystem, kundeportal, learning management system (LMS) og meget mere - alt sammen via din HubSpot-konto, hvor indholdet bliver leveret direkte fra dit CRM.
Det er ikke kun leads, der besøger dit website. Måske har du kunder, forretningspartnere, forhandlere eller andre, der har brug for at have adgang til bestemt indhold. Her kommer medlemskaber ind i billedet.
Opret medlemskabsbaseret indhold ved hjælp af HubSpot-lister. På den måde sikrer du, at kun udvalgte kunder eller andre interessenter får adgang til bestemte dele af dit website. Du kan altså bruge denne funktion til at oprette indhold til specifikke segmenter af din kundebase eller administrere premium-indholdskanaler. Hver kontakt får en personlig adgangskode og login.
Nu er der ikke længere behov for manuel testopsætning eller måling.
Med Enterprise-løsningen kan du nemlig automatisere dine A/B-tests ved at bruge kunstig intelligens og maskinlæring. På den måde sparer du både tid og forbedrer dine konverteringsrater på tværs af websitet.
Du kan teste op til fem sidevariationer ad gangen, så der er rig mulighed for at blive klogere på, hvad der virker, og hvad der rammer skævt.
Hvilken HubSpot CMS Hub-pakke skal du vælge?
Nu er du blevet klogere på de forskellige funktioner, du får adgang til i henholdsvis Starter, Professional og Enterprise (det håber vi i hvert fald, du er!) Hvis du er helt på det rene med, hvilken løsning der passer til dine og din virksomheds behov, så er det superfedt! Ellers er der et par ting, du kan overveje, hvis du stadig står og vakler mellem løsningerne.
Det kommer nemlig helt an på virksomhedsstørrelse, funktioner, målsætninger og behov, når det rette valg skal tages. Først og fremmest skal du gøre dig nogle overvejelser, inden du vælger en CMS Hub-pakke.
Nogle spørgsmål kan være:
- Hvilket budget har du til rådighed?
- Hvad er jeres tekniske krav til jeres website?
- Hvor mange medarbejdere skal kunne arbejde med websitet?
- Arbejder I med inbound marketing?
- Hvad er fremtidsmulighederne?
Overvej svarene på disse spørgsmål sammen med dit team - og husk at have fremtiden og jeres ambitioner med i overvejelserne. For HubSpot er helt klart en del af fremtiden – her får du optimale betingelser for at give dine leads og kunder dét, de har behov for, når de besøger dig online.
Har du brug for at vide mere om HubSpots mange muligheder? Så se mere nedenfor, og book en HubSpot demo hos en af vores specialister.
Få en HubSpot Demo
Nu har du læst om de mange forskellige værktøjer i CMS Hub - har du brug for at se dem i aktion også? Book en gratis demo hos en af vores dygtige HubSpot-specialister! Find det tidspunkt, der passer dig bedst, og skriv gerne, at du vil vide mere om CMS Hub, så vi kan forberede en så relevant demo for dig som muligt.
Hvad koster HubSpot CMS Hub?
Overvejer du, om HubSpot og HubSpot CMS Hub er den rette løsning for dig, men er i tvivl om, hvad det koster? HubSpot er en investering, der ikke skal tages let på, og jo større dit behov for funktioner, jo højere en pris - naturligvis.
Som HubSpot-partner er vi selvfølgelig kæmpe fortalere for løsningen, men den er ikke for alle. Det er essentielt, at du er villig til at allokere både tid og ressourcer til at komme ordentligt i gang, for ellers vil løsningen være dødsdømt fra starten. Hvis du er all-in på inbound marketing og salg, er HubSpot en af de bedste løsninger på markedet. Du får strømlinet dine websiteopgaver, og det bliver ligetil at skabe gode brugeroplevelser - samtidig med at dit CMS og CRM arbejder gnidningsfrit sammen, så du altid har de rigtige data på det rigtige tidspunkt - også i din afrapportering.
HubSpot fjerner også behovet for at bruge flere platforme til administration af website, blog hosting, video hosting osv.
Når du vælger HubSpot, får du automatisk deres gratis CRM-system, som du så kan bygge relevante Hubs op omkring. I dette tilfælde tager vi selvfølgelig udgangspunkt i CMS Hub og dens priser.
De nedenstående priser er taget fra HubSpots oversigt. Vær opmærksom på, at priserne til enhver tid kan ændres af dem, og at det er priserne på deres website, der er gældende.
- HubSpot CMS Hub Starter: fra €45 pr. måned
- HubSpot CMS Hub Professional: fra €490 pr. måned
- HubSpot CMS Hub Enterprise: €1.470 pr. måned
Der er jo helt tydeligt stor forskel i priserne for de forskellige løsninger, og derfor er valget heller ikke noget, du skal tage let på. Det gode ved HubSpot er dog, at du aldrig er låst til en løsning. Hvis du begynder med Starter, kan du nemt opgradere til Professional, hvis dine behov ændrer sig, og du har brug for flere værktøjer til at dyrke dine leads og kunder.
Hvordan kan vi hjælpe dig med HubSpot?
Vi tilbyder et stort udvalg af services inden for HubSpot:
Hvornår er HubSpot et godt valg?
Som du nok allerede har fundet ud af, er HubSpot så meget mere end "blot" et CMS. Du kan også få Hubs, der blandt andet fokuserer på Marketing, Salg og Service. Du kan altså få præcis den løsning, der passer til lige præcis din virksomheds behov, og det er nemt at ændre dit setup, når/hvis dine omstændigheder ændrer sig. Og så er der penge at spare, når du puljer flere løsninger sammen!
HubSpot kommer med meget mere end 100 funktioner fordelt på de forskellige Hubs og niveauer. Når du står overfor at skulle vælge eller ikke vælge HubSpot, er det vigtigste spørgsmål, om du anerkender inbound-tilgangen. Gør du ikke det, så er HubSpot formentlig ikke det rette valg for jer.
Overvej følgende, før du vælger HubSpot:
- Arbejder min virksomhed med at skabe leads?
- Tager det flere uger eller måneder at skabe en ny kunde?
- Har jeg en salgsafdeling, der arbejder med leads?
- Savner jeg indsigt i effekten af mine marketingindsatser?
- Mangler jeg et system til håndtering af kundeoplysninger og salgsaktiviteter?
- Er værdien af en kunde høj?
- Ønsker jeg at automatisere dele af min marketing og/eller salg?
- Savner jeg, at mit serviceteam kan arbejde fra en samlet platform, hvor der også er indsigt i touchpoints med marketing og salg?
- Anerkender jeg, at der skal en bedre og større indsats til, for at skabe gode og værdifulde kunder?
Hvis du kan svare ja til et eller flere af ovenstående spørgsmål, så er HubSpot formentlig et godt valg for dig.
Hvorfor bruge en HubSpot-partner?
Som udgangspunkt kan du selv starte op med HubSpot CRM Free og HubSpot Starter-versionerne. På den måde kan du komme i gang uden at bruge udgifter på andet end softwaren. Dog får du formentlig ikke den optimale udnyttelse, da du selv skal opsætte og opfange alt læring og viden om HubSpot - og læringskurven er stejl.
Har du i stedet besluttet dig for, at HubSpot Professional er det rigtige valg for dig, så er det nødvendigt med onboarding. Her kan du enten vælge mellem HubSpots egen standard onboarding, eller vælge en partner (som vi f.eks. er). HubSpots egen onboarding tilbyder ikke mere, end det absolut mest nødvendige og er en standardløsning. Det er også med til at gøre prisen for det rigtig skarp.
Med en partner får du rådgivning, træning og sparring på dine konkrete behov og din virksomhed. Derfor anbefaler HubSpot også selv, at man benytter en national partner, så man får mest mulig effekt ud af HubSpot fra starten. Læs mere om fordelene ved at bruge en partner til at implementere HubSpot.
Skal du bruge en Enterprise-løsning, skal du bruge en Enterprise-certificeret partner (det er også os!). Her er kravene store, da løsningen oftest er omfattende og kræver en meget stor indsigt i HubSpot.
Og skal dit nye website designes i HubSpot CMS, hjælper vi også gerne med at opfylde dine behov - lige fra design og opsætning til tekstforfatning og opbygning af kampagner.
Vi tilbyder løsninger, der matcher alle niveauer inden for HubSpot. Læs mere om os som HubSpot-Partner.
Vores inbound & HubSpot blog
Hold dig opdateret med de nyeste trends og viden inden for inbound marketing, sales, service & HubSpot
HubSpots produktopdateringer - november
Sådan styrker du samarbejdet med salg
Hvad er den mest effektive marketingstrategi for B2B-virksomheder?
Ydelser
Vi hjælper dig i gang med HubSpot og assisterer jer i den løbende drift, så I får det maksimale ud af platformen.