Vælg det bedste gratis CRM-system
Er du på jagt efter et gratis CRM-system, der kan holde styr på alle de informationer, du har samlet om dine kunder? Så er du kommet til det rette sted!
Det findes en masse CRM-systemer i forskellige niveauer og prisklasser. Jeg kan f.eks. nævne Salesforce, Pipedrive, Zendesk, Drip, Zoho og ikke mindst HubSpot.
Jeg gætter på, du er havnet her, fordi du gerne vil have et godt CRM-system, der tilmed er gratis. Måske har du ikke midlerne til at investere i et stort IT-system lige nu, eller måske er du i tvivl om, hvorvidt I overhovedet skal have sådan et system og vil gerne prøve det af, før I investerer en masse tid og penge i det. I så fald vil jeg til enhver tid anbefale HubSpot.
Det er brugervenligt, nemt at komme i gang med, og samtidig gør de mange funktioner og niveauer det muligt at opgradere og bygge mere på, efterhånden som din virksomhed er moden til det. Er du klar til at opgradere til en betalt løsning for at få endnu mere glæde af systemet, skal du altså ikke flytte alle dine data fra et andet system. Det hele ligger allerede klar i HubSpot.
Jeg har endnu flere argumenter og eksempler på, hvorfor HubSpot er den bedste løsning, hvis du ønsker et gratis CRM. Du kan finde dem alle i dette blogindlæg.
HubSpot CRM: En gratis skattekiste af kundefokuserede funktioner
HubSpot er CRM-verdenens darling. Og det er ikke uden grund. Med en brugervenlig platform og et væld af integrationsmuligheder tilbyder HubSpot et gratis CRM-system, der er nemt at administrere. Selve HubSpot CRM er gratis, men skal man have have automatisering, email marketing og mange andre elementer kræver det en betalt HubSpot-løsning.
Men hvorfor så vælge HubSpot frem for andre CRM-løsninger? Her er 4 grunde:
1. HubSpot er brugervenligt:
HubSpot CRM er kendt for sin enkelthed og brugervenlighed. Med en intuitiv brugerflade og lettilgængelige funktioner er det nemt at navigere i systemet og holde styr på sine kontakter, virksomheder og aktiviteter. Derudover kan de enkelte elementer kobles sammen og opdateres automatisk.
Hvis jeg f.eks. har oprettet en virksomhed i HubSpot og gerne vil tilknytte nogle kontakter til denne virksomhed, associerer jeg dem bare med hinanden. Så sørger HubSpot for, at al min aktivitet og dialog med konktakten også logges på virksomheden. Og står jeg inde på virksomheden, kan jeg nemt se de tilknyttede kontakter og klikke ind på dem.
Du får altså ikke bare et brugervenligt men også et gennemtænkt og intelligent system.
2. Gode integrationsmuligheder:
HubSpot CRM integrerer problemfrit med en lang række tredjepartsapplikationer og andre HubSpot-værktøjer, såsom HubSpot Marketing Hub og HubSpot Sales Hub. Det gør det let at samle alle dine kundedata ét sted - i ét CRM - og skabe en mere sammenhængende og effektiv kundeoplevelse.
F.eks. har HubSpot en app fra CVR-registret i deres såkaldte Marketplace, der opdaterer virksomheders CVR-numre ud fra allerede kendte data. Den kan du blot downloade til din platform og derefter tage den i brug. Du kan også downloade templates til emails, blogindlæg og websider ganske gratis. Nogle af disse apps og templates koster et engangsbeløb eller et månedligt abonnement, men de kan stadigvæk bruges, selvom du har HubSpots gratis CRM (med mindre det selvfølgelig kræver, at du bruger en af HubSpots betalte features).
3. Skalerbart CRM:
HubSpot CRM er skalerbart. Det betyder, at det dit produkt kan udvides sammen med din virksomhed. Du kan starte gratis - og opgradere, når du får behov for endnu flere funktioner og værktøjer.
Rigtig mange virksomheder starter enten i HubSpots gratis CRM eller med en af de såkaldte Hubs. Det kan være, du er salgschef og gerne vil have et bedre overblik over din organisations salgsproces og resultater. Og samtidig vil du måske gerne give dine sælgere nogle redskaber, som kan hjælpe med dem at effektivisere salgsarbejdet og hjælpe dem med at drive de enkelte salg fremad.
Senere taler dig og marketingchefen måske om mulighederne for at arbejde mere sammen i jeres afdelinger og bruge hinandens data til at gøre købsrejsen mere smidig for jeres kunder. Så tilkøber I bare HubSpot Marketing Hub og arbejder videre med de data, I allerede har fået i jeres CRM og Sales Hub. Se dét er smart.
4. Ressourcer og support:
HubSpot tilbyder et omfattende bibliotek af ressourcer, vejledninger og uddannelsesmaterialer, der hjælper dig med at få mest muligt ud af dit CRM-system. Derudover står et hjælpsomt supportteam klar til at besvare dine spørgsmål og hjælpe dig med eventuelle problemer undervejs.
I det såkaldte HubSpot Academy, deler de f.eks. videoer om marketing- og salgsdiscipliner og konkrete videoguides til at bruge deres CRM-system og øvrige værktøjer.
HubSpot er et både simpelt og omfattende gratis CRM
Når det kommer til gratis CRM-systemer, skiller HubSpot sig ud som en stjerne på himlen. Med sin brugervenlighed, integrationsmuligheder og skalerbarhed er HubSpot et fantastisk valg for virksomheder, der ønsker at vækste ved at forbedre deres kunderelationer.
Et godt CRM-system er nøglen til at opbygge stærke og langvarige kunderelationer. Med HubSpot CRM har du et gratis CRM-system, der er let at bruge, men samtidig rummer omfattende muligheder for at vokse og udvide platformen.
Få 25 grunde til, at du bør bruge HubSpot tilsendt
Del artiklen
Måske dette er noget for dig?
Relaterede artikler