Zoho vs HubSpot
Er du i tvivl, om du skal vælge Zoho eller HubSpot som CRM til din virksomhed? Bare rolig. Vi skal nok guide dig igennem de to værktøjer og hjælpe dig med at vælge det rette CRM.
Både Zoho og HubSpot tilbyder en bred vifte af funktioner og værktøjer til dine teams - både marketing, salg og kundeservice. På overfladen kan det derfor hurtigt se ud som om, de to platformen kan nogenlunde det samme. Når du ser nærmere på faktorer som implementering, løbende support og vedligeholdelse begynder forskellene at dukke op. Denne Software Battle vil hjælpe dig med at forstå forskellene mellem HubSpot og Zoho, så du kan vælge det rigtige CRM til din virksomhed.
Er du klar til det? Lad os komme i gang.
Hvad kan HubSpot?
HubSpot er et cloud-baseret CRM (platform til håndtering af kunder), der er designet, så du kan tilpasse den til din virksomheds behov uden at tilføje unødvendig kompleksitet. Det er nemt og gratis at komme i gang, og det er fleksibelt nok til, at HubSpot-platformen kan designes til din virksomheds virkelighed - uden utallige kræfter skal bruges på skræddersyet udvikling.
Med marketing, salg, CMS og kundeservice-applikationer er HubSpot designet til at give vækstvirksomheder mulighed for at udvikle og skabe den gode drift, der er grundlaget for vækst.
Hvad kan Zoho?
Zoho er et cloud-baseret CRM, der er tilpasset behovene hos små og mellemstore virksomheder. Zohos interface inkluderer CRM-værktøjer til salgs- og marketingautomatisering, kundesupport og helpdesk, lagerstyring, produktkonfiguration og rapportering samt kundeanalyse.
Priser
En af de vigtigste faktorer, når du skal vælge CRM, er selvfølgelig prisen. I sammenligningen herunder stiller vi HubSpot CRM Suite Starter overfor Zoho CRM Plus. Her kan du se de månedlige priser ud fra antallet af brugere.
HubSpot CRM Suite Starter vs. Zoho CRM Plus
Funktioner
Dit CRM er grundlaget for din salgsproces. Det skal hjælpe dig med organisering, øge effektiviteten og give ledelsen en klar fornemmelse af, hvordan du kan øge omsætningen. Og så skal dit CRM selvfølgelig hjælpe dig med at skalere din vækst.
Herunder viser vi, hvordan Zoho og HubSpot adskiller sig fra hinanden - og hvor lighederne er store - på tværs af nogle af de mest essentielle CRM-funktioner.
HubSpot er unikt dedikeret til brugervenlighed og enkelthed for medarbejdere, administratorer og ledere. På denne måde bruger du mindre tid (og penge) på at få dit CRM-system til at fungere, som du har brug for det.
HubSpot-kunder har frihed til at organisere og administrere deres CRM uden at skulle ansætte en dedikeret administrator. Har du brug for en mere kompliceret tilgang? Brug custom objects til at strukturere dit CRM på en fleksibel og intuitiv måde for din virksomhed, og importér problemfrit vigtige data fra tredjepart ind i dit CRM.
Til sammenligning med en problemfri og komplet løsning kræver Zoho yderligere indsats for at komme i gang og løbende vedligeholde platformen. En G2-bruger skriver: "Fejlbehæftet programmering, især med integrationer fra tredjepart. Nogle gange tilfældig programmering, der tillader nogle tilpasninger, men mangler andre. Supporten er ikke opmærksom på detaljer og kræver flere forklaringer for at få den nødvendige hjælp. Det kan også tage dage eller mere for supporten at løse."
HubSpots brugeroplevelse er optimeret til de ting, du laver hver dag. Ved at kombinere stor funktionalitet med en intuitiv brugeroplevelse er HubSpot elsket af både administratorer og slutbrugere.
HubSpot tilbyder ikke bare en tom skabelon, som dine udviklere skal tage sig af, men snarere et sæt af brugervenlige værktøjer, der konstant kan tilpasses af den, der har brug for det - uanset om det er marketingmedarbejderen, CEO'en eller sælgeren. Det er derfor, HubSpot konsekvent rangerer som det mest brugervenlige CRM- og B2B-software. En af de nævnte fordele er netop brugervenligheden og muligheden for at komme godt i gang som ny HubSpot-bruger.
Som resultat ser kunder, der skifter til HubSpot, ofte en forbedring i deres datakvalitet. Når dette kombineres med HubSpots rapporterings- og automatiseringsfunktioner, giver data af høj kvalitet administratorer større indsigt i virksomhedens generelle sundhed.
I modsætning til HubSpot tilbyder Zoho ikke samme kvalitet af support til sine kunder. HubSpots support er inkluderet i alle planer. For bedre supportdækning og hurtigere respons skal Zoho-kunder betale 20-25% ekstra af deres årlige kontrakt. Det betyder, at de ikke kun skal betale for en funktion, der er afgørende for en gnidningsfri drift af produktet, men også at deres prisskilt stiger, når virksomheden skaleres.
HubSpots tilgang til kundesupport sætter kundernes succes i centrum for alt, hvad de gør - HubSpot ønsker, at kunderne får mest muligt ud af platformen. Derfor fokuserer de kraftigt på en god introduktion og ordentlig onboarding (eks. via danske partnere).
HubSpot CRM-platformen og tilhørende Hubs er udviklet fra bunden for at sikre en samlet og konsekvent brugeroplevelse. Alle dele arbejder i harmoni, så din virksomheds forskellige afdelinger - Marketing, Salg, Service og Drift - arbejder ud fra samme system. Dette giver en mere smooth overlevering mellem teams og en bedre kundeoplevelse.
HubSpot fokuserer på at afstemme data, kanaler og teams omkring én central kilde, hvilket giver en personlig og god oplevelse for kunderne.
Zoho har også udviklet deres produkter internt, men kræver ofte yderligere forbindelser og integrationer mellem applikationer. Dette kan skabe en usammenhængende oplevelse og bremse dit team, hvilket potentielt påvirker kundeoplevelsen negativt.
HubSpot går ikke på kompromis med mulighederne for at gøre platformen brugervenlig. Tilpas HubSpot til din virksomheds behov uden at tilføje kompleksitet - og skalér uden måneders tilpasset udviklingsarbejde. HubSpot tilbyder en fleksibel datastruktur med brugerdefinerede objekter, så tilpasninger er nemme, og du hurtigt kan tilpasse det, når din virksomhed vokser, og nye behov opstår.
Gartner-anmeldere giver Zoho CRM lavere vurderinger generelt. De oplever specifikke udfordringer med integrationer og implementering. På trods af overvejende intern udvikling har Zoho været langsommere til at udvikle på funktioner, der ville lette disse smertepunkter - som f.eks. dataforbindelser mellem applikationer. Zoho har et bredt sortiment af produkter til tilpasning af din tech stack, men det kan også introducere mere friktion i eksisterende processer. Mere friktion betyder mere tid brugt på grundlæggende konfiguration, hvilket potentielt kan holde dig tilbage fra at optimere dine processer.
Med HubSpot får du adgang til alt, hvad du behøver, og alt, hvad du ønsker i et CRM. Udnyt HubSpots omfattende netværk af over 1.000+ integrationer til at skabe en enestående kundeoplevelse fra ende til anden.
Selvom en prisvenlig CRM-platform som Zoho kan virke som et sikkert valg, mangler Zoho økosystemet til at servicere alle deres globale kunder og det brede produktudvalg. Det efterlader mange virksomheder med begrænset support. Når man er nødt til at klare det hele på egen hånd, kan det også skabe fejlbehæftede processer og mindre pålidelig rapportering. Og så snart din strategi ændrer sig, er du igen afhængig af de tekniske eksperter, der satte tingene op.
Vinderen: HubSpot vs. Zoho - hvad er den rette løsning?
Det afhænger selvfølgelig af dit behov og din økonomi. Her er vores oversigt over, hvornår du skal vælge Zoho eller HubSpot:
Hvornår skal du vælge Zoho?
- Du har et begrænset budget
- Du har stærke tekniske kræfter internt, der kan hjælpe med opsætningen løbende
Hvornår skal du vælge HubSpot?
- Når et stabilt og brugervenligt CRM i virkeligheden er det, du har brug for
- Du vil have noget, der kan bruges af alle i din organisation
- Du vil opnå mere effektivitet ved at samle dine værktøjer i en platform
- Du er i vækst og får løbende brug for flere funktioner og muligheder
- Du ønsker god afrapportering
Hvad siger HubSpot's kunder?
HubSpot er blevet kåret til bedste produkt for marketingfolk til G2 Best Software Awards i både 2020 og 2019.