Vælg en side

HubSpot Service Hub 2020 – Hvad er det?

af | 1. apr 2020 | HubSpot, Inbound Marketing

24 min læsning
HubSpotFreeCRM

HubSpot tilbyder en fuld palette af værktøjer, der hjælper dig med at samle og optimere dine aktiviteter inden for marketing, salg og service. Det er en omfattende inbound marketing- og automatiserings platform. Med HubSpot Service Hub kan du fokusere på at give en bedre kundeservice med værktøjer, der er bygget til at hjælpe med at administrere, analysere og forstå dine kunder.

HubSpot Service Hub hjælper dig med at levere en god oplevelse til dine kunder. Du får værktøjer, funktioner og integrationer der gør, at du bedre og hurtigere kan løse dine kunders problemer og spørgsmål for at sikre succes, der skaber positiv mund-til-mund omtale.

En god kundeservice betyder rigtig meget. For kunderne og for dig. 60% af kunder har stoppet med at handle med et brand på grund af en dårlig kundeservice oplevelse. Det siger ikke så lidt endda. Det er altså vigtigt, at holde fast i de kunder du har. Får kunderne en dårlig oplevelse med dig, kan de hurtigt smutte deres vej igen – og sørge for at potentielle kunder ikke handler med dig.

Man elsker sine kunder og værdsætter, at de gider lave forretning med en, men problemet er den måde, man interagerer med dem på, måske ikke altid er optimal. Du skal ikke længere læne dig tilbage og vente på at kundernes problemer og spørgsmål opstår. Du skal skifte tilgang og være proaktiv. Kom dine kunder i forkøbet og hjælp dem, inden problemerne opstår.

HubSpot Service Hub giver dig softwaren og redskaberne til at yde den bedste kundeservice, som dine kunder fortjener.

I denne blog kommer du igennem disse emner:

KONTAKT

Er HubSpot det rette valg for din virksomhed? Lad os hjælpe dig med en vurdering af behov og løsninger.

HubSpot styrker din virksomhed

HubSpot tilbyder en hel platform af Marketing, Salg og Service og et CRM software til at hjælpe virksomheder med at drive inbound marketing. Du får et økosystem med software, redskaber, support og meget andet, der hjælper dig med at optimere, automatisere og vækste din virksomhed. Alle afdelinger (Marketing, Salg og Service) arbejder på den samme platform, og det bliver lettere for medarbejderne at følge med i hinandens aktiviteter. Det skaber bedre synergi, overlevering og konsistens mellem medarbejderne internt og på tværs af afdelinger. Og i sidste ende, skaber I en bedre oplevelse for kunderne.

HubSpots mange redskaber gør, at du kan skræddersy løsninger, der passer til den individuelle besøgende eller kunde. Du får værktøjer til bl.a. social media marketing, content mangement, NPS målinger, web analyser og SEO.

Værktøjerne i HubSpot afspejler deres forkærlighed og tillid til data. HubSpot elsker jo data. De elsker at indhente data, analysere og omforme data til at kunne optimere arbejdsprocesser. Data danner derfor også grobund for, hvordan de forskellige ‘Hubs’ er opbygget, og hvordan det hjælper dig. Du får f.eks. dashboards, hvor du kan se og måle din performance, du får forslag til de bedste tidspunkter til at udsende mails, og du kan se åbningsrater og click-though rates i dine email kampagner.

HubSpots software består af:

  • HubSpot CRM
  • Marketing Hub
  • Sales Hub
  • Service Hub
HubSpot topic cluster

Bliv klogere på Service Hub i dette blogindlæg, og læs om de forskellige pakker, der kan passe til din virksomheds behov.

Hvad er HubSpot Service Hub?

Hvorfor er det nødvendigt at have en software beregnet til service, kan du jo spørge. Er det ikke nok at være høflig og svare hurtigt? Jo, til dels. Men lige nu ser vi et skift i kundeadfærden – som påvirker hvordan vi skal gentænke marketing, salg og naturligvis også service.

Kunderne i dag er mindre tålmodige, mere skeptiske og har højere forventninger. At fastholde dine kunder kan være en stor udfordring. Hemmeligheden er, at glade kunder fører til vækst. Glade og tilfredse kunder køber mere og oftere, forbliver kundere i længere tid, og vigtigst af alt, så anbefaler de dig til deres omverden. Læg dertil at det er billigere at fastholde kunder end at skaffe nye.

HubSpot Service Hub giver dig og dit serviceteam redskaberne til at styrke relationen til kunderne. Alle dine værktøjer er samlet ét sted, på samme platform der er tilgængelig for resten af virksomheden. Du får værktøjer til automatisere og optimere dine vante arbejdsprocesser, så du kan skabe en konsistent kommunikation og interagere hurtigt, på en personlig måde. HubSpots platform hjælper dig derfor med at tilfredsstille og fastholde dine kunder.

De 3 HubSpot Service Hub pakker

HubSpot Service Hub er en af den nyeste del af HubSpots platform, men ikke desto mindre er det en vital pakke, hvis du ønsker at fastholde og pleje dine kunder.

I næste afsnit kan du læse meget mere om, hvad hver enkelt af de 3 forskellige pakker indeholder.

HubSpot Service Hub har tre forskellige løsninger:

  • Service Hub Starter – for mindre  teams der vil have samlet deres serviceaktiviteter ét sted og vil begynde at arbejde med inbound tilgangen
  • Service Hub Pro – for mere erfarne serviceteams, der arbejder indgående med at øge kundeserviceniveauet. Dette er den mest anvendte løsning.
  • Service Hub Enterprise – en komplet pakke af serviceværktøjer til det store og/eller multinationale serviceteam

Det skal siges, at jo dyrere en løsning fra HubSpot du vælger, jo flere funktionaliteter åbnes der op for. Det kan være svært at gennemskue, hvad du præcis behøver. Derfor tilbyder vi gerne en gratis gennemgang og evt. demo, så du kan finde frem til dit behov. 

Vælger du at investere i HubSpot Service Hub, får du naturligvis HubSpot CRM med oveni. Hvad end du vælger Starter, Pro eller Enterprise. Du kan dermed følge med i dine kontakters aktiviteter, aftaler, opgaver og henvendelser. Dette er bl.a. med til at gøre HubSpot til det foretrukne CRM for flere SMV’er. Hvis du allerede bruger et andet CRM-system, som Salesforce, understøtter HubSpot fuldt denne integration. Men du skal have Pro eller Enterprise for at HubSpot kan integrere dine andre CRM-systemer. Læse mere om, hvilke fordele du får ud af, at skifte til HubSpot CRM.

HubSpot Service samarbejder selvfølgelig med Marketing Hub, Sales Hub og de mange andre HubSpot Connect-integrationer, så du nemt kan tilføje ekstra værktøjer, når det giver mening for dig og din virksomhed.

HubSpot Service Hub Starter: Skab gode kundeoplevelser

HubSpot Service Hub er en servicepakke, der hjælper dit serviceteam med at opbygge en grundlæggende helpdesk. Du får alle de basale værktøjer, du behøver for at kunne optimere, automatisere og organisere din service.

Service Hub er bygget på HubSpots gratis CRM, så du får alle fordelene derfra plus de dele af service, der åbnes op for med starter pakken. Når du benytter Service Hub Starter skal du huske på, at du ikke får den fulde pakke af service værktøjer, men kun de basale serviceværktøjer. Hvis du finder ud af undervejs, at du mangler at kunne tilgå funktioner eller ønsker integrationer eller flere brugere, kan du altid opgradere til Pro eller Enterprise, som formentlig kan dække dit behov og imødekomme dine ønsker.

Som de andre HubSpot Starter-pakker er Service Hub Starter ikke en drastisk opgradering fra de gratis tjenester. Men for mindre virksomheder kan Starter være en god måde at komme igang med at benytte en kundeserviceplatform og stifte bekendtskab med inbound tilgangen.

Ticketing
Saml kundehenvendelser som ‘tickets’, der kan tildeles til teammedlemmer, organiseres og prioriteres og trackes på et centralt sted. De kan oprettes både fra mailhenvendelser, kontaktformularer, chat bots osv. Dermed kan du samle supporthenvendelser fra mange steder, men til din conversations inbox. 

Conversations inbox
Organiser og hold styr på kunders spørgsmål. Du får live chat og e-mails i den samme indbakke, som er tilgængelig for hele dit team. Så kan du bedre administrere 1:1 kundekommunikation.

Typeform pillar page

Live chat
Chat direkte med kunder gennem denne vigtige funktion, som du kan placere direkte på dit website. Giv dem svar med det samme, og skab en tættere relation med en hurtig, personlig service.

Typeform pillar page

Conversational og Custom bots
Service Hub Starter giver dig mulighed for at oprette tickets og sende besøgende til den side, artikel eller servicemedhjælper, som kan hjælpe dem med det problem, de konkret står med .

‘Custom bots’ kan bruges til at besvare spørgsmål, sende hjælpsomme artikler og hjælpe besøgende hurtigt.

Typeform pillar page
Typeform pillar page

Reporting dashboards
Se data på dine tickets succesrater, løsninger & responstid, brug af database og kundefeedback. Det giver dig mulighed for at se, hvordan det går, og hvilke indsatser du skal forbedre. Med Service Hub Starter får du standard kundeservice rapporter inkl. produktivitetsrapport på 1 dashboard. Her kan du også se produktiviteten for den enkelte ‘rep’, og se hvor lang tid kunder venter på svar til deres spørgsmål.

Typeform pillar page

E-mail tracking, notifikationer og tidsplan
Track dine sendte 1-til-1 e-mails. Du får notifikationer i realtid, når dine modtagere åbner eller klikker på dine mails. Din 1-til-1 e-mails kan du også planlægge og sende ud på det bedste tidspunkt i e-mail tidsplanen.

Typeform pillar page

E-mail templates og Snippets
Du kan gemme og genbruge de bedste e-mails, der er sendt ud. Del dem med resten af dit team for at skabe en ensartet kommunikation.

Med Service Hub Starter har du mulighed for at gemme op til 1.000 templates og snippets. I en bank kan du gemme ‘ofte stillede spørgsmål’ fra kunder med tilhørende svar. På den måde kan du og dine teammedlemmer nemt slå svar op, når du bliver stillet et spørgsmål.

Typeform pillar page

Documents og Meetings
Opbyg et sikkert bibliotek til dine filer, som du kan dele med kunderne. Få indsigt i, hvor og hvornår de er mest engagerede. Med Service Hub Starter får du udvidede muligheder til at gemme dokumenter, og du kan gemme op til 1.000 dokumenter pr. konto.

Du får også bedre muligheder med meeting links, hvor du kan oprette op til 1.000 personlige og -team links. Del et link med kunden, så de kan se, hvornår du er ledig, så de med det samme kan booke et møde med dig. Du kan fjerne HubSpots branding på dine links, du kan embedde links direkte på dit website og du får bedre mulighed for at skræddersy dine links.

Typeform pillar page

Calling
Du kan ringe til dine kontakter via VOIP, direkte fra HubSpot. Det giver dig mulighed for at logge informationer fra opkaldet direkte på kontakten, til fremtidige referencer. Service Hub Starter giver dig 8 timers opkald pr. bruger pr. måned.

Typeform pillar page
Typeform pillar page

Messenger integration
Fang automatisk kontaktoplysninger, skab en tovejskommunikation med dit publikum og rapporter om chatvolume gennem Facebook Messenger.

Ticket pipelines
Opdel tickets i forskellige pipelines f.eks. region, brands, udvikling eller teams. Det giver dig bedre mulighed for at håndtere hver pipeline, som passer til dine forretningsprocesser.

De ovennævnte funktioner er blot nogle af de få, du får med i Service Starter. Det får du også med:

  • Team e-mail
  • Conversation routing
  • Tickets closed reports
  • Rep productivity reports
  • Time-to-close reports
  • Goals
  • Custom properties
  • Multiple currencies
  • Calling SDK
GUIDE

Lad HubSpot Marketing Hub hjælpe dig med at planlægge, organisere content som mails, blogs og landingssider.

HubSpot Service Hub Pro: Hjælp kunder med at hjælpe dem selv

I HubSpot Service Hub Pro (Professional) får du adgang til alle de værktøjer, som Starter Hub tilbyder. En del af de værktøjer og funktioner fra Starter bliver opgraderet, så du f.ek.s har mulighed for at få 1 yderligere skræddersyet reporting dashboard fremfor kun at have muligheden for 1 produktivitetsrapport. Conversations bliver udvidet op til 100 indbakker og får live 1-til-1 kommunikation. Chat bots opgraderes og det bliver muligt at live chatte, og dine chat bots kan hjælpe med support.

Kort sagt, Service Hub Pro giver dig alle de basale værktøjer i en opgraderet indpakning, og så får du mange flere dynamiske funktioner, der gør hele forskellen, når du sammenlægger den ideelle oplevelse for dine kunder.

Hvis du leder efter alle de værktøjer, du har brug for til at revolutionere din kundeoplevelse og forvandle kunder til ambassadører, er Service Hub Pro det, du leder efter. Ikke kun kommer det med premium-versioner af alle gratis og Starter kit-værktøjer, men som du kommer til at se, kommer Service Hub Pro også med en omfattende liste over nye funktioner, der dramatisk kan ændre den måde, du interagerer med dine kunder på.

Læs videre for at se, hvilke nye nøglefunktioner du får med i Service Pro.

E-mail sequences
Opsæt task reminders eller personalisér e-mails, som automatisk sendes til kunder på det helt rigtige tidspunkt. Derved reducerer du det manuelle arbejde, og får mere tid til at hjælpe dine kunder.

Custom reporting og Phone Support
Med Service Pro har du mulighed for at lave op til 20 skræddersyede rapporter over serviceaktiviteter, så du kan træffe velbegrundede valg på baggrund af data.

Kom direkte igennem til HubSpot support teams og få hurtigt hjælp, så du kan fokusere på at give dine kunder den bedste service og skabe vækst i virksomheden.

Typeform pillar page

Customer feedback
Få en føling med dine kundetilfredshed og udsend undersøgelser for at indsamle feedback, som kan bruges til at opbygge en bedre kundeoplevelse.

Typeform pillar page

Bots og Customer service automation
Drop det manuelle arbejde og brug tid på vigtigere opgaver. Automatiser fælles administrationsopgaver som bl.a. at oprette supportopgaver, notifikationer til dit team når kunder foretager bestemte handlinger.

Du kan lave op til 300 workflows med Service Hub Pro.

Typeform pillar page

Knowledge base
Gør dine kunders ‘ofte stillede support spørgsmål’ til en gennemført, optimeret vidensbase af hjæpeartikler og dokumentation, der kan indekseres af søgemaskiner. Dette er også kendt som en FAQ, og er enormt smart, da du rent faktisk kan slippe for de fleste supporthenvendelser. 

Typeform pillar page

Video Hosting og Management
Upload og få styr på dine videoer direkte i HubSpot. Herefter kan du tilføje dem til dit website og sociale medier. Tilføj CTA’er og forms inde i videoerne og track deres aktivitet. Det er oplagt at forklare ofte stillede spørgsmål med video. 

Typeform pillar page

1:1 video creation
Du kan lave videoer og dele dem med dine kontakter, direkte fra HubSpot. Det lader dig automatisk tracke videoernes præstation, så du kan forbedre dig. En smart måde at visuelt guide din bruger, når du modtager supporthenvendelser. 

Typeform pillar page

Integration med Salesforce og Slack
Synkroniser og opdater Salesforce og -HubSpot data, med op til 1.000 field mappings pr. objekt og op til 10.000 Saleforce owners. Du kan integrere med 1 Salesforce konto.

Med Service Hub Pro kan du også oprette tasks, få notifikationer samt se og dele kontakter direkte i Slack.

Ticket status, Ticket routing og Task automation
Service Hub Pro giver dig mulighed for i et stort omfang at at automatisere manuelt arbejde som b.la. at tilføje tasks, hvilket stadie din ticket er i og automatisk holde brugerne opdaterede. Opret lister over kontakter til opfølgning af undersøgelsessvar. Få mere plads til at løse problemer for kunderne end at bruge tid på at organisere småting, så du kan besøgende til kunder.

Dette er hovedelementet i Service Pro, og du kan med fordel skabe automatiserede mails, der udsendes når din supporter, rykker en “ticket” fra modtaget til under behandling. Dermed er din kunde altid med på, hvad status er. 

Typeform pillar page

Standard contact scoring og Calculated properties
Opsæt regel-baserede scoringskriterier. Brug scoring til at segmentere lister og igangsætte automation. Med Service Hub Pro har du adgang til at opsætte 1 scoringstabel.

Du kan også opsætte op til 5 brugerdefinerede formler, til at holde styr på din kontinuerligt udvidede database.

Typeform pillar page

Sequence queues
Gør det lettere at sætte dine kontakter på sequences. Derved skærer du tiden væk fra den manuelle igangsætning.

Typeform pillar page

NPS surveys
Brug simple surveys til at undersøge dine kunders tilbøjelighed til at anbefale dig til andre. Forstå deres feedback og tanker, så du kan optimere og konvertere nuværende kunder til loyale promoters, der hjælper med at vækste din virksomhed. Udsend automatiserede e-mails på baggrund af din score, så du kan prioritere de henvendelser, der har mest behov for din hjælp!

Customer experience surveys og Customer support survey
Gennem simple surveys indsamler du dine kunders erfaringer med din kundeservice og deres erfaringer med et bestemt produkt / service.

Herefter kan du bruge feedbacken til at forbedre din kundeservice og få kunderne til at komme tilbage.

Typeform pillar page

Insights dashboard
Saml al din kundefeedback i et enkelt dashboard, så du lettere kan se, spore og forbedre kundeoplevelsen.

I HubSpot Service Hub får du også disse funktioner med:

  • Record customization
  • Teams
  • Calculated properties
GUIDE

Sales Hub skaber struktur på salgsarbejdet, så du kan fokusere på kunderne.

HubSpot Service Hub Enterprise: Engagér, guide og vækst

For større virksomheder, virksomheder og marketingafdelinger er HubSpot Service Hub Enterprise den alt-i-én-pakke, der hjælper dig med at alle sten bliver vendt.

Mens den årlige regning kan virke skræmmende, er Service Hub Enterprise-pakken en investering, der vil udstyre dig med alt, hvad du har brug for i lang tid fremover. Service Hub Enterprise udvider ikke kun alle funktionerne i Professional-pakken, men tager det også et skridt videre ved at tilføje nye værktøjer og funktioner. Disse kan gøre hele forskellen, når du fortsætter med at sammenlægge den mest positive kundeoplevelse som muligt.

I softwaren får du adgang til alle funktioner og integrationer, Service Pro (og Starter) tilbyder. Derudover får du selvfølgelig også en række af helt nye og særlige værktøjer, som du og dit serviceteam kan lege med.

Bliv klogere på funktioner og værktøjer i Service Hub Enterprise herunder.

Call transcription
Få HubSpot til at optage og transkribere dem. Fokus på kunden og giv den opmærksom og hjælp, som behøves. Det har aldrig været lettere at foretage opkald med kunder, som når du ikke længer skal skrive noter undervejs eller huske, hvad kunden spurgte om bagefter. *Obs på at det ikke udbydes på alle sprog

Typeform pillar page

Hierachical teams
Organiser dine brugere på forskellige niveauer, baseret på gruppe, region, forretningsenhed, brand og mange andre dimensioner.

Typeform pillar page

Playbooks
Opbyg et bibliotek af dine mest effektive service ressourcer og ‘best practices’, som du kan dele med dit team. Med Service Hub Enterprise har du mulighed for at gemme op til 1.000 playbooks. Et super praktisk værktøj, der øger din serviceeffektivitet, og gør det nemt at dele viden internt. 

Typeform pillar page

Single sign-on
Gør det lettere for dine brugere at logge ind, mens du styrker sikkerheden og kontrollen over, hvem der har adgang.

I Service Hub Enterprise får brugerne mulighed for at logge ind med ‘single sign-on credentials’.

Typeform pillar page

User roles og events API
Nu kan du give dine brugere de rette tilladelser til din konto for at få forskellige niveauer af funktioner.

Med Service Hub Enterprise kan du også trække detaljeret marketingdata ud fra din HubSpot, så det kan analyseres med de KPI’er, der er relevante for din forretning.

Typeform pillar page

Webhooks
Med Service Hub Enterprise kan du bruge ‘webhooks’ til at sende information fra HubSpot, over til andre webapplikationer, som dit team benytter sig af. En nødvendighed hvis du skal bygge bro mellem HubSpot og andre systemer. 

Typeform pillar page
Husk på, at de værktøjer, funktioner og integrationer, vi beskriver i blogindlægget, kun er nogle af de mange redskaber, du får i de forskellige Service Hub pakker. Vi har fremhævet nogle af de redskaber, som vi synes gør Service Hub helt fantastisk ti at pleje kunde og forbedre kundeservice.

Desuden udvider og ændrer HubSpot årligt på deres opsætning. Kontakt os derfor altid, for at få bekræftet om pakkerne stadig understøtter dine specifikke behov. 

Hvilken Service Hub pakke passer dig?

Det bliver mere og mere udfordrende at få leads. Du skal skrive spændende blogs, have et stærkt website, og en god plan for salg. Men det kan modvirke effekten af dit gode content, dine detaljerede strategier og de hurtigt talende sælgere, hvis du ikke kan servicere dine leads og kunder hurtigt, på en god måde?

HubSpot Service Hub er til dig, der ønsker at tage din kundeservice til et nyt niveau. Det er til dig, der har besluttet dig for at bruge endnu mere tid på dine kunder. Jo gladere dine kunder er, jo mere ønsker de at handle med dig. Og jo længere en kunde handler med dig, jo mere sandsynligt er det, at de bliver en ambassadør for dit brand og sender deres netværk din vej. Og det er derfor at HubSpot Service Hub er en vigtig del af din forretningsstrategi.

Med de værktøjer, som Service Hub udstyrer dig med, vil du ikke kun kunne sammenlægge en friktionsfri kundeoplevelse, men du vil også hjælpe kunder med at lære at hjælpe sig selv.

Vil du have en demo af HubSpot Service Hub?

Vil du vide mere om, hvad Hubspot er og hvad platformen tilbyder af muligheder? Så kan vi hjælpe med at lave en gennemgang og opsætte en demo for dig, så du kan prøvekøre den lækre platform.

Skab leads - ipad

Bliv klogere på inbound marketing med Itch Insights

Dyk ned i inbound marketing sammen med os

Hvorfor blogge som virksomhed?

Hvorfor blogge som virksomhed?

  Blogging er ikke længere kun et medie, hvor privatpersoner skriver om det der interesserer dem. Nej, blogging er blevet en anerkendt marketingtaktik til at skabe mere online synlighed og trafik for virksomheder. Det kan ses som et marketingredskab...