Hvad koster HubSpot? Se priserne på de enkelte Hubs her
Overvejer du, om HubSpot er den rette løsning for dig, men er i tvivl om, hvad det koster? HubSpot er en investering, der ikke skal tages let på. Hvor meget koster HubSpot? Det afhænger af, hvad du vil have ud af din marketing- og salgsautomatiseringssoftware.
- Er HubSpot det rette valg for dig?
- HubSpot-priser
- Prisen på HubSpot Marketing Hub
- Prisen på HubSpot Sales Hub
- Prisen på HubSpot Service Hub
- Prisen på HubSpot CMS Hub
- Prisen på HubSpot Operations Hub
- Saml flere hubs og få en stor besparelse. HubSpot CRM Suite
- Få mere kontrol over dine marketingkampagner med Marketing+
- HubSpot for Startups og Entrepreneurs
- Vil du have hjælp til at finde det rette setup for dig?
Er HubSpot det rette valg for dig?
Som HubSpot-partner er vi selvfølgelig kæmpe fortalere for løsningen, men den er bestemt ikke for alle. Det er alfa og omega, at man er villig til at allokere både tid og ressourcer til at komme i gang, for ellers vil løsningen være dødsdømt fra starten. Hvis du er all-in på inbound marketing og salg, er HubSpot en af de bedste marketing automation-løsninger. Du får strømlinet dine daglige marketing- og salgsopgaver og forenklet din afrapportering.
HubSpot fjerner også behovet for at bruge flere platforme til administration af websteder, planlægning af sociale medier, e-mails, workflows, bloghosting, service tools osv. Kort sagt kan du sige farvel til dit CMS, din service software, din salgssoftware, din marketing planning software og sige hej til HubSpot. Du får alt det og mere til med HubSpots brede palette af ressourcer og værktøjer.
HubSpot-priser
HubSpot-platformen har flere forskellige hubs foruden deres gratis CRM: Marketing, Salg, Service, Operation og CMS. Hver hub kommer med sit eget sæt af funktioner og muligheder, men også med tilhørende priser. Hver hub kan fås i 3 størrelser. Jo større hub, jo flere funktioner.
Af den grund kan det være svært at finde frem til, hvad din pris bliver for HubSpot. Derfor anbefaler vi altid, at du kontakter os, så vi kan hjælpe dig med at behovsafdække. Skal man eks. bruge marketing automation, skal man som minimum bruge HubSpot Marketing Professional-løsningen.
Behøver man blot nyhedsbreve, kan man nøjes med HubSpot Marketing Starter-løsningen. Marketing Starter har væsentligt færre funktioner, men tilbyde også til en pris, som alle kan være med på.
Hvis du desuden er usikker på, hvordan HubSpot kan tilføre værdi til din salgs- og marketingindsats, tilbyder HubSpot et væld af ressourcer fra blogs til online HubSpot Academy-kurser designet til at hjælpe dig med at forstå funktionerne og fordelene ved at bruge deres forskellige hubs.
Starter | Pro | Enterprise | |
CRM | Gratis | Gratis | Gratis |
Marketing | 49€ | 880€ | 3.300€ |
Sales | 49€ | 490€ | 1.470€ |
Service | 49€ | 490€ | 1.470€ |
Content (CMS) | 25€ | 490€ | 1.470€ |
Operations | 49€ | 790€ | 1.960€ |
Customer Platform (CRM Suite) | 50€ | 1.969€ | 5.266€ |
Marketing+ | 980€ | 3.730€ |
De priser, vi har angivet her, er månedlige priser gældende pr. september 2024. Det er muligt at opnå en besparelse, hvis man i stedet betaler årligt. Priserne kan til enhver tid justeres af HubSpot. For den mest opdaterede prisinformation kan du besøge HubSpots prisside.
Du kan læse mere om de forskellige løsninger nedenfor.
Prisen på HubSpot Marketing Hub
Fra €49 op til €3.300/måned afhængigt af dit behov.
En af de spørgsmål, vi oftest møder, er, hvad det koster at få marketing automation gennem HubSpot. Det er et behov, som de fleste har, og som kan være svært at gennemskue. HubSpot lancerede en simpel version af deres marketing automation i Marketing Starter, hvilket betyder, at du nu kan få Marketing Automation i alle deres løsninger.
I Marketing Starter får du simpel e-mail automation, hvor du kan opsætte en streng af e-mails til op til 1000 kontakter med udsendelse baseret på tid. Det er muligt at tilkøbe mulighed for at sende til flere kontakter.
I Marketing Professional åbner du op for verdens bedste marketing automation platform, hvor kun fantasien sætter grænser ift. dine muligheder. Du kan udsende mails ud fra mere end 100 forskellige muligheder, og skabe automatiserede arbejdsgange for dit marketing team.
Kort sagt: marketing automation får en helt ny betydning, der dækker meget mere end e-mails. Det kan du læse mere om i denne blog.
Starter | Pro | Enterprise | |
CRM | Gratis | Gratis | Gratis |
Marketing | 49€ | 880€ | 3.300€ |
Sales | 49€ | 490€ | 1.470€ |
Service | 49€ | 490€ | 1.470€ |
Content (CMS) | 25€ | 490€ | 1.470€ |
Operations | 49€ | 790€ | 1.960€ |
Customer Platform (CRM Suite) | 50€ | 1.969€ | 5.266€ |
Marketing+ | 980€ | 3.730€ |
Sidder du med et stort team, og har brug for et setup, hvor du skal skræddersy platformen til din virksomhed udover de gængse muligheder, så er Marketing Enterprise formentlig løsningen for dig. Vi er som et af de få danske bureauer certificerede i enterprise løsninger, og kan hjælpe dig med at behovsafdække, om det er nødvendigt for dig.
Der er selvfølgelig også et hav af andre funktioner end marketing automation, bl.a.: E-mail-marketing, landing pages, formularer, blogging, håndtering af ads, live chat, deling af social media posts, afrapportering og meget mere. Du kan læse mere i vores guide til HubSpot Marketing Hub.
Marketing Pro er det valg, de fleste går med, når det kommer til at vælge en Marketing Hub.
Vær opmærksom på, at prisen bliver influeret af den mængde af marketing contacts, du har - og om du betaler årligt eller månedligt. Betaler du årligt, er der nemlig penge at spare.
Prisen på HubSpot Sales Hub
Fra €49 til €1.470/måned
Sales Hub er for de fleste en mindre investering end Marketing Hub, dog afhængigt af størrelsen på dit salgsteam.
Med HubSpot Sales Professional Hub får du fra start fem brugere med, mens du får 10 brugere i Enterprise Sales Hub-planen. Igen får du flere funktioner jo større en løsning, du køber.
Hvis du ikke ønsker at forpligte dig til at bruge HubSpots Sales Hub for hele dit team, kan du bruge Sales Starter-planen, som inkluderer 2 brugere og færre funktioner.
Du kan se HubSpots Sales Hub-priser her. Sørg for at scrolle ned til bunden af siden, så du ser de ofte stillede spørgsmål om HubSpots salgs- og marketingsoftware.
Hvilken Sales Hub-løsning er den rette for mig?
Hver løsning varierer i funktioner og brugere. Går du eks. fra Starter til Pro, så får du alle funktionerne fra Starter + en masse ekstra fra Pro. Hvis du vil vide mere om funktionerne, kan du læse vores guide om HubSpot Sales Hub.
Vi vil fremhæve følgende salgsværktøjer fra Sales Hub, som kan give enorm værdi til dit salgsteam og dit team med at pleje og lukke leads. Med HubSpot Sales Hub får du bl.a.
- Integration til Outlook/Gmail så dine mails automatisk opsamles i HubSpot. Dermed sikrer du, at din kommunikation altid er gemt online. Desuden kan du få en notifikation, når dine mails bliver åbnet, så du ved, at de faktisk er blevet set og læst.
- Online mødebooking modul, så en kontaktperson kan booke et møde med dig online baseret på din kalender.
- E-mailskabeloner og salgssekvenser gemt og klar til brug. Dermed kan du automatisere og måle på, hvad der fungerer.
- Deal stages, opgavehåndtering og opdatering af leads' aktiviteter
- Afrapportering
Starter | Pro | Enterprise | |
CRM | Gratis | Gratis | Gratis |
Marketing | 49€ | 880€ | 3.300€ |
Sales | 49€ | 490€ | 1.470€ |
Service | 49€ | 490€ | 1.470€ |
Content (CMS) | 25€ | 490€ | 1.470€ |
Operations | 49€ | 790€ | 1.960€ |
Customer Platform (CRM Suite) | 50€ | 1.969€ | 5.266€ |
Marketing+ | 980€ | 3.730€ |
Det er nemmere end nogensinde før at fange, engagere og konvertere kundeemner takket være HubSpots alt-i-én salgssoftware. HubSpot gør et godt stykke arbejde med at sikre, at hver af dens brugere har de værktøjer, de skal bruge for at få succes med deres salgssoftware.
Derfor er HubSpot også rykket op, som et af markedets stærkeste salgsværktøjer - helt på niveau med Salesforce og Pipedrive.
Prisen på HubSpot Service Hub
Fra €49 til €1.470/måned
Tænk, hvis du kunne få samlet de forskellige software, du bruger til kundeservice, et sted. Det kan du med HubSpots Service Hub. Og du kan endda se CRM-data om salg og marketing, så dit team kan håndtere størstedelen af henvendelserne, de modtager direkte fra HubSpot.
I vore dage forventer kunderne mere og mere, at de får et øjeblikkeligt svar på problemer og forespørgsler. Service-hubben giver dig alle de værktøjer, du har brug for til at automatisere support. Dermed kan du bedre og nemmere administrere dine kunderelationer.
I Service Hub Professional-planen er der 5 betalte brugere inkluderet, mens der i Service Hub Enterprise planen er 10 betalte brugere inkluderet.
Hvis du kun har brug for op til 5 brugere, kan du bruge Service Hub Starter planen, som inkluderer 2 betalte brugere til en sats på €20 om måneden, hvor du så kan betale lidt for hver ekstra bruger op til de 5.
Starter | Pro | Enterprise | |
CRM | Gratis | Gratis | Gratis |
Marketing | 49€ | 880€ | 3.300€ |
Sales | 49€ | 490€ | 1.470€ |
Service | 49€ | 490€ | 1.470€ |
Content (CMS) | 25€ | 490€ | 1.470€ |
Operations | 49€ | 790€ | 1.960€ |
Customer Platform (CRM Suite) | 50€ | 1.969€ | 5.266€ |
Marketing+ | 980€ | 3.730€ |
Du kan se HubSpots Service Hub-priser her.
Hvilken Service Hub-løsning er den rette for mig?
HubSpot Service Hub indeholder en helpdesk til håndtering af servicehenvendelser, som du kan modtage via live chat, mail og telefon. Du har konstant et overblik over status og kan dermed bruge mindre tid på dataindtastning og mere tid på at hjælpe dine kunder.
Service Hub er også utrolig værdifuld, når det gælder om at levere en vidensbaseplatform til selvhjælp. Her kan du lave en FAQ, samle videoer, dokumentation samt artikler, der kan besvare de mest almene henvendelser, så du i sidste ende kan reducere antallet af supportanmodninger ved at levere relevante svar i din platform.
Dette kan knyttes til Live Chat-funktionaliteten, hvilket giver dig mulighed for at hjælpe kunderne på dit websted ved at dirigere dem til de relevante ressourcer for at løse deres problemer og besvare deres spørgsmål.
Du får desuden adgang til værktøjer til kundetilfredshedsmålinger og dashboards til afrapportering. Se mere om alle funktionerne i service hubben i vores artikel her.
Prisen på HubSpot Content Hub (CMS)
Fra €25 til €1.180/måned
Med HubSpot Content Hub (CMS) kan du bygge og administrere dit website i sammenhæng med dit CRM. Det er brugervenligt og er tilpasset til marketingteamet og udviklere. Som en alt-i-en-websiteplatform kan du oprette og administrere dine websider, landingssider og endda din blog. Fra opbygning af websitet til styring af indholdet, kommer HubSpot Content Hub med alle de andre fantastiske funktioner fra HubSpot, der skaber lækre integrationer mellem Sales, Marketing, Service og Operations Hubs, som giver dig et website, der kan optimeres mod salg på en måde, som er unik og nyskabende.
Ved HubSpot betaler du ikke for opgraderinger af systemet, som vi kender det fra Dynamics og alle de specialudviklede CMS'er. Til gengæld får du sikkerheden og hostingen inkluderet. Dermed får du det bedste fra begge verdener.
Starter | Pro | Enterprise | |
CRM | Gratis | Gratis | Gratis |
Marketing | 49€ | 880€ | 3.300€ |
Sales | 49€ | 490€ | 1.470€ |
Service | 49€ | 490€ | 1.470€ |
Content (CMS) | 25€ | 490€ | 1.470€ |
Operations | 49€ | 790€ | 1.960€ |
Customer Platform (CRM Suite) | 50€ | 1.969€ | 5.266€ |
Marketing+ | 980€ | 3.730€ |
CMS Hub kommer i 3 niveauer: Starter, Professional og Enterprise. Se de opdaterede priser hos HubSpot her.
Alle HubSpot CMS planer inkluderer hosting, drag-and-drop builder, SSL, CDN, høj sikkerhed. Alt der stilles af tekniske krav til et moderne website!
Hvilken CMS Hub-løsning er den rette for mig?
CMS-platformen kommer med et hav af lækre funktioner, som giver dig enorme muligheder. Det er vigtigt at understrege, at mange af funktioner fra Enterprise er henvendt til udviklere, så har du ikke et udviklingsteam på plads, eller har et komplekst website, så giver Enterprise-planen ikke værdi for dig.
Behøver du et standard website, som skal kunne designes ud fra nogle prædefinerede skabeloner, som er tilpasset dit design, så vil du kunne drage fordel af at starte med CMS Professional, som er den mest anvendte CMS Hub-løsning. Her får du stadig et stort udvalg af fede funktioner bl.a. smart content og personalisering af websitet, seo-anbefalinger mv. Du har samtidig en tilfredsstillende mængde sider til rådighed.
HubSpots CMS Hub kommer også i en Starter-version, som passer til virksomheder med et mindre website. Det kan være et fint startpunkt for dig, der har et site med under 10 sider, der integrerer med dit CRM.
Du kan læse mere om CMS hub i vores guide her.
Prisen på HubSpot Operations Hub
Fra €49 til €1.960/måned
HubSpots Operations Hub blev designet til at komplementere HubSpots CRM-software med en række værktøjer til at forbedre integrationer med hele HubSpot system.
Operations Hub er den seneste hub, der er blevet udviklet af HubSpot, og tilbyder indsigt i at skabe skalerbare løsninger ved at integrere andre systemer med HubSpot.
Efterhånden som virksomheder vokser, er der et behov for, at systemerne kan snakke sammen på kryds og tværs. Her er Operations Hub løsningen til at opnå dette.
Operations Hub leverer funktioner, der kan forbinde dine apps, synkronisere og vedligeholde dine kundedata. Og så kan du få automatiseringsfunktioner til at strømline dine forretningsprocesser. Det giver desuden mulighed for, at du på Enterprise-niveauet, kan tilpasse HubSpot med dine egne databehov (Custom Objects).
Se de opdaterede priser på HubSpot Operations Hub her.
Saml flere hubs og få en stor besparelse med HubSpot Customer Platform (CRM Suite)
HubSpot CRM Suite findes i 3 løsninger: Starter, Professional, og Enterprise. Med en Suite får du alle Hubs til en samlet pris, hvilket betyder, at du kan drage fordel af en integreret platform, der dækker alle dine behov inden for marketing, salg, service, CMS og operationer. Dette gør det nemmere at administrere dine forretningsprocesser på tværs af alle dine afdelinger, da alle værktøjer er samlet ét sted, hvilket sikrer en mere strømlinet og effektiv arbejdsgang. Slut med Excel-ark, tabte dokumenter og begrænset adgang til informationer om dine kunder og jeres projekter.
Ud over at spare penge, når du samler flere hubs, er der også besparelser at hente, hvis du vælger at betale HubSpot-løsning(er) én gang om året frem for hver måned. Én årlig betaling giver dig ikke kun en økonomisk fordel, men også ro i sindet, da du ikke behøver at bekymre dig om månedlige betalinger. Dette kan være særligt fordelagtigt for virksomheder, der ønsker at planlægge deres budgetter mere præcist og undgå uforudsete udgifter. Desuden kan en årlig betaling ofte komme med yderligere rabatter eller bonusser, som HubSpot tilbyder for at opfordre til længerevarende engagement, der giver værdi på den lange bane.
Se alle priserne på CRM Suite her.
Prisen på HubSpot Marketing+
Fra €980 til €3730/måned
HubSpot Marketing+ er løsningen for dig, hvis du gerne vil have en samlet og komplet løsning, der forener styrken ved content marketing med verdensklasse leadgenerering og marketing automation-værktøjer.
Marketing+ giver dig nemlig de værktøjer, du har brug for, til at drive kampagner på tværs af flere kanaler og skabe sammenhængende kundeoplevelser. Med denne løsning kan du automatisere dine marketingaktiviteter, personalisere dine budskaber, og målrette dine kampagner på et helt nyt niveau.
Marketing+ indeholder fx kraftfulde værktøjer som workflows til at opbygge komplekse kampagneforløb og en omfattende rapporteringsfunktion, der giver dig et klart overblik over kampagners præstationer. Samtidig giver løsningen dig effektive værktøjer, som er integreret i platformen, til at samarbejde på tværs af virksomheden. Det gør dit team i stand til at arbejde sammen i realtid og øge produktiviteten.
Kort sagt er Marketing+ den ideelle løsning for virksomheder, der ønsker at skalere deres marketingindsats og opnå bedre resultater hurtigere.
Se opdaterede priser på Marketing+ her.
HubSpot for Startups og Entrepreneurs
HubSpot tilbyder en løsning til starts-ups og scale-ups (entrepreneurs), som giver dig en besparelse på mellem 30-90 % gennem de første 3 år. Dette giver dig muligheden for at skalere med HubSpot som en ny virksomhed.
Du kan læse mere om HubSpot for Startups og Entrepreneurs her.
Vil du have hjælp til at finde det rette setup for dig?
Vi kan gennemgå dine behov og hjælpe dig med at finde det rette setup. Vi kan desuden også gennemgå HubSpot med dig og give dig en demo af løsningen.
Del artiklen
Måske dette er noget for dig?
Relaterede artikler