HubSpot CMS: Sådan kommer du i gang
Er du på udkig efter et godt CMS (Content Management System) til dit nye website? HubSpot CMS er et stærkt fundament til et website, der understøtter din inbound marketing-strategi.
HubSpot CMS er udviklet til marketingfolk og kan (særligt i samspil med HubSpots andre hubs) hjælpe dig med at generere trafik og skabe leads.
Når du har fundet ud af, at HubSpot er det rette for dig, opstår spørgsmålet "Hvordan kommer jeg i gang?". Til det har vi samlet tre måder, hvorpå du kan komme i gang med HubSpot CMS.
God fornøjelse!
3 måder at komme i gang med HubSpot CMS
Når du skal i gang med HubSpot CMS, er der grundlæggende 3 veje, du kan gå:
- Overfør din nuværende hjemmeside til HubSpot
- Brug en skabelon fra HubSpot
- Få udviklet et website af en HubSpot Partner
Hvilken vej, du skal gå, afhænger selvfølgelig af din virksomheds behov, interne kræfter og meget mere. Uanset, hvilken vej du vælger, er det dog en god idé at have en HubSpot Partner koblet til i processen. Lad os se på de 3 muligheder.
Valgmulighed 1: Overfør din nuværende hjemmeside til HubSpot
Du skal vælge denne mulighed, hvis du pt. er glad for din hjemmesides nuværende design, indhold og navigation, men ønsker at gøre brug af HubSpots muligheder for leadgenerering, marketing automation etc.
Fordele
HubSpots dygtige folk hjælper dig med at overføre dit nuværende website til HubSpot CMS. Det tager typisk 2-6 uger at få dit website overført til og opsat i HubSpot CMS.
HubSpot laver en kopi af din hjemmeside i HubSpot CMS, hvilket er godt, hvis du allerede har en flot hjemmeside, der tiltrækker opmærksomhed fra dine kunder. Kombinér det med HubSpot CRM og HubSpot Marketing Hub og få gavn af HubSpot's automatiseringmuligheder.
Ulemper
Enhver overførsel fra et system til et andet kan medføre uforudsete hændelser. Selvom hjemmesiderne ser ens ud, og funktionerne er de samme, kan der være forskel på, hvordan hjemmesiden performer fra dag 1.
En migreret hjemmeside kan desuden gøre redigeringen af hjemmesiden mindre intutiv, end hvis du bygger den ud fra en skabelon eller får den speciallavet.
Gør din hjemmeside inbound marketing-klar med disse 8 trin
Valgmulighed 2: Brug en skabelon fra HubSpot
Du skal vælge denne mulighed, hvis du arbejder i et Startup (med få midler) eller skal bygge en helt ny hjemmeside uden at have en i forvejen.
Fordele
Det er uden tvivl den billigste mulighed. I HubSpot Marketplace finder du en lang række skabeloner og designs, som du kan vælge og bruge med det samme. Mange indstillinger er lavet på forhånd, så du slipper for at tænke (for meget) over responsivitet, padding og placering af hjemmesidens elementer.
Med en af HubSpots mange skabeloner får du mulighed for at indsætte tekst, billeder og meget mere samtidig med, at du får en hurtig hjemmeside, der ikke kræver daglig drift.
Ulemper
En skabelon gør starten nem. Men hvis du har helt specifikke krav til designet, vil skille dig fuldstændig ud fra mængden eller har brug for bestemte funktioner, kan skabelonen begrænse dine muligheder.
Du får en række standardsider til rådighed, men får naturligvis ikke flere sidetyper end disse.
Sådan gør du din hjemmeside klar til B2B-leadgenerering
Valgmulighed 3: Få udviklet et website af en HubSpot Partner
Du skal vælge denne mulighed, hvis du har budget og vækstambitioner, der retfærdiggør, at der bliver lagt kræfter, tid og energi i udvikling af et website af HubSpot-specialister.
Fordele
Et website udviklet af folk, der er vant til at arbejde i HubSpot CMS, giver dig mulighed for at fokusere på det, du er god til, i stedet for at blive frustreret over webdesign, opbygning af landingssider og teknisk opsætning. Til gengæld får du en hjemmeside, der er nem at navigere rundt i - både for brugeren og for dig, der skal redigere indholdet.
Du får et website, der er optimeret til inbound marketing og leadgenerering. Du kan dermed komme i gang med inbound marketing-rejsen ved at skaffe leads og gøre dem salgsparate, inden du overleverer dem til salg. Alt imens hjemmesiden bliver udviklet, kan du begynde (og bruge din dyrebare tid på) at skabe indhold: skrive blogs, producere videoer og lign.
Med en HubSpot Partner ved hånden har du hele tiden en direkte linje til HubSpot. Har du specielle behov til websitet, hjælper din HubSpot Partner dig med, at gøre arbejdet mere smooth og processen lettere.
Ulemper
At få udviklet et website med specielle features af eksperter er naturligvis dyrere end de to andre muligheder. Til gengæld er du sikker på et godt slutresultat, der hjælper dig med at tiltrække leads og konvertere dem til kunder.
Få et tilbud på et website bygget i HubSpot CMS
Kom i gang med HubSpot CMS
Hvilken valgmulighed er den rette for dig og din virksomhed? Måske har du allerede valgt muligheden for jer. Hvis ikke, er du velkommen til at tage fat i os. Så hjælper vi jer med at finde den bedste HubSpot CMS-løsning til jer.
Du kan også få en gratis HubSpot demo. Her gennemgår vi de dele af HubSpot, du synes er relevante, og vi viser dig nogle af de allerfedeste features ved HubSpot CMS, CRM og lignende.
Hos Itch Marketing er vi specialister i HubSpot. Vi hjælper virksomheder med at komme i gang og skalere deres inbound marketing og inbound sales via HubSpot. Som HubSpot Platinum Partner hjælper vi jer med at få et website, der tiltrækker og konvertere jeres målgruppe.
Hero billedet er lavet med hjælp fra tomasz_tuz - www.freepik.comDel artiklen
Måske dette er noget for dig?
Relaterede artikler