Hvad er HubSpot? Din guide til inbound marketing platformen

Itch_WWW_HubSpot

INTRODUKTION

Marketing Automation & Leadgenerering

HubSpot er platformen, der kan styrke og vækste din virksomhed med et tungt fokus på inbound marketing og salg. Med et hav af service-, salgs- og markedsføringsværktøjer er mulighederne med HubSpot mange. Vi giver dig her et indblik i, hvad HubSpot er og hvordan det kan hjælpe din virksomhed.

KAPITEL 1

Hvad er HubSpot?

HubSpot er kort sagt verdens største og førende inbound marketing og marketing automation platform. Med HubSpot får du adgang til stort set alle de værktøjer du har behov for at drive din komplette markedsføringsafdeling. Lige fra strategilægning over udformning til blogs og til måling af resultater. Platformen kan anvendes til enkelte markedsføringsindsatser, som f.eks. din e-mail marketing, men HubSpot kommer først rigtig til sin ret og bidrager med sin enorme værdi, når du begynder at binde dine aktiviteter sammen og derved drage synergi på tværs af dine markedsførings- og salgsaktiviteter.

Et billede (ja, eller en video) siger som sagt mere end tusinde ord. Så istedet for at læse side op og side ned omkring vores forherligelse af HubSpot, synes vi du skal se denne introduktionsvideo istedet for.

HubSpot

All-in-one løsningen

HubSpot er på mange måder en all-in-one-løsning, der samler alle de nødvendige værktøjer, du har behov for i den daglige drift af din markedsføringsafdeling. Med et avanceret CRM-system og et tungt fokus på leads bindes markedsføring desuden tæt sammen med salgsfunktionen, så din virksomhed får nemt ved at arbejde med overleveringen af leads (kundeemner) fra markedsføringsafdelingen til salgsafdeling. HubSpot indeholder blandt andet:

Website og landing pages

Med Hubspots COS system, kan du skabe din egen webside med tilhørende landingssider.

Styring af sociale medier

Tag kontrol over dine social medier fra et samlet sted. Skab og del alt dit indhold direkte fra Hubspot.

Leadscoring

Hold styr på hvem der er dine varmeste leads og sikr at din salgsafdeling ringer til de rigtige.

SEO-værktøjer

Hold styr på hvor din trafik kommer fra og hvor den ender. Hubspot tracker dine besøgenes rejser.

Analytics & Rapportering

Se dine vigtigste statistikker i Hubspots dashboard, når du logger ind i deres admin-panel.

Gratis CRM

Saml alle dine kontakter et sted og hold styr på dine noter. Opret opgaver og aftaler til kontakterne.

Marketing Automation

Med workflows kan du sikre at der automatisk udsendes mail på baggrunden af dit leads handlinger.

Blogging

Start din blogging og få nemt seo-optimeret dit indhold, så det matcher moderne SEO krav.

Leadgenerering

Skab et hav af leads ved at skabe content offers og bind det sammen med automatiske workflows.

coding-icon_2

GRATIS UDGANGSPUNKT

HubSpot som samlet platform er en stor forandring for virksomhedens markedsføring og salg. Men du kan starte ud med HubSpot CRM, HubSpot Marketing og HubSpot Sales helt gratis.

coding-icon_16

ET HAV AF INTEGRATIONER

HubSpot har en lang række af integrationer og kan integreres med stort set alle kritiske systemer. HubSpot kan blandt andet indgå direkte i CRM-systemer som Salesforce og Microsoft Dynamics.

Virksomheder, der blogger, skaber 67% flere leads end virksomheder, der ikke blogger.

coding-dots

KAPITEL 2

Hvad indeholder HubSpot?

HubSpot er på mange måder en all-in-one-løsning, der samler alle de nødvendige værktøjer, du har behov for i den daglige drift af din markedsføringsafdeling. Med et avanceret CRM-system og et tungt fokus på leads bindes markedsføring desuden tæt sammen med salgsfunktionen, så din virksomhed får nemt ved at arbejde med overleveringen af leads (kundeemner) fra markedsføringsafdelingen til salgsafdeling. HubSpot indeholder blandt andet:

crm

HubSpot CRM

Med et fuldt integreret CRM-system, får du ikke et bedre overblik over dine leads. Organisér, mål og dyrk relationen med dine leads og kunder.


POPULÆRE VÆRKTØJER

 Dybe indsigter

✓ Følg adfærden af dine leads

✓ Leadscoring

marketinghub

HubSpot Marketing Hub

Med Marketing Hub får du samlet alle markedsføringsafdelingens aktiviteter ét sted med marketing automation og måling.


POPULÆRE VÆRKTØJER

✓ Lead Generation

 Marketing Automation

✓ Data & Analytics

saleshub

HubSpot Sales Hub

Sales Hub giver dig dybe indsigter i dine leads og klæder dig bedre på til leadnurturing og til at lukke flere tilbud hurtigere.


POPULÆRE VÆRKTØJER

✓ Email Tracking

 Mødebooking

✓ Email automation

servicehub

HubSpot Service Hub

Styrk din kundeservice og øg loyaliteten af dine kunder ved at være der for dem og give dem den bedste service.


POPULÆRE VÆRKTØJER

✓ Feedback-system

 Live Chat

✓ Fuldt support-system

Hubspot giver også andre fordele og holder inbound marketing fanen højt.

PROFESSIONEL SERVICE

HubSpot Professional Services tilbyder en komplet serie af trænings- og rådgivningsmuligheder, der hjælper dig med at øge dine resultater med HubSpot. Vores tilbud omfatter alt fra gruppetræning til meget personlig 1:1 rådgivning med en inbound eller teknisk ekspert.

IMPLEMENTERING

Hubspots implementerings-specialister giver vejledning i den tekniske opsætning og den indledende opsætning af HubSpots platform og tilhørende værktøjer.

AKADEMI

HubSpots akademi tilbyder gratis kurser om inbound marketing, inbound sales og HubSpots produkter. Du finder certificeringskurser, projekter, videoer, hjælpeartikler og mange andre former for uddannelsesmæssigt indhold.

Brug akademiet til at træne dig selv, dit team og for at styrke din virksomhed.

KUNDETILFREDSHED

En Customer Success Manager vil være din ressource til at skabe vækst gennem udviklingen af en inbound marketing strategi.

Vil du vide mere om hvad Hubspot indeholder?

 

Download vores store guide, der fortæller dig om Hubspots platform og de elementer og værktøjer som platformen tilbyder. Du bliver klogere på de enkelte muligheder og får en præsentation af, hvad hvert værktøj rent faktisk kan gøre dig dig og din virksomhed. 

 

Introduktion til Hubspots platform fra Itch Marketing

KAPITEL 3

HubSpot og inbound marketing

HubSpots klare filosofi bygger på at følge det enkelte individ hele vejen igennem købsrejsen med en unik relation og unik kommunikation til den enkelte person ved hjælp af buyer persona, buyer journey og ikke mindst marketing automation. Dette er også kaldet inbound marketing, og adskiller sig fra traditionel markedsføring (outbound marketing) ved at have fokus på relevant og værdifuld vidensdeling snarere end salgsbudskaber om ens produkter.

Inbound marketing handler om at skabe værdifulde oplevelser, som har en positiv påvirkning på dine kunder og din forretning. Modsat outbound marketing, behøver du ikke kæmpe for dine eksisterende og potentielle kunders opmærksomhed. Ved at skabe indhold, der er designet til at adressere de problemer og de behov, som dine kunder har, tiltrækker du kvalificeret trafik og leads, som du kan bygge tillid og troværdighed op omkring, så de til sidst vælger din forretning. Du kan læse mere om inbound marketing her.

 

 

Inbound marketing processen

TILTRÆKNING

Skab indhold, der besvarer dine potentielle kunders spørgsmål. Sørg for at det er optimeret til søgemaskinerne og del det på de sociale medier.

KONVERTERING

Du har skaffet trafik til din hjemmeside. Det er nu tid til at konvertere dine leads til kunder. Brug landing pages, formularer, email markedsføring og calls-to-action til at give dem spændende viden og til at gå i dialog med dem.

FASTHOLDELSE

Gør dine leads til loyale kunder ved at fastholde relationen til dem. Du har skaffet en masse information om dem. Udnyt dine data til hjælpe dem med de behov og problemstillinger, der betyder mest for dem.

Hubspot

HubSpots egen version af deres opgør med outbound marketing

Morten Staal

Morten Staal

Inbound Marketing Specialist

Er inbound marketing noget for mig?

Er du i tvivl om inbound marketing er noget, din virksomhed kan få fordel af? Tag en uforpligtende snak med mig. Som certificeret inbound marketing specialist giver jeg gerne min vurdering. Har du brug for et fif eller råd, så hjælper jeg dig gerne.