Hvad er HubSpot? Din guide til inbound marketing, sales og service platformen

INTRODUKTION

Vækst din virksomhed med HubSpot

HubSpot er platformen, der kan styrke og vækste din virksomhed med et tungt fokus på inbound marketing, salg, service og CRM samlet et sted. Med et hav af service-, salgs- og markedsføringsværktøjer er mulighederne med HubSpot mange. Vi giver dig her et indblik i, hvad HubSpot er og hvordan det kan hjælpe din virksomhed.

Brug vores indholdsfortegnelse og spring direkte til de enkelte punkter herunder, hvis du er på jagt efter noget specielt.

Hvad er HubSpot?

HubSpot er kort sagt verdens største og førende automation platform inden for inbound marketing, salg, service, CMS og CRM . Med HubSpot får du adgang til stort set alle de værktøjer du har behov for at sikre en inbound proces gennem hele virksomheden – lige fra marketing til salg og videre til service. Det betyder, at du har fuld indsigt i dine leads og kunder på tværs af hele virksomheden.

Platformen kan anvendes til enkelte indsatser, som f.eks. din email marketing, annoncering eller automatiserede salgsmails, men HubSpot kommer først rigtig til sin ret og bidrager med sin enorme værdi, når du begynder at binde dine aktiviteter sammen og derved drage synergi på tværs af dine markedsførings- og salgsaktiviteter.

Få en kort introduktion af HubSpot med deres egen ord i denne introvideo herunder.

HubSpot

All-in-one løsningen

HubSpot er på mange måder en all-in-one-løsning, der samler alle de nødvendige værktøjer, du har behov for i den daglige drift af din markedsføringsafdeling. Med et avanceret CRM-system og et tungt fokus på leads bindes markedsføring desuden tæt sammen med salgsfunktionen, så din virksomhed får nemt ved at arbejde med overleveringen af leads (kundeemner) fra markedsføringsafdelingen til salgsafdeling.

Denne proces kaldes inbound, og kan eksemplificeres med nedenstående illustration, der viser nogle af de taktikker, der kan være en del af en inbound stategi.

inbound hubspot

Ved at fokusere på et system, der tager udgangspunkt i kunderejsen mindsker du friktion mellem marketing, salg og service.

Optimalt set kan din virksomhed dække alle dele ind i samme system, men det kan næsten virke utopisk. Derfor er det relevant at kigge på, om du opleverer udfordringer med en eller flere af ovenstående punkter – og om HubSpot i så fald kan afhjælpe disse?

For at du kan tilpasse din HubSpot løsning til dine behov, er den delt op i 5 forskellige områder med forskellige niveauer: Marketing, Sales, Service, Operations & CMS. Ovenpå dette er CRM, der er gratis og inkluderet i alle løsninger.

marketing-free

Marketing

Tiltræk værdifulde leads.

Marketing Hub hjælper dig med at skabe relevant content, tiltrække leads og modne dem indtil de er salgsparate.

sales-hubspot

Sales

Gør leads til kunder.

Sales Hub hjælper dig medat engagére potentielle købere, demonstrer værdien af dine ydelser og luk dine aftaler.

service-hub-professional

Service

Gør kunder til ambassadører.

Service Hub hjælper dig med at løse kundernes udfordringer og levere en service, der får dine kunder til at tale om dig.

operations-hub-illustration-computers

Operations

Få dine systemer til at arbejde bedre sammen!

Operations hub hjælper dig med at sammenslutte apps, automatisere processer, og samle dine afdelinger omkring det samme datasæt.

Ovenstående findes som nævnt i forskellige niveauer (med undtagelse af Operations Hub).

  • Starter
  • Professional
  • Enterprise

Jo højere niveau du ønsker, jo flere funktioner åbner du op for. Hvis du vil vide mere om, hvad du eks. får med Marketing Pro eller Sales Starter, så kan du altid kontakte os eller læse mere på HubSpots eget products & service website.

Virksomheder, der blogger, skaber 67% flere leads end virksomheder, der ikke blogger.

Hvad består HubSpot af?

HubSpot er på mange måder en all-in-one-løsning, der samler alle de nødvendige værktøjer, du har behov for i den daglige drift af din markedsføringsafdeling. Med et avanceret CRM-system og et tungt fokus på leads bindes markedsføring desuden tæt sammen med salgsfunktionen, så din virksomhed får nemt ved at arbejde med overleveringen af leads (kundeemner) fra markedsføringsafdelingen til salgsafdeling. HubSpot indeholder blandt andet:

crm

HubSpot CRM

Med et fuldt integreret CRM-system, får du ikke et bedre overblik over dine leads. Organisér, mål og dyrk relationen med dine leads og kunder.


POPULÆRE VÆRKTØJER

 Dybe indsigter

✓ Følg adfærden af dine leads

✓ Leadscoring

saleshub

HubSpot Sales Hub

Sales Hub giver dig dybe indsigter i dine leads og klæder dig bedre på til leadnurturing og til at lukke flere tilbud hurtigere.


POPULÆRE VÆRKTØJER

✓ Email Tracking

 Mødebooking

✓ Email automation

marketinghub

HubSpot Marketing Hub

Med Marketing Hub får du samlet alle markedsføringsafdelingens aktiviteter ét sted med marketing automation, håndtering og måling.


POPULÆRE VÆRKTØJER

✓ Lead Generation

 Marketing Automation

✓ Data & Analytics

servicehub

HubSpot Service Hub

Styrk din kundeservice og øg loyaliteten af dine kunder ved at være der for dem og give dem den bedste service.


POPULÆRE VÆRKTØJER

✓ Feedback-system

 Live Chat

✓ Fuldt support-system

Bliv klogere på de enkelte features i HubSpot

Vil du vide mere om, hvad du får under de enkelte portaler i HubSpot? Så har vi samlet et udvalg af de forskellige features, der hører til portalerne herunder. Bliv klogere på hvad du får med eks. Sales Hub og hvilke fordele, det kan give din virksomhed.

Hubspot giver også andre fordele udenom systemet, der er værd at kende

PROFESSIONEL SERVICE

HubSpot Professional Services tilbyder en komplet serie af trænings- og rådgivningsmuligheder, der hjælper dig med at øge dine resultater med HubSpot. Vores tilbud omfatter alt fra gruppetræning til meget personlig 1:1 rådgivning med en inbound eller teknisk ekspert.

IMPLEMENTERING

Hubspots implementerings-specialister giver vejledning i den tekniske opsætning og den indledende opsætning af HubSpots platform og tilhørende værktøjer.

AKADEMI

HubSpots akademi tilbyder gratis kurser om inbound marketing, inbound sales og HubSpots produkter. Du finder certificeringskurser, projekter, videoer, hjælpeartikler og mange andre former for uddannelsesmæssigt indhold.

Brug akademiet til at træne dig selv, dit team og for at styrke din virksomhed.

KUNDETILFREDSHED

En Customer Success Manager vil være din ressource til at skabe vækst gennem udviklingen af en inbound marketing strategi.

Vil du vide mere om hvad Hubspot indeholder?

Download vores store guide, der fortæller dig om Hubspots platform og de elementer og værktøjer som platformen tilbyder. Du bliver klogere på de enkelte muligheder og får en præsentation af, hvad hvert værktøj rent faktisk kan gøre dig dig og din virksomhed. 

Introduktion til Hubspots platform fra Itch Marketing

HubSpot og inbound marketing

HubSpots klare filosofi bygger på at følge det enkelte individ hele vejen igennem købsrejsen med en unik relation og unik kommunikation til den enkelte person ved hjælp af buyer persona, buyer journey og ikke mindst marketing automation. Dette er også kaldet inbound marketing, og adskiller sig fra traditionel markedsføring (outbound marketing) ved at have fokus på relevant og værdifuld vidensdeling snarere end salgsbudskaber om ens produkter.

Inbound marketing handler om at skabe værdifulde oplevelser, som har en positiv påvirkning på dine kunder og din forretning. Modsat outbound marketing, behøver du ikke kæmpe for dine eksisterende og potentielle kunders opmærksomhed.

Ved at skabe indhold, der er designet til at adressere de problemer og de behov, som dine kunder har, tiltrækker du kvalificeret trafik og leads, som du kan bygge tillid og troværdighed op omkring, så de til sidst vælger din forretning. Du kan læse mere om inbound marketing her.

 

 

Inbound marketing processen

TILTRÆKNING

Skab indhold, der besvarer dine potentielle kunders spørgsmål. Sørg for at det er optimeret til søgemaskinerne og del det på de sociale medier.

KONVERTERING

Du har skaffet trafik til din hjemmeside. Det er nu tid til at konvertere dine leads til kunder. Brug landing pages, formularer, email markedsføring og calls-to-action til at give dem spændende viden og til at gå i dialog med dem.

FASTHOLDELSE

Gør dine leads til loyale kunder ved at fastholde relationen til dem. Du har skaffet en masse information om dem. Udnyt dine data til hjælpe dem med de behov og problemstillinger, der betyder mest for dem.

Hubspot

HubSpots egen version af deres opgør med outbound marketing

Fra tragt til Flywheel: Købsrejsen er blevet til en cirkel

Hvad er HubSpot 2

Flywheelet er HubSpots version af den klassiske købstragt, men tilpasset til deres system for at forklare det momentum, du får, når du tilpasser hele din organisation til at levere en ekstraordinær kundeoplevelse.

Med Flywheelet bruger du dine kunders momentum til at skabe henvisninger og referencer og dermed skabe nyt salg. Grundlæggende fortsætter din virksomhed med at spinne, du tilpasser hele din organisation til at levere en ekstraordinær kundeoplevelse og du producerer kontinuerligt tilfredse kunder.

Når du bruger den inbound tilgangen som dit fundament, med fokus på at tiltrække, engagere og tilfredsstiller kunder, udvikler du konstant dit Flywheel hvilket fører til en kundeoplevelse.

Du kan læse mere om Flywheelet her.

Få en HubSpot Demo

Vil du have en demo af HubSpot? Så kan du herunder booke et tidspunkt, som passer dig. Du må meget gerne beskrive hvilke portaler, du har interesse i, så vi kan give dig så relevant en demo som muligt.

Har du spørgsmål?

Du er også velkommen til at kontakte os via telefon, hvis du har spørgsmål om HubSpot eller vil have lidt guiding.

Vi er HubSpot Platinum Partners og har stor erfaring med onboarding, undervisning, træning og udvikling i HubSpot.

morten-staal-protræt