Sådan skriver du en e-bog

af | 24. jan 2020 | Content Marketing, Inbound Marketing

18 min læsning
HubSpotFreeCRM

En e-bog er en fantastisk mulighed for at skrive om emner, der interesserer din virksomheds målgruppe og præsentere det på en lækker måde. Modsat blogindlæg kan du skrive en lang (eller kort!) bog og gå i dybden med et bestemt emne eller flere, hvis du ønsker.

En e-bog kræver mere tid end et blogindlæg, men hvis du formår at lave en vellykket e-bog, kan den generere mange stærke leads.

Dette blogindlæg skal hjælpe dig, med at kunne gå i gang med din egen e-bog. For at det er muligt, vil du bl.a. blive introduceret til, hvad en e-bog egentlig er, og hvilke rammer du skal overholde, for at skrive en.

Er du nysgerrig på, hvordan e-bøger passer ind i inbound marketing? Så læs mere her.

Du vil komme gennem disse emner:

  • Hvad er en e-bog?
  • Hvordan er en e-bog struktureret?
  • Hvad kan en e-bog handle om?
  • I hvilke filformater kan du gemme en e-bog?
  • Kan du redigere i en e-bog?
  • Hvordan læser du en e-bog?
  • Kom i gang med at skrive din første e-bog
  • Ideer til e-bøger

Hvad er en e-bog?

En e-bog giver masser af værdifuld viden for modtageren. Indholdet skal være pakket pænt ind, og en e-bog skal indeholde infografikker, statistikker, billeder og/eller illustrationer.

E-bogen skal både være lækker, informerende og spændende for læseren af navigere igennem. Den pakkes oftest ind som et PDF-dokument, så den let kan sendes fra en bruger til en anden.

Definition af en e-bog:

E-bog er en forkortelse for ‘elektronisk bog’ og bruger enten en computer, mobil eller tablet til at vise tekster i bogform.

E-bøger er naturligvis ikke den eneste måde at skaffe leads på. Whiteblog og blogindlæg er muligheder, som du kan udnytte præsentere viden på for din målgruppe. Men disse adskiller sig – ikke kun af udseende, men også indholdsmæssigt – fra e-bøger.

Læs her, hvordan whitepapers adskiller fra e-bøger, og find ud af hvordan du kan bruge whitepapers i din strategi. 

 

Hvordan er en e-bog struktureret?

Der er ingen fast regel for at organisere dit indhold i en e-bog. Det minder ofte om strukturen i en roman eller lærebog (afhængigt af hvilket emne, du skriver om). Men der er nogle aspekter af en e-bog, du skal overholde.

E-bøger har nogle systemer med kapitler og understøttende billeder. Ligesom et blogindlæg, klarer de sig også godt, når de teksten opdeles med underoverskrifter, der kategoriserer indholdet under forskellige underemner. Det gør teksten let at overskue og læse.

Hvis du for eksempel skriver om professionel sport, og et af dine kapitler handler om Superligaen, kan du måske oprette underkapitler om de forskellige hold, der spiller i ligaen.

 

Hvad kan en e-bog handle om?

Det kan være hvad som helst. Men selvfølgelig skal der være et formål og mening med det, du skriver om. E-bøger er en markedsføringsmetode til at levere værdifuld information i et format, som potentielle kunder gerne vil læse

Eksempel: En stålproducent skriver måske om specielle konstruktioner. Deres e-bog kan også fokusere på, hvordan deres produkter hjalp en kunde med at løse en udfordring.

Uanset hvilket emne din e-bog har, er statistisk, undersøgelser og/eller forskning en betydelig del af indholdet i en ​​e-bog. I modsætning til indhold i kortere format, så som artikler og videoer, er indholdet i en e-bog baseret på evidens og viden.

En bruger, der får (eller anmoder om adgang til) din e-bog, ønsker den fulde historie, ikke kun hovedpunkterne. Det inkluderer alt indhold og alle tests, du har gennemgået for at skabe din e-bog. Indholdet skal altså være dybere end det klassiske blog-indhold.

Du kan godt vælge, at springe over hvor gærdet er lavest, men så bliver resultatet blot, at du ikke får samme succes med din e-bog – og så er det spild af tid!

 

I hvilke filformater kan du gemme en e-bog?

E-bøger kan gemmes i et af flere formater. Afhængig af din målgruppe/slutbruger, kan du højst sandsynligt finde en bruger til en af ​​følgende filtyper:

PDF

PDF’er er sandsynligvis den mest kendte filtype. “PDF” står for “Portabelt dokumentformat” og er bedst til e-bøger, der er beregnet til at blive læst på en computer (marketingfolk, denne er vigtigt!). Senere i dette indlæg vil du få vist, hvordan du gemmer din e-bog som en PDF. Derudover er PDF oplagt, hvis du forventer, at mange vil printe din e-bog.

EPUB

Denne filtype står for “Elektronisk publikation” og er de mere fleksible e-bogformater. Det smart ved EPUB-e-bøger er at indholdet, kan tilpasse sig forskellige mobile enheder og tablets. Og hvad betyder det så egentlig? Det betyder at e-bogens tekst kan bevæge sig og slukke for forskellige sider baseret på størrelsen på den enhed, som en bruger læser e-bogen på.

De er især nyttige til visning på mindre skærme, som bl.a. smartphones. Åbner du eks. en PDF på en mobil, så vil du skulle zoome, trække og scrolle konstant. Men EPUB vil størrelsen tilpasse sig skærmens størrelse og optimere teksten dertil.

AZW

Dette er en e-bog filtype designet til Kindle, en e-læser enhed af Amazon. Brugere kan dog også åbne dette filformat på smartphones, tablets og computere.

ODF

ODF står for OpenDocument Format. Det er en filtype, der primært er beregnet til OpenOffice, en serie af open source content creation programmer, der ligner Microsoft Office. Det er ikke noget, der er specielt stort i Danmark.

Online interaktive “e-bøger”

Det næste vi kommer til at se, og som der allerede findes lidt af, er online interaktive e-bøger. Her skaber man en online oplevelse, hvor man gør op med bogens format, der kræver at man bladrer fra side til side. I stedet kan man klikke sig gennem e-bogen via linking, og dermed nemt springe fra side 3 til 18 til 31 til 2.

Det bliver en ny måde at læse på, hvor man kan holde sig til det indhold, der er mest relevant for en selv. Løsningerne er stadig enormt dyre, men det forventes at konkurrencen og udbuddet bliver større i de kommende år.

 

Kan du redigere en e-bog?

Nej, det kan du ikke. En e-bog kan ikke redigeres, når den er gemt i et af de ovenfor beskrevne fil-formater. Så det er bedst at sikre, at du har en redigerbar version gemt i et program som eks. Adobe InDesign, Microsoft Word, Google Presentation eller lign., hvor du kan gå tilbage, hvis der er noget der skal rettes.

Men hvorfor ønsker du, at din e-bog ikke kan redigeres? Af den simple grund, at det sikrer e-bogens indhold ved at forblive uændret og uredigerbart for andre brugere – både formatet og informationen – da det deles mellem flere anvendelser.

Men! Du kan redigere e-bøger, hvis de gemmes ved hjælp af en redigerbar PDF, en funktion, der er specifik for Adobe Acrobat – grundlæggende program for PDF-filtypen.

 

Hvordan læser du en e-bog?

Du kan læse en e-bog på mange forskellige enheder: iPhone, Android-smartphones, en Macbook, PC og e-læsere såsom Nook og Kindle. De sidstnævnte to enheder bruges typisk til at læse romaner (og andre rigtige bøger) i digital form.

At lave en e-bog kan være overvældende. Ikke alene skal du skrive indholdet, men du skal også designe og formatere det til et professionelt udseende dokument, som folk vil downloade og læse. Da leadgenerering er det vigtigste mål for content marketing, er e-bøger en væsentlig del af et vellykket inbound marketing strategi.

I dette indlæg vil vi guide dig gennem, hvordan man opretter en e-bog – og ja hjælpe dig, så du selv kan hoppe ud i det. Og hvis du er bekymret for dine manglende grafiske færdigheder, skal du ikke bekymre dig.

 

Kom i gang med at skrive din første e-bog

Før du starter med at lave en e-bog, så skal du enten selv have et design klar, eller have fat i et template. Her kan du enten vælge at downloade HubSpots e-bogs pakke eller prøve kræfter med et online værktøj som Canva. Hvad end du vælger, så kan du altid ændre skabelonen – bare husk at have gemt dit indhold inden, så du altid kan genindsætte det i en ny skabelon.

Hvis du har styr på din e-bogs skabelon, så er vi klar til at gå igang.

Sådan skrives en e-bog:

  1. Vælg et emne, der matcher dit publikums behov
  2. Lav en oversigt over de forskellige kapitler i din e-bog
  3. Opdel hvert kapitel, mens du skriver
  4. Design din e-bog
  5. Brug de rigtige farver – gerne nogle der matcher dit brand
  6. Indsæt statistikker, illustrationer, grafik og lignende
  7. Fremhæv citater og/eller statistikker
  8. Placer de rette CTA’er i din e-bog
  9. Konverter det til en PDF
  10. Opret en dedikeret landingsside og takke-side til din e-bog
  11. Markedsfør din e-bog og følg dens succes

Du kan vælge at gå i gang nu, men hvis du vil have emnerne uddybet, så læs endelig videre. Hvert punkt bliver uddybet herunder, ligesom der også vil være eksempler.

 

 skriv en e-bog

 

1. Vælg et emne, der matcher dit publikums behov

Husk: Målet med din e-bog er, at generere leads til dit salgsteam! Så vælg et emne, der gør det let for en kunde at gå fra at downloade din e-bog til at have en dialog med dit salgsteam.

Dette betyder, at din e-bog ikke bør afvige meget fra de emner, du dækker i dine andre content marketingskanaler. Det er din mulighed for at tage et dybt dyk ned i et emne, som du indtil nu kun har berørt, men et emne dit publikum ved, at de har brug for at lære mere om. Det kan altså være et emne, der hjælper dem med at træffe en købsbeslutning.

Herunder kan du se et par eksempler på titler til din e-bog (Bemærk: Udskift X med et passende nummer):

  • X best practice til [Indsæt industri / emne]
  • En introduktion til [Indsæt branche / emne]
  • X almindelige spørgsmål om [Indsæt branche / emne] besvaret
  • X [Indsæt industri / emne] Statistikker for bedre beslutningstagning
  • Lær af de bedste: X tips fra [Indsæt industri / emne] -eksperter

De fleste blogemner kan gøres omfattende nok til at fungere som emner i længere form.

 

2. Oversigt hvert kapitel i din e-bog

Introduktionen til din e-bog skal både sætte scenen for indholdet i din e-bog og trække læseren ind. Hvad vil du dække i din e-bog? Hvordan vil læseren drage fordel af at læse den?

Nogle mener, at en e-bog blot er en serie blogindlæg, der er sat sammen.
Det kan der være en pointe i. Du bør behandle hvert kapitel som et individuelt blogindlæg, men vær opmærksom på at kapitlerne skal have gode overgange, og der bør være en form for sammenhæng mellem dem.

Den bedste måde at skitsere din e-bog er ved at tænke på den, som et crash kursus om det relevante emne, du valgte. I mit eksempel om “Sådan skriver du en e-bog” ved jeg, at jeg er nødt til at dække, hvordan man:

  • Effektivt skriver en e-bog
  • Hvad en e-bog skal indeholde
  • Hvordan du designer og opbygger en e-bog
  • Hvordan du optimerer e-bøger til leadgenerering og promoverer dem

En god tommelfingerregel: Skriv, hvad der er nødvendigt, for at lære dit publikum om dit valgte emne på en effektiv måde. Kræver det fem sider, super! Kræver det 30 sider, så er det sådan. Men du behøver ikke tro, at du skal skrive en lang e-bog. Det skal holdes simpelt, men også på et højt nok niveau, til at modtageren lærer noget nyt.

 bog

 

3. Opdel hvert kapitel, mens du skriver

Bliv ved med at skrive. Her kan du tilgå hvert kapitel, som om du skriver et langt blogindlæg ved at opdele hvert kapitel i mindre sektioner eller i punktform. Det kan hjælpe dig til at skrive mere enkelt og tydeligt, i stedet for at skrive i et sofitiskeret og kringlet sprog. Det er den mest effektive måde at fastholde læserne og hjælpe dem med at forstå den nye viden, du videregiver.

Sørg også for at opretholde en konsistent struktur på tværs af hvert kapitel. Det hjælper dig med at etablere naturlige overgange mellem hvert kapitel, så der er en klar progression fra det ene kapitel til det næste. Derfor kan det være en ulempe, at sammensætte 5 forskellige blogindlæg. Du skal i hvert fald afsætte tid til at sammenskrive dem og skabe en logisk sammenhæng.

Alt dette skal naturligvis være gældende for hele din marketingindsats, som e-mail marketing, call-to-actions og udvikling af landingssider. Der skal være sammenhæng i alt dit materiale. Se det hele som en marketing kampagne – hvor alle dine aspekter tager udgangspunkt i din e-bog, da den skal generere leads – og de andre elementer skal understøtte dette mål.

Vil du sikre dig, at du holder din e-bog spændende for læserne? Her er nogle vigtige tip, du skal huske på:

  • Brug keywords i titlen, der understreger værdien af ​​dit indhold. Eksempler er adjektiver som “forbløffende”, “fantastisk” eller “ultimativ”.
  • Hold dit format konsistent, så du opretter en mental model for læsere og forbedrer deres forståelse af materialet. Det øger læsevenlighed og fastholder læseren.
  • Brug formatering, når det er relevant, som punkttegn, fed tekst, kursiv og ændringer i skriftstørrelse for at få folks øjne til dit vigtigste indhold eller for at fremhæve bestemte punkter, du vil have læserne til at huske. Det kan også bryde læserytmen, så hjernen ikke går på autopilot.

Har du brug for inspiration til at optimere din skrivning? Læs vores 7 tips til, hvordan du bliver en bedre content creation specialist. 

 

4. Design din e-bog

Du kan finde tusindvis af forskellige designs til din e-bog. Nogle kommer som PowerPoint eller InDesign formater. Vælg et format, der ligger i forlængelse af din virksomheds grafiske identitet. Det kan enten være logo, farver eller grafik. Alt efter dit emne og publikum, er det altid godt at personalisere din e-bog.

E-bøger kan blive delt mellem folk, og derfor at det også en god måde at brande din virksomhed på. Vores bedste tip her er, at dette område ikke må undervurderes. Hvis du gerne vil have, at din virksomhed skal skabe et professionelt brand, så skal det også komme til udtryk i e-bogen!

 

5. Indsæt visuals

Billeder og grafik i e-bøger kan være svære at komme ordentlige i mål med. Nøglen er, at tænke dem som et supplement til din skrivning. Uanset hvor du tilføjer dem, skal dine visuals være med til at fremhæve et vigtigt punkt på en letforståelig og visuel måde.

Det samme gælder for billeder. De skal ikke være der, blot for at være der. Billeder skal bruges til at forbedre læserens forståelse af det materiale, du dækker. Har du ikke selv det rette billedmateriale, så find nogle stockphotos eller illustrationer (men pas på det ikke bliver for amerikansk og upersonligt!)

 

6. Fremhæv citater eller statistikker

En anden måde at forbedre din e-bog er ved at fremhæve citater eller statistikker. Men husk, at dine citater eller statistikker, skal tilføje værdi til indholdet. Det skal understøtte dine pointer.

Du skal være opmærksom på, at du holder dit indhold inde for de samme margener. Hvis din kopi konsekvent er 1 cm indrykket på din side fra både venstre og højre side, skal du holde dine designede elementer på linje med samme afstand.

 

konvertere data

 

7. Placer de rette CTA’er i din e-bog

Nu hvor dit indhold er skrevet og designet, er det tid til at optimere det til at skabe og genaktivere leads.

Tænk på, hvordan du kom herind – du klikkede formentlig på en call-to-action (CTA) i en e-mail, på et social medie opslag eller et andet sted.

En CTA er et link eller et visuelt objekt, der lokker besøgende til at klikke og ankomme til en landingsside, der fremhæver fordelene og grundene til at downloade din e-bog. Da den besøgende sandsynligvis er blevet konverteret til et lead, altså afgivet nogle kontaktinformationer, for at få fat på din e-bog, skal du bruge CTA’erne i din e-bog til at konvertere dine læsere og få dem længere gennem kunderejsen.

Eksempel: En CTA kan føre til et andet tilbud, din årlige konferences registreringsside eller endda en produktside. Afhængigt af hvad den næste handling er, kan CTA’er være en stor boks, en knap eller en stor teaser.

Har du spørgsmål til, hvordan du udvikler en e-bog? Eller vil du have hjælp til at komme i gang, så kan du med fordel kontakte os for sparring eller udvikling.

 

8. Konverter det til en PDF

Når du er færdig med at skrive din e-bog, indsætte CTA’er og alt andet – er det tid til at konvertere den til den rigtige filtype, så den kan overføres fra dig til din modtager.

Men hvorfor kan du ikke bare knytte dit dokument til en landingsside? Word-dokumenter, PowerPoints og lignende skabeloner er perfekte til at oprette din e-bog, men de er ikke
gode nok til at levere den. Da disse skabeloner er redigerbare, bliver indholdet i din e-bog for let ødelagt, forvrænget eller endda mistet, når du flytter fra din computer til hænderne på dine fremtidige leads. Det er her, PDF-filer kommer ind.

Som nævnt længere oppe i dette indlæg, fastlåser PDF-formatet indholdet i din e-bog. Det er den mest anvendte filtype til e-bøger, da den kan vises på enhver enhed. Et populært alternativ til PDF-filen er .EPUB-filtypen, som blev præsenteret tidligere i bloggen.

 

 e-bog

 

9. Opret en dedikeret landingsside til din e-bog

Din e-bog skal være tilgængelig til download via en landingsside på dit website.

En landingsside er et website, der promoverer og beskriver dit tilbud og giver en formular, som den besøgende skal udfylde med deres kontaktoplysninger for at få adgang til din e-bog.

Det er sådan du bliver i stand til at konvertere dine besøgende til leads, som dit salgsteam i sidste ende kan følge op med.

Når man binder det hele sammen, så begynder man at udvikle en inbound marketing tilgang. Hvis du vil vide mere om inbound marketing, så læs vores gennemgående inbound marketing guide her.

 

10. Promover din e-bog og spor successen

Når din landingsside er klar, kan du bruge denne side til at markedsføre din e-bog på tværs af dine marketingkanaler.

Her er fem måder, du kan gøre dette på:

  • Annoncer din nye e-bog på dit website. Du kan eks. lægge en CTA på din forside til din landingsside. Du kan også opsætte pop-ups, der promoverer dit indhold. Det fungerer væsentligt bedre, når du tilbyder en e-bog, end den klassiske “tilmeld dig vores nyhedsbrev og få spændende viden” pop-up.
  • Markedsfør din e-bog via din blog. Overvej for eksempel at offentliggøre et uddrag af din e-bog som et blogindlæg. Eller skriv et separat resume af dit blogindlæg om det samme emne som din e-bog, og link til den i slutningen af ​​dit indlæg ved hjælp af en CTA for at opfordre læserne til at fortsætte med at lære om emnet.
  • Send en segmenteret e-mail til kontakter, der har vist interesse i at modtage marketing & viden fra din virksomhed.
  • Udnyt betalte reklamer og co-marketing partnerskaber, der hjælper dig med at markedsføre din e-bog til et nyt publikum.
  • Publicer indlæg på sociale medier med et link til din landingsside. Du kan også øge sociale delinger ved at lave en delingsknap på sociale medier til din landingsside.

Når dit indhold er lanceret og markedsført på tværs af dine marketingkanaler, er det en god idé at have analyseværktøjer på plads for at måle succes med dit produkt.

Eksempel: Du skal have en analyse af din landingsside, der giver indsigt i, hvor mange mennesker, der har besøgt siden, og hvor mange af dem der så har downloadet din e-bog og konverteret til leads. Du kan også have en closed-loop analyse, der viser, hvor mange af disse mennesker i sidste ende konverterede til møder og i sidste ende kunder til din virksomhed.

Sådan! Du har hermed opbygget din egen e-bog.

 

Ideer til e-bøger

Så hvad skal du skrive om i din e-bog? Du kan i stedet starte med at besvare spørgsmålet: Hvad vil du have, at dine læsere skal have ud af denne e-bog? For at identificere en e-bogs-idé, der passer til dit publikum, skal du overveje hvilken type e-bog, du prøver at skabe. Her kommer et par ideer.

Idé

 

Ny forskning

Laver du et eksperiment eller en virksomhedsundersøgelse? Dette er en fantastisk måde at udvikle dybe indsigter og blive en ‘thought leader’ i din branche. Men hvordan kan du dele dine resultater med dem, der er interesseret i det?

Lav en e-bog, der beskriver eksperimentet, hvad du havde til hensigt at finde ud af, hvad resultaterne af eksperimentet var, og hvad disse resultater betyder for dine læsere og markedet som helhed. Der findes masser af eksempler på disse.

 

Casestudie

Folk elsker succeshistorier, især hvis disse mennesker er tæt på at købe noget fra dig. Et casestudie har nemlig den fordel, at den giver viden på en måde, som man nemmere kan relatere til. Hvis du har en kunde, hvis virksomhed du er særlig stolt over, hvorfor ikke fortælle deres historie i en e-bog?

E-bog casestudier viser dine købere, at andre mennesker har tillid til dig, og har nydt godt af dit produkt eller din service. Beskriv i din e-bog, hvad din kundes udfordring var, hvordan du fik forbindelse til dem, og hvordan du var i stand til at hjælpe din kunde med at løse deres udfordring og få succes.

 

Produktdemo

Jo mere komplekst dit produkt er, jo flere oplysninger skal dine kunder have for at bruge dit produkt korrekt. Hvis dit produkt eller din tjeneste kan bruges på flere måder, eller det er svært at håndtere alene, kan du dedikere en kort e-bog til at vise folk, hvordan det gøres.

Eksempel: i det første afsnit af din e-bog, kan du forklare hvordan dit produkt eller din service bruges. I det andet afsnit skal du opdele individuelle funktioner og formål, som dit produkt bedst bruges til.

 

Interview

Er du interesseret i at interviewe en kendt person på dit marked? Måske har du allerede sat dig sammen med en influencer for at snakke om din virksomheds ydelser eller din branches fremtid? Pak dette interview ind i en e-bog, hvilket gør det nemt for dine leads at læse og dele.

 

Playbook

En playbook er et dokument, som folk kan bruge, når de tager et nyt projekt eller et koncept til sig, der er fremmed for dem. Tænk på det som et genvej, fuld af tip og tricks, der hjælper dine kunder med at blive bedre til hvad de gør.

Når det gøres rigtigt, udstyrer en playbook dine kunder med de oplysninger, de har brug for for at udmærke sig, når de bruger dit produkt.

Eksempel: en softwareleverandør til it-fagfolk kan oprette en “virusbeskyttelses-playbook”, der gør supportteamet bedre til at forhindre vira hos deres respektive virksomhed.

 

Blogindlæg-serier

Nogle gange er den bedste e-bog for din virksomhed allerede spredt på tværs af forskellige blogindlæg. Hvis du har brugt den sidste måned på at skrive artikler om det samme emne for din virksomhed, kan du måske forestille dig, hvordan disse indlæg passer godt sammen?

Hvert indlæg kan være starten på et nyt kapitel. Når først denne e-bog er oprettet, kan du promovere den på en landingsside, linke til denne landingsside fra hvert enkelt blogindlæg og generere leads fra de læsere, der ønsker at downloade hele blogserien i en samlet e-bog.

 

Afslutning

Første gang man laver noget nyt, kan det godt virke uoverkommeligt. Det godt være at dette blogindlæg er langt, og du skal holde tungen lige i munden, mens du laver din e-bog. Men forhåbentlig har du fået nogle redskaber til, hvordan du kommer i gang og færdiggør din næste eller måske første e-bog.

God skrivning!

Tjeklisten til din inbound marketing kampagne

Inbound marketing er et bredt begreb og ikke altid lige nemt at finde rundt i. Få overblik og skab struktur i din inbound marketing kampagne med vores tjekliste, så du er sikker på at skabe resultater. 

 

Skab leads - ipad
Skab leads - ipad

Bliv klogere på inbound marketing med Itch Insights

Dyk ned i inbound marketing sammen med os

Styrk dit content med pillar pages

Styrk dit content med pillar pages

  Har du masser af content i god kvalitet, men bliver du ikke placeret højt nok på Google? Laver du et godt stykke SEO-arbejde, men føler stadig ikke, at du får det ud af det, som du gerne ville? Hvordan kan du hjælpe dit content og dit website på vej...

Content Marketing statistikker for 2020

Content Marketing statistikker for 2020

  Det kan være svært at opnå ‘best practice’. Det er både et attraktivt, men også et langsigtet mål, som kan være svært at komme i nærheden. Så hvordan nærmer man sig egentlig det mål? Det kan måske hjælpe dig at vide, hvordan andre praktiserer content...

Hvad er et whitepaper?

Hvad er et whitepaper?

  Whitepapers er en af de mest effektive B2B content marketing teknikker til at nå og engagere leads. Men det kan være svært skrive et whitepaper - især hvis det er dit allerførste. Derfor vil vi hjælpe dig med, at få større indblik i, hvad et...