Sådan opbygger du din inbound marketing kampagne: Tjekliste
Når du planlægger og opsætter din inbound marketing kampagne er der mange facetter, der skal tænkes igennem inden der trykkes GO. Har du lavet dit content offer? Hvem er målgruppen? Hvilken marketing automation-maskine og lead nurturing-flow skal dine leads ryge ind i? Hvordan promoveres din kampagne?
Med vores tjekliste kommer du igennem alle facetterne, så din inbound marketing kampagne følger best-practice og bliver optimeret til at give så meget værdi som muligt. Godt forarbejde kan betyde langt flere kunder.
Få overblik og skab struktur i din inbound marketing kampagne
Inbound marketing er et bredt begreb og ikke altid lige nemt at finde rundt i.
- HubSpot, ActiveCampaign, MailChimp, Marketo og AutopilotHQ, Marketo, ClickDimensions, Pardot, Oracle Eloqua, SharpSpring, Adobe Campaign, Agilic. Platformene er mange og arbejdsgangene forskellige, men best-practice er den samme.
- Marketing automation, landing pages, seo, lead generation, lead scoring, smart content, progressive profiling, personalisering og content marketing. Begreberne er lige så mange, og du skal huske dem alle, når du opbygger din kampagne.
But don’t worry! Vi har lavet denne tjekliste til din inbound marketing kampagne, så du har en køreplan klar og sikret dig, at du kommer forbi alle nødvendige elementer. Vil du nørde i hvert enkelt begreb af kampagnen, kan du læse mere hos HubSpot her.
Inbound marketing er mange ting – overblik er alfa omega
Når du forbereder dine aktiviteter til din inbound marketing kampagne, er der en del elementer at tage stilling ting. For én ting er at skabe dit content offer, der med relevans og viden skal give værdi til din målgruppe og forhåbentligt kommende kunder. Èn anden ting er at få iscenesat dit flotte, lækre content offer, så dine investerede timer og kroner ikke forfalder til et støvet hjørne på dit website.
Hos Itch Marketing oplever vi alt for ofte, at en virksomhed får lavet en fancy, 20-siders e-bog omkring det behov og det produkt, der skal positioneres overfor kunden, som så i sidste ende ender med skabe alt for lidt værdi – simpelthen fordi dit offer ikke bliver aktiveret og sat i scene. Og det er jo en skam!
Denne udfordring vil vi komme til livs med vores tjekliste. Vi går hele vejen igennem A-Z – lige fra starten med de strategiske tanker bag din kampagner til slutningen med kampagnens resultater.
- Har du f.eks. overhovedet tænkt på, hvem din målgruppe og persona er? Taler du i virkeligheden mere til din egen narcissisme end du taler din målgruppes faktiske problemer og behov?
- Har du f.eks. sørget for, at målsætninger er defineret og tracking er sat op, så du i sidste ende kan regne ud, at dine 500 leads har givet 5 nye kunder, og din kampagne derfor er en succes?
- Har du f.eks. forberedt automation og et leadnurturing flow, som skal modne dine nye leads? Vi vil jo gerne have, at dine marketing qualified leads bliver til sales qualified leads, så du i sidste ende kan levere gode muligheder til salgsfunktionen.
- Har du f.eks. lagt dig en plan for din promovering, så din inbound marketing kampagne kommer udover steppene og opnår den gode mængde trafik og opmærksomhed, som kampagnen selvfølgelig har fortjent?
Med vores tjekliste behøves du ikke frygte for, at du glemmer nogle af elementerne i din kampagne. Vi har samlet dem alle sammen i en let og overskuelig tjekliste, så du nemt kan krydse af i takt med, at du får færdiggjort elementerne.
Download vores tjekliste og kom i gang allerede nu.
Inbound til fingerspidserne
Itch Marketing er et dedikeret inbound marketing bureau. Vi hjælper virksomheder med at skabe vækst gennem værdiskabende indhold, leadgenerering og marketing automation. Kort sagt mere trafik, flere leads og bedre salg.
Vores mission er klar – vi skal være eksperter i alt, der har en tilknytning til inbound marketing. Derfor er vi også certificeret Hubspot-partner.
Få vurderet dit potentiale af en inbound marketing specialist
Kunne du lide hvad du læste? Hvorfor så ikke få en helt uforpligtende og gratis vurdering af potentialet af inbound marketing, marketing automation, leadgenerering og leadscoring i netop din virksomhed? Kontakt os eller book et møde lige her.
Del artiklen
Måske dette er noget for dig?
Relaterede artikler