Book et møde

Tjekliste: Sådan opbygger du din inbound marketing kampagne

Når du planlægger og opsætter din inbound marketing kampagne, er der mange facetter, der skal tænkes igennem inden kampagnen lanceres. 


Med vores tjekliste kommer du igennem alle facetterne, så din kampagne følger 
best-practice og bliver optimeret til at give så meget værdi som muligt. Godt forarbejde kan betyde langt flere kunder.

Download tjekliste

Få overblik og skab struktur i din inbound marketing kampagne

Inbound marketing er et bredt begreb og ikke altid lige nemt at finde rundt i.

HubSpot, ActiveCampaign, MailChimp, Marketo og AutopilotHQ, Marketo, ClickDimensions, Pardot, Oracle Eloqua, SharpSpring, Adobe Campaign, Agilic. Platformene er mange og arbejdsgangene forskellige, men best-practice er den samme.

Marketing automation, landing pages, seo, lead generation, lead scoring, smart content, progressive profiling, personalisering og content marketing. Begreberne er lige så mange, og du skal huske dem alle, når du opbygger din kampagne.

But don’t worry! Vi har lavet denne tjekliste til din inbound marketing kampagne, så du har en køreplan klar og sikret dig, at du kommer forbi alle nødvendige elementer.

Inbound marketing er mange ting – overblik er alfa omega

Når du forbereder dine aktiviteter til din inbound marketing kampagne, er der en del elementer at tage stilling ting. For én ting er at skabe dit content offer, der med relevans og viden skal give værdi til din målgruppe og forhåbentligt kommende kunder. Èn anden ting er at få iscenesat dit flotte, lækre content offer, så dine investerede timer og kroner ikke forfalder til et støvet hjørne på dit website.

Hos Itch Marketing oplever vi alt for ofte, at en virksomhed får lavet en fancy, 20-siders e-bog omkring det behov og det produkt, der skal positioneres overfor kunden, som så i sidste ende ender med skabe alt for lidt værdi – simpelthen fordi dit offer ikke bliver aktiveret og sat i scene. Og det er jo en skam!

Denne udfordring vil vi komme til livs med vores tjekliste. Vi går hele vejen igennem A-Z – lige fra starten med de strategiske tanker bag din kampagner til slutningen med kampagnens resultater.