HubSpots produktopdateringer - november
Det er blevet tid til at tage et kig på nogle af de produktopdateringer, HubSpot har offentliggjort i løbet af november 2024.
Vi har samlet dem alle i en lille oversigt herunder, så du blot kan klikke på den nyhed, du gerne vil læse mere om.
- Se dine kampagners ROI i HubSpot Campaigns
- Brug ‘Marketing Events’ i dine custom rapporter
- Brug ‘HubSpot Remix’ til at lave content ud fra dine cases
- Tilføj en ‘count down’ i dine CTA’er
- Få vist hvor fejl i udfyldte formularer
- Se størrelsen på dine emails under redigeringen
- Få indblik i teamets performance i dit Helpdesk
- Gør det obligatorisk at associere kontakter på objekter
- Justér dine kolonner med få klik
1. Se dine kampagners ROI i HubSpot Campaigns
HubSpot har tilføjet et ekstra element til deres Campaign Tools, så du nu kan udregne ROI (return on investment) for hele kampagnen. Det betyder, at HubSpot går ind og sammenligner det samlede budget for kampagnen med værdien skabt af alle kampagneelementerne.
ROI er en af de hyppigst anvendte metrikker i inbound marketing, og derfor giver det selvfølgelig også mening, at du har adgang til det uden at skulle lave alle mulige work-arounds.
Med den nye ROI i campaigns kan du altså:
- vurdere om din kampagne har været succesfuld eller ej.
- skrue på aktive kampagners strategier og taktikker i tide.
- bruge tidligere læring til at planlægge fremtidige kampagner.
- retfærdiggøre nye og flere kampagnebudgetter.
Du kan sågar definere, hvordan du ønsker, ROI'en skal udregnes. Under HubSpots indstillinger for marketing finder du en helt ny fane, der hedder Campaigns, hvor du kan vælge, hvordan HubSpot skal beregne ROI.
Status: Live
Adgang: Marketing Pro & Enterprise
2. Brug ‘Marketing Events’ i dine custom rapporter
HubSpot fortsætter med at optimere mulighederne for at bygge egne rapporter, og denne gang er det data fra såkaldte ‘Marketing Events’, der kommer med i værktøjskassen.
Det vil sige, at du nu kan bygge rapporter, der viser, hvordan dine events har klaret sig.
Du kan f.eks. måle på:
- Hvor mange events, der er blevet aflyst.
- Hvor mange var tilmeldt, deltog, mødte ikke op osv.
- Hvem, der har afholdt flest events.
- Hvornår I har afholdt flest events.
Det giver altså lige et ekstra lag af muligheder i afrapporteringen af jeres forskellige aktiviteters performance.
Status: Live
Adgang: Marketing Pro & Enterprise
3. Brug ‘HubSpot Remix’ til at lave content ud fra dine cases
Måske har du allerede taget Content Remix-redskabet i brug? Hvis ikke, kan jeg anbefale dig at åbne op for Pandoras æske i en hulens fart. Det er nemlig et ekstremt nyttigt værktøj, der hjælper dig med at producere endnu mere content på kortere tid uden, du behøver at opfinde den dybe tallerken i din marketing (igen).
Som noget helt nyt kan du nu også bruge indholdet fra cases til at ‘remixe’ nyt content til SoMe-posts, blogindlæg, osv.
Status: Live
Adgang: Content Pro & Enterprise
4. Tilføj en ‘count down’ i dine CTA’er
Black Friday er godt nok overstået for i år, men mon ikke denne simple feature også kan bruges i andre sammenhænge? F.eks. som count down til et webinar, produkt release, eller udgivelse af en lækker e-bog?
Næste gang, du opretter en CTA, kan du jo overveje, om der skal tilføjes et ekstra visuelt element i form af en count down. Pro tip: Prøv eventuelt med A/B testing, hvis du vil undersøge, om det har en effekt.
Status: Live
Adgang: Marketing & Content Starter, Pro & Enterprise
5. Få vist fejl i udfyldte formularer
Hvis der er noget, vi ikke er begejstrede for (to say the least), så er det besøgende, der kigger på landing pages uden at udfylde den tilhørende formular. Det hårde arbejde med godt content skulle jo gerne kaste resultater af sig! Derfor kan det gøre helt ondt at se på meget lave konverteringsrater. Du bør selvfølgelig altid se på, hvordan du kan lette processen, gøre indholdet mere attraktivt og fjerne forhindringer, så endnu flere udfylder formularerne.
Med denne nye funktion hjælper HubSpot dine besøgende med at udfylde formularen. Skal der f.eks. tilføjes en landekode til telefonnummeret, som kontakten glemmer at udfylde (og dermed ikke kommer i mål med konverteringen), vil HubSpot nu advare denne bruger og guide dem til at korrigere fejlen.
Det skulle altså lette brugeroplevelsen, og det er et væsentligt parameter, der kan øge konverteringsraten.
Samtidig kan det også hjælpe dig med at holde orden i dine mange data. Skal et tal udfyldes på en bestemt måde, kan du opsætte nogle regler, som HubSpot så hjælper brugerne med at overholde. Det kan f.eks. være landekoden i telefonnummeret, som jeg nævnte tidligere.
Status: Live
Adgang: Alle hubs og tiers
6. Se størrelsen på dine emails under redigeringen
Meget store marketing emails har større sandsynlighed for at lande i et spamfilter. Og her mener jeg altså ikke de lange, brede eller dem, med den største overskrift. Jeg mener dem, der fylder mest i indbakken. Generelt anbefales det, at marketing mails holder sig under 100KB.
Måske har du allerede lagt mærke til, at HubSpot har tilføjet en lille indikator i højre hjørne af editoren under marketing emails. Den viser, hvor meget din email fylder lige nu, mens du er ved at oprette den. Fylder den meget, kan du prøve at komprimere nogle af billederne. Så vil du hurtigt kunne se, at størrelsen på emailen faldet.
Det er en lille feature, men det er en god reminder til dig, der sidder og opretter mange emails.
Status: Live
Adgang: Alle hubs og tiers
7. Få indblik i teamets performance i dit Helpdesk
HubSpots Helpdesk er blevet opgraderet med et par vigtige features. F.eks. er der kommet en helt ny fane, der giver dig et samlet overblik over serviceteamets performance. Du kan blandt andet se:
- hvor mange tickets, der stadigvæk er åbne.
- hvor lang svartiden er.
- hvem, der er ledige i teamet.
- hvor mange opkald, der er foretaget.
Derudover kan du også se og oprette tasks til dig selv inde fra dit helpdesk. Det er altså slut med at skulle navigere over til dine tasks for oprette den.
Det kommer til at lette arbejdsgangene for mange af de supportere og servicemedarbejdere, der dagligt bruger HubSpot til at holde styr på deres mange servicesager og opgaver.
Status: Live
Adgang: Service Pro & Enterprise
8. Gør det obligatorisk at associere kontakter på objekter
Hvis der er noget, der kan bidrage til bekymringsrynker i marketingafdelingen, så er det manglende eller utilstrækkelige data. Derfor drager der formentlig et lettelsens suk, når jeg fortæller, at man nu kan gøre det obligatorisk at associere en primær kontakt, når man opretter et objekt i HubSpot.
Vi oplever det især som et problem, når der IKKE tilknyttes en kontakt på oprettede deals. Især, hvis det er en kontakt, der selv har henvendt sig på grund af en marketingkampagne, betalt annoncering eller en organisk søgning. Det betyder nemlig, at marketingafdelingen ikke får credit for deres arbejde, fordi det ikke kan trackes i diverse rapporter. Og det er vigtigt for at kunne vise værdien af din marketingindsats.
Vi ved godt, at det kan virke frustrerende at skulle associere en kontakt med en deal, før man kan få lov til at oprette den, og det er formentlig derfor, det ofte ikke sker af sig selv. Men det har enormt stor betydning for det billede, der tegnes af hele teamets samlede indsats - især på tværs af marketing og salg.
Status: Live
Adgang: Alle hubs og tiers
9. Justér dine kolonner med få klik
Vil du gerne nemt kunne fjerne en kolonne fra en visning på kontakter, virksomheder, deals eller tickets? Så bliver du glad for at læse, at det nu kan gøres ved et simpelt højreklik i toppen af den pågældende kolonne!
Ikke noget med at skulle åbne selve redigeringsværktøjet for at fjerne den. Det er måske en lille opdatering, men hvis der er noget, vi kan lide, så er det, når tingene gøres lidt smartere og mere brugervenligt.
Status: Live
Adgang: Alle hubs og tiers
Få nyhederne direkte i indbakken
Vil du gerne modtage nyheder om HubSpot direkte i din indbakke? Så kan du tilmelde vores nyhedsbrev "Itch Hubdates", hvor vi hver måned samler de mest interessante nyheder fra HubSpot og sender dem til dig.
Tilmed Itch Hubdates
Del artiklen
Måske dette er noget for dig?
Relaterede artikler