HubSpots produktopdateringer - januar og februar 2025
Det er blevet tid til at tage et kig på nogle af de produktopdateringer, HubSpot har offentliggjort i løbet af januar og februar 2025.
Vi har samlet dem alle i en lille oversigt herunder, så du blot kan klikke på den nyhed, du gerne vil læse mere om.
- Brug kampagnedata i dine rapporter
- Tilføj opkald, emails og møder til dine kamapgner
- Få flere informationer om kontakternes lead score
- Test din leadscore direkte under opsætningen
- Få overblik over dine salgsaktiviteter i Sales Workspace
- Integrer Sales Hub med din Google-kalender
- Få beskedforslag til dine tickets i Help Desk
- Mere viden og overblik til support og service managers
- Skab et bedre overblik med forskelligfarvede properties
1. Brug kampagnedata i dine rapporter
HubSpot bliver ved med at finetune og finpudse deres efterhånden meget brugbare Campaign tool. Det nyeste skud af finpudsninger ser vi i form af en tilføjelse af Campaigns til dine custom rapporter.
Det betyder, at du nu kan gå ind og bygge rapporter med vigtige metrikker såsom antal influerede kontakter og virksomheder pr. kampagne samt betalt beløb målt op imod budgettet. Det bliver altså endnu nemmere at evaluere dine kampagner og svare på spørgsmål som: “Hvilke kampagner har genereret flest sidevisninger?”.
Status: Live
Adgang: Marketing Pro & Enterprise
2. Tilføj opkald, emails og møder til dine kamapgner
Og kampagnefesten stopper heldigvis ikke her. Der er nemlig også åbnet for, at du kan tracke salgsaktiviteter såsom opkald, emails og møder, som hænger sammen med dine kampagner.
Forestil dig, at du arbejder med en kampagne om et nyt produkt, I lige har lanceret. I den forbindelse opretter I måske nogle landing pages, skriver nogle blogindlæg og udsender nogle marketingmails.
Hvis I er rigtig seje, har I måske også teamet op med salgsafdelingen og aftalt at booke nogle møder, foretage opfølgningsopkald og emails. Disse salgsaktiviteter kan nu også logges under kampagnen og dermed give jer det fulde overblik over interaktionen med kunderne i forbindelse med lige netop denne produktlancering.
Status: Public beta (Add calls, emails and meetings to campaigns)
Adgang: Marketing Pro & Enterprise
3. Få flere informationer om kontakternes Lead Score
Anvender du HubSpots nye redskab til leadscoring, kan du nu få endnu flere informationer om den enkelte kontakts score - uden at skulle åbne hver enkelt kontakt. Du holder blot musen over scoren i overblikket, hvorefter der dukker et preview op på skærmen.
I dette preview kan du se, hvordan scoren har udviklet sig over tid, og hvad der har bidraget til scoren. Selvom det er en betydelig forbedring, mangler der stadigvæk en masse data, og de forskellige touchpoints knyttes ikke sammen med kontaktens lifecycle stage.
Hvis du vil vide, hvordan du kan få det fulde overblik over leadscoren og samtidig rapportere på touchpoints før, under og efter et salg, kan du se vores on-demand webinar om at kortlægge kunderejsen i et CRM-system.
Status: Public beta (See History Directly in Index Pages)
Adgang: Marketing Pro & Enterprise
4. Test din Lead Score direkte under opsætningen
Efterhånden som HubSpot opdaterer deres nye leadscoring-produkt, kommer der flere brugbare features til. Vi er især vilde med den nye mulighed for at testen scoren på en konkret kontakt under selve opsætningen. Det betyder nemlig, at du kan teste scoren i en rigtig, konkret situation i stedet for at famle dig frem i blinde, som det ofte var nødvendigt i den gamle opsætning.
Du vælger altså en kontakt i dit CRM og tester, hvilken score vedkommende ville få, hvis du aktiverede leadscoren. Det kan du gøre med alle de kontakter, du ønsker, under hele opsætningen, så du kan fortsætte med at tilføje, ændre eller fjerne elementer og teste indvirkningen på scoren.
Status: Public beta (Test af record in new scoring apps)
Adgang: Marketing Pro & Enterprise
5. Få overblik over dine salgsaktiviteter i Sales Workspace
Vi har tidligere flaget for dette workspace, hvor du som sælger kan holde styr på din pipeline og dine salgsaktiviteter i et dedikeret salgsworkspace. Dengang lå det i en betaversion, men det er nu live og tilgængeligt for alle med en Sales Pro eller Sales Enterprise-licens.
Derudover er der åbnet op for en række indstillinger. Du kan blandt andet vælge, om du ønsker at se både Lead-objekter og Deals-objekter. Vi oplever endnu ikke særlig stor tilslutning til Lead-objektet, og derfor vil det eksempelvis give rigtig god mening for de fleste at fjerne dette objekt fra workspacet, så det ikke forstyrrer det samlede billede.
Til sidst vil jeg fremhæve den første tab i workspacet, hvor du allerøverst får et samlet overblik over dine tasks og sequence-aktiviteter filreret efter eksempelvis prioritet, tidshorisont eller dag. Og du kan endda arbejde med dine tasks direkte her i overblikket.
Status: Live
Adgang: Sales Pro & Enterprise
6. Integrer Sales Hub med din Google-kalender
Med en helt ny integration til Google Calendar bliver det nu muligt at arbejde med HubSpot-data i din kalender. Det betyder, at du via en knap på et konkret møde i kalenderen ledes hen til en side i HubSpot, hvor du kan få hjælp af en Copilot (en såkaldt AI-agent) til at forberede dit møde.
Du kan f.eks. få opsummeret CRM-data om kunden, se tidligere dialoger og gennemgå eksisterende noter. Derudover kan du skrive dine noter til selve mødet og tilgå det konkrete møde direkte fra siden i HubSpot.
Status: Live
Adgang: Sales Free, Starter, Pro & Enterprise
7. Få beskedforslag til dine tickets i Help Desk
Med denne nyhed fra HubSpot ser vi et eksempel på, hvordan vi virkelig kan få gavn af AI i de respektive værktøjer. Nu kan supportere og ticketadministratorer nemlig få hjælp til at generere svar via AI på baggrund af viden fra deres eget Knowledge Base (vidensunivers) og tidligere beskeder i tråden.
Disse beskedforslag skal den enkelte medarbejder selvfølgelig arbejde videre med og optimere, men der er ingen tvivl om, at det vil lette arbejdet for dem, der besvarer mange henvendelser dagligt.
Status: Live
Adgang: Service Pro & Enterprise
8. Mere viden og overblik til support og service managers
Hvis du sidder med ansvaret for support- og serviceafdelingen, kan du få glæde af en række nye features. Det bliver blandt andet muligt at oprette SLA (Service Level Agreement), også kaldet “aftale om svartider”, baseret på jeres åbningstider. Disse data kan så bruges til at trække rapporter, der måler svartider på første respons og den gennemsnitlige lukketid på tickets for den enkelte medarbejder.
Det giver mulighed for at spotte flaskehalse, forbedre allokering og fintune strategien, så I kan give kunderne en endnu bedre oplevelse med jeres service og support.
Derudover kan I også styre kapaciteten for den enkelte servicemedarbejder ved f.eks. at angive, at vedkommende kun kan tildeles et bestemt antal tickets.
Status: Live + Public Beta (User-based ticket capacity limits for all open tickets)
Adgang: Service Pro & Enterprise
9. Skab et bedre overblik med forskelligfarvede properties
Er du typen, der bedst kan afkode resultater, kategoriseringer og status ved hjælp af farver? Så kan du glæde dig til denne helt nye feature, hvor du kan farvelægge dine forskellige properties.
Har du eksempelvis en property, der viser, hvilken rolle personen har i købsprocessen, kan du give disse forskellige roller bestemte farver. Det bliver altså ret nemt at danne sig et overblik ved et hurtigt blik på dine visninger i HubSpot.
Du har rimelig frie tøjler i forhold til at give dine valgmuligheder i properties forskellige farver. Der er dog nogle begrænsninger. Du kan nemlig ikke farvelægge:
- Stadier i din Deal pipeline
- Kontakternes Lifecycle stages
- Forskellige pipelines
- Properties i din Ticket pipeline
Status: Public Beta (Apply colors to property options)
Adgang: Alle hubs og tiers
Få besked ved nye artikler
Måske dette er noget for dig?

Inbound 2020: De nyeste opdateringer til HubSpot

HubSpots produktopdateringer, juni 2024
