Hvorfor skal du arbejde med et lille bureau?

Casper Bjerg
skrevet af Casper Bjerg
5 minutters læsning
08. december 2021

Bureauer kommer i alle former og størrelser. Men større betyder nødvendigvis ikke bedre. Vi tager et kig på nogle af de åbenlyse og knap så åbenlyse fordele, der er for dig, hvis du vælger at samarbejde med et mindre bureau.

Der findes rigtig mange kommunikations/marketing bureauer, som står i kø for at få lov til at løse dine problemer. Men hvilket bureau skal du vælge? Det kan være svært at vide, hvilket bureau der er det helt rigtige for dig. Et sted du kan starte din udvælgelsesproces, er at undersøge, om du foretrækker et stort eller et mindre bureau. Vi giver dig 5 fordele ved at arbejde med et mindre bureau:

1. Du får mere opmærksomhed

2. Du får et bureau der kender din virksomhed og behov

3. Du får mest muligt ud af dit budget

4. Du får et bureau med en god kultur

5. Du sparer penge

Hvilken type virksomhed er du en del af? En lille eller mellemstor virksomhed? Har i et stort marketing team? Favner jeres marketing meget bredt? Der er en masse spørgsmål, man skal overveje, inden man vælger.

Læs med her og få 5 gode grunde til, hvorfor du skal vælge et mindre bureau til at håndtere dine opgaver. Og opdag fordelene ved at arbejde med et bureau fremfor selv at skulle varetage alle kommunikations- og marketingopgaver.

5 Fordele ved at vælge et mindre bureau

1. Du får mere opmærksomhed

Mindre bureauer ved, at hver eneste kunder tæller. Med få kunder i kundedatabasen, har hver enkelte kunde en stor indflydelse på omsætningen – og på arbejdsdagen. Det betyder, at hver kunde får stor opmærksom. Hver medarbejder ved, at det handler om at levere for at få hjulene til at dreje rundt. Og for at de drejer rundt, skal du som kunde være tilfreds med arbejdet.

Derfor handler det om at levere et godt stykke arbejde, og samtidig skal vi som bureau yde en service på et rigtig højt niveau. Der er ingen afstand mellem gulv og ledelse, og derfor kender hele teamet din case. Sammenkogt betyder det, at mindre bureauer giver dig en særlig opmærksom og dedikation i arbejdet, fordi du er en helt særlig kunde, som ikke kan undværes.

Hver eneste medarbejder i et mindre bureau er der af en helt særlig grund. Det er vigtigt at alle performer, og yder deres maksimale hver dag. Derfor er dedikation nok et af de bedste ord at beskrive et mindre bureau med. Hos Itch er vi alle dedikeret til vores arbejde, til vores kunder og til hinanden. Vi har hver vores kompetencer, men løfter i flok.

 

2. Du får et bureau der kender din virksomhed og behov

At samarbejde med et mindre bureau betyder, at der (pudsigt nok) er færre medarbejdere. Det betyder (i de fleste tilfælde) at den projektleder, du møder til salgsmødet også er den person, der hjælper dig med din strategi. Det er den samme person, der håndterer dine opgaver. Det er den person, du får i den anden ende, når du ringer, og har brug for support. Du får et tættere samarbejde og en tættere kontakt med bureauet.

Det betyder også, at vi kender din virksomhed ud og ind. En tæt kontakt er fundamentet for en godt samarbejde. Når det primært er den samme person, der helt og holdent er dedikeret til din virksomhed, er der heller ingen overlevering mellem mange medarbejdere, og ingen opgaver falder gennem stolene. Som et mindre bureau ved vi, hvem der har ansvaret for hvad.

 

3. Du får mest muligt ud af dit budget

Mindre bureauer ved, at vi skal levere hver eneste gang. Ofte på mindre budgetter. Det betyder, at vi skal være effektive og tænke kreativt i løsninger, så du får det bedste resultat. Derudover betaler man ikke for en masse interne møder med mellemledere hos bureauet , der ofte kan få prisen på projektledelsen til at stige meget hos bureauet.

Derudover er mindre bureauer ofte også mere fleksible og agile, og kan hurtigere tilpasse sig forandringer hos kunderne.

 

4. Du får et bureau med en god kultur

En mindre virksomhed betyder en tæt virksomhedskultur. Med få mennesker i samme virksomhed er virksomhedskulturen ikke en kultur, der er pålagt fra oven. Det du læser dig frem til, er også det, du får. Få medarbejdere giver en tæt virksomhedskultur, der driver medarbejderengagement, kreativitet og arbejdsmoral. Og så giver det en dynamisk struktur, hvor vi samlet udvikler, sparrer og brainstormer på de bedste løsninger for vores kunder.

Vi møder ind på arbejde, og sætter en ære i at levere gode resultater hver eneste gang.

 

5. Du sparer penge

En fordel for dig, hvis du vælger et mindre bureau er, at prisen for ydelsen er en del lavere end det, de store bureauer opkræver. Du sparer altså en del penge, da der er færre dyre udgifter til eks. store kontorlokaler, løntunge ansatte der ikke leverer omsætning,  showrooms osv.

Derfor skal der også færre penge til for at få hjulene til at dreje rundt. Hos de fleste små bureauer er du ikke blot en kunde, du er en investering.

 

Derfor skal du vælge et mindre bureau

For små- og mellemstore virksomheder kan det være en fordel at vælge et mindre bureau. Som et mindre bureau er vi vant til at operere med månedlige budgetter, der ikke er i 100.000 kroners klassen samt levere kreative og agile løsninger. Vi er til rådighed, når du har brug for det. Vi ved at tid og ressourcer er vitale for jer, og arbejder effektivt for at tilpasse projekter og arbejdsopgaver.

Et godt samarbejde handler i høj grad om kemi og forståelse af kundens behov. For små eller mellemstore virksomheder kan det være lettere at samarbejde med et mindre bureau, fordi der er mange lighedspunkter, hvor man lettere kan afspejle sig selv.

Du bliver ikke bare en kunde hos et mindre bureau, men et vigtigt led. Vigtigst af alt bliver du ikke kastet ned i bunken af andre kunder eller nedprioriteret, fordi du ikke lægger millioner af kroner hver måned.

Du bliver prioriteret på lige fod med alle andre kunder, og vi gør vores ypperste for, at du føler dig værdsat, og arbejder stenhårdt på a nå de mål, vi sammen sætter.

 

Hvorfor overhovedet vælge et bureau?

Hvis du vælger at arbejde med et bureau, er der penge at spare. Hvordan det tænker du så? Det digitale landskab er ever-changing, og det kan koste mange mandetimer at sætte sig ind i nye systemer og holde sig opdateret med de nyeste trends. For at du og dine medarbejdere kan gøre det, I er bedst til, kan det være en fordel at have ekspert tilknyttet, der altid er på forkant og ved, hvordan du bedst kan skabe succes gennem digital markedsføring.

Det koster ofte ekstra, hvis du køber software eller platforme direkte fra udbyderen frem for gennem et bureau. Derudover skal du lægge de mange timer oveni, det koster din medarbejder at researche i programmet, få det integreret og få de andre medarbejdere sat ind i platformen.

Den professionelle sparring du får fra et bureau, kan være guld værd for dig og for dit marketing team. I sidste ende er det dig, der tager beslutningerne, men et bureau kan hjælpe dig med at sætte en retning og komme med nye, professionelle øjne på din digitale strategi. Ved du ikke hvilken retning du skal gå i? Eller hvordan du skal lykkes med at skabe salg via digitale kanaler? Eller ved du kun, hvordan du ikke vil kommunikere? Så kan et bureau netop hjælpe dig med at indsnævre mulighederne og få skræddersyet en løsning, der passer til din virksomhed og jeres behov.

 

Vælg en partner der forstår dig

For os giver det sig selv, at vi ikke kun skal levere og imødekomme vores kunders behov. Vi er dedikerede og sat i verden for at hjælpe dig med at finde løsningen til dit problem. Vi leverer ikke kun ydelser – vi kommer med sparring, rådgivning og vores uforbeholdne holdninger.

Med dig og din målgruppe som udgangspunkt, skræddersyer vi løsninger, som ikke bare skaber kortvarig succes, men giver vedvarende samarbejder.

Læs mere her, hvilke områder vi kan hjælpe dig med at skabe vækst og nå dine mål.

Har du brug for en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig?

Tag fat i Itch Marketing i dag og få en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at vækste. Vi prioriterer dig og dine behov og hjælper dig med at skabe succes gennem digital marketing.

 
*Opdateret 23. august 2022
cta-box-22-steps-inbound-marketing

 

Få besked ved nye artikler