HubSpots produktopdateringer, april 2023

Fie Dierichen
skrevet af Fie Dierichen
2 minutters læsning
04. maj 2023

HubSpot er kendt for ikke at hvile på laurbærrene, når det kommer til udvikling og opdatering af funktioner. Og april er absolut ingen undtagelse! 

Her får du 5 af de produktopdateringer, vi synes er mest spændende, og som vi spår kommer til at have stor betydning for dig, hvis du arbejder med HubSpot!

Bliv lidt klogere på:

1. Customer Journey Analytics
2. Lav Random Samples
3. Drag-and-drop-moduler i blog posts
4. Ryd op i dine workflows
5. Lav flere knowledge bases

1. Customer Journey Analytics

Hvis du er en ivrig rapporteringsfan og allerede bruger Marketing Hub Enterprise, vil du elske HubSpot's nye opdatering, Customer Journey Analytics. Med denne opdatering kan du følge din kundes rejse fra start til slut og få indsigt i, hvilke trin der fungerer godt, og hvor der er plads til forbedring. Du kan se, hvor de ryger fra, og hvad der fører dem i mål. Og det er altså på tværs af kanaler - website, e-mail, sociale medier, betalt annoncering, blog, søgemaskiner, you name it.

Med Customer Journey Analytics kan du altså få endnu bedre forståelse af, hvordan dine kunder bevæger sig gennem dine marketing- og salgsprocesser. Det giver dig mulighed for at identificere de mest effektive markedsføringskanaler og -taktikker, så du kan tage mere velinformerede beslutninger om, hvordan du skal prioritere dine ressourcer og markedsføringsinvesteringer.

customer-journey-analytics

 

2. Lav Random Samples

Her har vi endnu en spændende opdatering for dig, der arbejder med data og elsker at eksperimentere med det. Random Samples-opdateringen kan bruges af HubSpot Marketing Pro- og Enterprise-brugere.

Det kan nu lade sig gøre, at du tilfældigt udvælger et vist antal eller en bestemt procentdel af en eksisterende liste, som du kan lave tests på, på tværs af værktøjer som e-mails, CTA'er og landingsider. På den måde kan du skabe en testgruppe, hvor du er sikker på, at visse parametre bliver opfyldt, selvom kontakterne er tilfældigt udvalgt af HubSpot.

 

3. Drag-and-drop-moduler i blog posts

Så kom den længe ventede funktion endelig! Ligegyldigt hvilken HubSpot-løsning du har, er det nu muligt for dig at opsætte blog posts ved hjælp af drag-and-drop i rich text-modulet. Det giver en markant større kunstnerisk frihed i forhold til din blogs udseende, uden du behøver at bevæge dig ind i Design Manager.

 

4. Ryd op i dine workflows

Hvis du har en HubSpot Pro- eller Enterpriseløsning, har du fået adgang til en "Clean up"-knap i dine workflows. Det betyder, at hvis HubSpot vurderer, der kan ændres noget for at optimere dets præstation eller simplificere udseendet, så bliver du gjort opmærksom på det. Det er da smart!

workflow clean-up

 

5. Lav flere Knowledge Bases

Tidligere har det kun været muligt at lave én Knowledge Base i en HubSpot-konto. Men hvis du er indehaver af en Service Hub Enterprise-løsning, er det nu fortid! Du kan nu oprette op til 5 forskellige Knowledge Bases med deres egen branding og indhold - i den samme HubSpot-konto. Det er genialt, hvis du har samlet flere brands i HubSpot eller har behov for at give dine forskellige målgrupper en skræddersyet oplevelse, hvor de ikke skal grave igennem indhold, der ikke er relevant for dem.

Få besked ved nye artikler