HubSpots produktopdateringer - september

7 minutters læsning
11. oktober 2024
HubSpots produktopdateringer | September 2024 | Itch Marketing
10:09

Det er blevet tid til at tage et kig på nogle af de produktopdateringer, HubSpot har offentliggjort i løbet af september 2024.

Vi har samlet dem alle i en lille oversigt herunder, så du blot kan klikke på den nyhed, du gerne vil læse mere om.

    1. INBOUND 2024: Nå nye højder med Breeze Intelligence
    2. Den nye funktion til lead scoring er lige på trapperne
    3. Brug HubSpot mens du browser på kundernes websites
    4. Lås flere kolonner i visninger og få et bedre overblik
    5. Tilføj flere objekter uden at opgradere til Enterprise
    6. Brug quick filters til at nedbring antallet af visninger
    7. Skift filtre på visninger ejet af andre
    8. Bestem hvor hvilke associerede objekter, dine aktiviteter skal logges på

1. INBOUND 2024: Nå nye højder med Breeze Intelligence

Vi kan ikke skrive 2024 uden at nævne AI, og derfor er den helt store nyhed fra INBOUND-konferencen da også Breeze Intelligence, som bygger på kunstig intelligens. 

Meeen... Breeze er ikke bare endnu et AI-værktøj i rækken. Det er nemlig en integreret løsning, der bringer kunstig intelligens direkte ind i din dagligdag på tværs af alle de forskellige Hubs i platformen.

Tilsammen giver de dig mulighed for at automatisere indholdsskabelse, salgsopfølgning, kundesupport og meget mere. Breeze er nemlig designet til at forenkle og automatisere dine arbejdsgange, så du kan fokusere på det, der virkelig skaber værdi for din virksomhed.

Du kan læse meget mere om Breeze Intelligence, og hvordan det kommer til at ændre måden, du arbejder på, i dette blogindlæg.

HubSpot Breeze

 

2. Den nye funktion til lead scoring er lige på trapperne

Med fare for at give dig deja vu er jeg nødt til at nævne det helt nye redskab til leadscoring i HubSpot, som forventes at blive lanceret allerede her i løbet af oktober måned.

Med den nye leadscoringsmodel bliver det blandt andet meget nemmere at oprette enkelte handlinger og scorer i en samlet bundle, så du slipper for at oprette hver eneste formular og tildele den point. Nu gør du det i én handling, men stadigvæk med mulighed for at give de forskellige formularer forskellige point.

Generelt bliver brugerfladen meget nemmere at arbejde med, men der skulle heller ikke meget til for at forbedre brugeroplevelsen på lige netop denne funktion.  

Vil du gerne se den live?

Min kollega Emil fortæller mere om funktionen lige her.

 

Du kan også allerede tilmelde dig scoren som public beta, hvis du vil tage det i brug med det samme.

 

3. Brug HubSpot, mens du browser på kundernes websites

Du kender måske allerede HubSpots Google Chrome Extension. Det er blandt andet den, der sørger for, at du kan få en lille notifikation direkte i din Google Chrome browser, hvis du f.eks. modtager en mail fra en potentiel kunde.

HubSpot har netop udgivet en opdatering til denne Google Chrome Extension, så det nu er muligt at arbejde i HubSpot, mens du browser rundt på nettet. 

Forestil dig, at du er ved at lave research på en potentiel kunde. Det kan være en, du allerede er i dialog med, eller en som du rigtig godt kunne tænke dig at tale med. Mens du er på kundens hjemmeside, kan du åbne en HubSpot “sidebar”, hvor du kan se alle de informationer, du allerede har på kunden i din HubSpot-portal. Du kan endda opdatere disse informationer direkte i sidebaren, uden at skulle lukke kundens website ned eller åbne en ny browser med HubSpot.

Du kan sågar skrive en mail til en kontakt, der er tilknyttet virksomheden eller foretage et opkald via sidebaren. Og mens du har den potentielle kunde i røret, kan du browse rundt på deres website, notere informationer i HubSpot eller indrullere vedkommende i en sequence. Er virksomheden ikke allerede i dit CRM, kan du nemt tilføje den.

Se, dét er smart!

Aktiverer du i samme omgang HubSpot Copilot, kan du via AI-funktioner få hjælp til at udføre dit arbejde hurtigere og få sparring og idéer til next step på lige præcis den kunde, du arbejder med. 

HubSpot Sales Chrome Extension er tilgængelig for alle, der anvender HubSpot. 

Har du endnu ikke Google Chrome Extension? Hent den lige her. 

OBS: Hvis du ønsker at bruge den opdaterede funktion, skal du aktivere det direkte i din HubSpot Chrome Extension. Det gør du ved at klikke på din HubSpot Chrome Extension på en hvilken som helst hjemmeside i Google Chrome, klikke på “Settings” og vinge af i feltet “All other websites”. Herefter vil du se det lille HubSpot-ikon til højre på siden, når du åbner en hvilken som helst hjemmeside.

Skærmbillede 2024-10-08 095009

 

4. Lås flere kolonner i visninger og få et bedre overblik

Som vi kender det fra programmer som Excel, kan vi låse en kolonne i visninger på kontakter, virksomheder, deals eller tickets. Det betyder f.eks., at kontaktens navn følger med, selvom du scroller forbi den for at komme helt ud til de sidste kolonner til højre i billedet. HubSpot har forsøgt at gøre denne låsning mere fleksibel ved at tilføje muligheden for at låse helt op til 3 kolonner i en visning.

Det betyder, at du f.eks. kan låse både navn, telefonnummer og mailadresse. 

Desværre har de ikke åbnet det helt op, da navnet altid vil være den første låste kolonne. Vi kunne godt have ønsket os, at det havde været helt op til den enkelte bruger at beslutte, hvilke kolonner der skal følge med, når du scroller i visningen. Måske det kommer med en senere opdatering?

Forhåbentlig kan denne opdatering dog imødekomme nogle af dem, der tidligere har haft udfordringer med ikke at kunne vælge de låste kolonner.

Skærmbillede 2024-10-10 133925

 

5. Tilføj flere objekter uden at opgradere til Enterprise

Er du træt af ikke at kunne oprette dine egne objekter i HubSpot? 

Tidligere oplevede man et benspænd, hvis man ikke havde en enterprise-licens i en af sine Hubs, men gerne ville bruge andre objekter end kontakter, virksomheder, deals og tickets.

Du var nødt til at opgradere for at kunne bruge de såkaldte “Custom Objects”. Det skal du stadigvæk, hvis du vil designe dine helt egne objekter, men HubSpot er nu på trapperne med en udvidet datamodel, som tillader dig at tilføje en række templates fra et objekt-bibliotek.

Arbejder du eksempelvis med kurser eller certificeringer, vil du formentlig gerne oprette dem som objekter, der bliver tilknyttet kontakter og/eller virksomheder i dit CRM. Førhen skulle du enten opgradere til enterprise eller bruge et eksisterende objekt (f.eks. tickets), som ikke blev brugt til andet. Med det nye objektbibliotek kan du tilføje et objekt, som kan bruges til netop kurser eller uddannelse.

Ingen muligheder uden begrænsninger, og det er da heller ikke alle brugere, der kan få opfyldt alle behov med det nye bibliotek. Men tjek det ud. Måske er du en af de heldige, der kan få gavn af det.

Funktionen er tilgængelig for alle hubs, men nogle templates kræver en Pro-licens. Den er lige nu i Public Beta, så du skal tilmelde dig den inde i HubSpot, før du kan tage den i brug.

Du kan se en beskrivelse af den nye datamodel i denne video fra HubSpot.

Skærmbillede 2024-10-10 133814

 

6. Brug quick filters til at nedbring antallet af visninger

Rigtig mange virksomheder benytter sig af visninger på kontakter, virksomheder, deals og tickets, så de på den måde kan gemme forskellige indstillinger i filtre og kolonnetilpasninger.

Har du visninger, hvor kolonnerne er de samme, men der er forskellige filtre på, kan du nu nedbringe dit antal af visninger og i stedet bruge den helt nye feature “Quick filters”. 

Her kan du gemme nogle filtre, så det er nemt at sætte dem på en visning. I stedet for at have tre forskellige visninger, hvor eneste ændring er filtret, kan du derfor nøjes med én visning og i stedet skifte mellem filtrene. På den måde undgår i, at jeres visninger sander til, så det bliver svært for medarbejderne at finde den visning, de skal bruge.

Skærmbillede 2024-10-11 095702

 

 

7. Skift filtre på visninger ejet af andre

Forestil dig, at en af dine nøglemedarbejdere forlader virksomheden. Det er i sig selv rigtig ærgerligt. Det er ekstra irriterende, hvis denne medarbejder har oprettet en masse visninger på kontakter, virksomheder, deals eller tickets, og at disse visninger bruges af andre medarbejdere.

Er der behov for at tilpasse visningen ved at ændre på et filter og tilpasse kolonnerne, opstår problemet. Tidligere var det nemlig sådan, at det kun var den medarbejder, der havde oprettet visningen, der kunne ændre i den. Det betød, at man var nødt til at klone visningen, tilpasse denne nye klon ud fra ændringerne og slette den gamle. Et værre bøvl. 

Det er heldigvis lavet om nu. Nu kan man uden problemer ændre visninger, der er offentligt tilgængelige - også selvom de er oprettet af andre.

Skærmbillede 2024-10-11 095801

 

 

8. Bestem, hvor hvilke associerede objekter, dine aktiviteter skal logges på

For nogle virksomheder kan det være frustrerende, at al information, f.eks. en mail med en kontakt, logges på alle de objekter, som denne kontakt er associeret med. Forestil dig, at I har en deal, der er flere år gammel, og som I gerne vil gennemgå. Hvis al aktivitet og kommunikation med kontakten og virksomheden i mellemtiden er logget på denne deal, skal du scrolle meget langt ned for at komme til den dialog, noter, tasks osv. som handler om lige netop denne deal. 

Omvendt er der andre virksomheder, som ønsker at al information logges på alle de associerede objekter. 

Som noget helt nyt kan I nu selv bestemme, hvordan forskellige aktiviteter logges på associerede kontakter. F.eks. kan I beslutte, at noter kun logges på den seneste deal, eller at opkald logges på alle associerede objekter. 

Du kan se, hvordan det helt konkret fungerer i denne HubSpot video. 

Funktionen hedder “Configure Activity Association Defaults” og kan allerede nu tilmeldes som public beta, før den bliver udrullet til alle Hubs og tiers - formentligt i løbet af oktober måned.

Skærmbillede 2024-10-11 095432

 

Få nyhederne direkte i indbakken

Vil du gerne modtage nyheder om HubSpot direkte i din indbakke? Så kan du tilmelde vores nyhedsbrev "Itch Hubdates", hvor vi hver måned samler de mest interessante nyheder fra HubSpot og sender dem til dig.

 

Tilmed Itch Hubdates

Få besked ved nye artikler