HubSpots produktopdateringer - oktober
Det er blevet tid til at tage et kig på nogle af de produktopdateringer, HubSpot har offentliggjort i løbet af oktober 2024.
Vi har samlet dem alle i en lille oversigt herunder, så du blot kan klikke på den nyhed, du gerne vil læse mere om.
- Brug Buyer Intent til at se, hvem der besøger dit website
- Gør det nemmere for kontakter at “resubscribe” til markedsføring
- Brug farvekoder til at afkode dine rapporter
- Analysér og sammenlign performance på formularer med nyt filter
- Oplev forbedret søgning med ny opdatering
- HubSpot minder dig om at opdatere datafelter
- Vælg en primær mailadresse som afsender
1. Brug Buyer Intent til at se, hvem der besøger dit website
Du følger sikkert allerede med i, hvor meget trafik der hver måned kommer til dit website. Men kunne det ikke være fedt at se, hvilke virksomheder der rent faktisk snuser rundt på din side?
Det kan du med HubSpots nye Beta-funktion “Buyer Intent”. Den viser dig nemlig, hvor kontakterne kommer fra, før de har tilkendegivet sig selv ved at udfylde en formular. Du kan endda definere dine målgrupper og deres købssignaler, så du ved hjælp af filtre kan fokusere på de virksomheder, der er mest købsmodne og det bedste match for dig.
Det er især relevant for jer, der kombinerer inbound- og outboundmetoder i salgsarbejdet. Men det er også vigtig viden for marketing og salg, så I i endnu højere grad kan tilpasse og forbedre indhold, så det matcher de besøgendes behov.
Buyer Intent er tilgængeligt for alle HubSpot-abonnementer, men det kræver tilkøb af Breeze Intelligence at få adgang til alle funktionerne. Du finder Buyer Intent under marketing i hovedmenuen i HubSpot, og du kan tage det i brug med det samme.
2. Gør det nemmere for kontakter at “resubscribe” til markedsføring
Har du været frustreret over HubSpots tidligere løsning til at få kontakter, der tidligere har afmeldt kommunikation fra jer, til at skrive sig op igen?
Så kan vi godt forstå dig. Det var nemlig helt håbløst.
Faktisk vil vi påstå, at man som kontakt virkelig skulle mene det, hvis man ville skrive sig op på ny, da det var langt mere snørklet og tidskrævende, end at gøre brug af f.eks. MitID til at tjekke sin digitale post. Og det siger altså ikke så lidt.
Det er heldigvis blevet så simpelt, som det bør være. Kontakten bliver nemlig bare skrevet op til kommunikation igen ved blot at udfylde formularen. Ingen ekstra mails om at bekræfte eller advarsler om, at man tidligere har været afmeldt. Sådan!
Det er tilgængeligt for alle med marketing hub, så skynd dig at søge efter “Simplify how contacts resubscribe via form“ under produktopdateringer og tilmeld dig betaen.
Det har været længe ventet.
3. Brug farvekoder til at afkode dine rapporter
Synes du nogle gange, det er svært at afkode dine rapporter i HubSpot?
HubSpot er på vej med en lille feature, der kan hjælp dig med at danne overblikket over dine data.
Du kan nemlig bruge farvekoder i alle dine tabeller. Har du f.eks. en tabel, der viser antallet af solgte opgaver inklusive beløb fordelt på sælgere, kan du definere, at antal, pris e.l. markeres med en farve, hvis det befinder sig inden for et defineret interval.
Lad os antage, at I går efter at lukke 15 deals pr. sælger om året. Hvis tallet er nået, markeres cellen med grøn. Er målet tæt på at være nået, kan den være lysegrøn osv. Det kan også være, at I har fokus på antallet af dage, en deal befinder sig i forskellige stadier. Hvis en deal overskrider dette antal dage, bliver cellen rød osv.
Det ligger klar i en beta-version og kan bruges af alle, der har Professional- eller Enterprise-abonnement hos HubSpot.
Søg efter “Conditional formatting in table visualizations within custom reporting” under produktnyheder i HubSpot og tilmeld dig betaversionen allerede i dag.
4. Analysér og sammenlign performance på formularer med nyt filter
HubSpot har med en helt ny opdatering gjort det nemmere at analysere data fra enkelte eller flere formularer.
Under fanen "Analyse" på forms er der nemlig kommet et helt nyt filter “Form name”, hvor du kan du angive navnet eller dele af navnet og dermed vælge de formularer, du ønsker at analysere. Det er især nyttigt, hvis du gerne vil se samlet performance for alle formularer, der f.eks. bliver brugt ved tilmelding til webinarer. Så vælger du blot, at navnet på formularen skal indeholde ordet “webinar”.
Det kræver selvfølgelig, at I tænker jer om, når I skal navngive formularer, da navnet lige nu er den eneste måde at filtrere på. I den optimale verden kunne man have sat flueben ved alle sine formularer og på den måde få et overblik.
Der er desværre ikke tilfældet i denne opdatering, men det er trods alt bedre end førhen, hvor man kun kunne få en samlet analyse af alle sine formularer, medmindre man klikkede ind på hver enkelt formular og undersøgte performance her.
Funktionen er live og tilgængelig for alle, der har Marketing Hub.
5. Oplev forbedret søgning med ny opdatering
Du bruger sikkert allerede HubSpots søgefunktion rigtig meget. Hvis ikke, vil jeg anbefale dig at gøre det. Du kan nemlig søge på alt fra navne på virksomheder til tekster i e-mails og noter. Det er noget nemmere end at skulle gå ind i f.eks. “Contacts” og søge efter en kontakt derinde.
I en ny opdatering har HubSpot arbejdet med at gøre søgefunktionen endnu bedre. Nu kan du f.eks. se et preview uden at skulle færdiggøre søgningen. Er du i gang med at arbejde på en deal og mangler du f.eks. et telefonnummer på en kontakt, kan du blot søge på kontakten, holde musen over vedkommende, når de dukker op, og så får du telefonnummeret - uden at skulle klikke på noget. Dermed bliver du på den side, du er i gang med at arbejde på.
Du kan også begrænse din søgning, så du f.eks. kun søger blandt kontakter, eller kombinere søgninger, så du kun søger på virksomheder og deals.
Det er tilgængeligt for alle HubSpot-abonnementer og kan tages i brug med det samme. Søg efter “Minified Global Search Dropdown” under produktnyheder og tilmeld dig betaen.
6. HubSpot minder dig om at opdatere datafelter
Efterhånden, som der kommer mere og mere data ind i dit CRM-system, kan det være svært at holde det hele opdateret. Men det er enormt vigtigt hele tiden at vedligeholde sine data, så informationerne er reelle og brugbare.
HubSpot har udviklet en ny feature, der foreslår hvilke datafelter, du bør opdatere. Er du f.eks. i gang med at skrive en note, kan den genkende navngivningen af dine datafelter og dermed foreslå en ændring eller tilføjelse. Forestil dig, at du har skrevet i en note, at de har oplyst et nyt telefonnummer, som du fremadrettet skal ringe til. Når du gemmer noten, vil HubSpot foreslå, at du opdaterer kundens telefonnummer.
Funktionen er stadigvæk lidt ustabil, og det er ikke altid, den opfanger datafelterne. Men det er en interessant funktion, som især kan hjælpe sælgere eller servicemedarbejdere, der ofte er i dialog med kunderne og skriver noter på kontakterne, men som mange gange også har travlt og måske ikke får udfyldt eller opdateret alle felter, før de må videre til næste opgave.
Funktionen er live og tilgængelig for alle med et Enterprise-abonnement.
7. Vælg en primær mailadresse som afsender
En bruger i HubSpot kan godt koble flere mailadresser til sin profil. Det betyder, at man kan sende og besvare mails i HubSpot med alle sine tilkoblede mailadresser.
Det er især relevant for servicemedarbejdere eller sælgere, der repræsenterer forskellige produkt- eller brandområder.
Med en ny opdatering fra HubSpot er det nu muligt at angive, hvilken mailadresse du vil bruge som din primære adresse, når du sender mails fra HubSpot.
Funktionen er tilgængelig for alle HubSpot-abonnementer og er tilgængelig i en betaversion. Søg efter “Default From address for CRM Email” under produktnyheder og tilmeld betaen allerede i dag.
Få nyhederne direkte i indbakken
Vil du gerne modtage nyheder om HubSpot direkte i din indbakke? Så kan du tilmelde vores nyhedsbrev "Itch Hubdates", hvor vi hver måned samler de mest interessante nyheder fra HubSpot og sender dem til dig.
Tilmed Itch Hubdates
Del artiklen
Måske dette er noget for dig?
Relaterede artikler