HubSpots produktopdateringer - juli og august 2024

5 minutters læsning
06. september 2024
HubSpots produktopdateringer | Juli & August 2024 | Itch Marketing
6:37

Det er blevet tid til at tage et kig på nogle af de produktopdateringer, HubSpot har offentliggjort i løbet af juli og august 2024.

Vi har samlet dem alle i en lille oversigt herunder, så du blot kan klikke på den nyhed, du gerne vil læse mere om.

    1. Skab en bedre brugeroplevelse med formularer i flere steps
    2. Målret din aktivitet med dynamiske salgssekvenser
    3. Få en dugfrisk opsummering genereret af AI
    4. Brug simpel backup til at sikre dine data
    5. Få nem adgang til dine salgsaktiviteter i nyt Sales Workspace

1. Skab en bedre brugeroplevelse med formularer i flere steps

Er du træt af lange formularer, der optager al pladsen på en landing page, i en website footer eller i en pop-up-formular?

Det er vi! Og derfor er vi enormt glade for, at HubSpot nu endelig har udgivet en beta-version af deres form editor, hvor det er muligt at tilføje flere steps i formularer.

Ved at bryde formularen op, så brugeren skal klikke videre for at udfylde mere information, frigiver du plads på dine sider, samtidig med at brugeroplevelsen og det visuelle udtryk bliver lettere.

Sammen med muligheden for at lave formularer med flere steps kommer en opdatering til selve brugerfladen. Når du fremover skal oprette en formular, ser det derfor lidt anderledes ud. Men frygt ej: Editoren er stadigvæk yderst brugervenlig og minder på mange måder om de andre builder-værktøjer, HubSpot benytter sig af i e-mails, blogs, på webpages m.m. Så helt fjernt er det næppe. 

Funktionen er en public beta og er tilgængelig for alle betalte hubs og tiers. Tilmeld betaen og tag den i brug med det samme.

HubSpot multistep forms

 

2. Målret din aktivitet med dynamiske salgssekvenser

Hvis du bruger HubSpots sequence-redskab til at modne leads, har du sikkert bemærket, at det er en statisk proces. Du opretter en sekvens med nogle mails og opfølgningsopgaver i en bestemt rækkefølge og med foruddefinerede tidsintervaller.

Sekvensen er ens for alle kontakter, du sender igennem den, og dermed behandles alle leads efter en bestemt opskrift, uanset hvad de foretager sig undervejs.

Det hører nu fortiden til. HubSpot har nemlig ønsket at forbedre deres redskab, så sekvenser i højere grad tilpasses det enkelte lead og vedkommendes handlinger. Når du opretter en sekvens med den opdaterede version, laver du en standardversion, som leadet bevæger sig igennem. 

Interagerer leadet med en mail eller lignende, oprettes en manuel task til dig med en foreslået handling. Det betyder, at du kun bruger tid på at arbejde målrettet med de leads, der er varme, samtidig med at din standardsekvens tager sig af resten.

Du bruger altså din tid bedre, undgår at misse vigtige leads og kan booke flere møder ved hjælp af målrettede, personaliserede handlinger på tværs af kanaler.

Dynamiske sekvenser er en privat beta, som du skal anmode om at få adgang til. Den er tilgængelig for Sales/Service Hub Professional og Enterprise.

HubSpot dynamiske sekvenser

 

3. Få en dugfrisk opsummering genereret af AI

Forestil dig, at du kan åbne en virksomhed i HubSpot og bede om en kort opsummering. Så du slipper for at klikke rundt for at finde de nødvendige informationer.

Hvis du tilføjer et såkaldt company summary card på overblikket på dine virksomheder i HubSpot, kan AI generere en opsummering af virksomheden, hvilken værdi du har skabt og dine seneste aktiviteter.

Du kan endda stille uddybende spørgsmål til opsummeringen, som chatbotten øjeblikkeligt svarer på.

Spørger du f.eks. hvad næste step skal være, kommer HubSpot med et forslag. Det er da smart.

Har du adgang til Pro eller Enterprise i hvilken som helst Hub, kan du få adgang til denne nye assistent ved at tilmelde den private beta.

Når du er tilmeldt, skal du tilføje kortet til virksomheder ved at følge denne lille guide:

  • Gå ind i indstillingerne og vælg Objects > Companies
  • Klik på Record Customization > Vælg et view
  • Klik på Add Cards > Vælg Company Summary Cards
  • Gem og luk indstillingerne

Skærmbillede 2024-09-03 132418

 

4. Brug simpel backup til at sikre dine data

Forestil dig, at du en dag ikke kan få adgang til HubSpot, eller at alle dine data af den ene eller anden årsag var forsvundet.

Hvad ville du gøre? Formentlig panikke - hvilket er fuldstændig forståeligt.

Efterhånden som vi opbevarer flere og flere af vores data i CRM-systemer som HubSpot, bliver det endnu vigtigere at foretage backup af data. 

Derfor har HubSpot nu også lanceret en helt ny funktion, hvor du ved få klik kan downloade alle dine data i én samlet fil. Inden for en overskuelig fremtid bliver det endda muligt at uploade dine downloadede data uden alt for meget manuelt arbejde. Men den sidste del må vi vente på lidt endnu.

Har du lavet backup af dine HubSpot data for nylig? Hvis ikke vil jeg råde dig til at tilmelde den nye beta “CRM Data Backup”, som er tilgængelig for alle med en betalt adgang til HubSpot.

Skærmbillede 2024-09-03 150043

 

5. Få nem adgang til dine salgsaktiviteter i nyt Sales Workspace

HubSpot lancerede for noget tid siden et prospecting workspace til sælgere, der kunne få et samlet overblik over deres aktivitet, kommende opgaver, kalender osv. Dette workspace ændres nu til et Sales Workspace, der fokuserer mere på selve salgsarbejdet.

I det nye workspace får sælgerne et samlet overblik med alle de informationer, der er vigtige for salg. Dermed slipper de for at skifte mellem pipelines, kontakter, tasks osv.

På forsiden får man en samlet liste med sine forskellige tasks. Derudover lister HubSpot nogle guidede handlinger. Det vil sige nogle best practices, som de vil anbefale dig at udføre i forhold til dine nuværende deals, leads og tasks. 

Derudover følger der en fane med dine leads. Dette er særligt henvendt virksomheder, der arbejder med presales. Det kræver også, at leads-objektet tages i brug. Det er et objekt, der kan knyttes til kontakter, og er forstadiet til en deal. Har man eksempelvis en dialog med en kontakt, der kunne blive til en deal ved ekstra modning, kan man oprette et lead-objekt. Alle disse lead-objekter kan sælgeren administrere simpelt i sit overblik.

På samme måde er der et overblik over sælgerens aktuelle deals i diverse pipelines.

Det nye Sales Workspace er tilgængeligt i Private Beta og kan anmodes af alle med Sales Hub Pro eller Enterprise.

Skærmbillede 2024-09-04 142553

 

 

Få nyhederne direkte i indbakken

Vil du gerne modtage nyheder om HubSpot direkte i din indbakke? Så kan du tilmelde vores nyhedsbrev "Itch Hubdates", hvor vi hver måned samler de mest interessante nyheder fra HubSpot og sender dem til dig.

 

Tilmed Itch Hubdates

Få besked ved nye artikler