Vælg en side

Hvorfor skal du overveje HubSpot?

af | 14. jan 2020 | HubSpot, Inbound Marketing

10 min læsning
HubSpotFreeCRM

HubSpot er en kraftfuld marketing automation-platform. Det er en omfattende inbound marketing- og automatiserings software platform, som giver virksomheder mulighed for selv at udføre, styre og måle på inbound marketing aktiviteter.

HubSpot bruger oplysninger fra alle din virksomheds online aktiviteter og giver dig en simpel tilgang til at styre og kontrollere opgaver som bl.a. planlægning og dataindsamling. Den indsigt der indsamles, kan give dig klarhed om, hvordan din marketingindsats klarer sig, og hvor du måske kan optimere eller forenkle situationer.

HubSpot er grundlagt på den erkendelse af, at kunderne har ændret sig. De søger viden og uddanner sig, så de selv kan foretage de rette beslutninger. Grundlæggerne af HubSpot, Brian Halligan og Dharmesh Shah ville derfor gøre markedsføringen mere menneskelig, så den kunne udspille sig på kundens præmisser, og tilbyde kunden viden på det helt rigtige tidpunkt.

 

# Alt-i-en platform

HubSpot er en alt-i-en platform, der kan hjælpe din virksomhed med at vokse ved at fokusere på at tiltrække besøgende, skabe og engagere leads samt styrke relationen til dine kunder.

HubSpot kan ses som ét økosystem, der er bygget til at hjælpe dig med at implementere inbound og håndtere dine marketing-, salg- og serviceaktiviteter på en brugervenlig måde. Det hele drives af det samme system, så alle i din organisation – Marketing, Salg og Service – arbejder samme sted. Det giver mulighed for en bedre overlevering, og det betyder i sidste ende en bedre oplevelse for dine kunder.

Med HubSpots platform bliver inbound marketing forenklet, da alle de værktøjer du har brug for samles ét sted. Du kan finde alt fra blogging, e-mail og sociale medier til data og analyser. HubSpot kan grundlæggende opdeles i 3 dele: Marketing, Salg og Service. Alle 3 dele bygger på deres eget CRM-system, der er tilgængeligt gratis. Læs mere hvorfor CRM er godt for din virksomhed. Du kan selv kombinere, hvorvidt du vil have salg, service og marketing. Det meste almene er en kombination med salg og marketing, men det afhænger helt og aldeles af din virksomheds behov.

De forskellige dele af Hubspot giver dig følgende muligheder:

MarketingHub

Marketing Hub

Generer kvalificerede leads.

Skab indhold, indsaml leads og styrk relation indtil de er kvalificerede og salgsklare med Marketing Hub.

Saleshub

Sales Hub

Gør leads til kunder.

Se hvilke leads der er varme. Skab en relation til dem og forvandl disse leads til potentielle købere med Sales Hub. .

Service-hub

Service Hub

Konverterer kunder til promoters.

Med Service Hub kan du løse kunders problemer og spørgsmål for at sikre succes, der genererer positiv mund-til-mund.

# Sociale medier tages til et nyt niveau

Sociale medier er en vigtig del af enhver inbound marketingstrategi. Midt i travlheden kan det være svært at prioritere de små ting – eller huske at få det gjort. Men med HubSpots platform kan du planlægge dine indlæg på forhånd, så de altid kører. Også når du har for travlt til at bruge tid på dem. Bl.a. kan du bruge HubSpots social mediekalender og planlægningssystem, der gør eksekvering af sociale medier nemmere og mere effektivt.

 

# Booster leadsporing og konvertering

Leads er uvurderlige for din virksomhed, hvis du ønsker at vækste. Ved hjælp af værktøjer til leads, pleje/nurturing, tracking og konvertering, kan du få en grundig oversigt over bl.a. hvor besøgende lander på dit website, hvilke typer søgemaskiner de brugte, hvad de laver, mens de er der, og hvor hurtigt de forlader dit website. Dette er informationer du kan bruge til, at sikre at dit website er optimeret.

 

# SEO bliver lettere

Det kan være at du synes at SEO virker skræmmende eller tager for meget af din tid, fordi de mange værktøjer er vanskelige og svære at mestre. Men i HubSpot får du værktøjer, der kan hjælpe med at spore søgeord og forbedre din placering på Google.

# Rediger dit website

HubSpots alt-i-en platform betyder naturligvis også at det skal være let for dig, at redigere din egen hjemmeside. Det er muligt at oprette websider, tilføje moduler til dit layout og udfylde indhold uden problemer. Dette er muligt med HubSpot CMS. Læs mere om HubSpots fjerde ben, HubSpot CMS, her.

 

# Få et CRM der integrerer med næsten alt

HubSpots CRM gør det nemmere at håndtere dine leads og kunder. Dine sociale mediekonti integreres med dit website, og det gør det derfor muligt at spore, hvad besøgende laver derinde. Du kan få indblik i, hvad dine leads læser og samtidig trækker systemet værdifulde oplysninger fra dine kontaktpersoner på sociale medier. Dermed ved du mere om, hvad dine leads faktisk er interesserede i. På denne måde forenkles kommunikationen mellem dig og dine kontakter, og gør udveksling lettere og mere effektive.

 

# Planlæg dit content

Content is king – vi har sagt det før, og vi kommer helt sikkert også til at sige det igen. Content er essentielt for en god inbound marketing strategi. Det kræver konsistens for at være mest effektiv. HubSpot giver dig mulighed for at oprette blogindlæg og planlægge dem på forhånd. Således skal du ikke skrive dem lige inden de udgives, men du får i stedet mulighed for, at være på forkant og koordinere alle dine marketingaktiviteter.

 

# Analytisk værktøj

Datadrevet markedsføring er vejen frem. Ligesom HubSpot letter SEO-arbejdet, letter det også dataindsamlingen. Det er nemt at indsamle de vigtigste målinger, du har brug for til at se resultaterne af din markedsføring. Du kan dermed nemt se, om din markedsføring giver værdi eller ej.

 

# Redskaber til e-mail marketing

Er du også en af de virksomheder, der sender ugentlige nyhedsbreve? Rigtig mange virksomheder bruger nyhedsmails som en del af deres marketingstrategi. I HubSpot er det muligt at automatisere denne funktion, og det er særlig godt for mindre virksomheder med få medarbejdere. HubSpot kan give dig viden om, hvor effektiv din e-mail marketing er, og giver data for hver enkelt mail, så du kan analysere og forbedre din strategi.

 

# Automatiser din salgsproces

Købsprocessen for B2B virksomheder er oftest rigtig lang. Det kan være en udfordring at vedligeholde alle eksisterende relation og opsamle potentielle kunder manuelt. Og samtidig virke relevant. Det er her HubSpot kan hjælpe, da du kan opsætte automatiserede e-mails, der serverer det rette indhold for kunden, når der er udvist interesse for det.

 

Hvorfor så vælge HubSpot?

Ved at tilbyde det rette indhold, på det rette tidspunkt for en potentiel kunde, kan du med hjælp af HubSpot forbedre kundens rejse på en helt del punkter og ved hjælp af automatisering, letter det dit arbejde, og giver en bedre oplevelse for din kunde.

Har du brug for mere viden om HubSpot? Så kan du læse mere i vores guide, hvad HubSpot er og hvad det egentlig indeholder. 

Er du hook på mere viden om HubSpot?

Vil du vide mere om, hvad Hubspot er og hvad platformen tilbyder af muligheder? Så har vi lavet en præsentation, der forklarer de forskellige elementer og hvad man får i pakkerne Marketing Hub, Sales Hub, Service Hub og deres gratis CRM. Værs’go!

itch_hubspot_growth_platform
Skab leads - ipad

Bliv klogere på inbound marketing med Itch Insights

Dyk ned i inbound marketing sammen med os