Vælg den rette partner til HubSpot implementering

3 minutters læsning
19. august 2024
Vælg den rette partner til HubSpot implementering
11:25

Der er rigtig mange fordele ved at samarbejde med en HubSpot partner om implementeringen af HubSpot. Hvis du allerede har besluttet dig for, at det er vejen at gå, melder næste spørgsmål sig: Hvem skal du samarbejde med?

Det kan være svært at se skoven for ihærdige HubSpot-partnere, og måske har du allerede spottet nogle favoritter i mængden. 

Før du lægger dig fuldstændig fast på en partner, er der nogle overvejelser, du bør gøre dig. Vi har listet nogle af dem herunder.

 

Hvem anbefaler HubSpot selv?

HubSpot samarbejder med en række bureauer rundt omkring i verden. Alt efter, hvor mange virksomheder, man hjælper med at implementere HubSpot hos, gør man sig fortjent til at blive opgraderet som HubSpot-partner.

Man opgraderes i følgende tiers:

HubSpot partner tiers

I Itch har vi f.eks. hjulpet så mange virksomheder, at vi er blevet Platinum Partner. I al beskedenhed er der kun seks andre bureauer, der er dét i Danmark. 

HubSpot har lavet et rigtig fint overblik, der viser alle HubSpot-partnere i verden, så man selv har mulighed for at vælge nogle bureauer ud for at undersøge dem nærmere.

Du kan se listen her. 

Tip! Brug eventuelt de forskellige filtre til at snævre feltet af partnere yderligere. Et godt eksempel kan være at vælge dansk i sprogfilteret, da mange udenlandske bureau lister Danmark som deres marked, på trods af at de ikke kender det danske marked eller er tilstede i Danmark. 

 

Søg inspiration hos dine 'konkollegaer'

Ingen er bedre til at anbefale HubSpot-partnere end virksomheder, der på et tidspunkt har arbejdet sammen med sådan en partner. Derfor er mit næste råd til dig at indsamle anbefalinger og erfaringer fra andre virksomheder.

På HubSpots liste finder du faktisk også en masse anmeldelser af bureauerne, som er givet af virksomheder, partneren har samarbejdet med om et givent HubSpot-projekt. Det kan være alt fra en implementering, udvikling af et nyt website, hjælp til inbound marketing osv. Du finder både ratings og beskrivelser af opgaverne.

Du kan selvfølgelig også bruge den gode, gamle "word of mouth"-metode og forhøre dig i dit netværk. Har din studiekammerat, der ligesom dig arbejder med digital marketing, netop fået hjælp til at implementere HubSpot? Anbefalinger fra folk, du allerede kender eller kan spejle dig i, er guld værd, når du skal vælge din kommende HubSpot partner. Det er trods alt en vigtig beslutning, der kan få stor betydning for din virksomhed.

 

Lokalt eller internationalt bureau?

Næste spørgsmål du bør stille dig selv er: Ønsker jeg at arbejde sammen med et dansk eller internationalt bureau?

Det kommer nemlig meget an på, hvad du ønsker at opnå med implementeringen, og hvordan din egen virksomhed er skruet sammen.

Nogle foretrækker et større internationalt bureau, der har mere udsyn og kan hjælpe dig med at træffe nogle beslutninger med henblik på din ageren på det internationale marked.

Andre har behov for en partner, der forstår det danske marked, hvor den fysiske afstand ikke er så stor, eller hvor det danske sprog kan gøre implementeringen og introduktionen til systemet så gnidningsfri som muligt for medarbejderne, der skal anvende HubSpot til daglig.

Flere bureauer vokser og har efterhånden afdelinger rundt omkring i verden. Er den lokale forankring vigtig for samarbejdet mellem partneren og din virksomhed, bør du også betragte bureauets enkelte afdelinger og deres styrker/svagheder i stedet for at se på hele bureauet som en helhed. Den lokale enhed skal kunne løfte opgaven og give jer den rette rådgivning.

 

Spørg ind til partnerens processer og projektplaner

Specialistviden og rådgivning er én ting. Processer og projektplaner er noget andet. Selvom du når langt med kompetent rådgivning, er en implementering af HubSpot stadigvæk et stort projekt, som kræver kyndig håndtering, hvis ikke det skal løbe af sporet.

Mit næste råd til dig er derfor at stikke lidt til partneren og bede dem om at fortælle om deres implementeringsprocesser. Du må gerne være kritisk. Måske kan de endda præsentere dig for et konkret bud på, hvordan sådan en projektimplementering kommer til at forløbe.

 

Tag temperaturen på jeres kemi

Når du har indskrænket feltet til nogle stykker, der opfylder dine krav til en HubSpot partner, kan du lægge vægt på jeres relation. Hvilke følelser og oplevelser giver møderne jer? Er I på bølgelængde, eller taler I lidt forbi hinanden? Har du ro i maven?

I sidste ende handler det rigtig meget om kemi, og derfor er det en god idé at tage temperaturen på jeres samarbejde indtil videre. 

Er det en varm relation og brænder tampen, så vil jeg råde dig til at vælge til dén side.

Jeg håber, du er blevet inspireret til hvordan, du vælger den helt rigtige HubSpot-partner for din virksomhed. Er du i tvivl om, hvorvidt det er nødvendigt at bruge en partner til selve implementeringen? Læs 5 fordele ved at vælge en HubSpot-partner.

I Itch har vi hjulet hundredvis af virksomhed med HubSpot og vil selvfølgelig også gerne hjælpe dig. Ønsker du at lære mere om os og teste vores kemi, kan du booke et uforpligtende møde med os. 

cta-box-hvorfor-hubspot

 

Få besked ved nye artikler