Hubspot – Marketing Email
Med den nye tilføjelse af email marketing, er det nu muligt at bruge HubSpot CRM til at udsende nyhedsbreve og personificerede en-til-mange mails. Dermed har både marketingfolk og sælgere fået et stærkt nyt værktøj i hænderne.
Ud over et nemt overblik over alle “en-til-mange mails” der er produceret og sendt, får du også adgang til et analyseværktøj, der giver CRM-systemet også god indsigt i elementer som:
- Modtager engagement
- Aflevering
- Tabte kontakter
- Performance over tid
- Engagement fordelt på apparat
- Bedst ydende emails
I et tidligere job sad jeg i et mailprogram, hvor mails blev bygget ud fra templates. Disse templates skulle opbygges i HTML, så det krævede erfaring med kodning og/eller konstant sparring med det digitale bureau, der har stået for opsætningen.
Denne fordyrende og bøvlede proces slipper du helt for med HubSpots mails. Mails i HubSpot er nemlig opbygget af blokke, som du nemt kan trække rundt og tilpasse efter behov (Drag-and-drop).
Jeg er selv ret stor fan af denne måde at bygge mails op på. Det er langt fra min tidligere erfaring med et mailprogram, og har gjort det meget mere gennemskueligt og let at arbejde med.
For dig i salg eller marketing betyder det, at du hurtigt kan sætte mails op og sende til din specifikke målgruppe, med personificeringer der trækker på dine kontakters data fra CRM-delen af HubSpot. Altså automatiseret. Derefter kan du, i CRM-systemet, bedre følge med i den enkelte kontakts aktivitet på dine mails, samt se foregående aktivitet. Altså ved du, om din modtager har set din mail eller ej, hvilket er værdifuldt, hvis du laver et opfølgende opkald.
Det er vigtigt at bemærke, at den gratis version har et maksimum på 2.000 mails per måned og ikke giver adgang A/B testing. Skal du over 2.000 udsendte mails pr. måned og vil du have adgang til flere funktioner, skal du udvide din HubSpot marketing pakke.
Her kan du få et overblik over HubSpots pakker
Hubspot – Marketing Ads
Ads udvidelsen giver CRM-systemet dig bedre overblik over de betalte annoncer, du har kørende på platforme, som HubSpot kan læse data fra. Heriblandt er de mest populære platforme – bl.a. Facebook, Google og LinkedIn.
Ud over et overblik over alle dine kampagner, kan du klikke dig ind på den enkelte kampagne og se dens ydeevne på baggrund af et væld af forskellige og selvvalgte kriterier. Værktøjet giver dig også mulighed for at stoppe/starte nuværende kampagner, og lader dig bygge modtagergrupper til dine kampagner.
Da værktøjet er gratis, er der også her nogle begrænsninger, som du skal være opmærksom på.
Du kan maksimalt tilkoble 2 annoncekonti, så hvis du bruger Ads fra både Facebook, LinkedIn, og Google, må du prioritere to af dem.
Yderligere er der en maksimal forbrugsgrænse på $1.000 pr. måned.
Kan du arbejde inden for begrænsningerne, så giver HubSpot dig et annonceværktøj, der giver indsigt i dine kontakter gennem CRM-systemet. Det stiller dig bedre over for arbejdet med kundeemner, da du har mere indsigt i den enkeltes aktiviteter, og har lettere ved at segmentere på baggrund af interesser.
Det har også den fordel, at du nu sparer en masse tid fra manuel/semi-automatisk aktivitetslogning igennem krydsreferering på tværs af systemer.
Alt i alt nogle fede opgraderinger til den nette sum af 0 kr.
Skal du have et overblik over HubSpot, kan du læse vores gennemgang her.
Del artiklen
Måske dette er noget for dig?
Relaterede artikler