HubSpots produktopdateringer, maj 2024

8 minutters læsning
06. juni 2024
HubSpots produktopdateringer, maj 2024 | Itch Marketing
10:55

Det er blevet tid til at tage et kig på nogle af de produktopdateringer, HubSpot har offentliggjort i løbet af maj 2024.

Vi har samlet dem alle i en lille oversigt herunder, så du blot kan klikke på den nyhed, du gerne vil læse mere om.

    1. Slet ugyldige form submissions og få bedre afrapporteringer
    2. Opret dine egne bogmærker i menuen
    3. Se alle aktiviteter foretaget på en bestemt kontakt
    4. Sortér Bots fra Open Rate og Click Rate
    5. Definér rotaton i mødebooking
    6. Udvidet permissions og overblik
    7. Nemmere redigering af objektvisninger
    8. Gør tilknytninger obligatoriske og sletning eller opdater dem via workflows
    9. Brugerbaserede workflows og rapporter til interne processer
    10. Se dine kontakters rejse gennem et workflow
    11. Få hjælp af AI til at oprette lister, workflows og rapporter
    12. Få nem adgang til oplysninger fra tilknyttede objekter

1. Slet ugyldige form submissions og få bedre afrapporteringer

Har du holdt dig tilbage med at teste dine formularer, inden du skød en kampagne i gang, fordi disse konverteringer talte med i statistikkerne? Eller har du lavet dine egne beregninger af konverteringsraten, fordi din formular blev ramt af et Bot-angreb eller anden form for spam?

Så jubler du sikkert med, når jeg fortælle dig, at det heldigvis hører fortiden til. HubSpot har nemlig gjort det muligt at slette specifikke form submissions.

Hvis du åbner en formular og går over på fanen ‘Submissions’, kan du vinge de forskellige form submissions af og slette dem manuelt.

Funktionen er live og tilgængelig for alle hubs.

Slet form submissions

 

2. Opret dine egne bogmærker i menuen

Den nye menustruktur er live, og vi skal alle sammen vende os til, at deals, formularer og blogindlæg ligger et helt andet sted, end de plejer.

Heldigvis hjælper HubSpot os en smule på vej med en helt ny bogmærkefunktion i toppen af menuen.

Kigger du ofte på kontakter, deals, websites eller noget helt fjerde, kan du nu sætte et fint bogmærke ud for disse menupunkter. Desværre går HubSpot ikke spadestikket dybere og lade dig bogmærke en specifik pipeline, landing page eller dashboard. 

Vi ser dog tendensen i lignende CRM-systemer, så mon ikke muligheden også kommer i HubSpot på sigt.

Funktionen er live og tilgængelig for alle hubs.

Vil du se, hvordan du bruger de nye bookmarks? 
Se min kollega Emil præsentere funktionen i denne LinkedIn-video.

Bogmærker i hovedmenu

 

3. Se alle aktiviteter foretaget på en bestemt kontakt

Forestil dig at du har åbnet en kontakt i HubSpot og ønsker at se, hvad du eller dine kollegaer har foretaget af aktivitet den seneste måned på lige netop denne kontakt. I stedet for at scrolle ned igennem aktivitetsfeltet, kunne det så ikke være fedt at se det i en samlet oversigt? 

Det er nu muligt med det nye Activities Totals Card, som kan tilføjes midtersektionen på en kontakt.  Funktionen er live og tilgængelig for alle hubs.

Activities totals

 

4. Sortér Bots fra Open Rate og Click Rate

En anden forbedring af afrapporteringen finder du på dine e-mails i HubSpot. Under den enkelte e-mails performance sorterer HubSpot nu Bots fra i din open rate og click rate.

Funktionen er tilgængelig for alle, men det kræver, at du tilmelder dig BETA-versionen. 

Sorter konverteringer fra bots fra

 

5. Definér rotaton i mødebooking

Har du en mødebooking-formular i HubSpot, kan du nu definere, hvordan møderne fordeles internt i organisationen. F.eks. kan du bestemme, om møderne skal fordeles 50/50, 80/20 eller noget helt tredje. 

Desværre venter vi stadigvæk på muligheden for at fordele møderne baseret på bestemte properties. Her er du nødt til at oprette workflows, der fordeler møderne til sælgere alt efter, hvilket geografiske område leadet kommer fra, hvilke produkter henvendelsen handler om osv.

Funktionen er klar i en BETA-version og kan tilmeldes af alle, der har en Pro eller Enterprice i Sales eller Service Hub.

 

6. Udvidet permissions og overblik

Vil du gerne bestemme, hvem der kan se opkald og møder på de forskellige kontakter i HubSpot? Så er der gode nyheder til dig. HubSpot har nemlig tilføjet to nye former for permissions: Calls og Meetings.

Det betyder, at du f.eks. kan styre, om en bruger kun kan se sine egne eller sit teams møder, eller om vedkommende kan se alle møder i HubSpot.  

Og nu kommer du sikkert straks til at tænke over, hvilke adgange dine brugere egentlig har i HubSpot. Det kan jeg godt forstå, og det er der faktisk også råd for. Hvis du søger på en kontakt i HubSpot og klikker på Actions øverst til venstre, får du en oversigt over, hvem der har adgang til lige netop denne kontakt. 

Det kan give dig et ret godt billede af, hvor mange der egentlig har adgang, og om der er behov for at rydde op i dine brugeres permissions. 

Begge disse funktioner er BETA funktioner, og du skal derfor tilmelde dig for at få adgang.

 

7. Nemmere redigering af objektvisninger

Vidste du, at du helt selv kan bestemme, hvilke data du ønsker at se på dine kontakter, virksomheder, deals, tickets og custom objects i HubSpot? 

Under indstillinger på f.eks. kontakter kan du vælge ‘Record customizations’, så du selv kan vælge, hvad du ønsker at se i kolonnen til venstre, i midtersektionen og i kolonnen til højre. Førhen skulle det tilpasses hele tre steder, men det laver HubSpot nu om, så du fremover tilpasser det hele i én samlet visning. 

Det kommer til at spare dig for en masse klik, når du skal tilpasse dine visninger på de forskellige objekter i HubSpot. 

Funktionen ligger klar som BETA og kan tilmeldes af alle med Pro eller Enterprice. 

Record customization samlet i én fane

 

8. Gør tilknytninger obligatoriske og slet eller opdater dem via workflows

Når du opretter en deal i HubSpot, kan du tilknytte en kontakt og en virksomhed. Det kaldes en association. Disse associationer kan du lave på alle dine objekter (kontakter, virksomheder, deals, tickets og custom objects). Det nye er, at du nu kan gøre denne association obligatorisk. 

De fleste vil nok gerne som minimum have en kontakt eller en virksomhed tilknyttet, når en deal oprettes i HubSpot. Det kan du nu hjælpe dine medarbejdere med at huske ved at gøre feltet obligatorisk, så de skal tage stilling til det, før de kan få lov til at færdiggøre oprettelsen af dealen. 

Derudover kan du nu også bruge workflows til at fjerne eller opdatere en association. 

Begge funktioner ligger klar til dig i en BETA, hvis du har en Hub i Pro eller Enterprice. 

Obligatoriske associationer

 

9. Brugerbaserede workflows og rapporter til interne processer

Du kender sikkert de helt klassiske workflows, som tager udgangspunkt i kontakter, virksomheder, deals eller tickets, og som er gode til at automatisere processer, modne leads, sikre fremdrift, behandle supportsager og meget mere.

Men nu er det faktisk også muligt at oprette workflows, der tager udgangspunkt i HubSpot-brugeren.

Det betyder, at du f.eks. kan lave et workflow, der sender en velkomstmail med instruktioner eller måske endda en lille onboardingvideo til en ny bruger, der oprettes i HubSpot eller tilføjes et team. 

Samtidig kan der oprettes rapporter og dashboards med udgangspunkt i brugere. F.eks. bliver det muligt at se, hvor mange medarbejdere der har slået to-faktor-godkendelse til, hvor mange der synkroniserer deres mail eller kalender med HubSpot osv. Det bliver altså noget nemmere for en administrator at vide, hvem der lige skal mindes om at slå to-faktor-godkendelsen til eller huske at integrere sin mailindbakke.

Funktionen er live og tilgængelig for alle med Pro eller Enterprise inden for Marketing, Sales eller Operations Hub.

 

10. Se dine kontakters rejse gennem et workflow

Denne nyhed er rigtig interessant og en af dem, vi har glædet os til at vise dig. Nu kan du nemlig se en kontakts rejse ned igennem et workflow. Du kan se, hvordan vedkommende er rullet ind i workflowet, hvilke handlinger der er udført, hvilke branches de er gået ned ad, hvornår de er rullet ud af workflowet igen osv.

Det er brugbart, hvis du skal fejlsøge i dine workflows, da det giver et godt billede af, hvordan workflowet egentlig virker i praksis.

Funktionen kan tilmeldes som BETA-version og er tilgængelig for alle med Pro eller Enterprise inden for Marketing, Sales eller Operations Hub.

Kontaktens rejse i workflowet

 

11. Få hjælp af AI til at oprette lister, workflows og rapporter

AI sniger sig efterhånden ind i flere og flere af HubSpots funktioner, og som noget helt nyt kan du nu få hjælp af kunstig intelligens til at oprette workflows, lister og rapporter.

Klapper vi så i hænderne over resultaterne? Ikke helt endnu. Som med mange andre former for AI-assistance er der stadig lang vej igen, og måske er nogle af HubSpots AI-funktioner endda kommet ud lidt for tidligt.

For garvede HubSpot-brugere, tager det stort set lige så lang tid at lave et godt prompt, som det gør at oprette listen, rapporten eller workflowet selv. Især hvis man medregner fejl og tilrettelser. 

Men for uøvede, der f.eks. aldrig selv har oprette en liste i HubSpot, kan der være hjælp eller inspiration at hente. 

HubSpot har dog taget kritikken af deres første forsøg på AI assistance til at generere rapporter til sig, og det ser ud til, at deres opdatering af lige præcis denne del, er blevet markant bedre.

Vil du prøve kræfter med de nye AI-tools til workflows, lister og rapporter, kan du tilmelde BETA-versionerne.

Du kan også læse vores guide til alle HubSpots AI-funktioner lige her.

 

12. Få nem adgang til oplysninger fra tilknyttede objekter

Har du oplevet at klikke febrilsk rundt mellem tilknyttede kontakter, virksomheder og deals for at finde de rette informationer?

Så er det gode nyheder til dig. HubSpot har nemlig udviklet en visning i midterkolonnen, hvor du kan se informationer fra associerede objekter.

Forestil dig, at du har åbnet en kontakt i HubSpot. Det er en god kunde, som du gerne vil sælge noget mere til, men du er i tvivl om, hvilke produkter de allerede har. Du har sikkert allerede en company property, hvor du har listet virksomhedens produkter, men den kan du ikke se på kontakten. Så du er altså nødt til at åbne den tilknyttede virksomhed.

Med den nye tilføjelse i HubSpot kan du lave et felt på kontaktoverblikket, der indeholder din company property med virksomhedens produkter. Du slipper altså for at klikke frem og tilbage mellem kontakten og virksomheden. 

Det bedste af det hele er endda, at du ikke kun kan se propertien, men du kan også redigere direkte i felterne.

Opdateringen er live og er tilgængelig for alle Hubs.

Se min kollega Emil gennemgå funktionen i denne LinkedIn-video.

 

 

Få nyhederne direkte i indbakken

Vil du gerne modtage nyheder om HubSpot direkte i din indbakke? Så kan du tilmelde vores nyhedsbrev "Itch Hubdates", hvor vi hver måned samler de mest interessante nyheder fra HubSpot og sender dem til dig.

 

Tilmed Itch Hubdates

Få besked ved nye artikler