HubSpots produktopdateringer, maj 2023

Fie Dierichen
skrevet af Fie Dierichen
2 minutters læsning
09. juni 2023

Så er det endnu en gang tid til at tage et kig på nogle af de produktopdateringer, HubSpot har offentliggjort i løbet af maj 2023. Jeg har udvalgt nogle stykker, som jeg vurderer, er særligt interessante.

Hvis du gerne vil have det fulde overblik over produktopdateringerne, kan du læse om dem direkte hos HubSpot.

Du kommer til at få et indblik i:

1. Workflows for annoncekampagner i Marketing Hub Starter
2. Hold styr på individuelle kampagnebudgetter
3. Gentænkte CTA-værktøjer
4. Dedikeret workspace til prospektering

 

1. Workflows for annoncekampagner i Marketing Hub Starter

Tidligere har denne funktion kun været tilgængelig, hvis du har haft Marketing Hub Professional eller Enterprise. Men i maj har HubSpot åbnet op for, at Marketing Starter-brugere også kan lave simple workflows i forbindelse med annoncekampagner til Facebook, Google eller LinkedIn direkte i HubSpot.

Eksempler på værdifulde automatiseringsopgaver kan være at tilføje kontakter, der har interageret med en annonce, til en ny liste i CRM'et, eller sende en intern e-mailnotifikation, når en ny kontakt bliver oprettet gennem en leadgenereringsannonce.

automation-annoncekampagne-marketing-starter

 

2. Hold styr på individuelle kampagnebudgetter

HubSpot har opgraderet måden, du kan spore og håndtere dit kampagnebudget og udgifter på, hvis du har Marketing hub Professional eller Enterprise. Nu kan du under hver enkelt kampagne se et dedikeret "budget"-felt, der kan hjælpe dig med at holde styr på de individuelle kampagnebudgetter og -udgiftsposter. 

Det betyder, at du nu kan:

  • Spore kampagnebudget- og udgiftsoplysninger helt ned i detaljen for de enkelte poster.
  • Holde styr på det samlede budget og udgifter for hele kampagner.
  • Holde overblikket over det resterende budget, hvor der tages hensyn til de planlagte udgifter.

Du får altså et helt fantastisk overblik, hvor du kan komme eventuelle budgetoverskridelser i forkøbet.

 

3. Gentænkte CTA-værktøjer

Nu er der gode nyheder til dig, der enten har Marketing eller CMS Hub Starter og opefter. Du kan nemlig nu skabe forskellige typer CTA'er, der dækker alle dine behov (pop-ups, slide-ins samt knapper og bannere, der kan embeddes) helt uden hjælp fra en udvikler eller designer.

HubSpot har gentænkt værktøjet og introducerer en drag-and-drop-funktion, der giver dig fuld fleksibilitet til at designe dine CTA'er, præcis som du ønsker, samtidig med at du kan være sikker på, det passer sammen med resten af din virksomheds visuelle identitet. 

 

4. Dedikeret workspace til prospektering

HubSpot er i fuld gang med at færdigudvikle et dedikeret workspace for salgsmedarbejdere, der konsoliderer hele prospekteringsoplevelsen i HubSpot (den er pt. i Public Beta-fase). Det nye workspace kommer til at hjælpe salgsmedarbejdere med at:

  • organisere deres dag på den mest effektive måde
  • holde dem fokuserede på deres daglige opgaver
  • fremhæve nye eller presserende opgaver, der har brug for opmærksomhed, og
  • holde deres aktiviteter op mod de overordnede mål

Formålet med denne nye funktion er, at HubSpot-kunder med Sales Hub Professional eller Enterprise kan komme til at generere endnu flere salgsmuligheder, samtidig med at HubSpot bliver endnu mere konkurrencedygtig som Sales Software.

Hvis du gerne vil se nærmere på Prospecting Workspace, kan du gøre det lige her.

prospecting-workspace

Få besked ved nye artikler