Får du nok effekt ud af din online marketing? Her er 3 værktøjer, der hjælper dig med at vækste.

Har du investeret tid, penge og ressourcer i at komme i gang med online marketing? Og har du ikke helt nået den vækst endnu, som du håbede på? Eller er du bare sulten efter mere? Så har vi her 3 redskaber til at sætte endnu skarpere ind, på hvordan du øger din vækst.

Inbound marketing tragt

Sådan skaber du mere trafik.

Trafik til en webside kan genereres på mange måder. Den mest kendte og anvendte tilgang er SEO (Søgemaskineoptimering). Men også betalt trafik fra Google Adwords (SEM), Facebook, Instagram og de andre sociale medier samt kanaler som Trustpilot og Pricerunner er brugte værktøjer. Vores hovedfokus og anbefaling er at kigge på, hvem din målgruppe er og hvor de er tilstede. Tripadvisor og Yelp! kan være glimrende steder for et rejsebureau, mens instagram måske ikke er det mest oplagte for en virksomhed der producerer biobrændsel. 

Til at hjælpe dig i gang har vi udarbejdet en Social Media kalender, hvor du kan planlægge dine aktiviteter på de sociale medier. Det giver et meget bedre overblik og gør det 1000 gange mere struktureret, når du skal i gang med at planlægge og producere dit indhold.

Itch_Viden_SoMeKalender-400×243

Værsgo. Med vores social media kalender, kan du nemt skabe et overblik over hvilket indhold du skal dele den kommende tid på sociale medier. Du kan måske endda begynde at planlægge opslag for en måned ad gangen, og dermed kun arbejde med det 1 gang om måneden. Lyder det ikke skønt?

Få flere og bedre leads ud af din trafik.

Det er en skøn følelse at åbne Google Analytics og se hvordan ens trafik vokser. Men det er til gengæld enormt frustrerende, hvis man ikke får noget værdi ud af den trafik. At skabe leads bliver sværere og sværere. Derfor er det vigtigt, at du sætter endnu mere fokus på hvordan, du kan komme i gang med at skabe leads ud fra en strategisk tilgang. Du skal sætte dig ind i: 

– Hvad vil min målgruppe vide noget om?
– Hvad synes de er værdifuldt indhold?
– Giver det jeg tilbyder dem nok værdi, til at de bliver et lead. Vend den om og prøv på dig selv. Vil du tilmelde dig et nyhedsbrev, hvor du kan få de seneste nyheder fra Flügger maling? Formentlig ikke. 

Det kan ikke understreges hvor vigtigt genereringen af leads er. E-mail markedsføring viser gang på gang, at det er den stærkeste vej til at skabe konverteringer. Med hvem skal du sende dine e-mails til eller kontakte, hvis du ikke har nogen leads. Det er den mest undervurderede disciplin i online marketing, men det er der hvor du oftest kan gøre den største forskel på kort sigt. 

5223bc600b822ea90f2cec04fc247b647274ceea.png

Så er der ingen undskyldning. Denne e-bog giver en grundig gennemgang af de overvejelser du skal tage, for at komme i gang med at skabe et hav af leads. Vil det ikke være skønt at skaffe masser af nye leads hver dag? Følg e-bogens 7 steps og kom et skridt nærmere på at blive en leadgenererings maskine. 

Gør dine leads til kunder

 

Tillykke. Du er nået langt i din online marketing tragt (Den model der er vist i toppen). Du har styr på at skabe trafik og generere leads, og skal nu bare konvertere dine leads til kunder. 

 

Workflows, e-mail nurturing og timet indhold, der præsenteres for dit lead, på dette rette tidspunkt, er vejen frem. Der er masser af tiltag, som du kan sætte i værk, for at øge dit salg. Vi har lavet en tjekliste med 22 anbefalinger, som du nemt kan printe ud og sætte i gang med at implementere. 

 

Det er en liste med forskellige hacks, der indeholder alt fra simple tiltag til mere omfattende ændringer. Der er stensikkert nogle tricks, som du kan bruge på din website – ellers var du formentlig ikke havnet her. 

 

Vil du vide mere om inbound marketing? Se vores store inbound marketing guide ved at trykke her og bliv klogere på emnet.

 

Itch_WWW_GratisGuides

Tillykke. Du er klar til at skabe mere salg. Vores tjekliste med 22 tips til hvordan du konverterer dine leads til kunder, kan være med til at give dig de afgørende procenter, der sikrer at kunderne havner hos dig fremfor dine konkurrenter. Tag et kig på den og få implementeret de tiltag du kan bruge med det samme. 

Vi har hjulpet disse kunder til vækst

danbolig_logo-1024×350
asnet-board-logo-1024×192
techpeople-icon-logo-1024×147
Mileage_book_logo_large-1
LOGO_IS-1024×490
{

 

For en virksomhed i vækst er det vigtigt at vores hjemmeside afspejler de ændringer som er sket siden vores opstart og frem til den virksomhed vi er blevet til i dag.

Itch har hjulpet os med et 360 graders review af vores virksomheds behov og beskrevet samt implementeret vores nye hjemmeside baseret på nutidige designprincipper og teknikker. Vi har påskønnet deres knowhow at sparring gennem forløbet og følt os i trygge hænder.   

Kim Fahrenholtz, Direktør Techpeople A/S

Tamim Shaharia

Lead Developer, Focal Inc

Kim Fahrenholtz - Techpeople

Yes, vis mig, hvordan jeg kan vækste!

Er du klar på at få en gratis analyse af din virksomheds digitale markedsføring og blive klogere på, hvilke forbedringer du kan lave for at skabe mere trafik, generere flere leads og få flere kunder? Så er vi klar til at hjælpe dig. 

ER INBOUND MARKETING NOGET FOR MIG?

Tag en uforpligtende snak med os

Er du  i tvivl om inbound marketing er noget, din virksomhed kan få fordel af? Tag en uforpligtende snak med mig. Som certificeret inbound marketing specialist giver jeg gerne min vurdering. Har du brug for et fif eller råd, så hjælper jeg dig gerne.