Vores ydelser

Start her – gratis!

Inbound marketing

E

Skab mere trafik

E

Få flere leads

E

Øg dit salg

Udvalgte ydelser

E

SEO

E

E-mail marketing

E

Marketing automation

E

Lead nurturing

E

Content marketing

E

Paid social

E

Google Ads

Webudvikling

E

Webudvikling

E

Website strategi

E

CRO

$

Digital rådgivning

$

Alle ydelser

$

Få vurderet dit inbound marketing potentiale!

Overvejer du inbound marketing? Få en vurdering af dine muligheder.

Overvejer du HubSpot?

Opsætning af HubSpot

E

Marketing Hub

E

Sales Hub

E

Service Hub

E

CMS

E

Growth Suite

E

CRM Onboarding

Allerede HubSpot bruger?

$

Support & rådgivning

Få hjælp til tekniske eller strategiske spørgsmål til din HubSpot portal

$

Træning & undervisning

Få skræddersyet undervisning i HubSpot tilpasset dine behov

platinum-badge-color
$

Vil du have en gennemgang af HubSpot?

Få en gratis demo af HubSpot. Vi kan vise hele platformen eller enkelte Hubs.

$

Udnytter du det fulde potentiale af din HubSpot?

Vi analyserer din platform og vurderer om du kan forbedre din opsætning

$

Prøv HubSpot CRM gratis gennem os

Opsæt din egen HubSpot portal hvor du kan teste og lege med deres CRM – helt gratis.

Viden & inspiration

ydelser_content_offers

Blogs & artikler om inbound

Viden om alt inden for inbound marketing, HubSpot og andet marketing nørderi

buyer_persona

Gratis e-bøger & skabeloner

Find vores gratis værktøjer her. Downloadet af mange tusinde marketeers!

blog_Inbound_Tjekliste

Lær mere om inbound

Dybdegående guides om inbound, e-mail, content og de andre store begreber

ydelser_content

Cases fra vores kunder

Få et indblik i hvordan vi samarbejder. Læs cases om vores kunder

platinum-badge-color

Om Itch Marketing

$

Om os

Vi er inbound marketing eksperter. Bliv klogere på vores proces og værdier

$

Karriere

Vil du være en del af vores team? Læs mere om dine muligheder her

$

Kontakt os

Kontakt os med dine spørgsmål. Vi er kun en mail eller et opkald væk. 

Hvad er SEO? Bliv en SEO-mester nu.

INTRODUKTION

Bliv fundet af din målgruppe med den rette SEO

Det er måske første gang, at du stifter bekendtskab med SEO. Måske har du kendskab til eller praktiserer SEO-processer.

Uanset hvor godt du har styr på det, er SEO en enorm størrelse med et hav af tekniske begreber, værktøjer, taktikker og ikke mindst faldgruber.

Vi giver dig her en guide til hvad SEO er for en størrelse og hvordan det kan hjælpe din virksomhed med lettere at blive fundet.

KAPITEL 1

Hvad er SEO eller søgemaskineoptimering?

Når der arbejdes med SEO(søgemaskineoptimering) fokuseres der på, at finde relevante søgeresultater, baseret på hvad brugerne søger efter. 

Den mest kendte søgemaskine blev grundlagt i september 1998 og genererede dengang 10.000 søgninger om dagen – korrekt, det er Google.

Kun et år senere svarede søgemaskinen på 3,5 millioner søgninger dagligt (John Battelle).

En succesfuld SEO optimeret hjemmeside bliver præsenteret som en af de øverste muligheder, der matcher et søgeord. Det bliver også kaldet organisk søgning, fordi søgeresultatet dukker op naturligt. Det er derfor ikke betalt for, som AdWords.

Magnifying-glass_google
89% af alle online købsbeslutninger starter på Google. Og over 50% af alle køb – online, såvel som offline, starter med en Google søgning.

KAPITEL 2

HVAD ER SEO?

SEO optimering handler generelt om at imødekomme søgemaskiners betingelser. Formålet er at hjælpe søgemaskiner med at forstå og præsentere dit indhold for brugeren.

At arbejde med SEO optimering, så det opfylder brugernes behov, forbedrer din mulighed for at komme foran dine konkurrenter. En god placering på Google er altså vigtigere end nogensinde før.

Hvis vi vil have en bid af kagen, er det vigtigt, at vi på et eller andet tidspunkt interagerer med vores kunde i løbet af købsrejsen. Ellers kan vi ikke forvente at få mange salg. Helt konkret, kan SEO spottes før og efter betalte annoncer, samt i bunden i Googles søgemaskine

KAPITEL 3

GOOGLE ADWORDS

Betalte annoncer på Google fremgår i toppen af dine søgeresultater og i højre side. Google angiver sågar at søgeresultatet er en annonce.

Google AdWords arbejdet er det der ligger bag oprettelsen af annoncer. Google AdWords annoncer er tilpasset brugerens søgning, så han/hun kun bliver eksponeret for relevante annoncer.

Du kan tilpasse din annonce, så den rammer din ønskede målgruppe. Med Pay-Per-Click eller PPC-marketing betaler du kun for de klik, din definerede målgruppe foretager sig. Google AdWords kan bidrage til din kampagne indsats og position på markedet ved at imødekomme netop din målgruppe.

Tjeklisten til SEO i din blog

Download vores tjekliste og få en helt lavpraktisk og konkret to-do-liste til opsætningen af dit næste blogindlæg.

Tjekliste seo

KAPITEL 4

Google Crawl – En zoologisk have 

Søgemaskineoptimering er ikke et quick fix. Det kræver løbende arbejde og tid at komme op foran i Googles søgemaskine.

Google kigger løbende rundt på internettet efter nye eller opdaterede websider. Det hedder at crawle. Google crawler løbende din webside, som den f.eks. har fundet ved at følge et link fra en anden webside. Google har en zoologiskhave af algoritmer, som crawler din side og tjekker brugervenligheden.

Google-Crawl-Panda-lilla
Google-Crawl-Pinguin-lilla
Google-Crawl-hummingbird-lilla-hvid
Google-Crawl-Pigeon-lilla-hvid

Panda

Panda-algoritmen bedømmer kvaliteten af indhold ud fra unikt, fyldigt og friskt indhold, som imødekommer brugerens søgning.

Penguin

Penguin-algoritmen opsporer forsøg på webspam – websider med dårligt indhold og snyd med blandt andet link building.

Hummingbird

Hummingbird-algoritmen fokuserer på meningen af dit indhold.  Imødekommer det brugernes intention med søgning. Den søger den webside der besvarer brugerens søgning bedst.

Pigeon

Pigeon-algoritmen vurderer søgeresultaternes placering i forhold til brugeren, så nærliggende kvalitetssikre websider rangerer højest.  .

KAPITEL 5

Hvordan laver jeg seo?

SEO-aktiviteter dækker over en række arbejdsområder, som imødekommer Googles vilkår og kan forbedre din rangering.

Overordnet er der to kerneområder i SEO – on-page SEO og off-page SEO. Hvert område har en række fokuspunkter med underliggende SEO aktiviteter. Nedenfor får du et overblik over kerneområderne samt links til gratis værktøjer.

On-page SEO

Content

Succesfuld content engagerer brugeren og giver værdi. Research brugerens adfærd – hvilke søgninger foretager kunden sig?

Vælg søgeord ud fra parametre, som mængden af søgninger i måneden og konkurrence på ordet.

HTML

Forsiden og landingssider bør være konstrueret ud fra brugen af nøgleord eller søgeordkombinationer, som er resultatet af søgeordsanalysen.

Ordene eller sætningerne skal gå igen i Titles, Meta Description, Headlines, indholdet.

Arkitektur

Websiden arkitektur har ligeledes stor betydning for brugeren oplevelse. Hastigheden af at uploade siderne påvirker brugerens oplevelse og frafald – bounce.

Websiden bliver også vurderet på om den er til at crawle – møder den f.eks. modstand af duplicate content.

Off-page SEO

Linkbuilding

Kvaliteten af links går frem for kvantiteten af links på din webside. Troværdigheden og relevant link building styrker websiden.

Tillid

Websiden bliver ligeledes vurderet på historik, autoritet og identifikation.

Social

Tilliden skabes i høj grad også gennem websiden omdømme og deling.

92%  af virksomheder ser content marketing som et forretningsmæssigt aktivt, men kun 46% har en dokumenteret strategi for deres indsats

KAPITEL 6

Processen for dit SEO-arbejde

Statistik-2
Kapitel1

Sæt dig ind i din virksomhed og dens kontekst

Lav hjemmeside-, brugere- og konkurrenceanalyse for at få et indblik i muligheder og udfordringer. Find ud af hvilken CMS-platform websiden er lavet i her. Eller hvilken WordPress versio websiden er lavet i her.

Kapitel2

Indholdsredigering

Styrk hjemmesiden ved at gennemgå alt indhold og implementer din søgeordsanalyse, så den er en integreret del af dit content.

Kapitel3

Evaluering

Analyser og evaluer din SEO-optimerings indsats. Hvilke sider har haft succes? Hvilke har ikke? Hvorfor ikke? Test. Star processen forfra.

Kapitel4

Søgeordsanalyse

Research og analyser søgeords muligheder

Kapitel5

Ryd op i hjemmesiden

Research og analyser hjemmesidens elementer og tilgængelighed.

Kapitel6

Linkbuilding

Undersøg mulighederne for intern og ekstern linkbuilding til relevante websider.

Brugernes adfærd og handlinger på din hjemmeside udgør de vigtigste rangeringsfaktorer. F.eks. time on site og pages per session

KAPITEL 7

Undgå 3 typiske SEO fejl

Duplicate content

Undgå at have gentagende indhold på din hjemmeside. Googles formål er at give brugeren unikt og værdifuldt indhold, derfor komplicere duplicate indhold Googles crawl.

I tilfælde med produktbeskrivelser kan der forekomme gentagelse – frygt ikke, mindre brug vælter ikke din hjemmeside af pinde, bare du bruger din sunde fornuft og skaber brugervenligt indhold.

Frås med nøgleord

Søgeordsanalysen er lavet, og du har fundet en række nøgleord, som du har brugt i dit content og SEO arbejde. Nøgleordenes formål er at forbedre dit indholds, give mening og skabe værdi til brugerens oplevelse.

Frås med nøgleordene – altså overforbrug af nøgleord i dit indhold bliver straffet af Google. Konsekvensen går udover din rangering i søgemaskineresultaterne. Derfor er det bedre at have fokus på indholdets værdi, fremfor at presse så mange nøgleord ind i teksten, som muligt.

Manglende landingsside med søgeordskombinationer

Søgeordkombinationer kan være superrelevante for dit indhold, fordi de i højere grad imødekommer brugerens efterspørgsel. Du sælger måske sko. Din søgeordsanalyse viser f.eks. at brugere oftest søger ”Vagabond sko”.

Du kan øge trafikken på hjemmeside ved at lave en landingsside med dine bedste søgeordkombinationer. Kombinationen bør sættes ind i din page title, meta description, url, headline, image-name og text.

KAPITEL 8

4 facts – sådan fungerer SEO ikke

SEO betyder ikke topplacering på Google

Der er ingen hokuspokus med SEO. SEO-initiativer er ikke et løfte om topplacering på Google. Arbejdet med SEO øger din synlighed og har som formål at opnå topplacering.

Din placering er ikke konstant

Resultatet af din første SEO optimering slutter ikke her. Din placering vil blive udfordret af konkurrenter, du ændrer din hjemmeside eller Google ændrer sin algoritme.

Brug ikke SEO til at manipulere Google

Konsekvenserne ved at snyde Google – det kaldes black hat seo – er store og ikke besværet værd. I værste fald udelukker Google din hjemmeside fra søgemaskinen.

SEO er ikke en on-off knap

Du starter ikke på SEO og har et færdigt resultat imorgen. SEO er en organisme, der udvikler sig over tid i takt med at Google og dine brugere finder tillid, værdi og relevans i dit indhold. Derfor skal din indsats også være langsigtet – ellers bliver du hurtigt skuffet.

VIL DU HØRE MERE OM DINE MULIGHEDER MED SEO?

 

Inbound Marketing tilgangen benyttes af ledende virksomheder – både på globalt plan og i Danmark. Det er fordi, det fungerer! Vi tager gerne en snak om hvilke ydelser, der er relevante for din virksomhed. Book et møde og kom igang med det samme.