Techpeople

Techpeople

Et nyt spotlight på menneskene i virksomheden

Rebranding af alt online kommunikation, satte de ansatte i første række

Techpeople er en af Danmarks førende konsulenthuse, når du skal have udviklet embeddede løsninger eller have hjælp til IT- & forretningssystemer. Hos Techpeople får du stillet de skarpeste hjerner inden for denne verden til rådighed. Men hvordan sikrer man, at omverdenen forstår, at det rent faktisk er nogle af de dygtigste konsulenter, du får hos Techpeople?

 

  • Udvikling af ny webside med fokus på at sætte konsulenterne i scene
  • Optimering af et moderne nyhedsbrevsdesign samt lead-flows
  • SEO-optimering af websiden med fokus på deres kerneområder
  • Tilknytningen af et nyt karriereområde, der skal tiltrække flere konsulenter

Casen kort fortalt

Techpeople ønskede at tilknytte en inbound marketing strategi, for at tiltrække flere kunder og samtidig “modne” flere potentielle kunder til at ende med ansættelse. For at kunne få et optimalt udbytte af inbound marketing, valgte vi i samarbejde med Techpeople at udvikle en optimeret webside, der sætter fokus på konsulenterne bag og derved skaber klare menneskelige budskaber knyttet op på relevante CTA’er. Formålet værende at skabe flere konverteringer i form af kunder og nye konsulenter.

“Vores besøgende skal forstå, at vi har nogle af branchens bedste konsulenter”

Techpeople var stillet over for et behov for at få optimeret deres online kommunikation. Med en rodet side, der ikke fremstillede virksomhedens egentlige kompetencer og for mange lavt konverterende elementer, skabte deres webside ikke mange resultater. Et eksempel herpå var den klassiske brug af sliderfunktionen, der havde op til 9 forskellige slides. Statistikker viser at kun 1% ser slide 2 og fremefter. Resultatet blev at udvikle en ny webside hvorpå en identitet, skulle skabes omkring formålet at præsentere konsulenter hos Techpeople i en kombination med deres specialområder. Som et konsulenthus er det viden Techpeople sælger, hvorfor eksperterne bag nu er implementeret som et bærende element.

Samtidig er nyhedsbrevets design blevet optimeret til en mere logisk og moderne fremstilling. Desuden er der blevet implementeret et automatisk lead flow, så der nemt indsamles tilmeldinger til nyhedsbrevet. Dette er også bundet op med den ny udviklede teknik-blog, der skal være en vigtig brik i vores mission om at gøre Techpeople til en vidensleder inden for området – bl.a. ved at blogge om emner med høj fagrelevans.

Resultatet

Ved at skabe en webside er hovedformålet at øge antallet af henvendelser til Techpeople – både potentielle kunder og potentielle medarbejdere. De første delmål der arbejdes med er dog en forventning om at brugerne er længere tid på siden, afvisningsprocenten mindskes og der kommer flere tilmeldinger til nyhedsbrevet. Websiden lanceres slut september 2018 og casen opdateres med resultater i en periode herefter.

Techpeople om Itch

For en virksomhed i vækst er det vigtigt at vores hjemmeside afspejler de ændringer som er sket siden vores opstart og frem til den virksomhed vi er blevet til i dag.

Itch har hjulpet os med et 360 graders review af vores virksomheds behov og beskrevet samt implementeret vores nye hjemmeside baseret på nutidige designprincipper og teknikker.

Vi har påskønnet deres knowhow at sparring gennem forløbet og følt os i trygge hænder.

Kim Fahrenholtz, Direktør Techpeople A/S

Se flere af vores cases

LVi har samarbejdet med en masse danske virksomheder – lige fra meget specialiserede B2B virksomheder til brancheorganisationer, foreninger og til webshops. Se hvordan vi har hjulpet dem her.

ER INBOUND MARKETING NOGET FOR MIG?

Tag en uforpligtende snak med os

Er du  i tvivl om inbound marketing er noget, din virksomhed kan få fordel af? Tag en uforpligtende snak med mig. Som certificeret inbound marketing specialist giver jeg gerne min vurdering. Har du brug for et fif eller råd, så hjælper jeg dig gerne.