INBOUND MARKETING & CONTENT CREATION

Case
MILEAGE BOOK

Itch_Case_MileageBook_Website-1

Mileagebook er en elektronisk kørebog henvendt til folk, der kører i forbindelse med deres erhverv. De har udviklet en app, hvorfra man kan registrere ens kørsel, så kørselsregnskabet kan klares mere eller mindre automatisk. Mileage Book havde tre udfordringer, som de ønskede at arbejde med.

Casen Milage Book stillede op

  1. Vi vil have flere brugere af vores app!
  2. Vi skal have flere brugere rykket fra gratis til betalende!
  3. Vi skal have flere virksomheder tilknyttet vores enterprise-løsning!

” VI VIL HAVE FLERE BRUGERE AF MILEAGE BOOK APPEN”

Den første udfordring krævede et fokus på deres tiltrækning af brugere. Hvordan kan Mileage Book tiltrække flere brugere? Her tog vi et nærmere kig på inbound marketing tragten og arbejdede især med tiltrækningsfasen. Det vil sige, at strategien var at skabe indhold, der skaber trafik og opmærksomhed omkring Mileage Book. Derfor arbejdede vi med annoncering på Facebook og LinkedIn, for at bringe budskabet ud til de udvalgte målgrupper. Med en specifik indsats målrettet mod nøje planlagt målgrupper, sikrede vi gode resultater fra annoncerne. Inden annonceringen påbegyndte, var det dog vigtigt, at sikre at den webside brugerne mødte, var optimal. Det kan sammenlignes med at annoncere for åbningen af din nye butik. Hvis butikken ikke er gjort pænt i stand, så får de besøgende et dårligt indtryk. Derfor var vores hovedfokus på at opsætte landingssider, der kunne sikre konverteringer af de besøgende til leads. Og endnu vigtigere at få en masse indgange til disse landingssider, så brugerne ikke blot besøgte siden for at forlade den igen. 

b

Produktion af relevant indhold

 

Udvikling af optimerede landingssider

 

Facebook & LinkedIn annoncering

 

Aktiv-1@2x-2-400×365
Ydelser_Social2-1

“VI SKAL HAVE RYKKET VORES BRUGERE FRA GRATIS TIL BETALENDE”

For at rykke brugere fra gratis til betalende brugere, satte vi fokus på at udsende automatiserede e-mails. Denne streng af e-mails opsatte vi med forskellige elementer, der skulle tilfredstille brugeren. Mange virksomheder har fokus på at sende e-mails med tekster som “køb” eller “Vi vokser som virksomhed”. I vores øjne er det vigtigt, at starte med at give brugeren indhold, der giver viden. Derfor opsatte vi en række på 5 e-mails, hvor de første havde fokus på, hvordan man registrerer sin kørsel efter bedste anbefalinger og hvordan man benytter 60-dags reglen. Herefter fulgte den 3. mail med fokus på produktets fordele ved en opgradering, en 4. mail med udtalelser fra tilfredse kunder og tilsidst en opsummering med et specielt tilbud.

Formålet værende at først opbygge et behov for derefter at overbevise brugeren om, at Mileage Book er det rigtige valg af løsning til behovet. 

mileagebook

“Vi vil have flere virksomheder til at benytte vores erhvervsløsning”

For at skabe flere erhvervskunder, var det i vores øjne vigtigt at præsentere de succesfulde cases, som Mileage Book allerede havde fra andre virksomheder. Derudover ville vi gerne lægge fokus på de kåringer, som deres app har modtaget. Ved at udarbejde landingssider der var fokuseret på specifikke brancher, og krydre disse sider med nogle af de ovenstående elementer, sikrede vi en høj konvertering og en bedre indsamling af relevante leads. Disse landingssider blev sammensat med Adwords og LinkedIn annoncer, der målrettedes mod netop disse brancher.

Derved skabte vi en indgangsvinkel for det rette segment til vores landingssider, der talte direkte og meget specifikt til de besøgende. Dette skabte troværdighed og relevans for den besøgende og sikrede flere kunder.

ER INBOUND MARKETING NOGET FOR MIG?

Tag en uforpligtende snak med os

Er du  i tvivl om inbound marketing er noget, din virksomhed kan få fordel af? Tag en uforpligtende snak med mig. Som certificeret inbound marketing specialist giver jeg gerne min vurdering. Har du brug for et fif eller råd, så hjælper jeg dig gerne.