Itch_Case_Himalayan_Website

Himalayan Project

Storytelling fra de nepalesiske bjerge

Rebranding med nyt website og tilknytningen af content marketing

Himalayan Project er en nødhjælpsorganisation der yder støtte til Nepal. Himalayan Project fokuserer på beboerne i og omkring Himalayas bjerge. Organisationen har en yderst aktiv bestyrelse og etableret mange gode projekter i Nepal. Himalayan Project kom til os med et mål om at styrke deres brand og øge deres kendskabsgrad.

 

  • Rebranding af alt online kommunikation
  • Udviklingen af en webside med fokus på at tilknytte flere medlemmer og øge støtten
  • Content marketing med de mange gode historier fra den nepalesiske befolkning som grundstammen

Casen kort fortalt

Himalayan Project har en stor udfordring med at skaffe nye medlemmer. Især de yngre medlemmer. Organisationen har eksisteret i mange år, men de oplever at være fastlåst med det samme antal medlemmer. For at tiltrække flere yngre medlemmer, vil de gerne prøve at øge deres fokus på online marketing.

“Hvorfor ved folk ikke vi eksisterer?”

Himalayan Project består af en masse ildsjæle, der arbejder hårdt for at forbedre vilkårene for nepaleserne. Desværre oplever de, at på trods af deres store arbejde, så rettes der ikke opmærksomhed nok mod organisationen. Derudover har de svært ved at tiltrække støtte og nye medlemmer. Organisationen føler at de er oversete. Organisationen har et noget “rustent” brand, som bestemt ikke forbedres af websiden og kommunikationsmaterialet der er udarbejdet i 90’erne.

Resultatet

Himalayan Project var en enormt spændende case for os. Her var nemlig en unik mulighed for at aktivere en masse af det gode content, de lå inde med. Som første step i hele processen gennemgik organisationen en rebranding proces, hvor der var fokus på den overordnede strategi samt den visuelle identitet. Dette blev efterfølgende koblet op på den nye webside, som blev udarbejdet med udgangspunkt i en content marketing strategi. Ved at få indsamlet de mange gode historier, som organisationen lå inde med, er der blevet skabt enormt meget spændende indhold, der skaber en grobund for organisationen. Det endelige resultat udrulles i efteråret 2018 og vi er meget spændte på resultatet af arbejdet. Det klare succeskriterie er en side med en stigning i trafikken på minimum 200% samt en markant medlemstilgang.

 

  • Rebranding har gjort Himalayan Project til en moderne og mere “interessant” organisation
  • Webside udviklet med udgangspunkt i “den gode historie”
  • Forventning til markant stigning i trafik samt medlemstal

Se flere af vores cases

LVi har samarbejdet med en masse danske virksomheder – lige fra meget specialiserede B2B virksomheder til brancheorganisationer, foreninger og til webshops. Se hvordan vi har hjulpet dem her.

ER INBOUND MARKETING NOGET FOR MIG?

Tag en uforpligtende snak med os

Er du  i tvivl om inbound marketing er noget, din virksomhed kan få fordel af? Tag en uforpligtende snak med mig. Som certificeret inbound marketing specialist giver jeg gerne min vurdering. Har du brug for et fif eller råd, så hjælper jeg dig gerne.