Itch_Case_Ginhuset_Website

Ginhuset

Når luksusgin skal sælges online med samme oplevelse som hos din lokale vinhandler

Flere kunder med fokus på en content marketing strategi

Ginhuset er en ny webshop på det danske marked der forsøger at konkurrere på det populære produkt “gin og tonic”. Ginhuset tilbyder gin samt relaterede produkter af højeste kvalitet. For at kunne konkurrere på et i forvejen fyldt marked, var ønsket at skabe indhold der skabte trafik. Desuden skulle dette indhold leveres på platforme, der var relevante for målgruppen.

 

  • Content marketing – udviklingen af relevante blogs, opslag på sociale medier og effektive nyhedsbreve
  • Optimering af lead flows, der giver flere nyhedsbrevstilmeldinger
  • SEO-optimering af websiden
  • Opsætning af annoncering i et sammenspil mellem Facebook, Instagram og Google.

“Hvordan får vi folk til at købe luksusgin online?”

Ginhuset ønskede at få udviklet en strategi for deres digitale kommunikation, ud fra et ønske om at kunne penetrere et marked med mange stærke konkurrenter. Herunder var et ønske om at få deres identitet til at spille igennem. At få budskabet ud om, at online handel af spiritus ikke blot var på discountvarer, men at man kunne tilbyde den samme information og viden, som opnås hos din lokale vin- & spiritusforhandler.

Resultatet

Med udviklingen af en content marketing strategi samt målrettet annoncering har Ginhuset tredoblet salget. Gennem en kortlægning af målgruppen og opsætningen af kampagner på sociale medier, har det været muligt at lave relevante annoncer, der gav Ginhuset en roi på mere end 350%. Ved at arbejde strategisk med Instagram er antallet af følgere vokset med over 600% – alt sammen igennem organiske opslag. Desuden har blogindlæg forhøjet trakfikmængden markant og produkter omtalt i blogs, har herefter været de mest solgte.  Dertil er den gennemsnitlige åbningsrate øget med 12% og klikraten mere end fordoblet. Dette er sket ved at ændre fokus fra “salg” til “fortælling” om produkterne og oplevelser samt en tilføjelse af præcise og synlige call to action knapper. Derudover har vores fokus på at skabe lange og relevante produkttekster sikret, at en stor andel af Ginhusets produkter rangerer som nr. #1 på Google. Ginhuset er på et år med os vokset fra at være et hobbyprojekt til nu at være et ApS med ansatte. Det er vi enormt stolte af.

%

Forøgning af trafik

%

ROAS

Søgeord i top 5 på Google

%

Tilmeldinger til nyhedsbrev

Se flere af vores cases

LVi har samarbejdet med en masse danske virksomheder – lige fra meget specialiserede B2B virksomheder til brancheorganisationer, foreninger og til webshops. Se hvordan vi har hjulpet dem her.

ER INBOUND MARKETING NOGET FOR MIG?

Tag en uforpligtende snak med os

Er du  i tvivl om inbound marketing er noget, din virksomhed kan få fordel af? Tag en uforpligtende snak med mig. Som certificeret inbound marketing specialist giver jeg gerne min vurdering. Har du brug for et fif eller råd, så hjælper jeg dig gerne.