Itch_Case_ASNET_Website-1

ASNET Board

Webudvikling med fokus på bedre call-to-action

Bedre konvertering og leadgenerering

ASNET Board er et non-profit netværk, der arbejder med værdiskabende bestyrelsesarbejde. Med fokus på både at finde bestyrelsesposter til deres medlemmer, samt at finde relevante kandidater til virksomheders bestyrelser, navigerer ASNET Board på tværs af to målgrupper. ASNET Board benytter allerede flere digitale platforme, men ser udfordringer i at tiltrække nye medlemmer.

 

  • Udvikling af nyt website
  • Fokus på CTA’er der guider brugeren
  • Højere konvertering fra formularer

Casen kort fortalt

ASNET Board stod med en generelt udfordring om at få deres besøgende til at blive længere tid på deres webside. En udfordring der har stor indflydelse på ens Google rangering, da afvisningsprocenten og tiden folk bruger på en webside, er blandt de vigtigste rangeringsfaktorer.

“Hvorfor gider folk ikke blive på vores webside!??”

ASNET Board får generelt meget trafik til deres webside, men oplever samtidig en høj afvisningsprocent. Brugere oplever desuden en del udfordringer med siden på mobilvisning, som gør at afvisningsprocenten her bliver endnu højere. Derudover understøtter websiden ikke det moderne udtryk, som ASNET Board forsøger at kommunikere på tværs af andre platforme.

 

  • Fokus på responsiv webside
  • Re-design der afspejler et moderne ASNET Board
  • Integration til sociale medier
  • Genopbygning af strukturen, så brugeren nemt kan navigere rundt

Resultatet

Løsningen for ASNET Board blev at gennemgå websiden for den store datamængde og fokusere på at mindske antallet af menuer, og sammensætte siderne, således brugerne fik en mere logisk rejse igennem siden. Dertil skulle synlige call to action knapper, guide brugeren igennem siden på bedre vis. Dermed vil den besøgende få mere information om ASNET Board, hvilket var en af udfordringerne på den tidligere side. Dertil er sidens optimeret til responsivt brug og menustrukturen er ændret, således den igen hjælper brugeren med at navigere rundt på siden, fremfor at mislede. Siden lanceredes december 2017. Det samlede resultat gav en lavere afvisningsprocent, en forøgning af brugerens gennemsnitlige besøgstid og et væsentlig højere antal konverteringer.

Se flere af vores cases

LVi har samarbejdet med en masse danske virksomheder – lige fra meget specialiserede B2B virksomheder til brancheorganisationer, foreninger og til webshops. Se hvordan vi har hjulpet dem her.

ER INBOUND MARKETING NOGET FOR MIG?

Tag en uforpligtende snak med os

Er du  i tvivl om inbound marketing er noget, din virksomhed kan få fordel af? Tag en uforpligtende snak med mig. Som certificeret inbound marketing specialist giver jeg gerne min vurdering. Har du brug for et fif eller råd, så hjælper jeg dig gerne.