Vælg en side

Mileage Book fik flere downloads og flere betalende brugere

Mileagebook er en elektronisk kørebog henvendt til folk, der kører i forbindelse med deres erhverv. De har udviklet en app, hvorfra man kan registrere ens kørsel, så kørselsregnskabet kan klares mere eller mindre automatisk. Men Mileage Book havde tre store udfordringer, som de ønskede at arbejde med:

  • Flere brugere af appen
  • Flere gratis brugere skal blive betalende brugere
  • Flere virksomheder skal tilknyttes enterprise-løsningen

 

5Tegnebræt 3800

Lokation: Silkeborg

Ansatte: 9

Branche: Computersoftware

Mileage Book leverer en elektronisk kørebog, til at holde styr på virksomheders kørselsregnskab, hvad end det er en enkeltmandsvirksomhed eller en hel koncern. Mileage Book ønsker at minimere den tid, der bliver brugt på kørselsafregning for alle led i organisationen.

Casen kort fortalt

Mileage Book stod med to store udfordringer. Den ene var, at de ønskede at tiltrække flere brugere. Den anden var, at de gerne ville konvertere deres brugere til at blive betalende brugere. Og det er en udfordring som flere virksomheder, der leverer gratis og betalt content, oplever. Som inbound marketing bureau vidste vi, at ved at det ikke nytter med et produktorienteret fokus. Nej vi skal  fokusere på brugerne og deres behov, og denne strategi fik Mileage Book til at styrke deres forretning.

“Vi vil have flere virksomheder til at benytte vores erhvervsløsning”

Hvordan kan Mileage Book tiltrække flere brugere? Vi tog et nærmere kig på inbound marketing tragten og arbejdede især med tiltrækningsfasen. Det vil sige, at strategien var at skabe indhold, der skaber trafik og opmærksomhed omkring Mileage Book. Derfor arbejdede vi med annoncering på Facebook og LinkedIn, for at bringe budskabet ud til de udvalgte målgrupper. Med en specifik indsats målrettet mod nøje planlagt målgrupper, sikrede vi gode resultater fra annoncerne. Inden annonceringen påbegyndte, var det dog vigtigt, at sikre at den webside brugerne mødte, var optimal.

For at rykke brugere fra gratis til betalende brugere, satte vi fokus på at udsende automatiserede e-mails. Denne streng af e-mails opsatte vi med forskellige elementer, der skulle tilfredstille brugeren. Mange virksomheder har fokus på at sende e-mails med tekster som “køb” eller “Vi vokser som virksomhed”. I vores øjne er det vigtigt, at starte med at give brugeren indhold, der giver viden. Derfor opsatte vi en række på 5 e-mails, hvor de første havde fokus på, hvordan man registrerer sin kørsel efter bedste anbefalinger og hvordan man benytter 60-dags reglen. Herefter fulgte den 3. mail med fokus på produktets fordele ved en opgradering, en 4. mail med udtalelser fra tilfredse kunder og tilsidst en opsummering med et specielt tilbud.Formålet værende at først opbygge et behov for derefter at overbevise brugeren om, at Mileage Book er det rigtige valg af løsning til behovet.

  • Produktion af relevant indhold
  • Udvikling af optimerede landingssider
  • Facebook & LinkedIn annoncering

 

 

Vores løsning

For at skabe flere erhvervskunder, var det i vores øjne vigtigt at præsentere de succesfulde cases, som Mileage Book allerede havde fra andre virksomheder. Derudover ville vi gerne lægge fokus på de kåringer, som deres app har modtaget.

Ved at udarbejde landingssider der var fokuseret på specifikke brancher, og krydre disse sider med nogle af de ovenstående elementer, sikrede vi en høj konvertering og en bedre indsamling af relevante leads. Disse landingssider blev sammensat med Adwords og LinkedIn annoncer, der målrettedes mod netop disse brancher.
Derved skabte vi en indgangsvinkel for det rette segment til vores landingssider, der talte direkte og meget specifikt til de besøgende. Dette skabte troværdighed og relevans for den besøgende og sikrede flere kunder.

Vi hjalp kunden med

Website ydelser

content

Læs mere 

Itch_WWW_Ydelser_Inbound

website udvikling

Læs mere 

Website ydelser

social media annoncering

Læs mere 

ER INBOUND MARKETING NOGET FOR MIG?

Tag en uforpligtende snak med mig

Er du  i tvivl om inbound marketing er noget, din virksomhed kan få fordel af? Tag en uforpligtende snak med mig. Som certificeret inbound marketing specialist giver jeg gerne min vurdering. Har du brug for et fif eller råd, så hjælper jeg dig gerne.