Tiltræk kunder med inbound marketing

Er du træt af at halse efter potentielle kunder for at lokke dem ind i din forretning? Ville det ikke være klasse, hvis de selv rakte ud til dig, når de havde brug for dine ydelser eller produkter? Jo, det ville det!

Er din målgruppe B2B, bør du helt sikkert overveje at sadle op og ride med på inbound marketing bølgen. Som HubSpot partner og eksperter i B2B marketing hjælper vi virksomheder med at folde inbound marketing ud i deres forretning. Og vi kan også hjælpe dig. 

Book et møde
Alexander-tavle

Hvorfor vælge en samarbejdspartner?

Nå du kaster dig ud i inbound marketing, eller ønsker flere ressourcer til at vedligeholde og udfordre dit nuværende setup, gør du dig formentlig en del overvejelser.

Skal du samarbejde med et bureau om marketing? Vil du hellere selv ansætte en person internt? Eller skal du søge hjælp hos en freelancer? Det afhænger fuldstændig af dit behov og din situation.

Her er vores bud på 5 situationer, hvor du bør overveje at samarbejde med en partner.

Book et møde

Hvilke taktikker kan et samarbejde indeholde?

Når vi samarbejder med virksomheder om inbound marketing, tager vi altid udgangspunkt i den konkrete virksomhed, målgruppen og markedet. Den viden bruger vil til at skræddersy et setup bestående af forskellige taktikker, der hver især bidrager til det overordnede mål – at skabe interesse om dit brand og dine produkter, som viser sig på bundlinjen i form at øget salg og vækst. Herunder ser du nogle af de taktikker, vi bruger til at skræddersy marketingsamarbejder.

Hvordan er processen?

Når vi starter et samarbejde, følger vi den samme proces. Det er med til at sikre, at vi kommer godt i gang, at I løbende får de rette leverancer, og at samarbejdet hele tiden udvikler din virksomhed.

Onboarding

Først starter vi med en god onboarding af dig som kunde. Vi sørger for, at vi får svar på alle de vigtige spørgsmål om samarbejdet og jer som virksomhed. Derudover møder du det team, du kommer til at samarbejde med. 

Meet and greet
Opsætning

Strategi & analyse

Sammen lægger vi en strategi for samarbejdet. Hvad er målsætningen? Hvad skal vi nå? Hvilke taktikker skal vi anvende? Det baserer vi typisk på en analyse, hvor vi dykker ned i jeres data, undersøger målgruppen og markedet og lytter til jeres erfaringer.

Strategi workshop
Projektplan for de næste måneder

Det løbende samarbejde

Vi eksekverer på den plan, der er lagt ud fra strategien. Den vil typisk laves med et 6-måneder perspektiv. Hver måned mødes vi og drøfter udviklingen, gennemgår månedsrapporter og afklarer den kommende måneds indsatser.

Marketing indsatser
Månedsmøde
Afrapportering

Evaluering & udvikling

Selvom vi løbende overvåger og justerer indsatserne på baggrund af resultaterne, er der også behov for at tage de langsigtede briller på. Nogle indsatser og taktikker skal nemlig have tid til at virke, før vi ser resultaterne. Derfor afholder vi hver 6. måned et strategimøde. Vi vurderer blandt andet, om vi har nået vores mål, om strategien skal tilpasses, eller om der skal ændres i indsatserne.

Strategimøde
Tilpasning af indsatser

Leder du efter andre samarbejdsformer?

Vi tilbyder ikke kun samarbejder om marketing. Vi kan bl.a. hjælpe dig med:

Vil du se mere om vores services & priser?

morten-michael-skærme

Vores kunders resultater

Værd at vide om et samarbejde

Før du indgår et samarbejde, er der oftest en masse spørgsmål, du søger svar på. Vi har samlet de mest hyppige her, så du kan blive klogere på, om vi er det rette match for din virksomhed.

Book et møde
Hvor længe binder jeg mig?

Vores bindingsperioder er på 1 + løbende måned. Vi arbejder med de kortest mulige bindingsperioder, da vi tror på, at så længe vi skaber værdi, kan vi fastholde vores samarbejde. Og kan vi ikke længere skabe værdi, skal I også nemt kunne komme videre. 

Hvem er jeg i dialog med?

Du får tilknyttet en fast projektleder, som du altid kan tage fat i, hvis der er spørgsmål. Projektlederen sikrer, at alle indsatser har fokus på strategien, og er bindeleddet mellem dig og vores team af specialister. 

Hvordan ved jeg, om samarbejdet giver værdi?

I vores samarbejder indtænkes vores marketing techstack. Det betyder, at du kan få en samlet månedsrapport, der kan trække data fra alle de store platforme. Derudover opsætter vi heatmaps og mouse-tracking, så vi kan se, hvordan dine besøgende agerer. 

Hvor ofte er vi i dialog?

Hver måned afholder vi et månedsmøde, hvor vi gennemgår indsatserne fra den forrige måned, resultaterne herfra og indsatserne for den kommende måned. Derudover er vi løbende i dialog om opgaverne, og sætter gerne faste møder op på ugebasis eller hver 14. dag. Vores erfaring er, at vi typisk er i dialog hver uge. 

Er du frisk på at tage et møde om et samarbejde?

Fedt, så lad os få det booket! Vores Inbound strateg og Partner i Itch, Casper, er klar til at tage et møde med dig, når det passer ind i din kalender.

pil til mødemodul2