Optimér din salgsproces med leadscoring
Sælger du et produkt med en lang købsrejse? Undgå, at dine sælgere spilder tid på leads, der “bare kigger”. Opsæt leadscoring i dit marketing setup og brug adfærds- og profilbaseret leadscoring til at få indblik i dine leads’ købsparathed.
Vi har gjort det nemt for dig med vores skabelon til definition og mapping af dit leadscoring framework. Vi har lavet et udkast til begynderen, der aldrig har arbejdet med leadscoring før og og en skabelon til den mere avancerede bruger, der gerne vil dykke helt dybt ned i leadscoring. Med leadscoring sikrer du:
Download skabelon
Leadscoring hjælper din prioritering og med at holde fokus på de salgsklare leads.
Dine sælgere skal ikke spilde tiden med kolde leads. Marketing skal levere de mest salgsklare leads først. Det gør du med leadscoring.
Ved at sætte leadscoring op, kan du skabe et overblik over dine kundeemners adfærd og du kan nemmere rapportere på dine marketingindsatser til din ledelse og salgsafdelingen. Du kan sætte grænser for, hvornår leads skal sendes til salg, når du er sikker på, at dit lead er købsparat.
Vores skabelon til leadscoring giver dig både et eksempel på et simpelt leadscoring setup og et eksempel på et avanceret setup. Begge hjælper dig med at kvalificere dine leads før du overleverer dem til salg.
Det hjælper dig også med at rapportere på, hvad der skal ske med dine leads efter de er kommet ind i din inbound salgstragt. Hvor mange af dine leads er blevet til salgskvalificerede leads og hvilke emner interagerer de f.eks. mest med?