Styrk din konkurrenceevne med en god value proposition på din webside

af | 27. jun 2018 | Content Marketing

Har du styr på vigtigheden af en god value proposition? Får du fremstillet din value proposition på en god måde på din webside, eller er det et område, du ikke lige har skænket så mange tanker? Du får her en kort artikel og en infografik, der viser dig lige præcis vigtigheden af en god value proposition og hvordan du kommer i gang med at udforme den.

Din value proposition er essensen af din konkurrenceevne. Det er det der gør, at du har en plads på markedet. Det identificerer dine værdier og hvorfor din målgruppe bør købe fra dig frem for dine konkurrenter. Det er desuden en af de vigtigste faktorer, når du skal sikre at du lander et salg – og ikke taber det.

For at skrive en god value proposition, så bør du gennemgå disse 5 skridt, som sikrer at man hurtigt og klart får et indtryk af hvad din virksomhed tilbyder og værdien af netop dit tilbud.

  1. Identificer alle fordelene ved din ydelse/dit produkt
  2. Beskriv hvorfor disse fordele giver værdi
  3. Fastlæg dine kunders største udfordring
  4. Knyt den værdi du tilbyder til deres udfordring
  5. Differentier dig selv som den stærkeste udbyder af denne værdi.

Læs mere om hvordan skaber godt indhold med vores content marketing introduktion her. 

Selvom du netop har fået at vide, at din value proposition er det der beskriver din konkrete fordel, som adskiller dig fra dine konkurrenter, så er det ikke et slogan eller noget der beskriver din position i markedet. Danmarks største malerkæde er ikke en value proposition. Det giver ikke værdi for kunden i forhold til dine konkurrenter. Din value proposition beskriver hvilke udfordringer det er, at du hjælper din kunde med at løse og hvorfor det er dig, der skal løse dem.

Firmaet Lyft, der minder lidt om Uber, præsenterer deres Value Proposition på en spændende måde ved at vise produktet på samme tid. Det gør det nemt at se, hvilken værdi produktet giver til mig som kunde og hvad jeg kan forvente af det. Dog er det ikke så skarpt i formidlingen, da det ikke fortæller mig, hvad jeg får af værdi.

Her gør Uber det bedre med en præcis fortælling af, hvad appen giver mig som bruger.

Se vores infografik, der giver dig et nemt overblik over, hvad en value proposition er og hvad den skal indeholde.

Itch_ContentMarketing_Infographic

FÅ SPÆNDENDE INSPIRATION OG NY VIDEN DIREKTE I DIN INDBAKKE

Læs flere af vores blogs

HubSpot blandt de bedste CMS-systemer i 2019

  HubSpot Content Management Software (herefter nævnt CMS) blandt verdens førende CMS-systemer. I hvert fald hvis du spørger mere end 2.500 uafhængige brugere på G2.com. Disse brugere arbejder i alt fra store til små virksomheder, og kommer fra forskellige...

10 måder du hurtigt kan få flere leads med Hubspot

  Det bliver mere og mere udfordrende at få leads. Du skal mere end at skrive spændende blogs der giver værdi, informerer og skaber tillid hos dine besøgende på din hjemmesiden, før de overhovedet overvejer at udfylde en formular på din hjemmeside. Du skal i...