Vælg en side

HubSpot Sales Hub 2020 – Hvad er det?

af | 4. mar 2020 | HubSpot, Inbound Marketing

23 min læsning
HubSpotFreeCRM

HubSpot er platformen, der kan styrke og vækste din virksomhed med et tungt fokus på inbound marketing og salg. HubSpot Sales Hub giver dig en platform til alle dine sagsakviteter, så du fra samme sted kan se, når en kunde åbner din e-mail, spore hver interaktion og organisere dine aktiviteter. Med Sales Hub kan du dermed spare tid i samtlige stadier af salgstragten.

Sales Hub hjælper dig med at få mere struktur på salgsarbejdet, så du kan blive bedre til at følge op og bearbejde leads effektivt. Du får hjælp til at bygge en effektiv proces, til at engagere dine leads og gøre dem til kunder.

Sales Hub giver dig mulighed for at få fuldt overblik over dine leads, automatisere dine opgaver, følge med i hver interaktion, når de leads interagerer med dit indhold, og gør det nemt at følge op på leads. Ved at samle alle dine salgsaktiviteter ét sted, bliver dit arbejde lettere og mere effektivt. Og vigtigst af alt, så kan du bruge denne data til at have en mere relevant samtale med dit lead.

Sales Hub er naturligvis integreret med HubSpot CRM.

Du behøver ikke være en stor virksomhed med et stort budget, eller have et hav af kunder og kontakter i din database, for at kunne benytte HubSpots platform. Alt efter hvilket behov din virksomhed har, så er der en løsning, der dækker dit behov. Og hvis du vokser (Mega fedt!), så kan du opgradere og få nye værktøjer og funktioner, som kan optimere dine salgsmuligheder.

I denne blog bliver du klogere på:

  • Optimer dit salg med HubSpot
  • Hvad er HubSpot Sales Hub?
  • HubSpot Sales Hub pakker
  • HubSpot Sales Hub Starter: Forbedre salgsresultater
  • HubSpot Sales Pro: Implementér og skalér inbound salgsfunktioner
  • HubSpot Sales Enterprise: Sælg mere, arbejd mindre
  • Sådan styrker HubSpot Sales din vækst
KONTAKT

Er HubSpot det rette valg for din virksomhed? Lad os hjælpe dig med en vurdering af behov og løsninger.

Optimer din proces med HubSpot

HubSpot kan ses som ét økosystem, der hjælper dig med at implementere inbound og håndterer dine marketing-, salgs- og serviceaktiviteter. Det hele er opbygget af det samme system, så alle afdelinger (Marketing, Salg og Service) arbejder det samme sted. Det skal sikre en bedre overlevering mellem afdelingerne, og skal resultere i en bedre oplevelse for kunderne. Eksempel: Marketing leverer relevant viden til kunder gennem blogs og nyhedsbreve. Salg kan følge med i, hvilket indhold og mails, kunder interagerer med, og dermed kan salg tage fat, når kunden er varmest, og har størst mulighed for at konvertere.

HubSpot forenkler inbound marketing og gennem en brugervenlig platform, er det let for de fleste at gå i gang med at tiltrække besøgende, skabe leads, og konvertere dem til kunder, mens du samtidig styrker relationen til dine eksisterende kunder. For mere om denne filosofi, kan du læse om inbound Flywheel. 

HubSpot tilbyder ‘Hubs’ – pakker og platforme, som centrerer sig omkring HubSpots CRM (Btw. CRM er gratis!). Hver pakke hjælper med at forbedre din virksomheds aktiviteter inden for marketing, salg og service. Hver ‘Hub’ er et stærkt redskab, der hjælper din virksomhed med at optimere processer og samle aktiviteter. Tilsammen udgør de fire ‘Hubs’ et enormt effektivt værktøj, der styrker din virksomhed og kan hjælpe med at vækste.

HubSpots software består af:

  • HubSpot CRM
  • Marketing Hub
  • Sales Hub
  • Service Hub
HubSpot topic cluster

Bliv klogere på Sales Hub i dette blogindlæg, og læs om de forskellige pakkeløsninger, der kan passer til din virksomheds behov.

Hvad er HubSpot Sales Hub?

Kunder ønsker selv at lave deres online research, inden de foretager et køb. Det betyder, at virksomheder og salgsafdelinger bliver nødt til at tilpasse sig kundernes nye måder at søge viden på og købe produkter/ydelser.

HubSpot Sales Hub giver dit salgsteam (Eller salgsperson) redskaberne til at connecte med flere leads på den rigtige måde. Du får værktøjer og funktioner til at automatisere gentagne processer, skabe konsistens i kommunikationen og optimere timing i enhver interaktion. Alt sammen henblik på at dine leads konverterer til kunder.

Det er den perfekte platform til, at sikre at alle i dit salgsteam ved det samme om leads, så der ikke bliver kørt den samme salgstale to gange på samme lead. Samtidig kan du se hvilke sider, dit lead har besøgt. Det betyder, at du ved hvilke produkter, de er i overvejelse omkring. Med den info kan du have en mere relevant dialog. 

Sales Hub er tæt forbundet med HubSpot CRM. Bruger du allerede et andet CRM-system, som f.eks. Salesforce? Så bare rolig, HubSpot har gjort det let at integrere nuværende salgssystemer med HubSpot Sales Hub. Dog skal du have Sales Pro eller Enterprise, hvis du vil integrere dit nuværende system. Forskellen på disse kommer vi ind på senere. 

HubSpot Sales Hub pakker

Indgangsbarrieren for at gå i gang HubSpot er meget nem – det er faktisk helt gratis! Ja, HubSpot er gratis, så du kan bare gå i gang nu.

I stedet for at læse om funktioner, værktøjer og gennemgå anbefalinger, kan du selv afprøve Sales Hubs værktøjer og dermed finde ud af, om HubSpot er det perfekte match for dig og din virksomheds behov – helt uden at svinge dankortet.

Denne gratis pakke kan du læse mere om i næste afsnit. Men når du sidder med din gratis pakke, og opdager alle de smarte funktioner Sales Hub tilbyder, vil du sikkert også støde på problemer – det er en gratis pakke, og derfor er der også begrænsninger i pakken, og det skal du være opmærksom på inden du starter. Vi nævnte tidligere, at Sales Hub har en fuld palette af salgsværktøjer, og det har de også. Bare i forskelligt omfang og til forskellige pakker.

Få et fuldt overblik over funktionerne her. 

I næste afsnit kan du læse meget mere om, hvad hver enkelte indeholder.

HubSpot Sales Hub har tre forskellige løsninger:

  • Sales Hub Starter, for mindre  teams der vil have samlet deres salgsaktiviteter ét sted og har behov for de vigtigste funktioner for at holde salg kørende
  • Sales Hub Pro, for mere erfarne salgsfolk til håndtering og optimering af nuværende salgsaktiviteter.
  • Sales Hub Enterprise, en fuld palette af salgsværktøjer til store salgsteams, der har behov for en stor kontaktdatabase.

HubSpot Sales Starter: Forbedrer dine salgsresultater 

Sales Starter gør det muligt for mindre eller nystartede salgsteams at øge produktiviteten, forkorte købsprocessen og forbedre lukningsraterne. Dette er den mindste pakke af Sales Hub, og det giver også nogle begrænsninger. Dermed ikke sagt at Starter er en ringe pakke, det er den på ingen måder. Er din virksomhed lille, dit salgsteam består af få personer, eller vil I gerne prøve kræfter med leadgenerering, så er Starter den helt perfekte pakke for jer.

Sales Hub hjælper dig på alle niveauer med at forbedre dit salgsteams arbejde. Det gælder både små som store integrationer og funktioner. Alle værktøjer der i det store billede styrker dine salgsaktiviteter.

Med Sales Starter får du de grundlæggende værktøjer til salg. Du kan kun tilknytte én bruger, men du får alligevel et godt indblik i, hvordan Sales Hub kan hjælpe dig med at automatisere, samle og optimere dine salgsaktiviteter.

Hvad end du har Starter, Pro eller Enterprise, får du de samme funktioner med, som du får med i HubSpot CRM.

Du får f.eks. en kontaktdatabase (CRM), som er guld værd for dig. Alle kontakter bliver opdateret i din kontaktdatabase, lige meget om det er et nyt lead eller en eksisterende kunde. Du får adgang til vigtig viden og indsigt om dine kontakter, bl.a. informationer som navn, e-mail, telefonnummer og virksomhed, og du får illustreret en tidslinje med dine interaktioner med dette lead og dit leads interaktioner med din virksomhed – eks. hjemmesidebesøg, e-mail åbninger osv.

GUIDE

Bliv klogere på, hvordan gratis værktøjer kan optimere din proces. Find ud af, om ikke HubSpot CRM kan hjælpe dig.

Bliv ved med at læse, og bliv klogere på nogle af de funktioner, som Sales Starter tilbyder.

Mødebooking
Dette værktøj gør det nemt for potentielle leads at booke et møde med dig eller andre i salgsteamet via din Google kalender eller Office 365 kalender. De skal ikke frygte at blive ringet op af en salgsperson, lige efter at de har udfyldt en formular. Nej, de bestemmer nemlig selv, hvornår og i hvor lang de vil snakke med dit salgsteam, ved at booke et møde direkte i din kalender. Og du får naturligvis besked, når der bookes et møde. Mødebooking kan du indsætte i din e-mail til leads, men du kan også indsætte det på dit website, som en form for CTA, og opfordre besøgende til at booke et møde med dig.

Typeform pillar page

Sales Dashboard
Her kan du få overblik over alle dine salgsaktiviteter og performance. Du kan b.la. se de tasks, du har fået tildelt, deals du selv har oprettet og din overordnede produktivitet. Du får udvidet din rapportering med standard salgsrapporter og produktivitetsrapporter. Brug denne data til at se, hvor og hvad du skal forbedre.

Typeform pillar page

Team e-mail
Forbind e-mail adresser til ‘conversations inbox’, for at gøre indgående e-mails til tickets eller send dem direkte til en delt indbakke. Det kan eksempelvis være smart, hvis i har en samlet mail for salg, og derfra skal viderefordele internt til den rette sælger. 

E-mail tracking og notifikationer
Det er muligt at tracke dine e-mails, som du sender til individuelle leads. Du kan se hvem, der modtager og åbner dine mails, og du får notifikationer, når din modtager åbner mailen eller klikker på CTA’er i den. Som tidligere nævnt, kan du i kontaktdatabasen se alt hvad HubSpot tracker. Dermed ved du, om dit tilbud er blevet modtaget og vurderet, og du kan følge op med den rette respons, hvis du ikke har fået svar inden for en given periode.

Typeform pillar page

E-mail sequences
Dette er begyndelsen på Automation. Med ‘e-mail sequences’ kan du nemlig automatisere den tidskrævende opfølgning med mails og tasks. Du sparer både tid og sikrer dig også, at ingen potentielle leads slipper forbi dig. Det er muligt at opsætte 1.000 sequences pr. konto, og du kan sætte op til 150 kontakter i gang på sequence dagligt. Dermed kan du skabe struktur i dit salg, og følge resultaterne rent statistisk.

Calling
Det her værktøj er virkelig smart. Med ‘calling’ kan du ringe til dine kontakter direkte i HubSpot. Så du slipper for at taste numre ind på din telefon, det er så nemt. Det bliver nemmere for dig, at notere vigtige informationer fra opkaldet, når du slipper for telefonen. Du får også mulighed for at lave tasks direkte fra opkaldet, så du hurtigt kan reagere på de informationer din kontakt giver dig.

Under ‘Calling’ kan du også optage samtaler, som er en god læring til fremtidige opkald.

Sales Hub Starter giver dig 8 timers opkald pr. bruger om måneden (Den stiger med Pro og Enterprise).

Typeform pillar page
Typeform pillar page

Goals
Det er altid vigtigt at have mål for alt, hvad du laver. Og når du har opstillet dine mål, er det også vigtigt at måle på dem – har du opnået det du ville? ‘Goals’ er derfor en virkelig vigtigt og brugbar funktion, som du får i Sales Hub. Du kan måle præstationerne for dine enkelte brugere og teams.

Du er begrænset til simple månedlige omsætningsmål med Sales Starter. Så hvis du ønsker at måle mere avancerede mål, skal du benytte Pro eller Enterprise.

Live chat og conversational bots
Nu kan du chatte 1:1 med besøgende efterhånden som de browser rundt på dit website. Giv dem derfor løbende nødvendige informationer om din virksomhed.

Sales Starter giver dig også mulighed for at bruge en ‘bot’ til at forbinde besøgende med den rigtige ‘rep’. Sørg også for at guide dem til indhold, de finder relevant og informerende gennem 1:1 kommunikation.

Typeform pillar page

Templates og snippets
Som salgsperson kan du ikke undgå at sende et hav af mails afsted. Mange, hvor du skriver det samme igen og igen. For at spare din tid med at skrive de samme mails, giver ‘templates’ dig mulighed for at lave skabeloner (Templates), som du kan have liggende og rette til i forhold til virksomheden, du skriver til. Det giver dig også muligt for at gemme og genbruge de e-mails der performer bedst, så alle i dit team kan bruge eller blive inspireret af dem. Ved at bruge de samme mails, skabes der ensartethed og konsistens i kommunikationen. Og det kan skabe trygge rammer for kunder og styrke virksomhedens image, når kommunikationen er den samme.

Disse templates kan du fylde med automatiseringer, så de forbliver personlige og relevante. Alt data du har i HubSpot, kan du automatisk trække ind i dine mails. 

Du kan desuden oprette en bank af dine kontakters ‘ofte stillede spørgsmål’ med tilhørende svar. Det sparer dig tid, og gør at du kan komme dem i forkøbet. Du giver dig også mulighed for at tilføje svarene til live chat eller e-mails for at hjælpe prospects hurtigere og reducere svartiden.

Med Starter har du mulighed for at gemme op til 1.000 templates og snippets.

Typeform pillar page

De ovennævnte funktioner er blot nogle af de få, du får med i Sales Starter. Derudover får du også disse værktøjer med:

  • Document
  • Conversations inbox & routing
  • Email & in-app support
  • Deal pipelines
  • Messenger integration
  • Simple automation
  • Custom properties
  • Deal task and lead rotation automaiton
  • Quotes
  • Multiple currencies
  • Calling SDK

HubSpot Sales Pro: Implementér og skalér med inbound salgsværktøjer

For større og avancerede salgsteams tilbyder Sales Pro en pakke, der inkluderer avanceret automatisering og brugerdefineret rapportering.

Sales Pro (Professional) har de samme værktøjer, som du får i Starter, og som beskrives i afsnittet ovenover. Men du får endnu flere smarte integrationer, der styrker dine salgsaktiviteter i Sales Pro.

Tilpassede rapporter
Opret tilpassede rapporter for dine salgsaktiviteter og brug data til at forbedre dig. Det er også muligt at få 1 dashboard med mere skræddersyede rapport.

Calling & support
Med ‘Calling’ får du i Pro 16 timers opkald pr. bruger hver måned. Du kan også ringe til HubSpot support teamet og få hjælp med det samme.

Teams og multiple currencies
Nu kan du organisere din konto baseret på teams. Du kan omfordele leads, sortere content og nemt rapportere på hvert teams performance. Sales Pro giver dig mulighed for at have op til 25 teams.

‘Multiple currencies’ beskriver lige præcis, hvad funktionen giver dig af muligheder. Du kan bruge op til 30 forskellige valutaer, hvis du er på flere forskellige internationale markeder.

Typeform pillar page

 Deal stage, task & lead rotation automation
Spar tid ved at automatisere almene administrationsopgaver som bl.a. tildeling af leads, oprettelse af opgaver, meddelelser når kontakter foretager specifikke handlinger. Du kan også få automatisk lead scoring og masse-opdatering af properties, så du hurtigt kan finde de varmeste leads at arbejde med.

Med workflows kan du nu igangsætte handlinger, og overføre data til andre redskaber du bruger eller til dine egne programmer. Vi vil gerne understrege, at det er her, den største magi sker med HubSpot Sales. 

Sales Pro giver dig adgang til hele 300 workflows.

Typeform pillar page
Typeform pillar page

Required fields
For at sikre den bedste kvalitet af dit CRM, kan du med Sales Pro oprette felter (Fields), som dine brugere i salgsteamet skal udfylde, når de udfører bestemte handlinger. F.eks. kan du oprette ‘positive’ og ‘negative’ faktorer, som skal udfyldes. Det skal hjælpe dig med at forstå dit lead og gøre dit lead varmere og salgsklar.

Typeform pillar page

Product & quotes
‘Products’ gør det nemt at opbygge et arkiv af elementer, som dit salgsteam nemt kan føje til deres aftaler i HubSpot.

‘Quotes’ giver dit salgsteam mulighed for hurtigt at konfigurere et tilbud i HubSpot ved hjælp af dine kontakt-, firma- og produktdata. Send et delbart link med dit tilbud, og gør det nemt for din modtager i mailen at betale direkte online med kreditkort eller bankoverførsel.

Du kan lave op til 100 Quotes per deal med Sales Pro.

Typeform pillar page

 Smart send times

Endnu en funktion, hvor du ikke behøver at tænke, men bare tage imod HubSpots hjælp, baseret på data. HubSpot giver dig forslag til de bedste udsendelsestidspunkter for hver kontakt. På den måde kan du planlægge udsendelse af dine mails efter det allerbedste tidspunkt.

Typeform pillar page

Standard contact scoring & calculated properties

Opsæt ‘rule-based’ scoring kriterier. Hold fokus på dit outreach baseret på HubSpot data point. Brug scoring til at f.eks. at segmentere lister og igangsætte automation. Sales Pro giver dig adgang til 1 scoring property.

Du kan også opsætte op til 5 brugerdefinerede formler til at holde styr på din kontinuerligt udvidede database.

Video hosting & 1:1 video creation
Opret, upload og få styr på dine videoer direkte i HubSpot. Videoer er et glimrende værktøj til at sikre en anderledes og mere nærværende kommunikation. Det kan med fordel bruges til at forklare mere komplekse ting, så som tilbud, kontrakter osv. 

Når du har uploadet dine videoer, kan du bagefter tilføje dem direkte på dit website og på sociale medier. Tilføj CTA’er og ‘forms’ i selve videoerne for at spore deres aktivitet. Du kan også vælge at dele videoerne med dine kontakter, så du kan spore deres præsentation. 

Typeform pillar page

Sequence queues
Registrér flere kontakter i en sequence. Hjælp med at personalisere e-mails hurtigere.

Integrationer med Messenger, Salesforce og Slack

Med Sales Pro kan du nu opkoble chats til de rette personer på dit team ved hjælp af avanceret chatbot branching. Du får også adgang til avancerede rapporter.

Synkroniser og opdater Salesforce med HubSpot data med op til 1.000 ‘field mappings’ pr. objekt og op til 10.000 Salesforce owners. Det er muligt at integrere med 1 Salesforce konto.

Bruger du normalt Slack som styringsværktøj, er det muligt at integrere platformen med Sales Pro. Du kan oprette tasks, få notifikationer og se og dele kontakter direkte i Slack.

Typeform pillar page

HubSpot Sales Pro er essentielt for dit salgsteam

Alle de nævnte værktøjer er blot nogle af de fede værktøjer, du får med i HubSpot Sales Pro. Der er så mange funktioner, som kommer dit salgsteam til gavn.

Disse funktioner får du også med i Sales Pro pakken:

  • Record customization
  • Rep productivity perfomance
  • Calculated properties
  • eSignatur

HubSpot Sales Enterprise: Sælg mere, arbejd mindre

På trods af navnet, er HubSpot Sales Enterprise ikke kun forbeholdt gigantiske virksomheder. Nej, Enterprise kan være brugbart for virksomheder af forskellig størrelse. Har du f.eks. et team med flere niveauer af ledelse, mere end ét salgsteam, eller har du et stort behov for synlighed og rapportering til resten af dit team, så er Enterprise helt sikkert løsningen for dig.

Sales Enterprise er designet til mere avancerede salgssetups. Du får et robust sæt af værktøjer og funktioner uden ekstra kompleksitet. Med et væld af features kan du coache og skalere, lukke flere tilbud hurtigere end nogensinde før, og kontrollere dit voksende team.

Prisen på Sales Enterprise kan virke skræmmende. Men når du ser, hvad du får i pakken, og forstår hvor hurtigt og effektivt Sales Enterprise kan hjælpe dig, vil det sandsynligvis betale sig i sidste ende.

Du får de samme værktøjer og funktioner, som er med i Sales Pro, men de fleste bliver opgraderet eller udvidet. Derudover får du naturligvis også nye funktioner, som kun følger med Sales Enterprise.

Værktøjer som ‘Calling’ og ‘Dashboards’ bliver alle opgraderet, så du f.eks. går fra 16 timer til 33 timer pr. bruger per måned og nu får 25 dashboards i stedet for et enkelt.

Læs videre, for at se nogle af de nye funktioner du kan finde i superpakken, Sales Enterprise.

Hierarchial teams
Sales Enterprise giver dig mulighed for at organisere teams bl.a. baseret på region, forretningsenhed og produktlinje. Du kan tilføje marketingaktiviteter og kontakter til dine teams, og få regelmæssige performance rapporter.

Tilpas event triggers & reporting
Auto-trigger opgaver, som notifikationer og e-mails, hvis besøgende udfører bestemte handlinger på dit website. Rapporter om hvilke begivenheder, der udføres ved hjælp af rapportering ‘event completions reporting’ og tilpassede events funnels.

 

Typeform pillar page

Predictive lead scoring
Automatisk scoring og rangering af leads, baseret på flere hundrede faktorer. Dermed kan du i stedet fokusere på de kontakter, der er tættest på at blive lukket.

Playbooks
Opbyg et bibliotek af dine mest effektive salgsressourcer og best practices, som kan deles med resten af dit team. Du kan gemme op til 1.000 playbooks. Det kan være utroligt effektivt til at dokumentere de bedste salgsmetoder og få dem delt og inkorporeret på tværs af ens team. 

Typeform pillar page

Call transcription
I stedet for at bruge tid på at skrive ned, mens du snakker – hvilket kan være temmelig forstyrrende for dig og kunden, så lad HubSpot transkribere dine opkald. Du sparer tid, og kan fokusere på det, der er vigtigst – kunden og dit salg. Vær altid obs på hvilke sprog der understøttes.

Typeform pillar page

Recurring revenue tracking og quote-based workflows
Sales Enterprise gør det muligt at opbygge detaljerede rapporter til at spore og styre dine tilbagevendende indtægter.

Du kan også opsætte begrænsninger for quotes, så overskridelser kræver godkendelse. Dermed får du bedre kontrol over dine rabatter og tilbud.

Single sign-on
Denne funktion gør det lettere for dine brugere at logge ind. Samtidig kan du også styrke sikkerheden og kontrollen over, hvem der har adgang. Brugere får muligheden for at logge ind med ‘single sign-on credentials’.

 

Typeform pillar page

User roles
Tildel brugere forskellig adgang til niveauer, der kun er relevant og vigtigt for dem.

Typeform pillar page

Calling SDK og Stripe integration
Med Sales Enterprise kan du integrere VOIP udbydere, som f.eks. Aircall, på dine kontakters tidslinje. Det kræver inden udvidelser eller plugins.

Har du en Stripe konto, kan du gøre det nemt at betale qoutes, der er lavet i HubSpot.

 

Husk at de værktøjer og funktioner, som bliver beskrevet her i bloggen, kun er et lille udpluk af de funktioner, du får Sales Pro. Vi har udvalgt et par af de ting, vi synes gør Sales Hub uvurderlig for ethvert salgsteam. Du kan få det fulde overblik af funktionerne her.

Sales Hub styrker din vækst

HubSpot Sales Hub er helt igennem uundværlig for dit salgsteam. Hvad enten det er stort eller lille. Men arbejder du med inbound marketing, er Sales Hub en stor hjælp for dig. Du får fantastiske værktøjer til at planlægge, måle, analysere og ikke mindst automatisere og optimere alle dine marketingaktiviteter. Og nå ja, så er de alle samlet på samme platform, og kan integreres med nogle af dine i forvejen brugte gratis programmer.

Så hvis du synes, at du bruger for meget tid på at finde ting, skrive de samme ting igen og igen, og mangler en strømlinet kommunikation, så er vil Sales Hub uden tvivl gøre underværker for dit salgsteam (og din virksomhed).

Vil du have en demo af HubSpot Sales?

Vil du vide mere om, hvad Hubspot er og hvad platformen tilbyder af muligheder? Så kan vi hjælpe med at lave en gennemgang og opsætte en demo for dig, så du kan prøvekøre den lækre platform.

Skab leads - ipad

Bliv klogere på inbound marketing med Itch Insights

Dyk ned i inbound marketing sammen med os