Marketingplan 2024: Din guide til digital marketing uden bullshit
Når du Googler ”Marketingplan”, møder du ofte en lang række high-level content offers og modeller, der egentlig ikke konkret fortæller dig, hvordan du skal lave en marketingplan. I stedet fortæller de dig, hvordan du skal have et budget, udvikle en SWOT-analyse og formidle din vision og mission (sandt, sådan en marketingplan har vi selv som content offer).
Det laver vi et opgør med nu. I denne marketingplan finder du i stedet en 100 % konkret plan for, hvordan du skal fokusere dine marketingindsatser på ét emne i tre måneder og opbygge en maskine, der genererer leads og gør dem købsklare.
Med marketingplanen skaber du et overblik og samler:
- Content-produktion
- Budskaber
- Blogindlæg
- Lead nurturing og e-mail flows
Du kan desuden glæde dig til at få 5 konkrete e-mails, du kan bruge i dit mailflow, en introduktion til hvordan du bruger AI og en lang række prompts, du kan bruge i ChatGPT til at effektivisere dit arbejde.
Download marketingplan
En konkret marketingplan
Vores marketingplan bygger på fokus. Det er ikke en overordnet strategisk visionær plan uden konkrete action points. Det er en 100 % håndgribelig plan, der på tre måneder giver dig en marketingkampagne, der samler alle marketingdisciplinerne i en forenet indsats med det formål at skabe leads, der bliver til kunder.
Marketingplanen er et rammeværktøj, du kan bruge på kampagneniveau eller på et større strategisk niveau til at planlægge, hvor dine marketingressourcer skal lægges, og hvad der skal laves af content. Det er altså ikke et planlægningsværktøj til, hvornår du skal lave hvad i løbet af året.