Vælg en side

Ginhuset fik flere kunder ved hjælp af en content marketing strategi

Ginhuset er en ny webshop på det danske marked der forsøger at konkurrere på det populære produkt “gin og tonic”. Ginhuset tilbyder gin samt relaterede produkter af højeste kvalitet. For at kunne konkurrere på et i forvejen fyldt marked, var ønsket at skabe indhold der skabte trafik. Desuden skulle dette indhold leveres på platforme, der var relevante for målgruppen.

 

  • Content marketing – udviklingen af relevante blogs, opslag på sociale medier og effektive nyhedsbreve
  • Optimering af lead flows, der giver flere nyhedsbrevstilmeldinger
  • SEO-optimering af websiden
  • Opsætning af annoncering i et sammenspil mellem Facebook, Instagram og Google
5Tegnebræt 3800

Lokation: Aarhus

Ansatte: 4

Branche: Spiritus

Ginhuset drives af to engagerede ginentusiaster, der ønsker at tilbyde gin af høj kvalitet til danskerne online – og stadig gøre det til en god oplevelse. Derfor har Ginhuset et stort udvalg af nationale og internationale gin og hvad du ellers har brug for, når du skal lave den perfekte gin og tonic.

Casen kort fortalt

Ginhuset ønskede at få udviklet en strategi for deres digitale kommunikation, ud fra et ønske om at kunne penetrere et marked med mange stærke konkurrenter. Herunder var et ønske om at få deres identitet til at spille igennem. At få budskabet ud om, at online handel af spiritus ikke blot var på discountvarer, men at man kunne tilbyde den samme information og viden, som opnås hos din lokale vin- & spiritusforhandler.

“Hvordan får vi folk til at købe luksusgin online?”

Ginhuset ønskede i høj grad at websitet skulle symbolisere kvalitet og give brugeren den samme oplevelse som hos den lokale vinforhandler. Hvordan kan en følelse overføres til en webshop? Det blev den helt store udfordring. Dermed skulle der lægges en ny strategi – med fokus på æstetik, design og brugeroplevelse. Ved hjælp af content skulle tekster og sociale medier understøtte Ginhusets nye fortælling, og sørge for flere besøgende. 

  • Re-design der afspejler et moderne Ginhuset
  • Fokus på strategisk brug af sociale medier
  • Brug af storytelling
  • Genopbygning af strukturen, så brugeren nemt kan navigere rundt

 

Vores løsning

Med udviklingen af en content marketing strategi samt målrettet annoncering har Ginhuset tredoblet salget. Gennem en kortlægning af målgruppen og opsætningen af kampagner på sociale medier, har det været muligt at lave relevante annoncer, der gav Ginhuset en ROIpå mere end 350%. Ved at arbejde strategisk med Instagram er antallet af følgere vokset med over 600% – alt sammen igennem organiske opslag. Desuden har blogindlæg forhøjet trakfikmængden markant og produkter omtalt i blogs, har herefter været de mest solgte.

Dertil er den gennemsnitlige åbningsrate øget med 12% og klikraten mere end fordoblet. Dette er sket ved at ændre fokus fra “salg” til “fortælling” om produkterne og oplevelser samt en tilføjelse af præcise og synlige call to action knapper. Derudover har vores fokus på at skabe lange og relevante produkttekster sikret, at en stor andel af Ginhusets produkter rangerer som nr. #1 på Google. Ginhuset er på et år med os vokset fra at være et hobbyprojekt til nu at være et ApS med ansatte. Det er vi enormt stolte af.

Vi hjalp kunden med

Website ydelser

social media annoncering

Læs mere 

Itch_WWW_Ydelser_Inbound

website strategi

Læs mere 

Website ydelser

content

Læs mere 

ER INBOUND MARKETING NOGET FOR MIG?

Tag en uforpligtende snak med mig

Er du  i tvivl om inbound marketing er noget, din virksomhed kan få fordel af? Tag en uforpligtende snak med mig. Som certificeret inbound marketing specialist giver jeg gerne min vurdering. Har du brug for et fif eller råd, så hjælper jeg dig gerne.