TrygtMiljø logo
Vikarbureau

Mere relevant hjemmesidetrafik via en digital strategi

Hvornår kontakter man et vikarbureau inden for social og sundhedsområdet? Og hvilket behov har man, når man søger efter vikarer? Med udgangspunkt i disse spørgsmål lavede vi en digital strategi i samarbejde med TrygtMiljø. Strategien indebar ændringer på hjemmeside og et fokus på SEO og Google Ads til at lede potentielle kunder ind på siden. Resultatet blev flere besøgende og flere konverteringer.

Indsatsen har bl.a. resulteret i:

+122%

stigning i organisk trafik

+180%

stigning i trafik fra display-annoncer

+103%

længere besøgstid på hjemmesiden

TrygtMiljøs udfordring

TrygtMiljø havde brug for at blive mere digitale for at få flere kundehenvendelser online. Med et nyt website var de klar til at servicere kunder, men hvordan kommer kunderne ind på siden? 

Manglende viden om digital marketing og en uklar målgruppe gjorde det svært at få fat på nye kunder online. Det var vigtigt at få en forståelse af, hvem den væsentligste målgruppe var, og hvad deres behov bestod i.

Vores løsning

Løsningen blev naturligvis digital. Analysen viste, at målgruppen oftest har akut behov for hjælp, når de henvender sig. Dette gjorde vi endnu lettere ved at tydeligere kontaktmulighederne på hjemmesiden, så det nu er lettere for besøgende at tage kontakt.

Det var vigtigt for TrygtMiljø være til rådighed, når ledere på bosteder og plejehjem har akut behov for det. Vi fokuserede derfor på SEO og Google Ads, der skulle få kunderne til at opdage TrygtMiljøs hjemmeside og lede de potentielle kunder derind.

Ud fra en søgeordsanalyse fandt vi de søgetermer, der var relevante for TrygtMiljø at rangere på, og Google Ads blev opsat. En content-strategi med SEO i fokus skulle skabe relevant content for hjemmesidens besøgende og videnssider om eks. skærmning, udadreagerende adfærd og konflikthåndtering.

Hjemmesidens fokus på ydelser blev gjort mere konkret med et fokus på, hvordan TrygtMiljø hjælper, og hvordan man får fat i dem.

Resultatet

Indsatsen resulterede i store stigninger i konverteringer via både organisk, paid og display. 

Vi oplevede en stor stigning af organisk trafik, mens de besøgende begyndte at bruge væsentligt længere tid på siden. Bedre placeringer på Google, målrettede Google Ads og udvikling af indholdet på TrygtMiljøs hjemmeside har sammenlagt givet flere relevante kundehenvendelser.

Om TrygtMiljø

Lokation: Viborg
Ansatte: 66
Branche: Vikarbureau

TrygtMiljø tilbyder vikarløsninger til social- og sundhedsområdet. Med speciale i pædagogik, sikkerhed og tryghed yder TrygtMiljø pædagogisk skærmning. TrygtMiljø leverer pædagogiske vagter, vikarer og tryghedsskabende personale, der skaber trygge miljøer i hele landet.

Besøg deres website →

Vil du opleve samme succes?

Lad os tage et møde og se, om vi er den rette partner til at hjælpe dig mod større vækst med inbound marketing. 

Book et møde
“Vi i TrygtMiljø har været ovenud tilfredse med samarbejdet med Itch Marketing. De har været garant for kompetent og velovervejet sparring under hele samarbejdet. Itch Marketing har hjulpet med at udarbejde vores digitale strategi, grundet manglende viden på området. Itch har leveret den ene gode ide efter den anden. Derfor kan jeg trygt anbefale at overlade sin digitale strategi i hænderne på de dygtige folk fra Itch."
Matias Moeskær, tryghedskoordinator, TrygtMiljø
Matias Krogh Moeskær

Koordinator