Sådan hjalp vi Master Danmark med at skabe sammenhæng mellem marketing og salg gennem inbound & HubSpot

Med en inbound strategi skabte øgede Master Danmark deres konverteringsrate fra leads til kunder til 35% – og skabte 324 leads direkte fra inbound marketing.

Master Danmark Case

Med et fokus på digitale værktøjer og en datadrevet tilgang til HR og rekruttering tilbyder Master Danmark faglig rådgivning og professionel sparring. Gennem online testværktøjer styrker Master Danmark kundernes rekruttering, fastholdelse og udvikling af medarbejdere og ledere.

Kompetent sparring i øjenhøjde uden kassetænkning
“Med hjælp fra Itch Marketing har vi fået sat vores inbound marketing i system og vi kan måle på hvad, der virker og hvor vi skal justere. Samspillet mellem marketing- og salgsaktiviteter bliver styrket. Det største plus ved Itch er deres evne til at sætte sig i kundens sted og give sparring i øjenhøjde. Det er en ligeværdig dialog og vi lærer noget sammen i processen. Hjælpen er fleksibel og kan løbende tilrettes, så den altid er relevant og sat i en sammenhæng.”

Mia Debel, Marketing Manager, Master Danmark A/S

master_danmark_logo_itchmarketing

Lokation: Birkerød og Lystrup
Ansatte: 10+
Branche: HR & Rekruttering

Master Danmark har siden 1985 sikret høj kvalitet, sikkerhed og tryghed for virksomheder i hele landet.

Master Danmark er en del af Master Internationel, som er global udbyder af digitale HR-løsninger.

Master tilbyder rådgivning og testværktøjer til datadrevet rekruttering og udvikling af medarbejdere og ledere.

Casen kort fortalt

Det var vigtigt for Master Danmark at have samme system, struktur og arbejdstilgang på tværs af afdelinger. Deres største udfordring var, at arbejde mere strategisk og få skabt sammenhæng mellem marketing- og salgsaktiviteter.

“Vi manglede et system, der kunne gøre sammenspillet mellem marketing og salg glidningsfri”

Master Danmark har en bred kundebase, men har behov for at styrke marketing og salg. Der arbejdes ikke strategisk nok med bl.a. sociale medier.

  • Implementering og onboarding af HubSpot CRM, Marketing Pro og Sales Pro
  • Opsætning af strategi og udarbejdelse af KPI’er
  • Rådgivning og eksekvering af månedlige markedsføringsaktiviteter – heriblandt annoncering og leadgenerering.

Vores løsning

Løsningen for Master Danmark blev at gennemtænke en ny strategi, i tråd med deres dna, hvor omdrejningspunktet var inbound marketing og overlevering af potentielle leads fra marketing til salg. Implementering og onboarding af HubSpot CRM har givet synergier og samspil på tværs af marketing og salg, da al data nu er samlet ét sted. Ikke nok med at arbejdet med website, e-mail marketing, automation flows, annoncer og sociale medier er samlet det samme. Salgsafdelingen er samtidig kommet med ombord, hvilket betyder, at sælgere og konsulenter til enhver tid har indblik i deres eksisterende kunders eller potentielle kunders adfærd og aktiviteter forud for dialogen med dem.

Resultatet

På kort tid kunne Master Danmark implementere, forstå og arbejde med deres inbound-tiltag. I dag bygger de videre på inbound tankegangen gennem en strategi, der inddrager alle led i virksomheden og som skaber værdi for medarbejdere og kunder.

Master Danmark har fået hjælp til at nedbryde den klassiske silotænkning og hjælp til at skabe strategisk sammenhæng mellem marketing og salg på en meningsfuld måde, der har skabt værdi på tværs af hele virksomheden. Det har resulteret i en gentænkning af arbejdsgange og rutiner for både marketing og salg. Master Danmarks brug af HubSpot, har gjort det muligt at ingen leads falder ned mellem to stole, men i stedet proaktivt bliver uddelegeret til de ansvarlige salgskonsulenter. 

Derudover har processen hjulpet til med at synliggøre den værdi, som virksomhedens marketingaktiviteter har bidraget med. Ikke kun i de klassiske bløde, marketingmæssige måltal i form af besøgende, bouncerate, antal leads osv., men som konkrete resultater i form af kunder og bundlinje.

ydelser_hubspot

hubspot

ydelser_hubspotonboarding

HubSpot Onboarding

ydelser_hubspot_support

Rådgivning og sparring

ydelser_marketingautomation

Marketing Automation

ydelser_hubspotonboarding

27 KUNDER GENERERET FRA INBOUND MARKETING

ydelser_lead_nurturing

35% KONVERTERINGSRATE FRA LEADS TIL KUNDER

ydelser_inboundmarketing

324 LEADS GENERERET FRA INBOUND MARKETING

ydelser_hubspot

78% KONVERTERINGSRATE FRA LEADS TIL MØDER

ER INBOUND MARKETING NOGET FOR DIG?

Book en uforpligtende snak med os

Er du  i tvivl om inbound marketing er noget, din virksomhed kan få fordel af? Så tag en uforpligtende snak med os.