Automatiserede workflows skaber bedre samarbejde og flere leads for Ennova
Med flere end 100 nye workflows mindskede Ennova mængden af dobbeltarbejde samtidig med, at endnu flere leads blev generet. Det har skabt et bedre samarbejde mellem marketing og salg, og de er blevet mere relevante for målgruppen.
Samarbejdet med Ennova har genereret
flows, der styrker oplevelsen for målgrupen
nye leads
større leadgenerering
Ennovas udfordring
Ennova ønskede at skabe sammenhæng mellem marketing og salg. Deres digitale tilstedeværelse skulle opgraderes, så deres marketingaktiviteter blev relevante for målgruppen. Og så havde Ennova behov for effektive værktøjer, der kunne hjælpe salgsafdelingen med at prioritere leads og lukke salg.
Vores løsning
På marketingfronten opsatte vi et marketing automation-miljø, der skulle øge leadgenerering og gøre leads varmere. Via e-mail marketing-flows kunne leads lære mere om Ennova og deres ekspertise.
Hjemmesiden blev lavet i HubSpot CMS. Vi har udviklet siden og driver den med inbound marketing-tankegangen i fokus. Tjek hjemmesiden ud. Setuppet består af HubSpot CMS, HubSpot Marketing Hub Professional og HubSpot Sales Enterprise samt en række integrationer med Sleeknote, Lucky Orange, TwentyThree, TypeForm og Ennovas egen API-integration til deres projekstyringssystem.
Dataflows frem og tilbage mellem de forskellige apps sørger for opdateret data og fuld udnyttelse af de forskellige apps.
For at gøre samarbejde mellem marketing og salg endnu mere flydende lavede vi i samarbejde med Ennova en service level agreement.
Hvilke aftaler og mål skal vi have for at udnytte hinandens indsigter bedst muligt? Dette blev skrevet ned, så marketingafdelingen kunne udnytte salgsafdelingens gode indsigter og omvendt. Vi opsatte et lead scoring framework, der sikrer den rette vurdering og håndtering af forskellige leads.
Til at hjælpe salgsafdelingen med at forudse, styre og afrapportere har vi opsat forecasting, pipeline og afrapportering via dashboards.
I alt opsatte vi flere end 100 workflows, der sammen er med til at styrke kundeoplevelsen og effektivisere processer for marketing- og salgsafdelingerne.
Resultatet
Indsatsen har først og fremmest resulteret i et mere smooth samarbejde mellem marketing og salg. De to afdelinger kan nu bedre udnytte hinandens indsigter, hvilket i sidste ende har resulteret i en række leads og salg.
Helt konkret resulterede det i 3500 relevante leads.
Om Ennova
Lokation: Aarhus, København, Oslo og Stockholm
Ansatte: 86
Branche: Virksomhedsrådgivning og HR
Ennova rådgiver organisationer og ledere til bedre medarbejder- og kundeoplevelser. Med mere end 30 års erfaring og flere end 100 medarbejdere er Ennova en markedsledende sparringspartner for en lang række store virksomheder, når det kommer til medarbejdermotivation og kundetilfredshed.
Vil du opleve samme succes?
Lad os tage et møde og se, om vi er den rette partner til at hjælpe dig mod større vækst med inbound marketing.