A-Sport
B2B-handel med sports- og fritidsartikler

Digital strategi gav flere salg online og lavere pris pr. konvertering

Som konsekvens af en travlere hverdag for idrætslærere (og mange andre) skal A-Sport, der leverer en række produkter til træning og motion i idrætshaller, institutioner og på skoler, være aktuelle, når målgruppen har tid. Løsningen blev en digital strategi med fokus på bl.a. Google Ads og content. Resultatet var en større omsætning på deres webshop.

Efter det første år med indsatsen kunne vi måle:

49%

flere besøgende på hjemmesiden

65%

flere salg via webshoppen

-92%

CPC (Cost Per Conversion) via Google Ads

A-Sports udfordring

A-Sport har i en lang årrække været drevet af kørende sælgere, der bl.a. besøgte skoler, idrætsforeninger og institutioner fysisk og afholdte møder med idrætslærere, trænere etc.

En fortravlet hverdag for idrætslærere krævede, at A-Sport kunne præsentere deres produkter og services til de ansvarlige på institutionerne, når de havde tid og overskud til at høre om dem.

A-Sport havde behov for at digitalisere en større del af forretningen, så den passede ind i den moderne idrætslærers liv.

Vores løsning

Løsningen blev digital. En digital strategi, der indebar Google Ads, Facebook Ads, SEO, e-mail marketing og content marketing.

Vores digitale rådgivning pegede først og fremmest på, at A-Sport skulle være til stede, når målgruppen søger efter deres produkter. Vi fokuserede derfor på Google Ads, så A-Sport dukkede op, når målgruppen googlede de produkttyper, A-Sport tilbyder. Vi lavede desuden en søgeordsanalyse og rådgav A-Sport til, hvordan de skulle arbejde med SEO for at opnå organisk trafik til siden. Og så drev Facebook Ads trafik til hjemmesiden.

Med over 15.000 produkter og 20 års virke havde A-Sport i forvejen virkelig meget content. Vores opgave blev at samle brikkerne, så deres content kunne udnyttes på bedst mulig vis.

For at få fat i alle A-Sports potentielle leads og gøre dem varme lavede vi en taktik til deres e-mail marketing. Taktikken bestod i leadnurturing og eventspecifikke mailflows eks. i forbindelse med black friday.

Alt sammen var koblet til en langsigtet plan, der med kvartalsvise strategimøder med A-Sports eget marketingteam ikke blot skulle skabe salg på den korte bane, men øge omsætningen på lang sigt. 

Løsning i bullet points:

  • Digital marketing-strategi
  • Opsætning af Google Ads
  • Facebook Ads
  • Søgeordsanalyse og SEO-rådgivning
  • Opsætning af e-mail marketing flows til leadnurturing mm.
  • Organisering af content marketing

Resultatet

Indsatsen gav en stor stigning i digitalt salg det første år = 65% flere onlinesalg! Derudover så vi mange flere website-besøg, og prisen pr. konvertering via Google Ads faldt med 92%. 

Kort sagt: Flere besøgende og salg på A-Sports webshop, og prisen pr. konvertering faldt.

Med Itch Marketing har jeg altid følt, at A-Sport er i trygge hænder. Når vi kommer til Itch med udfordringer eller nye kampagner, der skal søsættes, får vi altid en professionel feedback med deres ærlige vejledning og gode råd. Det har stor betydning for os – og ofte ender vi med en løsning, som vi ikke selv havde tænkt. Itch Marketing er et nærværende bureau, som tager ejerskab og ansvar for vores digitale, strategiske branding. Hos Itch Marketing er vi altid sikre på at få en kompetent og velovervejet sparring. Deres engagement og forståelse for A-Sport gør, at vi sammen styrker vores brand optimalt.”
LeneEb
Lene Espersen

Marketing-koordinator

Om A-Sport

Lokation: Skive
Ansatte: 47
Branche: B2B-handel med sports- og fritidsartikler

A-Sport leverer en bred vifte af produkter til træning, motion, idrætshaller og institutioner. Sortimentet indeholder alt fra bolde og skateboards til multibaner og udendørs fitness.

Besøg deres website →

Vil du opleve samme succes?

Lad os tage et møde og se, om vi er den rette partner til at hjælpe dig mod større vækst med inbound marketing. 

Book et møde